Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

TeknomanFan

Legacy Member
in ieder geval, Schumacher zijn populariteit zal wel gedaald zijn bij de tiffosi

Handsome Hermit

Legacy Member
Ja, de vraag is nu of de race onder safety-car geëindigd is, of dat de safety-car de laatste ronde binnengekomen is en de race dus niet geëindigd is onder safety-car. Aangezien ze met groene vlaggen zwaaiden zout ge het laatste kunnen veronderstellen. Anders moesten ze nog met geel zwaaien en "SC" ophouden denk ik.

Anyway briljante move. :)

Mee

Legacy Member
Schumacher kan het toch niet laten om wat controverse rond te strooien in Monaco hè :).

TooTall

Legacy Member
Qronicle zei:
Kvind wel dat Barichello gestraft mag worden voor het wegwerpen van zijn stuur. Is sowieso al een boete, maar dat had nog wel een beetje erger kunnen aflopen

In de replay leek het mij alsof hij het stuur gewoon liet vallen langs de wagen, maar dat het door de vreemde vorm heel plots wegstuiterde weg van de wagen. Het ging bijna loodrecht naar beneden, en dan ineens 2-3 meter weg van de wagen.

Leuke race, voor zover F1 nog leuk kan zijn :)

SilentSpring

Legacy Member
CosMiced zei:
zijn er al beelden van de race (crashes etc )
zelfde vraag hier.

Heb het vergeten opnemen en natuurlijk is't net dan een redelijk crashrijke race:unsure:
Aanvragen op Bgc tv vanop BBC zal niet lukken denk ik, misschien op Sporza maar dan heb je die onnozele commentators erbij:p

Handsome Hermit

Legacy Member
Hij had zijn stuur evengoed op zijn monocoque kunnen leggen zoals elke andere normale rijder doet.

Ik had dit wel liever zien gebeuren met het stuur van Hamilton of Button met die diamanten in :p.

Mee

Legacy Member
Toch wel triest trouwens: geen enkele wagen van de nieuwe teams is gefinished... (Trulli die wat hitsig werd hielp natuurlijk niet :p)

marcel

Legacy Member
CosMiced zei:
Als het toch Illigaal is
-Waarom is er dan die witte lijn op de baan aan het begin van de pit
-Waarom zeggen de 3 gasten op BBC dat wel legaal is :S

gisteren zeiden ze op de BBC ook dat het circuit in Monaco nauwelijks veranderd is sinds de eerste GP in 1929, maar dat klopt ook niet. het is niet omdat ze het op BBC zeggen, dat het klopt.

stageline

Legacy Member
Lol, schumacher terug gezet worden en voor wat datte dan?

De safety car is niet zelf over de einmeet gereden voor alle duidelijkheid, feit is dat als de safety car voor de eindmeet al weg is ook al is het maar voor een klein stukje meer er geraced mag worden, daarom gaf ook iedereen fors gas want anders zou webber ook toch denk ik rustiger rustig over de finish zijn gegaan.
Safety car weg wil zeggen je van een bepaald punt en dat was die witte lijn terug mag beginnen racen en er was meende ik ook een groen vlag dus schumacher heeft gewoon alonso prachtig in de zak gezet en eindigd toch nog op een mooie 6de plaats.
Het zou echt een schande zijn schumacher daarvoor op 7 gezet worden laat staan bestraft,roffflll.

NightFlyer

Legacy Member
stageline zei:
Lol, schumacher terug gezet worden en voor wat datte dan?

De safety car is niet zelf over de einmeet gereden voor alle duidelijkheid, feit is dat als de safety car voor de eindmeet al weg is ook al is het maar voor een klein stukje meer er geraced mag worden, daarom gaf ook iedereen fors gas want anders zou webber ook toch denk ik rustiger rustig over de finish zijn gegaan.
Safety car weg wil zeggen je van een bepaald punt en dat was die witte lijn terug mag beginnen racen en er was meende ik ook een groen vlag dus schumacher heeft gewoon alonso prachtig in de zak gezet en eindigd toch nog op een mooie 6de plaats.
Het zou echt een schande zijn schumacher daarvoor op 7 gezet worden laat staan bestraft,roffflll.

Als de race wordt beeindigd onder de safety car rijdt deze sowieso de laatste ronde ook binnen. Staat in de reglementen die hier ondertussen al een paar keer zijn gepasseerd. Het gaat er net om als de race geeindigd is onder de safety car ( dan is het illegaal ) of als de safety car gewoon binnenkwam de laatste ronde ( dan is het legaal).

stageline

Legacy Member
NightFlyer zei:
Als de race wordt beeindigd onder de safety car rijdt deze sowieso de laatste ronde ook binnen. Staat in de reglementen die hier ondertussen al een paar keer zijn gepasseerd. Het gaat er net om als de race geeindigd is onder de safety car ( dan is het illegaal ) of als de safety car gewoon binnenkwam de laatste ronde ( dan is het legaal).

Echt wel dubbelzinnig toch?

Ik vind sowieso dat brawn gelijk heeft + alonso ook nog eens een fout ofzo maakte, ja sorry zenne, brute pech dan.


Ik ben van mening dat als er een groene vlag is die er was en de safety car binnen komt er terug mag geraced worden van die dus in monaco zijnde witte lijn en ook daar was niks mis mee, alonso was erover maar ging trager door zelf een fout ofzo te hebben gemaakt.

Groene vlag: einde van het gevaar; inhaalverbod geldt niet meer./ circuit vrijgegeven voor race of training.

Tja, zeg mij als ik mis ben maar er was meende ik toch die groene vlag en als ik dan dit lees inhaalverbod geldt niet meer en de safety car is ook binnen dan is dat voor mij duidelijk genoeg.

Faktory

Legacy Member
Schumacher _0_ lepe oude vos!
Het is wel een feit als het bv Buemi was die Liuzzi inhaalde voor het laatste puntje er niet zo veel controverse zou zijn... :)
Leuke race en hopelijk wordt die Mercedes in de loop van het seizoen wat sneller!

NightFlyer

Legacy Member
stageline zei:
Echt wel dubbelzinnig toch?

Ik vind sowieso dat brawn gelijk heeft + alonso ook nog eens een fout ofzo maakte, ja sorry zenne, brute pech dan.


Ik ben van mening dat als er een groene vlag is die er was en de safety car binnen komt er terug mag geraced worden van die dus in monaco zijnde witte lijn en ook daar was niks mis mee, alonso was erover maar ging trager door zelf een fout ofzo te hebben gemaakt.

Groene vlag: einde van het gevaar; inhaalverbod geldt niet meer./ circuit vrijgegeven voor race of training.

Tja, zeg mij als ik mis ben maar er was meende ik toch die groene vlag en als ik dan dit lees inhaalverbod geldt niet meer en de safety car is ook binnen dan is dat voor mij duidelijk genoeg.

Ik vond het inhaalmanouvre van Schumi ook legaal hoor. Het gaat er gewoon aanliggen hoe de stewards het gaan interpreteren.

stageline

Legacy Member
- Als de race eindigt onder SC dan komt de SC binnen in de laatste ronde en mag er niet meer ingehaald worden.
- Anders mag je wel inhalen daar waar Schumacher dat deed.
- Bij MercedesGP zeggen ze dat ze doorkregen dat de pacecar binnenkwam de laatste ronde en ze kregen de berichten 'track clear' en 'safety car' in. Ook werden er groene vlaggen gezwaaid en was het circuit effectief volledig vrijgemaakt. Volgens MercerdesGP is de race dus niet geëindigd onder SC omdat anders de SC wel binnenkomt maar de 2 boodschappen niet worden doorgegeven en er geen groene vlaggen gezwaaid worden.

Das niet van mij dit komt maar toch lijkt dit mij duidelijk ook vind ik; waarom in godsnaam een groene vlag gaan zwaaien want een groene vlag is ook in mijn ogen racen, punt.

En dan nog, zij nu eens eerlijk; hoe kan alonso zoiets dan nog uit handen geven? Die ferrari was sowieso beter dan de mercedes, schumacher zou alonso nooit kunnen inhalen hebben anders maar in mijn ogen maakt alonso dus een fout ofzo of en tja, wat zou je dan zelf doen als rijder als je van het team doorkrijgt er wel nog geraced mag worden of kan worden en je ziet dan zo'n kans?

jeltex

Legacy Member
Met andere woorden: 't is weer een kwestie van interpretatie ...
Ik snap echt niet dat de FIA deze situatie over het hoofd heeft kunnen zien, het gaat nota bene over een regel die ze dit jaar zelfs nog hebben gewijzigd!! En je zou denken dat als er een regel gewijzigd wordt, er dan tenminste toch ook eens goed nagedacht wordt over alle mogelijke scenario's waarop die regel betrekking zou kunnen hebben. Niet dus ...

Beide zaken spreken elkaar dus tegen:
Enerzijds mag je niet inhalen als de race beëindigd wordt onder de SC.
Anderzijds moet de SC verplicht de laatste ronde binnenkomen, waardoor hij niet over de eindstreep rijdt en de race in principe NIET KAN beëindigd worden onder de SC!

Ik pleit hier dus een procedurefout in het voordeel van Schumacher! Hij is de enige die P6 verdient, vooral ook omdat dat inhaalmanoeuvre zo zalig was.
If you serve someone this bad, you deserve the extra points :D

stageline

Legacy Member
jeltex zei:
Met andere woorden: 't is weer een kwestie van interpretatie ... Ik snap echt niet dat de FIA deze situatie over het hoofd heeft kunnen zien, het gaat nota bene over een topic die ze dit jaar zelfs nog hebben gewijzigd!! En je zou denken dat als er een regel gewijzigd wordt, dat er tenminste toch ook eens goed nagedacht wordt over alle mogelijke scenario's waarop die regel betrekking zou kunnen hebben. Niet dus ...

Beide zaken spreken elkaar dus tegen: Je mag niet inhalen als de race beëindigd wordt onder de SC, maar de SC moet ook verplicht de laatste ronde binnenkomen, waardoor hij niet over de eindstreep rijdt en de race in principe NIET KAN beëindigd worden onder de SC!

Ik pleit hier dus een procedurefout in het voordeel van Schumacher! Hij is de enige die P6 verdient, vooral ook omdat dat inhaalmanoeuvre zo zalig was :D

Lees ook eens wat ik gepost heb over die groene vlag ook dat speelt in het voordeel vind ik voor mercedes/schumacher, een groene vlag staat voor de meesten toch gelijk aan racen, waarom dan mee die vlaggen staan zwaaien als de race zogezegd voorbij zou zijn dan,lol, komaan zeg.
En ik vind dat als je de race wil eindigen onder de safety car dat de safetycar zelf eerst over de finishlijn moet rijden, zo is dat het meeste duidelijk dat als er dan iemand toch inhaalt dan is het meteen heel duidelijk e. :-).

Ik heb toch gezegd dat het een goede zaak schumi terug is, er gebeurt vroeg of laat altijd wel wat en deze keer vind ik hij niks verkeerds deed ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan