Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

squan

Legacy Member
Contec zei:
Dan win je en sta je niet 7de. Spanjool had zijn auto maar niet naar de ruk moeten rijden. Hij mag blij zijn dat zen team toch nog iets kent van strategie.

Wat voor half-assed commentaar is me dat hier nu...

Kudos voor alles wat Alonso gedaan heeft deze race!

RaZoR be

Legacy Member
hmm, er is toch een regel op het einde van race dat de safety car automatisch binnen gaat, en dat er geen overtaking mag gebeuren...

TeknomanFan

Legacy Member
ik heb altijd geweten dat men na een safety-car pas mag ingehalen NADAT men de start/finish streep heeft gepasseerd.
Een aantal jaren geleden op Silverstone zijn er sancties geweest voor te vroeg in te halen dus nu moeten er ook maar sancties volgen.

De race zelf was boeiender dan anders. Alonso heeft wat geluk gehad met zijn strategie dat iedereen tegelijkertijd binnenkwam waardoor hij een aantal ronden vrije baan had en zo veel tijd kon goedmaken. Als hij een tijd zou hebben vastgezeten achter Algersuari zou het anders zijn gelopen. In ieder geval is Webber een verdiende winnaar

shiftyke

Legacy Member
Contec zei:
Dan win je en sta je niet 7de. Spanjool had zijn auto maar niet naar de ruk moeten rijden. Hij mag blij zijn dat zen team toch nog iets kent van strategie.

Laat me niet lachen, Alonso heeft vandaag bewezen een meer dan degelijke piloot te zijn, mooie inhaalacties en een perfecte teamstrategie. Zelfs een paar snelste tijden als ik me niet vergis.

EagleEye

Legacy Member
TeknomanFan zei:
ik heb altijd geweten dat men na een safety-car pas mag ingehalen NADAT men de start/finish streep heeft gepasseerd.
Een aantal jaren geleden op Silverstone zijn er sancties geweest voor te vroeg in te halen dus nu moeten er ook maar sancties volgen.
Ah nee he, da is het juist. Dit jaar, 2010, is er een nieuwe regel die bepaalt dat ge na de SC-lijn al moogt inhalen! Als dit geval zich vorig jaar, of X jaar geleden voordeed, was het heel gemakkelijk he.

De vraag is nu of er een uitzondering op die regel is, in het geval dat de race eindigt onder SC.

boeffel

Legacy Member
Contec zei:
Dan win je en sta je niet 7de. Spanjool had zijn auto maar niet naar de ruk moeten rijden. Hij mag blij zijn dat zen team toch nog iets kent van strategie.

Naar de ruk rijden :wtf:

hij is van plaats 24 naar 6/7 gegaan, ga jij nu zeggen dat hij niet de beste in heel de race was? :doh:

blizzard

Legacy Member
Wat een kutregel, zoals DC zei, laat die SC dan gewoon buite als er niet ingehaald mag worden.

Zyh

Legacy Member
Inderdaad, Alonso als mens is een ontzettend arrogant geval, maar je kan niet ontkennen dat hij één van de beste rijders is van het moment.

Shame van die regel trouwens, had Shcumacher die move wel gegund :D

NightFlyer

Legacy Member
boeffel zei:
Naar de ruk rijden :wtf:

hij is van plaats 24 naar 6/7 gegaan, ga jij nu zeggen dat hij niet de beste in heel de race was? :doh:

in mijn ogen was Webber de beste. Alonso heeft een heel sterke race gereden maar zonder dat geluk van safety car 1 had hij nooit gezeten waar hij nu zat. Zoals ik eerder al zei, hij heeft enkel de heel trage teams ingehaald op de baan.

blizzard

Legacy Member
Zyh zei:
Inderdaad, Alonso als mens is een ontzettend arrogant geval, maar je kan niet ontkennen dat hij één van de beste rijders is van het moment.

Shame van die regel trouwens, had Shcumacher die move wel gegund :D

Een ontzettend arrogant geval? Das nog zacht uitgedrukt, veruit mijn minst favoriete coureur gewoon omdat hij als mens een gigantisch arrogante kl**t is.

Dan liever iemand als Vettel, die schat ik zeker even hoog in als Alonso (zelfs nog hoger) en komt tenminste sympathiek over.

EagleEye

Legacy Member
blizzard zei:
Een ontzettend arrogant geval? Das nog zacht uitgedrukt, veruit mijn minst favoriete coureur gewoon omdat hij als mens een gigantisch arrogante kl**t is.

Dan liever iemand als Vettel, die schat ik zeker even hoog in als Alonso (zelfs nog hoger) en komt tenminste sympathiek over.
Algoed dat jullie allemaal weten hoe Alonso "als mens" is... :/


BTW, wa was da nu met Button? Ze hadden een deken in zijn luchtinvoer laten zitten? :unsure:

Lucian

Legacy Member
NightFlyer zei:
in mijn ogen was Webber de beste. Alonso heeft een heel sterke race gereden maar zonder dat geluk van safety car 1 had hij nooit gezeten waar hij nu zat. Zoals ik eerder al zei, hij heeft enkel de heel trage teams ingehaald op de baan.
ferrari's tactiek was zowiezo in de eerste ronde pitten, dus had die safetycar er niet geweest had hij de eerste 10 rondes vrije baan gehad, en de ronden tijdens het inhalen toen hij vrij baan had was enkel webber sneller
het had nog gekund of ook niet, hoe het exact geweest ging zijn zullen we niet te weten komen :)

ps, gezien dat toen hulkenberg crashte, alonso al voorbij een hrt ging nadat hij uit de pits is vertrokken? :bow:

xDama

Legacy Member
enj0i^ zei:
Dacht dat het zelfs nog meer was,

en :lol:, even verzet naar sporza :lol:

wat een losers toch, bbc is zalig :love:

Zo'n stuurtje loopt op zijn minst op naar de 25000 EUR. Ik ben wel eens nieuwsgierig waar dat uiteindelijk is uitgekomen.

Wesdude

Legacy Member
Schumacher overtake of Alonso was ILLEGAL. New 2010 rule (Sporting Regs 40.13) No overtaking when SC pulls into pits ON LAST LAP

Wordt nu nog eens herhaald op BBC radio 5live. Damon Hill zal nie twijfelen zeker. :unsure:

NightFlyer

Legacy Member
LuCian zei:
ferrari's tactiek was zowiezo in de eerste ronde pitten, dus had die safetycar er niet geweest had hij de eerste 10 rondes vrije baan gehad, en de ronden tijdens het inhalen toen hij vrij baan had was enkel webber sneller
het had nog gekund of ook niet, hoe het exact geweest ging zijn zullen we niet te weten komen :)

ps, gezien dat toen hulkenberg crashte, alonso al voorbij een hrt ging nadat hij uit de pits is vertrokken? :bow:

Idd. ma ik denk dat als die safety car er niet was geweest. Alonso sowieso nog achter Schumi & Rosberg was terechtgekomen. Al zullen we het idd nooit zeker weten.
Mja al bij al was de race een pak minder saai dan verwacht!

TX.Conn

Legacy Member
Saaie race met enkele leuke opschuddingen zoals Trulli & Chandhok - Alonso & Schumacher :D... deze laatst genoemde was wel het grappigste van allemaal :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan