Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

falc.be

Legacy Member
TeknomanFan zei:
ik heb altijd geweten dat men na een safety-car pas mag ingehalen NADAT men de start/finish streep heeft gepasseerd.
Een aantal jaren geleden op Silverstone zijn er sancties geweest voor te vroeg in te halen dus nu moeten er ook maar sancties volgen.

De race zelf was boeiender dan anders. Alonso heeft wat geluk gehad met zijn strategie dat iedereen tegelijkertijd binnenkwam waardoor hij een aantal ronden vrije baan had en zo veel tijd kon goedmaken. Als hij een tijd zou hebben vastgezeten achter Algersuari zou het anders zijn gelopen. In ieder geval is Webber een verdiende winnaar

daar is het hem net om te doen, die regel is veranderd dat men nu mag inhalen vanaf die lijn. al had ik verstaan dat het eigelijk vanaf de laatste bocht was.

En alonso had zijn geluk met de SC in de eerste ronde, hij is toen direct binnen gekomen en heeft direct gewisseld naar de harde banden, door de SC kon hij zijn achterstand door die pitstop meteen teniet doen en vandaar in 1 keer naar de finish rijden

Anoniem04

Legacy Member
Contec zei:
Dan win je en sta je niet 7de. Spanjool had zijn auto maar niet naar de ruk moeten rijden. Hij mag blij zijn dat zen team toch nog iets kent van strategie.

What the fuck?

Hij heeft een hele race op 1 set banden gereden om zevende te eindigen. Hij heeft zijn auto helemaal niet naar de ruk gereden.

Qronicle

Legacy Member
Ik heb dezelfde mening als Ross Brawn, er was duidelijk gezegd dat de safety car de laatste ronde ging binnenkomen...

Kvind wel dat Barichello gestraft mag worden voor het wegwerpen van zijn stuur. Is sowieso al een boete, maar dat had nog wel een beetje erger kunnen aflopen

Lucian

Legacy Member
Qronicle zei:
Ik heb dezelfde mening als Ross Brawn, er was duidelijk gezegd dat de safety car de laatste ronde ging binnenkomen...

Kvind wel dat Barichello gestraft mag worden voor het wegwerpen van zijn stuur. Is sowieso al een boete, maar dat had nog wel een beetje erger kunnen aflopen

gaat zowiezo een boete krijgen voor het niet plaatsen van het stuur na een opgave, denk niet dat hij het nog teruggevonden heeft

Lucian

Legacy Member
Dillyracer zei:
What the fuck?

Hij heeft een hele race op 1 set banden gereden om zevende te eindigen. Hij heeft zijn auto helemaal niet naar de ruk gereden.

hij bedoelt die crash in de vrije training waardoor hij niet heeft kunnen meedoen aan de qualy...
gelukkig voor hem denk ik want denk dat alonso heel hard had meegedaan voor de pole en overwinning, en hij loopt nu al gefrustreerd dat alonso nog 7de werd :)

Anoniem04

Legacy Member
Regel is duidelijk genoeg :

40.15 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking..
The Official Formula 1 Website

Ik hoop wel niet dat MSC een penalty gaat krijgen daarvoor.

LuCian zei:
hij bedoelt die crash in de vrije training waardoor hij niet heeft kunnen meedoen aan de qualy...
gelukkig voor hem denk ik want denk dat alonso heel hard had meegedaan voor de pole en overwinning, en hij loopt nu al gefrustreerd dat alonso nog 7de werd :)

Ahzo,

Zijn comment blijft wel even debiel.

shiftyke

Legacy Member
MSC zal gewoon plaats worden terug gezet zeker, lijkt me nutteloos om een penalty te geven...

TeknomanFan

Legacy Member
blizzard zei:
Dan snap ik echt niet waarom ze die SC hebben binnengeroepen, das vragen om inhaalpogingen.

omdat het blijkbaar bepaald is in de regels dat de safety car sowieso moet binnenkomen in de laatste ronde

Scooter

Legacy Member
TeknomanFan zei:
omdat het blijkbaar bepaald is in de regels dat de safety car sowieso moet binnenkomen in de laatste ronde
Maar dan hoeft er totaal niet aangekondigd te worden dat de safety car binnen komt aangezien er toch niet meer voor positie mag gestreden worden. Ik denk eerlijk gezegd dat Ross Brawn deze gaat winnen en Schumi zijn positie mag houden.

blizzard

Legacy Member
TeknomanFan zei:
omdat het blijkbaar bepaald is in de regels dat de safety car sowieso moet binnenkomen in de laatste ronde

Ook juist gelezen, wel grappig hoe bijna niemand die regels kent. Op BBC zeide ze ook een goed punt, met Domenicali die zei dat ze het wisten, terwijl het er sterk op leek dat Alonso juist teveel gas gaf.

*edit* en hierboven is een goed punt gemaakt.

CosMiced

Legacy Member
Als het toch Illigaal is
-Waarom is er dan die witte lijn op de baan aan het begin van de pit
-Waarom zeggen de 3 gasten op BBC dat wel legaal is :S

blizzard

Legacy Member
CosMiced zei:
Als het toch Illigaal is
-Waarom is er dan die witte lijn op de baan aan het begin van de pit
-Waarom zeggen de 3 gasten op BBC dat wel legaal is :S

Omdat niemand van die regel wist, en Ferrari moet niet zeveren dat ze het wisten want Alonso brak uit door teveel gas te geven als ik het goed kon zien (+ ze zeiden het ook op de BBC).

Wesdude

Legacy Member
Ze hadden dan ook gewoon dat groen licht niet mogen aanzetten in die laatste bocht. Dat geeft bij de piloten toch meteen de reflex dat ze mogen racen..

blizzard

Legacy Member
Wesdude zei:
Ze hadden dan ook gewoon dat groen licht niet mogen aanzetten in die laatste bocht. Dat geeft bij de piloten toch meteen de reflex dat ze mogen racen..

Dat was Ross Brawn zijn punt, er werd precies duidelijk gemaakt dat ze terug mochten racen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan