Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

marcel

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Ziet er mij alvast weer een draak uit qua inhalen. 2 ideale punten en da's weeral na een lang recht stuk.

Wel opvallende hoogteverschillen.

als hem T7 en T8 weg laat, heeft hij nog een halve inhaal-plek bij, maar dan zou de tekening niet zo mooi zijn, zeker?

xDama

Legacy Member
marcel zei:
als hem T7 en T8 weg laat, heeft hij nog een halve inhaal-plek bij, maar dan zou de tekening niet zo mooi zijn, zeker?

Alles vanaf T6 tot T12 is absolute kanker. Het is echt weer een typisch Tilke-circuit. Enkele rechte stukken gecombineerd met haakse bochten, met een in-field waar je niets kan uitrichten en dan nog is zo'n afgrijselijk lange bocht (T10-11) waar je niets kan uitvreten als je achter een andere wagen hangt.

Belooft weer een uitermate boeiende race te worden!

Defkes

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Alles vanaf T6 tot T12 is absolute kanker. Het is echt weer een typisch Tilke-circuit. Enkele rechte stukken gecombineerd met haakse bochten, met een in-field waar je niets kan uitrichten en dan nog is zo'n afgrijselijk lange bocht (T10-11) waar je niets kan uitvreten als je achter een andere wagen hangt.

Belooft weer een uitermate boeiende race te worden!

Grappig dat dergelijke reacties elke keer terugkomen. Terwijl ik toch fan ben van circuits als Maleisië, Turkije, China, Abu Dhabi,... En vreemd genoeg waren dat ook boeiende races dit seizoen :).

Afgezien van een gebrek aan grindbakken en gras, vind ik de circuits telkens de moeite. Minpunten zijn alleen een gebrek aan sfeer (waar Tilke weinig aan kan doen) en de veel te grote run off areas.

Mee

Legacy Member
Inderdaad, al die run-offs zijn schandalig. Ik herinner mij vorig jaar nog, waarbij Raikkonen gewoon helemaal buitenom ging in La Source en er zo meerdere plaatsen mee won. Waarop Martin Brundle zei "Raikkonen went into La Source fully intending to go on the run-off area". Dáár zouden ze voor mij wel eens penalty's voor mogen geven.

Of gewoon die muur daar terug zetten :p.

Rubmifer

Legacy Member
Mee zei:
Inderdaad, al die run-offs zijn schandalig. Ik herinner mij vorig jaar nog, waarbij Raikkonen gewoon helemaal buitenom ging in La Source en er zo meerdere plaatsen mee won. Waarop Martin Brundle zei "Raikkonen went into La Source fully intending to go on the run-off area". Dáár zouden ze voor mij wel eens penalty's voor mogen geven.

Of gewoon die muur daar terug zetten :p.

Gewoon terug naar '94 en terug een chicane in Eau Rouge zetten nu we toch bezig zijn. :unsure:

xDama

Legacy Member
Defkes zei:
Grappig dat dergelijke reacties elke keer terugkomen. Terwijl ik toch fan ben van circuits als Maleisië, Turkije, China, Abu Dhabi,... En vreemd genoeg waren dat ook boeiende races dit seizoen :).

Afgezien van een gebrek aan grindbakken en gras, vind ik de circuits telkens de moeite. Minpunten zijn alleen een gebrek aan sfeer (waar Tilke weinig aan kan doen) en de veel te grote run off areas.

Komaan, als er op een Tilke-circuit eens spektakel is, dan is dat 9/10 te danken aan het weer. Op een droge race is er vrijwel nooit iets te beleven op het circuit op het vlak van strakke races en inhaalacties. Dit jaar is het net iets beter geweest op die circuits, maar als je alle races samenneemt, heb je daar vrijwel altijd een saaie race.

Turkije is op zich nog het enige deftige circuit dat hij op de kalender heeft gebracht, maar al de rest zijn voor mij enorm brakke circuits voor F1, zowel om een race te bekijken, als om een race op te rijden in een simulator.

Geef mij maar een relatief eenvoudig circuit zoals Canada of Interlagos, waar altijd wel een interessante race gereden wordt, dan de high-tech circuits van Tilke waar geen kat zit en nog veel minder te beleven valt.

Defkes

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Komaan, als er op een Tilke-circuit eens spektakel is, dan is dat 9/10 te danken aan het weer. Op een droge race is er vrijwel nooit iets te beleven op het circuit op het vlak van strakke races en inhaalacties. Dit jaar is het net iets beter geweest op die circuits, maar als je alle races samenneemt, heb je daar vrijwel altijd een saaie race.

Turkije is op zich nog het enige deftige circuit dat hij op de kalender heeft gebracht, maar al de rest zijn voor mij enorm brakke circuits voor F1, zowel om een race te bekijken, als om een race op te rijden in een simulator.

Geef mij maar een relatief eenvoudig circuit zoals Canada of Interlagos, waar altijd wel een interessante race gereden wordt, dan de high-tech circuits van Tilke waar geen kat zit en nog veel minder te beleven valt.

Bwa, ik heb toch al veel leuke races gezien op bvb Maleisië, Turkije of China. En Abu Dhabi stond vorig seizoen toch in m'n top 3. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook liever Canada, Interlagos, Spa,...

Maar de reden daarvoor ligt volgens mij aan 1 ding en dat zijn de run off areas. Het circuit an sich zit goed in elkaar, maar het feit dat je 300 fouten per ronde kan maken zonder echt gevolgen te moeten dragen, zorgt voor een saaie race.

edit: en als ik op m'n ps3 game, speel ik het liefst Bahrein, Maleisië, Turkije en Hongarije :).

falc.be

Legacy Member
integendeel, als ze weten dat er makkelijker uit de race kunnen liggen gaan ze veel minder risico's pakken of ze knallen in de banden (japan vorig jaar)

Het probleem met de tilke circuits is het feit dat er zeer snelle bochten op elkaar volgen die dan uitgeven op een recht stuk. de wagens kunnen elkaar gewoon niet dicht volgen. de meeste tilke circuits zijn mid to hoge downforce circuits en hoe meer downforce, hoe minder inhaal acties

vqn de tilke circuits vind ik alleen maleisie, singapore en misschien abu dhabi goed, maar zeker bahrein, turkije en valencia moeten eruit.

Het nieuwe circuit van korea en ook dat in india lijken ook draken te worden, dat in austin wellicht ook

xDama

Legacy Member
Defkes zei:
Maar de reden daarvoor ligt volgens mij aan 1 ding en dat zijn de run off areas. Het circuit an sich zit goed in elkaar, maar het feit dat je 300 fouten per ronde kan maken zonder echt gevolgen te moeten dragen, zorgt voor een saaie race.

De run-off zones zijn inderdaad een enorm groot probleem. Het feit dat die nieuwe circuits meer asfalt naast het de witte lijnen hebben dan ertussen, is erg. Maar dat de oudere circuits dit ook meer en meer beginnen integreren...

Akkoord, het is allemaal iets veiliger, maar als er vroeger iemand in Blanchimont van de baan ging, al was het maar met 2 wielen, dan zat hij zonder fout in de banden. Nu rijden ze gewoon verder. Het zijn allemaal kleine factoren die de spektakelwaarde van een circuit drastisch naar beneden halen. Tarmac run-off, een baan met een breedte van 15m, open chicanes, etc... Het is niet voor niets dat circuits zoals Melbourne, Monaco, Canada veel uitvallers hebben, daar maak je 1 fout en je race is voorbij.

falc.be zei:
integendeel, als ze weten dat er makkelijker uit de race kunnen liggen gaan ze veel minder risico's pakken of ze knallen in de banden (japan vorig jaar)

Het probleem met de tilke circuits is het feit dat er zeer snelle bochten op elkaar volgen die dan uitgeven op een recht stuk. de wagens kunnen elkaar gewoon niet dicht volgen. de meeste tilke circuits zijn mid to hoge downforce circuits en hoe meer downforce, hoe minder inhaal acties

vqn de tilke circuits vind ik alleen maleisie, singapore en misschien abu dhabi goed, maar zeker bahrein, turkije en valencia moeten eruit.

Het nieuwe circuit van korea en ook dat in india lijken ook draken te worden, dat in austin wellicht ook

Ik denk niet dat ze minder risico's gaan nemen als er geen run-off zones zijn, integendeel. Nu worden er vaak enorm domme en onnodige risico's genomen, waardoor een wagen al snel op zo'n zone zit en dan kunnen de marshalls penaltys beginnen uitdelen (cfr. Alonso in Silverstone, Hamilton in Spa, ...). Als die zones er niet zouden zijn, dan nemen die mannen evenveel risico, maar op een veel berekendere manier.

Zoals ze nu bezig zijn in de FIA dan hebben we binnen 10 jaar nog 5 crashes per seizoen en wordt er enkel ingehaald tijdens de start.

denkimi

Legacy Member
ze zouden gewoon een strook gras/grind tussen het circuit en de run-off's moeten leggen. zo verliest ge tijd als ge een foutje maakt maar kunt ge nog remmen als het echt fout gaat.

xDama

Legacy Member
Da's een oplossing, ik zou dan nog het liefste grind zien, want gras is nog vrij vergevingsgezind en zeker als het van die kunstmatten zijn.

vishnusixclix

Legacy Member
EagleEye zei:

Ben ik de enige die hier wél goede inhaal mogelijkheden in ziet? Behalve het floppy-dick stukje rechtsonder ziet het er toch redelijk uit?

Turn 1 , 4 en 12 zijn scherpe bochten waarbij ze hard moeten afremmen zodat een snellere achterligger erbij kan geraken en mss uitremmen (hamilton style)

Er zijn al véél slechtere tracks gemaakt.

xDama

Legacy Member
1 en 4 zijn mogelijke inhaalplaatsen, maar 12? Net na die ellenlange 10 en 11, ik dacht het niet. Da's een bocht zoals de eerste in China.

EagleEye

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Ben ik de enige die hier wél goede inhaal mogelijkheden in ziet? Behalve het floppy-dick stukje rechtsonder ziet het er toch redelijk uit?

Turn 1 , 4 en 12 zijn scherpe bochten waarbij ze hard moeten afremmen zodat een snellere achterligger erbij kan geraken en mss uitremmen (hamilton style)

Er zijn al véél slechtere tracks gemaakt.
Zolang het maar geen "een hoop witte lijnen op een grote parking"-circuit wordt (Bahrein, anyone?) heb ik er geen problemen mee. En Tilke-bashing is een beetje teveel in de mode volgens mij. :)


Defkes zei:
Grappig dat dergelijke reacties elke keer terugkomen. Terwijl ik toch fan ben van circuits als Maleisië, Turkije, China, Abu Dhabi,... En vreemd genoeg waren dat ook boeiende races dit seizoen :).

Afgezien van een gebrek aan grindbakken en gras, vind ik de circuits telkens de moeite. Minpunten zijn alleen een gebrek aan sfeer (waar Tilke weinig aan kan doen) en de veel te grote run off areas.
Inderdaad. China vind ik altijd wel meevallen, Maleisië is gewoon awesome vanwege het klimaat, Turkije krijgt over het algemeen wel goeie reviews. En Abu Dhabi... geeft mij een beetje teveel een stadium-gevoel.

Edit: en inderdaad, aan de buitenkant van La Source moeten ze ook iets doen... de kerbs wat hoger maken, wat gras of grind buiten de lijnen,... Bij elke start ziet ge mensen dat stuk gebruiken om de echte conflicten te mijden.

xDama

Legacy Member
EagleEye zei:
Zolang het maar geen "een hoop witte lijnen op een grote parking"-circuit wordt (Bahrein, anyone?) heb ik er geen problemen mee. En Tilke-bashing is een beetje teveel in de mode volgens mij. :).

Ik ben al meer dan eventjes tegen alle Tilke-circuits. Maleisie kon ik destijds nog pruimen, maar alles daarna moet voor mij niet hoor. Dat er hier zijn die de ballen van F1 afweten en op Tilke bashen, sure. Maar bij mij is dat met meer dan gegronde redenen en kennis.

Shaddix

Legacy Member
dat Bernie is rap dood valt zoda ze overal trug grind kunnen leggen
grintbakken horen/hoorde nu eenmaal bij het spektakel van F1
en ik heb nog niet veel momenten gezien waarvan je zegt "amaj, als daar grind was, dan was dien rijder dood"
in tegendeel, asfalt is leuk als je nog kan remmen, als je dat niet kan dan is het al heel wat minder, herinder u Massa vorig jaar in Hongarijen, die wagen had misschien meer afgeremd geweest met grind

falc.be

Legacy Member
zegt wat je wil maar de asfalt run off area's zijn veiliger. in het grind graven de wagens zich in en slagen over de kop of de wagens stuiteren erover. Heeft ricardo zonta bijna 2x zijn leven gekost. Ook schumacher had in 99 wellicht zijn wagen hard genoeg kunnen afremmen zodat hij zijn been niet had gebroken.

Anoniem04

Legacy Member
Shaddix zei:
dat Bernie is rap dood valt zoda ze overal trug grind kunnen leggen
grintbakken horen/hoorde nu eenmaal bij het spektakel van F1
en ik heb nog niet veel momenten gezien waarvan je zegt "amaj, als daar grind was, dan was dien rijder dood"
in tegendeel, asfalt is leuk als je nog kan remmen, als je dat niet kan dan is het al heel wat minder, herinder u Massa vorig jaar in Hongarijen, die wagen had misschien meer afgeremd geweest met grind

Bernie heeft daar weinig mee te maken.

Proim

Legacy Member
falc.be zei:
zegt wat je wil maar de asfalt run off area's zijn veiliger. in het grind graven de wagens zich in en slagen over de kop of de wagens stuiteren erover. Heeft ricardo zonta bijna 2x zijn leven gekost. Ook schumacher had in 99 wellicht zijn wagen hard genoeg kunnen afremmen zodat hij zijn been niet had gebroken.
Is wel waar natuurlijk, er moet toch iets anders zijn wat veilig is maar de piloten ook straft, maar wat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan