Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Proim

Legacy Member
Een andere verandering is de verbreding van de strook kunstgras bij het uitkomen van de eerste bocht, zodat coureurs na de start er minder snel voor zullen kiezen om daar van de baan te gaan.

Mooi zo :niceone:

vishnusixclix

Legacy Member
Het is alweer 4 weken geleden dat er nog eens iets gebeurd is in Formule 1, dus tijd om nog eens iets te schrijven over de huidige stand van zaken. Voordat de eerste trainingsritten gereden worden.
Vorige keer dat ik er over het algemeen ongelooflijk dik naast. Fantastisch! Dat wilde zeggen dat het seizoen na het onvoorspelbaar begin lekker verder gegaan is op zijn elan. Het zal me benieuwen of we nu een meer accurate voorspelling ga doen. Ik hoop alvast van niet! :woohoo:


RedBull

Ongelooflijk. Slechts 1x niet op pole geweest in een gans seizoen. De RB6 is en blijft veruit de snelste wagen, ongeacht de zwakkere motor. Op papier zal het WK een gevecht worden tussen deze twee piloten terwijl de rest van het veld maar moet vechten voor de rest van de ereplaatsen.
Gaan ze de rest van het seizoen geen steken meer laten vallen? Ik vrees van niet, zoiets is slechts weinige teams gegeven en RedBull heeft ondertussen bewezen dat ze zich hier in moeten bewijzen.

Vettel
Zie ik zonder problemen nog een paar races winnen, maar ik vermoed dat hij geen WK wordt dit jaar. Hij maakt, zoals Hamilton in 2008, nog teveel fouten en heeft de pech dat zijn teammaat hem evenaart en zo mogelijk soms sneller is in deze fantastische wagen.

Webber
Is rustiger en cooler (in de zin van meer berekend) en nog steeds in de vorm van zijn leven. Hij haalt het maximum uit de RB6 en ruikt een WK om zijn carrière af te sluiten. Het is hem gegund en of hij al dan niet WK wordt zal aan factoren buiten hem liggen (teammaat die toch beter is, pech, ander team dat plots veel sneller rijdt).


Ferrari:

Waar ik in de helft van mijn blogs schreef dat ze dringend een moesten presteren om zich niet belachelijk te maken, zijn ze vlak voor de zomerstop inderdaad in gang geschoten. Dankzij die niet-flexibele voorvleugel vliegen ze voor de concurrentie achter de RedBulls aan en weinigen die daar iets aan konden doen. Gaat Ferrari zijn momentum vasthouden?
Aangezien ferrari sterk is op Francorchamps, tip ik iig op een goede uitslag dit weekend. Overwinning door Alonso lijkt goed mogelijk.

Alonso
Maakte (op bahrain na) een slome en gedesinteresseerde indruk en heeft nog geen enkele keer op eigen kracht gewonnen dit jaar. 2x de overwinning cadeau gekregen, net zoals enkele podiumplaatsen. Maar omdat zijn moraal nu wel goed zit, kan hij in het seizoenseinde misschien iets van zijn oude zelve laten zien. Het zou in ieder geval goed zijn voor de sport.

Massa

Speelt nu duidelijk 2de viool bij Ferrari en zal voor de rest van het seizoen blij mogen zijn als hij eens bij op het podium mag. Spijtig, want deze jongen verdient meer.


McLaren

Begon veelbelovend, bouwde gestaag hun wagen op, maar plots stagneerde die opbouw door de ontwikkeling van hun geblazen diffusor die maar niet lekker lijkt te werken. Krijgen ze die aan de praat, dan kan een Hamilton wel mee op het podium gaan terwijl Button nog een paar taktische slimmigheden uit zijn mouw kan schudden om aanspraak te maken op het podium. Maar overwinningen? Dat zal helemaal in de handen zijn van RedBull.


Hamilton
Rijdt zijn beste seizoen ooit. Is regelmatig, doet geen grote stomme stoten, is bloedsnel en nog steeds de meest spectaculaire "overtaker'" die F1 rijk is. He's loving it en zal verdomd dicht bij de WK stranden, maar niet winnen.

Button
Is een waardig WK en heeft al een paar overwinningen op zak om dat aan te tonen. Zonder chaosraces echter, zie ik hem verder geen grote rol van betekenis spelen. Hij zal McLaren waardig zijn (itt Kovaleinen) maar geen potten breken.


Renault

Kubica voelt zich als een vis in het water bij Renault. Hij staat op als een echte leider, zoals Alonso vroeger ooit was, en is enorm waardevol in de ontwikkeling van de bolide. Zal nog regelmatig zijn neus vooraan de grid tonen. Echt vuurwerk gaan we volgend jaar mogen verwachten?

Petrov zal zijn zitje misschien verliezen en rijdt een onregelmatig seizoen. Om die reden valt er weinig over te voorspellen. Soms is hij snel, soms flopt hij verschrikkelijk.


Mercedes

Ross Brawn heeft voor dit seizoen besloten om de geplande upgrades af te werken en verder alles op volgend jaar te zetten. Geen dom idee als je Schumacher in je team hebt. Voor dit jaar zal het echter noppes worden. Op parcours waar de sterke Mercedes motor belangrijk is, zullen we ze nog vooraan zien, maar anders...


Williams

Is zoals gewoonlijk een redelijk snelle wagen, ongeacht hun motor. Hopelijk kunnen ze hun sterke vorm volhouden en wie weet, misschien force india of mercedes bijbenen?


Force India

Hebben vorig jaar getoond enorm veel potentieel te hebben op een parcours als Spa en Monza. Zou het dit jaar ook lukken? Een podium geloof ik niet, maar met 2 wagens in de top 10 geraken zou hun toch weer goed doen. Ze dreigen immers een positie te verliezen aan Williams en Sauber als ze zich niet herpakken.

Sauber

Hun doelen zullen dezelfde zijn als hierboven. De wagen lijkt in orde en zowel De La Rosa als Kobayashi zijn goede piloten.

De strijd om het middenveld is best wel interessant! :)




Voor zondag (als het niet regent hé, anders is het kermis :doc: ) gok ik op de volgende piloten in de top 6

Webber, Vettel, Alonso, Hamilton, Kubica, Sutil

De RedBull piloten omdat hun kar zo goed is. Alonso omdat hij terug goesting lijkt te hebben. Hamilton omdat hij Hamilton is en altijd zot doet (zeker op Spa). Kubica omdat hij een knap piloot is, die komen altijd bovendrijven op Spa. Sutil zet ik erbij omdat ik vermoed dat de Force India ook nu weer snel gaat zijn op Spa, en omdat Sutil dit jaar net als Hamilton geen domme fouten meer maakt en daardoor kan het team op hem rekenen op een goede prestatie, als er geen pech meespeelt.

Anoniem04

Legacy Member
We zullen eens naar Leuven rijden voor die Red Bull te checken. :)

Ik zou volgend jaar eens naar Francorchamps moeten gaan, ik moet echt Kubica eens in het echt bezig gezien hebben.

Proim

Legacy Member
legardj Fantastic turnout for Rubens 300th gp tribute at Williams. Almost every driver here - can't see Michael, tho! Bernie and lots of teams too 4 minutes ago via UberTwitter

Oooooeeeeeeh :unsure:

falc.be

Legacy Member
iemand een stream ?

en wie doet zo belachelijk met label racevervalsing :ironic:

squan

Legacy Member
Om 14u vertrekken we naar ginder, onderweg eens beslissen waar we ons stoelken gaan placeren. Woop woop!

Proim

Legacy Member
afc32g.png


Schitterend beeld :)

vishnusixclix

Legacy Member
zalig regen voor héél het weekend! \o/

@ falc.be , 't komt van gothrek :lol:

EagleEye

Legacy Member
De Karun is nog ni slecht in de commentary box :) al zal hij zelf waarschijnlijk liever in de HRT zitten :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan