xDama
Legacy Member
falc.be zei:zegt wat je wil maar de asfalt run off area's zijn veiliger. in het grind graven de wagens zich in en slagen over de kop of de wagens stuiteren erover. Heeft ricardo zonta bijna 2x zijn leven gekost. Ook schumacher had in 99 wellicht zijn wagen hard genoeg kunnen afremmen zodat hij zijn been niet had gebroken.
Dat is sowieso een feit, maar uiteindelijk is dat voor mij geen punt van argument. F1 is een sport die gepaard gaat met risico's en gevaar, als je in een F1-wagen stapt dan moet je die risico's ook maar aanvaarden. Anno 2010 zijn die wagens zodanig sterk dat je tegen 250 km/u frontaal in een bandenmuur mag knallen zonder een schram. Alles moet tegenwoordig zodanig veilig dat het ook ten koste gaat van het spektakel.
Je moet gewoon nog maar eens races van 2008-2010 vergelijken met races van 1990-1995 op dezelfde circuits. Daar had je veel meer drama en crashes, enkel en alleen omdat er naast de witte lijnen terwijl een muur staat of gras/grind lag. Ik zeg niet dat er meer crashes ofzo moeten zijn, maar als een wagen in het grind gaat en spinned zorgt dat voor heel wat meer spanning dan wanneer hij op een tarmac zone rustig terug zijn positie in neemt.
En los hiervan:
'Schumacher had in een Red Bull de titel kunnen winnen' - GPUpdate.net
Wat een bullshit alweer zeg. 10 dagen terug was hij nog bezig dat de wagen het probleem was, omdat deze niet naar zijn rijstijl is afgesteld. Een Red-Bull zou dan wel perfect naar zijn wensen zijn? :ironic:
Schumacher: "Auto is het probleem, focus op 2011" - GPUpdate.net


, maar ik betwijfel of ge dat zo makkelijk kunt afbreken
was dat niet morgen ?
ad: