Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

xDama

Legacy Member
falc.be zei:
zegt wat je wil maar de asfalt run off area's zijn veiliger. in het grind graven de wagens zich in en slagen over de kop of de wagens stuiteren erover. Heeft ricardo zonta bijna 2x zijn leven gekost. Ook schumacher had in 99 wellicht zijn wagen hard genoeg kunnen afremmen zodat hij zijn been niet had gebroken.

Dat is sowieso een feit, maar uiteindelijk is dat voor mij geen punt van argument. F1 is een sport die gepaard gaat met risico's en gevaar, als je in een F1-wagen stapt dan moet je die risico's ook maar aanvaarden. Anno 2010 zijn die wagens zodanig sterk dat je tegen 250 km/u frontaal in een bandenmuur mag knallen zonder een schram. Alles moet tegenwoordig zodanig veilig dat het ook ten koste gaat van het spektakel.

Je moet gewoon nog maar eens races van 2008-2010 vergelijken met races van 1990-1995 op dezelfde circuits. Daar had je veel meer drama en crashes, enkel en alleen omdat er naast de witte lijnen terwijl een muur staat of gras/grind lag. Ik zeg niet dat er meer crashes ofzo moeten zijn, maar als een wagen in het grind gaat en spinned zorgt dat voor heel wat meer spanning dan wanneer hij op een tarmac zone rustig terug zijn positie in neemt.

En los hiervan:

'Schumacher had in een Red Bull de titel kunnen winnen' - GPUpdate.net

Wat een bullshit alweer zeg. 10 dagen terug was hij nog bezig dat de wagen het probleem was, omdat deze niet naar zijn rijstijl is afgesteld. Een Red-Bull zou dan wel perfect naar zijn wensen zijn? :ironic:

Schumacher: "Auto is het probleem, focus op 2011" - GPUpdate.net

denkimi

Legacy Member
Proim zei:
Is wel waar natuurlijk, er moet toch iets anders zijn wat veilig is maar de piloten ook straft, maar wat?

denkimi zei:
ze zouden gewoon een strook gras/grind tussen het circuit en de run-off's moeten leggen. zo verliest ge tijd als ge een foutje maakt maar kunt ge nog remmen als het echt fout gaat.

RaZoR be

Legacy Member
Vandaag gaan kijken naar de Red Bull in Hasselt. Tblijft toch een vette bolide zo een F1 auto.

Was eigenlijk verbaasd hoe groot/breed die banden eigenlijk echt zijn :D

RaZoR be

Legacy Member
nee, dat net niet :p, maar ik betwijfel of ge dat zo makkelijk kunt afbreken :D

Wesdude

Legacy Member
De dagen dat we F1 op BBC kunnen volgen, zijn ook geteld vrees ik, met dank aan het Belang van Limburg.

In de krant van vandaag staat een interview met Bernie en de reporter laat weten dat veel Belgen dus F1 kijken op BBC. Bernie reageert dat dit niet kan omdat BBC alleen de uitzendrechten heeft voor Groot-Brittannië en dat de uitzendingen naar België zullen gestopt moeten worden.

Verwacht dus binnenkort maar zwart beeld op uw tv als de F1 begint, in plaats van die geweldige coverage van BBC.

vishnusixclix

Legacy Member
Ja lol en volgend jaar heeft de VRT het al niet meer. En dan? Mogen we dan geen F1 meer zien. Die theorie hangt ook met haken en ogen aan elkaar.

Lol bernie rot toch op, dan downloaden we het gewoon of zien we streams.

Wesdude

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Ja lol en volgend jaar heeft de VRT het al niet meer. En dan? Mogen we dan geen F1 meer zien. Die theorie hangt ook met haken en ogen aan elkaar.

Lol bernie rot toch op, dan downloaden we het gewoon of zien we streams.

Bernie zegt dat hij binnenkort gaat onderhandelen met VRT, maar op VRT moet ik het nu echt niet meer zien na bijna twee seizoenen BBC.

RaZoR be

Legacy Member
Wesdude zei:
De dagen dat we F1 op BBC kunnen volgen, zijn ook geteld vrees ik, met dank aan het Belang van Limburg.

In de krant van vandaag staat een interview met Bernie en de reporter laat weten dat veel Belgen dus F1 kijken op BBC. Bernie reageert dat dit niet kan omdat BBC alleen de uitzendrechten heeft voor Groot-Brittannië en dat de uitzendingen naar België zullen gestopt moeten worden.

Verwacht dus binnenkort maar zwart beeld op uw tv als de F1 begint, in plaats van die geweldige coverage van BBC.

och, wat gaat de BBC doen ? gewoon stoppen met uitzenden ofzo? Het is toch normaal dat ge buitenlandse zenders kunt bekijken ...

Wesdude

Legacy Member
RaZoR be zei:
och, wat gaat de BBC doen ? gewoon stoppen met uitzenden ofzo? Het is toch normaal dat ge buitenlandse zenders kunt bekijken ...

Als de uitzending begint, het beeld zwart maken naar België. Zoals RAI Uno doet bij voetbal uitzendingen enzo.

Anoniem04

Legacy Member
Ik ga zijn haar persoonlijk in brand steken als hij dat durft te doen.

enj0i^

Legacy Member
Echt hier ook, nu een jaar BBC gewend en echt geen zin meer om het op een Vlaamse zender te bekijken :s

boostah

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Ziet er mij alvast weer een draak uit qua inhalen. 2 ideale punten en da's weeral na een lang recht stuk.

Wel opvallende hoogteverschillen.

Punt is da ge ni enkel die hoogteverschillen nodig hebt, maar de baan ni mooi vlak ligt in zijn breedte. Daar ligt naart schijnt de moeilijkheid van natuurlijke circuits (bocht da naar buiten helt bv maakt het hitten van de apex keer na keer super belangrijk, terwijl je ze in laat hellen de bochten veel vergeefelijker zijn)

Proim

Legacy Member
Dan kijk ik nog liever op La Deux :sop:

Kan je ook niet streamen via hun iPlayer of zijn dat enkel herhalingen die je daarop kan zien?

hatetn

Legacy Member
Wesdude zei:
De dagen dat we F1 op BBC kunnen volgen, zijn ook geteld vrees ik, met dank aan het Belang van Limburg.

In de krant van vandaag staat een interview met Bernie en de reporter laat weten dat veel Belgen dus F1 kijken op BBC. Bernie reageert dat dit niet kan omdat BBC alleen de uitzendrechten heeft voor Groot-Brittannië en dat de uitzendingen naar België zullen gestopt moeten worden.

Verwacht dus binnenkort maar zwart beeld op uw tv als de F1 begint, in plaats van die geweldige coverage van BBC.



ik volg het al van in 97 op ITV. je gaat me toch niet vertellen dat hij nu pas te weten komt dat het buiten de UK ook te bekijken is?

Wesdude

Legacy Member
hatetn zei:
ik volg het al van in 97 op ITV. je gaat me toch niet vertellen dat hij nu pas te weten komt dat het buiten de UK ook te bekijken is?

Ik heb de krant nu niet meer bij mij maar hij antwoordt ongeveer als volgt op die stelling dat veel Vlamingen op BBC kijken:

"Echt? Dat moet verboden worden. BBC heeft enkel uitzendrechten binnen Groot-Brittannië. Daar moeten we iets aan doen."
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan