Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

FrostByte

Legacy Member
Geen idee wat voor banden dat zijn, eigenlijk. Iemand die er op gaat letten?

Xinu

Legacy Member
Normaal gezien 13 of 14 inch. Ik ga toch eens kijken woensdag als ik Hasselt ben ;)

schumi

Legacy Member
Het aftellen naar de GP van België is begonnen.
De weersvoorpselling ziet er alvast iets beter uit dan een paar dagen geleden het geval was. Maar dat heb je nu eenmaal met langetermijnvoorspellingen ...

schumi

Legacy Member
Gonzoid zei:
Nog mensen die gaan? Wij zitten op Silver 2, een stukje voor Eau Rouge

daar heb ik de voorbije jaren vaak gezeten. prijs/kwlaiteit één van de betere tribunes volgens mij.

vorig jaar en dit jaar voor bronze tickets gekozen. paar jaar na elkaar op dezelfde tribune zitten werd wat saai en de rest had ik ofwel het geld niet voor over of vond ik zijn geld niet waard.

bovendien kan ik van dat geld dit jaar een ticketje kopen voor de GP van Spanje (in mei geweest) en voor de GP van Italië (binnenkort).

langleve ticketprijzen daar. Spanje 88 euro voor drie dagen general admission en Italië 80 euro.

schumi

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
McLaren neemt F-duct niet mee naar Italië - GPUpdate.net

Webber: "Seizoen 2011 misschien mijn laatste" - GPUpdate.net

2 uiterst interessante artikels naar mijn mening. Monza lijkt mij hét circuit bij uitstek voor F-duct wagens en Mclaren, dé heerser op dat vlak, gaat zonder rijden?! Wat is hier aan de hand zeg.

wellicht zullen wel meerdere teams zonder F-duct racen in Monza. Heeft te maken met de luchtdoorstroming waar die F-duct voordeel uit haalt en de rest van de wagen die helemaal specifiek voor Monza wordt gebouwd.

meer uitleg

Mee

Legacy Member
Dat is inderdaad wel een héél vreemde beslissing. Maar ik vermoed dat hun "speciaal aërodynamisch pakket" al zo gefocused zal zijn op weinig drag ipv op veel downforce dat die f-duct dan verwaarloosbaar zal zijn.

falc.be

Legacy Member
De F duct drukt met de luchtstroom de achtervleugel plat zodat er minder luchtweerstand is waardoor er meer topsnelheid gehaald kan worden.

In Monza staat de achtervleugel echter al zo plat dat de F duct geen zin heeft.

logische beslissing, bespaart wellicht gewicht.

Over webber: ik zie dat eigelijk dit jaar al gebeuren, zeker als hij WK wordt

RaZoR be

Legacy Member
Xinu zei:
Normaal gezien 13 of 14 inch. Ik ga toch eens kijken woensdag als ik Hasselt ben ;)

ik ga waarschijnlijk ook eens kijken in hasselt. Die Red Bull auto gaat ge nie vaak van zo dichtbij zien :D

Proim

Legacy Member
schumi zei:
bovendien kan ik van dat geld dit jaar een ticketje kopen voor de GP van Spanje (in mei geweest) en voor de GP van Italië (binnenkort).

langleve ticketprijzen daar. Spanje 88 euro voor drie dagen general admission en Italië 80 euro.
Wij gaan hier ook naar Italië, vertrekken wel paar dagen voor het weekend om Ferrari museum eens te gaan bezichtigen onder andere.

Ook geen kijken naar de voetbalmatch in Bergamo zoals er wel een paar zijn elk jaar. Toen telkens toch wat F1 en GP2 piloten mee.

EagleEye

Legacy Member
Design van het nieuwe circuit in India:

india6.jpg


:)

xDama

Legacy Member
EagleEye zei:
Design van het nieuwe circuit in India:

india6.jpg


:)

Ziet er mij alvast weer een draak uit qua inhalen. 2 ideale punten en da's weeral na een lang recht stuk.

Wel opvallende hoogteverschillen.

falc.be

Legacy Member
weerbericht ziet er goed uit voor dit weekend

gietende regen :applause:

vishnusixclix

Legacy Member
all right! Dan doen McLaren, Renault, Force India en Sauber ook weer mee! :D

EagleEye

Legacy Member
Mee zei:
Er staat "5x superelevated" bij, dus die hoogteverschillen zijn sterk overdreven.
Volgens Mark Hughes,

The track itself is not flat, even though the land is very flat. We have moved 4 million cubic tons of earth to give it a lot of undulation. Between Turn One and Turn Three the track goes up by 14 metres and it goes into a blind crest. So we looked at what makes a circuit exciting.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan