Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Defkes

Legacy Member
Toppers: Webber en Hamilton
Floppers: FIA/Mansell

- Een Brit aanstellen als race steward in een Britse GP
- Die Brit zit zijn landgenoten op tv aan te moedigen (net voor de kwalif)
- en dan 2 discutabele beslissingen nemen (2 ronden lang brokstukken op de baan laten liggen, totdat de penalty voor Alonso er kwam en dan de SC uitsturen :doh:) waardoor een van de Britten mooi kon opschuiven.

Begrijpelijk dat Alonso de rest van de race niets meer via de radio wou horen :p.

Iemand trouwens gezien hoe Massa die STR inhaalde in lap 31? Gebeurde op de achtergrond van een helikoptershot, maar zag er mij een gigantisch knap manoeuvre uit :). Al zijn er nadien geen beelden van getoond.

CosMiced

Legacy Member
GOED:
-Button van 14 naar 4 (met hulp SC)
-Webber na zijn crash 2weken geleden

SLECHT:
-Vettel , begin ging nie goed ma toch met SC toch in punten beland


EXTRA:
Commentaar van webber aant einde vond ik wel geslaagd :D

Anoniem04

Legacy Member
Ze moeten echt eens stoppen met zo belachelijk te doen bij Red Bull en 500 man voor hun auto te zetten zodat die nieuwe delen niet zichtbaar zijn, dat maakt toch niet uit want iedereen ziet die delen op foto's van tijdens en na de race.

TeknomanFan

Legacy Member
falc.be zei:
alonso's race helemaal compleet verknald nu met sc

toch niet zijn schuld dat kubica stilvalt voor hij hem terug kan voorlaten
Alonso kon Kubica meteen na het manoeuvre hebben laten passeren en dan was er niets gebeurd.
Nu heeft hij hem niet voorbij gelaten en is voortgereden en zijn de marshalls moeten tussenkomen. Dit dan gedaan door de persoon die vorige week, terecht, van zijn oren maakte en nu zelf de regels aan zijn laars lapt.

De timing van de straf kon niet slechter zijn, maar in mijn ogen is het zijn eigen schuld want hij had dit volledig kunnen vermijden.

falc.be

Legacy Member
TeknomanFan zei:
Alonso kon Kubica meteen na het manoeuvre hebben laten passeren en dan was er niets gebeurd.
Nu heeft hij hem niet voorbij gelaten en is voortgereden en zijn de marshalls moeten tussenkomen. Dit dan gedaan door de persoon die vorige week, terecht, van zijn oren maakte en nu zelf de regels aan zijn laars lapt.

De timing van de straf kon niet slechter zijn, maar in mijn ogen is het zijn eigen schuld want hij had dit volledig kunnen vermijden.

hij vroeg direct over de radio of hij kubica terug voorbij moest laten en wachtte op een antwoord

ShApeBE

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ze moeten echt eens stoppen met zo belachelijk te doen bij Red Bull en 500 man voor hun auto te zetten zodat die nieuwe delen niet zichtbaar zijn, dat maakt toch niet uit want iedereen ziet die delen op foto's van tijdens en na de race.

Is bij ieder team zo hoor als ze iets nieuws gevonden hebben , ik herinner mij ferrari in de voorbereiding en mclaren met de f-duct.

Anoniem04

Legacy Member
ShApeBE zei:
Is bij ieder team zo hoor als ze iets nieuws gevonden hebben , ik herinner mij ferrari in de voorbereiding en mclaren met de f-duct.

Red Bull doet dat al een heel seizoen, ik vind het belachelijk.

Vettel die daar de vraag ontwijkt over de sfeer tussen Webber en Vettel. :lol:

TooTall

Legacy Member
Ze lieten net de start nog eens zien, toch duidelijk dat Webber langs Vettel zit, als er iemand een bedenkelijk maneuver doet is het Vettel wel die sterk naar binnen stuurt alsof hij Webber in de muur wilt duwen. Webber vertrekt gewoon sterk, en gaat maar 1 richting uit, rechtdoor.

Dat Vettel daarbij Hamilton raakt en een lekke band heeft, is zijn eigen fout (denk persoonlijk dat hij gewoon wou verdedigen tegen Hamilton die zijn neus er tussenin stak)

En moet fantastisch voelen voor Webber, ik hoop dat ze bij de volgende race weer maar 1 exemplaar van een onderdeel hebben, en ze het van Vettel moeten afnemen :P

Ben helemaal geen Alonso-fan, integendeel zelfs. Maar wat een rotslechte beslissing voor die drive-through te geven...

En de coverage op de BBC was weer magistraal, nog nooit zo gelachen met de voorbeschouwing als deze keer :D :D :D

Mee

Legacy Member
CosMiced zei:
SLECHT:
-Vettel , begin ging nie goed ma toch met SC toch in punten beland
Ik vind niet dat je kan zeggen dat Vettel slecht heeft gereden. Platte banden gebeuren nu eenmaal (jammer genoeg), maar hij heeft voor de rest alles gedaan wat hij moest doen.

Dillyracer zei:
Red Bull doet dat al een heel seizoen, ik vind het belachelijk.
En na de race loopt die camera daar vrolijk rond de Red Bull :).

Anoniem04

Legacy Member
Negatief commentaar in email zorgde voor vervanging Senna

Negatief commentaar in email zorgde voor vervanging Senna Bruno Senna kwam voor een verrassing te staan toen hij plots hoorde dit weekend niet te racen tijdens de Grand Prix van Engeland. Enkele uren voordat Senna dit bericht kreeg van teambaas Kolles, hield hij nog enkele interviews, waarbij niets erop wees dat Senna niet zou racen.

Via een Braziliaanse journalist blijkt dat een email met negatief commentaar over het team ervoor heeft gezorgd dat Kolles de beslissing maakte om Senna op zijn plaats te zetten. De email die Senna stuurde was bedoeld voor een bevriende journalist, maar in plaats daarvan stuurde hij de email naar zijn teambaas Colin Kolles.

De inhoud van de email was verreweg van positief. Senna beklaagde zich in de email over het team, wat er allemaal fout gaat binnen HRT en was ook niet blij met teambaas Kolles.

Colin Kolles wilde niet veel kwijt over het voorval, maar vertelde wel dat er een conflict was tussen hem en Senna. Kolles: "Het is mijn beslissing geweest om Bruno te vervangen. De reden dat Sakon dit weekend rijdt is absoluut niet gerelateerd aan geld. Er heeft zich iets voorgedaan tussen Bruno en mij, wat dat is hou ik intern."

Als dat echt waar is, dan is dat ook het toppunt van professionaliteit. :lol:

TX.Conn

Legacy Member
Was echt een schitterende Grand Prix!

Er waren toch wel enorm veel mooie gevechten op de baan, Rosberg die een mooi inhaalmaneuvre liet zien ten koste van een Toro Rosso - Vettel vs Schumacher - Alonso en Kubica - Vettel vs Sutil... het was gewoon niet bij te houden :cool:!

Spijtig dat Kubica heeft moeten opgeven :(, en die straf voor Alonso is toch zo van de pot gerukt :wtf:... mocht Kubica nog in de wedstrijd zitten zou het nog rechtvaardig geweest zijn die penalty.

Button heeft ook wel een sterke race achter zich van P14 naar P4.
Hamilton heeft een perfecte race gereden, niks op aan te merken.

Rosberg nog eens op het podium, mooie prestatie van hem!

Williams heeft enorm veel progressie gemaakt, sinds Valencia zijn ze goed vooruit aan het gaan.

Winner of the day, Mark Webber was gewoon niet bij te houden vandaag... echt een briljante race heeft hij gereden!

Moridin

Legacy Member
falc.be zei:
hij vroeg direct over de radio of hij kubica terug voorbij moest laten en wachtte op een antwoord
Wat je zegt is onjuist: hij zei dat Kubica hem op het gras duwde en Kubica beschuldigde daarop Alonso. Opnieuw slechte timing voor zijn penalty maar een plaats winnen door met alle wielen buiten de circuitlijnen te gaan moet meteen worden teruggegeven en dat deed hij niet.

TooTall

Legacy Member
Toch al vaak gezien in de F1, iemand inhalen buiten het circuit en dan uit eigen initiatief die plaats afstaan. Alonso deed net hetzelfde maar dan hopen dat ze hem gingen laten doen. Als er geen plaats is, is er geen plaats he.

De stop n go achteraf was wel verkeerd, ze moeten gewoon sneller zijn met hun beslissingen, zeker in zo'n geval.

Lucian

Legacy Member
TX.Conn zei:
Was echt een schitterende Grand Prix!

Er waren toch wel enorm veel mooie gevechten op de baan, Rosberg die een mooi inhaalmaneuvre liet zien ten koste van een Toro Rosso - Vettel vs Schumacher - Alonso en Kubica - Vettel vs Sutil... het was gewoon niet bij te houden :cool:!

Spijtig dat Kubica heeft moeten opgeven :(, en die straf voor Alonso is toch zo van de pot gerukt :wtf:... mocht Kubica nog in de wedstrijd zitten zou het nog rechtvaardig geweest zijn die penalty.

Button heeft ook wel een sterke race achter zich van P14 naar P4.
Hamilton heeft een perfecte race gereden, niks op aan te merken.

Rosberg nog eens op het podium, mooie prestatie van hem!

Williams heeft enorm veel progressie gemaakt, sinds Valencia zijn ze goed vooruit aan het gaan.

Winner of the day, Mark Webber was gewoon niet bij te houden vandaag... echt een briljante race heeft hij gereden!

hou het maar op "er waren enorm veel wagens die kortbij elkaar reden"
de enige gevechten kwamen van vettel die met zijn 1.5sec per ronde snellere wagen iets of wat kon inhalen

vloet

Legacy Member
LuCian zei:
hou het maar op "er waren enorm veel wagens die kortbij elkaar reden"
de enige gevechten kwamen van vettel die met zijn 1.5sec per ronde snellere wagen iets of wat kon inhalen

Dus jij ontkent dat er veel is ingehaald vandaag. Zeker dat je naar de F1 aan het kijken was? :unsure:

Ik vond het een mooie race. Rare beslissing van de stewards betreffende Alonso, on the other hand snap ik totaal niet waarom hij Kubica niet terug voorliet.

Webber, Rosberg, Hamilton, Button: :niceone:
Ook mooi hoe Sutil er toch in slaagde Vettel zo lang af te houden.

Mee

Legacy Member
Moridin zei:
... maar een plaats winnen door met alle wielen buiten de circuitlijnen te gaan moet meteen worden teruggegeven en dat deed hij niet.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat Alonso er al voorbij was (wat op het einde van de remzone zo was), en dan pas werd hij van de baan geduwd.

vloet zei:
Ook mooi hoe Sutil er toch in slaagde Vettel zo lang af te houden.
Die Force India's zijn zó snel in een rechte lijn hè, die gaan imo minstens in de top 5 eindigen op Monza.

vishnusixclix

Legacy Member
Die beslissing van de stewards is even logisch (eigenlijk logischer, want alonso heeft Kubica niet *onmiddellijk* zijn positie teruggegeven) als degene die gemaakt is in Spa 2008...
Enne, vorige keer was ferrari aan't janken dat FIA niet snel en hard genoeg straften en nu is het ook weer niet goed :rofl:

Enfin, net zoals vorige keer vond ik de beslissing van de stewards nogal onnozel. Ik moet een beetje consequent blijven natuurlijk :p
Maar net zoals vorige keer is er duidelijk gehandeld naar de letter van de regels. En de spelers moeten zich neerleggen bij de spelregels en niet liggen klagen over de regels NADAT blijkt dat de regels hun nadelig (of onrechtvaardig) heeft uitgepakt.


Verder ben ik van mening dat Webber een perfecte race gereden heeft en dat Vettel serieus geblunderd heeft in de eerste 150 a 200 meter. Eerst nodeloos Webber proberen tegen de rand van de baan te drukken, daarna proberen in te schuiven zonder te zien dat Hamilton in de gearbox zat van Webber.... da's spijtig. Maar ik ben er zeker van dat in Webber zijn hoofd iets hangt van "gerechtigheid geschiedde".

Poëtic justice is een mooie term voor beide gevallen in ieder geval.


Hoed af voor Barrichello. Beste ouwe zak op de ganse grid!
Respect voor Kobayashi. Beste japanner in F1 sinds... sinds... sinds..... :unsure: ... wilt iemand me aanvullen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan