Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Defkes

Legacy Member
denkimi zei:
natuurlijk zijn ze de top van de autosport en is het maar normaal dat ze met het mes tussen de tanden rijden, maar ze geven als ploegmaats zijnde elkaar terug geen ruimte net zoals de vorige keer.

moesten ze elkaar geraakt hebben zou het kot te klein geweest zijn.

Als als als :). Op dit moment is het bij Red Bull strijden om de positie van eerste rijder. Webber heeft de eerste veldslag gewonnen, er gaan er nog 9 volgen. Pas wanneer een rijder er bovenuit steekt, zal de andere ruimte geven.

Er zijn al verschillende oud-rijders die hebben gezegd dat ze bij McLaren hetzelfde mogen verwachten en als Button nog eens een paar races voor Hamilton kan eindigen, denk ik dat ze gelijk gaan krijgen.

vishnusixclix

Legacy Member
Zoals gewoonlijk Defkes, denk je veel te rechtlijnig en te wit-zwart.

Afgelopen zaterdag heeft Christian Horner een fout gemaakt. Zonder medeweten van Webber heeft hij (en A. Newey) beslist om die vleugel aan Vettel te geven. Zonder enige vorm van communicatie... Dat moet je maar eens proberen bij eender welke andere supercompetitieve F1 piloot.
Christian Horner werkte de moeilijke situatie, die er sinds Turkije heerste, in de hand met zijn actie. Hij moet dringend zijn manier van doen veranderen en laten blijken uit zijn acties dat hij even neutraal handelt als dat hij altijd in de publieke interviews wel beweert.

Wat er in 2007 bij McLaren gebeurd is, is dat de temperamentvolle Alonso het niet kon verkroppen dat rookie Hamilton even snel was, terwijl de jonge aimabele ideale schoonzoon op veel (interne) steun kon rekenen. Dat frustreerde de spanjaard.
Op dit moment is de rijstijl van de 2 McLaren piloten te verschillend om onderlinge ruzie te kunnen maken. Button is ook niet de persoon om ruzie te gaan zoeken hier en daar. Zie naar zijn relatie met Rubens Barichello, nog zo iemand waar geen ruzie mee te maken is, het was vorig jaar op bepaalde momenten heel warm maar het bleef altijd deftig. Omdat McLaren niet kop-en-nek sterker is dan de andere teams, hebben ze een gezamelijke vijand. Daarom zie ik ze dit jaar alvast niet ten onder gaan met ruzie. Bij Red Bull ligt dat anders, omdat ze veruit, veruit veruit de sterkste zijn. Hun enige tegenstander zijn zij zelf. Op die moment krijgen die interne strubbelingen makkelijker vrij spel.

Oh, en laten we niet vergeten dat veel van al die brandjes veroorzaakt en gebruikt worden door de media. Die heel de boel wat uitvergroten omdat ze eindelijk weer wat sappige shizzle te vertellen hebben.

Defkes

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Zoals gewoonlijk Defkes, denk je veel te rechtlijnig en te wit-zwart.

Afgelopen zaterdag heeft Christian Horner een fout gemaakt. Zonder medeweten van Webber heeft hij (en A. Newey) beslist om die vleugel aan Vettel te geven. Zonder enige vorm van communicatie... Dat moet je maar eens proberen bij eender welke andere supercompetitieve F1 piloot.
Christian Horner werkte de moeilijke situatie, die er sinds Turkije heerste, in de hand met zijn actie. Hij moet dringend zijn manier van doen veranderen en laten blijken uit zijn acties dat hij even neutraal handelt als dat hij altijd in de publieke interviews wel beweert.

Wat er in 2007 bij McLaren gebeurd is, is dat de temperamentvolle Alonso het niet kon verkroppen dat rookie Hamilton even snel was, terwijl de jonge aimabele ideale schoonzoon op veel (interne) steun kon rekenen. Dat frustreerde de spanjaard.
Op dit moment is de rijstijl van de 2 McLaren piloten te verschillend om onderlinge ruzie te kunnen maken. Button is ook niet de persoon om ruzie te gaan zoeken hier en daar. Zie naar zijn relatie met Rubens Barichello, nog zo iemand waar geen ruzie mee te maken is, het was vorig jaar op bepaalde momenten heel warm maar het bleef altijd deftig. Omdat McLaren niet kop-en-nek sterker is dan de andere teams, hebben ze een gezamelijke vijand. Daarom zie ik ze dit jaar alvast niet ten onder gaan met ruzie. Bij Red Bull ligt dat anders, omdat ze veruit, veruit veruit de sterkste zijn. Hun enige tegenstander zijn zij zelf. Op die moment krijgen die interne strubbelingen makkelijker vrij spel.

Oh, en laten we niet vergeten dat veel van al die brandjes veroorzaakt en gebruikt worden door de media. Die heel de boel wat uitvergroten omdat ze eindelijk weer wat sappige shizzle te vertellen hebben.

Speciaal omdat jij het bent, zal ik het niet in stukken delen :).

Je hebt idd 200% gelijk als je zegt dat de 'fout' eigenlijk bij Horner ligt. Imo gaat Horner in de fout omdat hij nu denkt zoals hij op het eind van het seizoen zou moeten denken, nl. "degene die eerst in het klassement staat, verdient het beste materiaal".

Deze manier van denken is er (nog) niet bij McLaren en zal er ook niet komen als Hamilton (afgezien van zijn cheaten tijdens de GP Europa :tongue:) Button blijft domineren, zoals in de laatste vier races. Als Button alsnog de vorm van de eerste races terugvindt, denk ik dat de oud-coureurs (dus ik ben niet de enige met een zwartwit-visie :)) gelijk zullen krijgen. Al blijft het natuurlijk wachten op enkele wereldraces van Button voordat we zo'n situatie krijgen. (btw, eniac, 3 maand geleden voerden we al een gelijkaardige discussie toen ik, deels met opzet, olie op een licht vuur wou gooien:)).

De reden waarom Button trouwens geen ruzie met Rubens had, was het feit dat hij de eerste helft van het seizoen domineerde en dus sowieso de voorkeur kreeg van Brawn.

Ben trouwens nu de afl van Top Gear van vorig zondag aan het zien (WK finale kreeg voorrang :)), enneuh

Wat een rondje van Barrichello :love:

En als Harry Potter fan (ondanks m'n 25 jaar :p) vond ik het rondje van Rupert Grind ook wel :love:

edit: :offtopic: gaat er iemand naar de Superleague Formula in Zolder dit weekend?

xDama

Legacy Member

xDama

Legacy Member
falc.be zei:
Toranosuke Takagi

Deed hetzelfde met de tyrrel in 1998 dan wat Alonso deed met een minardi in 2001. Kwalificeerde zich bij zijn debuut race en de race erop op de 13 plaats met de slechtste auto van het veld. spijtig genoeg door heel weinig mensen opgemerkt

Zijn F1 carriere is ten einde gekomen omdat hij geen engels sprak of simpelweg alleen japans sprak.

Sato komt op de 2de plek, wildebras maar is qua punten en resultaten denk ik de meest succesvolle japanner.

Kobayashi doet bangelijke dingen maar hij gaat wel s iemand mee de grindbak in sleuren

Kobayashi de beste Japanner in F1 noemen vind ik toch ook wat ver. Hij heeft al knappe dingen laten zien, maar de beste is hij toch nog niet hoor.

Takuma Sato blijft voor mij atm nog altijd met voorsprong de beste Japanner ooit in de F1. Ik snap nog steeds niet waarom er geen enkel team die de laatste jaren heeft binnengehaald, want die kerel kan een serieus stukje rijden.

Takagi vond ik anders niet echt zo'n denderende piloot? Hij reed in 98 en 99 allesbehalve met goed materiaal, maar ik kan mij niet herinneren dat die echt knappe dingen liet zien ondanks dat. Als je dan vergelijkt wat Sato soms kon verwezenlijken met de Jordan of die Super Aguri...

falc.be

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Kobayashi de beste Japanner in F1 noemen vind ik toch ook wat ver. Hij heeft al knappe dingen laten zien, maar de beste is hij toch nog niet hoor.

Takuma Sato blijft voor mij atm nog altijd met voorsprong de beste Japanner ooit in de F1. Ik snap nog steeds niet waarom er geen enkel team die de laatste jaren heeft binnengehaald, want die kerel kan een serieus stukje rijden.

Takagi vond ik anders niet echt zo'n denderende piloot? Hij reed in 98 en 99 allesbehalve met goed materiaal, maar ik kan mij niet herinneren dat die echt knappe dingen liet zien ondanks dat. Als je dan vergelijkt wat Sato soms kon verwezenlijken met de Jordan of die Super Aguri...

alonso deed puur op resultaten ook geen knappe dingen in 2001, zijn beste resultaat was een 13de plaats denk ik. langs de andere kant presteerde hij wel zeer goed ondanks het feit dat het dezelfde auto als het jaar ervoor was en die toen al veruit de slechtste was.

takagi heeft iets gelijkaardig gedaan in 98, alleen is dat minder opgevallen

een ander ding: indycar heeft hun concept voor 2012 voorgesteld
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85269

een systeem waar f1 wel eens directe en lastige concurentie kan van krijgen

het komt er op neer dat dallara een basis levert dat dan vooral op aerodynamisch afgewerkt moet worden met stukken van externe producenten en\of constructeurs, of de teams de rest mogen ontwikkelen.

zo mag bv ford de basis gebruiken en afwerken als een volledig product en de auto dan ook een ford chassis noemen

elk extern stuk moet beschikbaar zijn voor alle teams en heeft naargelang het type een maximumprijs

iedere costructeur mag een motor bouwen en door ontwikkelen

oa lotus heeft al interesse getoond

hatetn

Legacy Member
boeffel zei:
er zouden meer waaghalspiloten gelijk hem moeten zijn, of gelijk Montoya :love:



daar zit het hem net. ze vallen te veel uit en zijn daardoor enorm onregelmatig. hoeveel keer is sato niet uitgevallen omdat hij veel te agressief was. hij heeft enorm veel mooie dingen laten zien maar nog meer domme.

canada 2007 blijft imo zijn beste moment.

xDama

Legacy Member
boeffel zei:
er zouden meer waaghalspiloten gelijk hem moeten zijn, of gelijk Montoya :love:

Tgoh, ik weet er eentje op de grid die allesbehalve vies is van gewaagde acties en da's Hamilton. Maar van zodra dat hij iets doet dat niet 100% in het reine is dan wordt er langs alle kanten moord en brand geschreeuwd.

Maar ik beaam wat je zegt, zo'n piloten moeten er zijn en liefst een stuk of 5.

falc.be zei:
alonso deed puur op resultaten ook geen knappe dingen in 2001, zijn beste resultaat was een 13de plaats denk ik. langs de andere kant presteerde hij wel zeer goed ondanks het feit dat het dezelfde auto als het jaar ervoor was en die toen al veruit de slechtste was.

takagi heeft iets gelijkaardig gedaan in 98, alleen is dat minder opgevallen

een ander ding: indycar heeft hun concept voor 2012 voorgesteld
autosport.com - IndyCar News: IRL sets template for IndyCar future

een systeem waar f1 wel eens directe en lastige concurentie kan van krijgen

het komt er op neer dat dallara een basis levert dat dan vooral op aerodynamisch afgewerkt moet worden met stukken van externe producenten en\of constructeurs, of de teams de rest mogen ontwikkelen.

zo mag bv ford de basis gebruiken en afwerken als een volledig product en de auto dan ook een ford chassis noemen

elk extern stuk moet beschikbaar zijn voor alle teams en heeft naargelang het type een maximumprijs

iedere costructeur mag een motor bouwen en door ontwikkelen

oa lotus heeft al interesse getoond

Hmm, als ik dan de resultaten van Takagi bekijk valt er mij niet zo heel veel speciaals op, behalve een 9e plaats in Silverstone.

Dat Indycar concept is inderdaad wel enorm interessant. Ik ben best benieuwd hoe dat gaat verlopen, het geeft de klasse alvast een serieus nieuw en interessant element.

vishnusixclix

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Tgoh, ik weet er eentje op de grid die allesbehalve vies is van gewaagde acties en da's Hamilton. Maar van zodra dat hij iets doet dat niet 100% in het reine is dan wordt er langs alle kanten moord en brand geschreeuwd.

Maar ik beaam wat je zegt, zo'n piloten moeten er zijn en liefst een stuk of 5.



Ik ben al content dat ik het hier niet moest typen :D

Gothrek

Legacy Member
Sato deed eerder zotte manouvres dan mensen zomaar van de baan duwen als ik me goed herinner.

Waarom ze trouwens yamamoto in die auto blijven steken vind ik toch raar. Bij de quali van Silverstonde was die 0.4s trager dan Chandok.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan