Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

hatetn

Legacy Member
ik speel eerst het circuit dat het eerst in het seizoen staat en werk zo mijn weg tot de laatste

falc.be

Legacy Member
Android zei:
@falc: hoelang volg je de F1 al? Zoals ik hierboven al zei, Monaco is misschien niet de spektakelwedstrijd seizoen na seizoen, maar het = F1. Ik ben ook voor uitbreiding van de kalender, maar niet de vervanging van de traditionele circuits en in ruil mooie prefabcircuits...

14 jaar en ik heb misschien 2 of 3 goede races gezien in monaco. vroeger was er nog wat animatie omdat minstens een 3de van de grid in de vangrail knalde maar zelfs dat is nu gedaan (tenzij door technische problemen)

monaco is meestal een optocht en als er 1 wagen dwars staat komt er geen kat meer door

het ongeluk van webber moest eens aan de haven gebeurd zijn en ipv van naar rechts naar links gevlogen zijn ...

Anoniem04

Legacy Member
Juist ontdekt dat de oude lay-out van de Hockenheimring volledig afgebroken is. Ik dacht altijd dat dat gewoon afgesloten was.

vishnusixclix

Legacy Member
Domenicali ziet graag aanpassing aan reglementen - GPUpdate.net

Domenicali ziet graag aanpassing aan reglementen
20 juli 2010

Stefano Domenicalli hoopt dat de regels omtrent het inhalen van een andere coureur worden aangepast. De Italiaan ziet graag dat wanneer een coureur een verkeerde inhaalactie plaatst, de wedstrijdleiding meteen zegt of hij zijn positie terug moet geven of niet. Als dat niet binnen een bepaalde tijd gebeurt, moet de actie als correct worden beschouwd, vindt hij.

Fernando Alonso kreeg in Engeland een drive through-penalty nadat hij de baan had afgesneden om Robert Kubica in te halen. Racedirecteur Charlie Whiting vertelde Ferrari wel dat de Spanjaard Kubica weer voorbij moest laten, maar volgens het team gebeurde dat pas toen de Pool was uitgevallen.

“We zullen een aanpassing aan de reglementen aanvragen. Als de wedstrijdleiding binnen drie of vier bochten niets van zich laat weten, dan moet de actie als correct worden beschouwd”, zei Domenicali in een interview met de Italiaanse krant La Stampa. Na Valencia werden de reglementen ook al aangepast na geklaag van Ferrari. Op de vraag of de Formule 1 na elke race de reglementen moet veranderen, antwoordde de teambaas: “Het is nou eenmaal een complexe sport."


Ma FOOOOK die van Ferrari kunnen toch een zaag spannen... Na Spa 2008 hoorde ik ze nochtans niet klagen dat de regels moeten aangepast worden?
Als je Ferrari liet doen waren ze spelleider, jury EN deelnemer aan het F1 spelletje. Bah. Van mij mogen ze eruit stappen... want dreigen doen ze genoeg.

blizzard

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Domenicali ziet graag aanpassing aan reglementen - GPUpdate.net




Ma FOOOOK die van Ferrari kunnen toch een zaag spannen... Na Spa 2008 hoorde ik ze nochtans niet klagen dat de regels moeten aangepast worden?
Als je Ferrari liet doen waren ze spelleider, jury EN deelnemer aan het F1 spelletje. Bah. Van mij mogen ze eruit.

Ferrari mag er van mij part al langer uit, heb het stilletjes aan gehad met de arrogantie van dat team.

Mee

Legacy Member
Ik vind anders wel dat ze deze keer gelijk hebben. Er moet meer duidelijkheid komen ivm dat afsnijden van een bocht en de straffen er rond. Domenicali's voorstel lijkt mij dan ook niet slecht, maar misschien zijn er nog betere alternatieven.
Dat zou eigenlijk al na Spa 2008 zijn gebeurd zoals Vishnu zegt, maar dat is een andere zaak...

Ik vind het ook niet slecht dat de reglementen na elke race kunnen worden aangepast, het kan alleen maar helpen zodat probleemgevallen (Monaco, Valencia, Silverstone) niet meer voorvallen in de toekomst. Duidelijkere reglementen zorgen ervoor dat er minder over straffen wordt gezeverd (bekijk deze thread maar eens), en de focus meer naar het racen wordt verschoven. Zoals het hoort.

blizzard

Legacy Member
Mee zei:
Ik vind anders wel dat ze deze keer gelijk hebben. Er moet meer duidelijkheid komen ivm dat afsnijden van een bocht en de straffen er rond. Domenicali's voorstel lijkt mij dan ook niet slecht, maar misschien zijn er nog betere alternatieven.
Dat zou eigenlijk al na Spa 2008 zijn gebeurd zoals Vishnu zegt, maar dat is een andere zaak...

Ik vind het ook niet slecht dat de reglementen na elke race kunnen worden aangepast, het kan alleen maar helpen zodat probleemgevallen (Monaco, Valencia, Silverstone) niet meer voorvallen in de toekomst. Duidelijkere reglementen zorgen ervoor dat er minder over straffen wordt gezeverd (bekijk deze thread maar eens), en de focus meer naar het racen wordt verschoven. Zoals het hoort.

Regels zijn toch vrij duidelijk? Bocht afsnijden en er een voordeel mee halen (meestal positie winnen) mag niet, dus als Alonso gewoon zijn positie terug had afgestaan was er niets aan de hand.

vishnusixclix

Legacy Member
@mee

"dat ze deze keer gelijk hebben...." Man dat is hypocrisie van de ergste soort. Als het in hun voordeel is dan klagen ze, maar als iemand anders het overkomt dan houden ze gewoon hun mond. En net daarom draai ik mezelf daar in op. Blijters en jankers krijgen per definitie geen gelijk van mij :p

Lucian

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
@mee

"dat ze deze keer gelijk hebben...." Man dat is hypocrisie van de ergste soort. Als het in hun voordeel is dan klagen ze, maar als iemand anders het overkomt dan houden ze gewoon hun mond. En net daarom draai ik mezelf daar in op. Blijters en jankers krijgen per definitie geen gelijk van mij :p

elk team doet dat als het in hun voordeel of nadeel zal zijn

hier enkel op ingaan als ge uw afkeer voor ferrari of alonso kunt laten zien is ook hypocrisie btw

xDama

Legacy Member
Hetgene wat mij uiteindelijk nog het hardste irriteert is de zoveelste schreeuw voor een nieuwe regel. Elke GP moeten er regels aangepast worden of moeten er zelfs nieuwe regels bijkomen. Tegen het einde van het seizoen hebben we een regel op de regel van de regels.

Cut the crap and race on track.

vishnusixclix

Legacy Member
LuCian zei:
elk team doet dat als het in hun voordeel of nadeel zal zijn

hier enkel op ingaan als ge uw afkeer voor ferrari of alonso kunt laten zien is ook hypocrisie btw

haha, eerst ben ik vettel hater en weer een afkeer van alonso of ferrari. Ik zal ook eens een scheve vergelijking maken si. *te belachelijk voor woorden dus maar wegge-edit*
Susan Boyle fan! :crazy:


Verder ben ik het roerend eens met Damarus. Er moet geracet worden ipv te neuten op regels, verdomme!

hatetn

Legacy Member
het enige dat moet veranderen aan de regels zijn die achterpoortjes. duidelijke regels waar je niet van kan afwijken en geen discussie over mogelijk is.

Moridin

Legacy Member
Is waar, maar dat is juist de kloterij. Veel van die achterpoortjes zie je pas als ze worden gebruikt en je kan duidelijk niet vertrouwen op de goodwill van de teams aangezien die in elke interpretatie hun voordeel willen halen. Of hun interpretatie nu correct is of niet, maakt niet uit, ze zullen altijd proberen de situatie in hun voordeel te (ver)draaien.

ShApeBE

Legacy Member
Xinu zei:
Op Vipstand is er altijd f1 te zien kijk altijd via daar ;) en bbc stream dus :d

Dus er is altijd bbc? ik had moeite om een bbc feed te vinden, dus bedankt!

vishnusixclix

Legacy Member
niet echt een stabiele link, jammer genoeg.

*edit*
kwaliteit lager gezet en nu is't aanvaardbaar.

Proim

Legacy Member
Die van VIPStand is stabiel hier, beeldkwaliteit niet zo schitterend maar geluid wel.

RaZoR be

Legacy Member
hmm, Dit weekend lijkt Ferrari de concurrentie van Red Bull te worden? Hopelijk hebben ze dit weekend eens geen pech, dan hebben ze ook geen gezaag achteraf!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan