Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Moridin

Legacy Member
LuCian zei:
ze hadden moeten weten dat die straf op dat moment uitdelen een maat voor niks was geweest en hem gewoon 30seconden na de race moeten geven & dan was de kous afgeweest.
Hadden de stewards dat ook met Webber moeten doen op de Nürnbergring vorig jaar? Hij veroorzaakte een te vermijden incident met Barichello, krijgt een drive through en wint toch nog de race. Hamilton steekt SC voorbij, krijgt weliswaar laat een drive through, en wordt tweedes. Webber kreeg die drive through toen ook aan de late kant en toch won hij. Toen kwam daar nauwelijks commentaar op. Hamilton heeft geluk met de stewards en een aantal mensen zijn in alle staten.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8770322.stm
Hughes geeft details hoe Charlie Whiting tot de penalty is gekomen.
1. Safety car en medical car tot bij Webber krijgen
2. Hamilton aarzelt even en besluit toch in te halen
3. hele accident moet worden opgeruimd en in de tussentijd moeten de laptimes van de wagens die te snel reden bij hun in-lap ook nog worden bekeken
4. er moet eveneens worden besloten of het incident van Webber en Kovalainen verder wordt onderzocht.
5. penalty voor inhalen safety car ligt niet vast in regels maar wordt traditioneel bestraft met
een drive through. Whiting wilde blijkbaar geen precedent scheppen door een zwaardere straf te geven, en dus zwaardere manipulatie van de race voorkomen.

Ik kan met al die informatie wel begrijpen waarom Hamilton zo laat zijn drive through had gekregen en ja, hij had die sneller moeten krijgen. Maar dat is niet gebeurd en dat kan je hem niet kwalijk nemen. Naar mijn inzien ook niet de stewards en Race Control als je ziet wat die allemaal op hun bord hadden. Arbitraire straffen vanuit een buikgevoel, zoals na de race 30s aan Hamilton's tijd toevoegen, zijn unfair en opnieuw een voorbeeld van een compenserende maatregel. Dergelijke straffen horen in geen enkele sport thuis, laat staan in F1.

Bastaspast

Legacy Member
Een ramp was het diene SC :( Ze hebben een podium plaats van schummi voorkomen :d

Hij zat ook op harde banden en dat voor kobayashi :) Hij zou van koba kunnen wegrijden zijn als 3de. En dan gaan pitten in de 50ste ronde op zachte banden en terug voor koba op het circuit komen :( Hij had toch paar snelle rondes dus ja :d Het zat er in!

Too bad :p

Scifo

Legacy Member
Dillyracer zei:
Gulder kunt toch een pakske zagen!

Alles doen we eraan om Hamilton geen WK te willen zien worden.


Ook weer die inhaalactie in de eerste bocht op Vettel. Geen schijn van kans in slagen maar toch maar proberen. Vettel had beter volledig de deur dichtgedaan en zijn voorvleugel helemaal aan flarden gereden.

Zei Hamilton trouwens niet: "Vettel hit me!" Wtf? :rofl:

denkimi

Legacy Member
Scifo zei:
Alles doen we eraan om Hamilton geen WK te willen zien worden.


Ook weer die inhaalactie in de eerste bocht op Vettel. Geen schijn van kans in slagen maar toch maar proberen. Vettel had beter volledig de deur dichtgedaan en zijn voorvleugel helemaal aan flarden gereden.

Zei Hamilton trouwens niet: "Vettel hit me!" Wtf? :rofl:

hoewel ik niet bepaald een fan ben van hamilton probeert hij tenminste in te halen. als ge dan bijvoorbeeld alonso bezig ziet die geen enkele poging waagt weet ik wel wie ik liever zie rijden.

vishnusixclix

Legacy Member
Scifo zei:
Ook weer die inhaalactie in de eerste bocht op Vettel. Geen schijn van kans in slagen maar toch maar proberen. Vettel had beter volledig de deur dichtgedaan en zijn voorvleugel helemaal aan flarden gereden.

2009. Australië. Vettel vs Kubica. 3de laatste ronde... Kubica is voorbij en Vettel is er aan voor de moeite maar geeft niet af. Beide crashen.

[youtube]pN4AWsMn0Ww[/youtube]


hier gaan we weer met het ophalen van geschiedkundige gebeurtenissen om gelijk te halen :')

Point being: dit gebeurt constant en men begint hier gewoon hopeloos op zoek te gaan naar shit om te bashen.

denkimi

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
2009. Australië. Vettel vs Kubica. 3de laatste ronde... Kubica is voorbij en Vettel is er aan voor de moeite maar geeft niet af. Beide crashen.

[youtube]pN4AWsMn0Ww[/youtube]


hier gaan we weer met het ophalen van geschiedkundige gebeurtenissen om gelijk te halen :')

Point being: dit gebeurt constant en men begint hier gewoon hopeloos op zoek te gaan naar shit om te bashen.

nu moogt ge mij wel eens uitleggen wat vettel hier kon aan doen.
kijk hier vanaf 1:00 en dan ziet ge dat kubica geen plaats laat (hoewel hij aan de buitenkant zit en er dus nooit kon voorbijraken op een gewone manier) terwijl ze duidelijk naast elkaar zitten.

vishnusixclix

Legacy Member
Beter dan dit geneuzel van elke keer 3 zinnetjes in nutteloze conversaties vond ik het productiever om maar een blogje te schrijven. Ik vind het uiteindelijk objectiever dan ik eerst had gedacht. Maar zoals het hoort gaan alle Alonso / Ferrari fans dit niet vinden. Dat ze dan maar zelf een blog schrijven :p

https://www.beyondgaming.be/forums

NightFlyer

Legacy Member
"Het lijkt wel alsof Alonso's slechte race mijn fout is. Misschien was zijn eer gekraakt toen Kamui Kobayashi hem nog kon voorbijrijden. Ik begrijp helemaal niet hoe ik zijn wedstrijd om zeep heb geholpen. Iedereen heeft zijn eigen mening over dit voorval, maar ikzelf vind dat ik Alonso niks in de weg heb gelegd."

Hamilton lijkt mij soms toch een beetje een simpele ziel. Gelukkig kan hij racen. :p

RaZoR be

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Beter dan dit geneuzel van elke keer 3 zinnetjes in nutteloze conversaties vond ik het productiever om maar een blogje te schrijven. Ik vind het uiteindelijk objectiever dan ik eerst had gedacht. Maar zoals het hoort gaan alle Alonso / Ferrari fans dit niet vinden. Dat ze dan maar zelf een blog schrijven :p

https://www.beyondgaming.be/forums

vind het een goede tekst. Eigenlijk is het de schuld van de FIA dat ze zo raar de safety car naar buiten sturen... midden in het pack. ze hadden beter ofwel voor iedereen ofwel na iedereen hun auto uitgestuurd. Het blijft gewoon een rotte situatie waar altijd iemand pech gaat hebben, in dit geval nu mercedes en Ferrari.
De safety car split het veld , waarbij een deel kan voorbij gaan en een deel moet wachten, das nooit niet eerlijk. nu kunnen diegene die net voorbij de pit komen ineens gouden zaken doen... Ze zouden misschien beter iets verzinnen alla dat wanneer safety car uitkomt net wanneer je pit entry voorbij bent nog mag verder rijden...

falc.be

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Beter dan dit geneuzel van elke keer 3 zinnetjes in nutteloze conversaties vond ik het productiever om maar een blogje te schrijven. Ik vind het uiteindelijk objectiever dan ik eerst had gedacht. Maar zoals het hoort gaan alle Alonso / Ferrari fans dit niet vinden. Dat ze dan maar zelf een blog schrijven :p

https://www.beyondgaming.be/forums

klein detailken, de laatste foto zijn GP2's

Foose

Legacy Member
Scifo zei:
Over de straf was niets mis mee, mocht Kobayashi niet heel het veld opgehouden hebben zakte Hamilton mss terug naar P6 ofzo.

Maar zoals altijd heeft die Hamilton alle geluk van de wereld. ( voorvleugel probleemke was tijdens de pitstop ook weer gefixt)

Ik herinner me nog Monaco (2 jaar geleden?) waarbij Hamilton in de muur vloog, maar toch nog de pits bereikte en met een safety-car daaruit weer voordeel haalde. Argh

*Ik hoop dat die update voor McLaren in Silverstone eens zwaar faalt. Het mag ook eens keren!

Idd heb ik ook al vaak opgemerkt. Al was het deze laatste keer echt wel de fout van de wedstrijdleiding om hem zo laat te bestraffen.

hatetn

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Ik moet me inhouden om geen sterke taal te gebruiken, maar hoofdingenieur Nick Fry (15 jaar McLaren) is onlangs naar Ferrari over gegaan. In jouw kinderlijke geest zou dat willen zeggen dat er volgend jaar 2 rode McLarens op de grid staan.



hij heeft gewoon de plannen mee als wederdienst voor wat er een paar jaar geleden is gebeurt:p

waarom worden er trouwens zo'n minieme straffen uitgesproken voor fouten onder een SC. 1km/h te snel in de pit en je hebt een drive through penalty of 25sec bij u tijd maar te snel bij sc = 5sec? hem inhalen is een drive through penalty

srr maar imo: te snel rijden = drive through penalty
inhalen = black flag

en het maakt me niet uit wie het is maar de SC is er voor een reden

FrostByte

Legacy Member
Ik ben echt blij dat de FIA geen fans aan het woord laat of hun mening laat gelden voor dit soort beslissingen. De brandstapels zouden letterlijk al klaar staan voor Hamilton.

hatetn

Legacy Member
FrostByte zei:
Ik ben echt blij dat de FIA geen fans aan het woord laat of hun mening laat gelden voor dit soort beslissingen. De brandstapels zouden letterlijk al klaar staan voor Hamilton.


de FIFA is al aan het plooien dus ik zou niet te snel juichen.

in de toekomst een poll na de race over de straf die een rijder zou moeten krijgen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan