Moridin
Legacy Member
Hadden de stewards dat ook met Webber moeten doen op de Nürnbergring vorig jaar? Hij veroorzaakte een te vermijden incident met Barichello, krijgt een drive through en wint toch nog de race. Hamilton steekt SC voorbij, krijgt weliswaar laat een drive through, en wordt tweedes. Webber kreeg die drive through toen ook aan de late kant en toch won hij. Toen kwam daar nauwelijks commentaar op. Hamilton heeft geluk met de stewards en een aantal mensen zijn in alle staten.LuCian zei:ze hadden moeten weten dat die straf op dat moment uitdelen een maat voor niks was geweest en hem gewoon 30seconden na de race moeten geven & dan was de kous afgeweest.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8770322.stm
Hughes geeft details hoe Charlie Whiting tot de penalty is gekomen.
1. Safety car en medical car tot bij Webber krijgen
2. Hamilton aarzelt even en besluit toch in te halen
3. hele accident moet worden opgeruimd en in de tussentijd moeten de laptimes van de wagens die te snel reden bij hun in-lap ook nog worden bekeken
4. er moet eveneens worden besloten of het incident van Webber en Kovalainen verder wordt onderzocht.
5. penalty voor inhalen safety car ligt niet vast in regels maar wordt traditioneel bestraft met
een drive through. Whiting wilde blijkbaar geen precedent scheppen door een zwaardere straf te geven, en dus zwaardere manipulatie van de race voorkomen.
Ik kan met al die informatie wel begrijpen waarom Hamilton zo laat zijn drive through had gekregen en ja, hij had die sneller moeten krijgen. Maar dat is niet gebeurd en dat kan je hem niet kwalijk nemen. Naar mijn inzien ook niet de stewards en Race Control als je ziet wat die allemaal op hun bord hadden. Arbitraire straffen vanuit een buikgevoel, zoals na de race 30s aan Hamilton's tijd toevoegen, zijn unfair en opnieuw een voorbeeld van een compenserende maatregel. Dergelijke straffen horen in geen enkele sport thuis, laat staan in F1.
Ze hebben een podium plaats van schummi voorkomen :d
Hij zou van koba kunnen wegrijden zijn als 3de. En dan gaan pitten in de 50ste ronde op zachte banden en terug voor koba op het circuit komen 

