Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

V1nce

Legacy Member
LuCian zei:
dus als volgende race vettel zijn motor opblaast in de voorlaatste ronde moet hij gewoon 25punten krijgen, "want hij kan er niet aan doen" :lol:

laten we even niet vergeten dat het hier over hamilton gaat, degene die indien hij zelf niet zo een lomp kalf was geweest een wereldtitel meer had gehaald in een halve ferrari :ironic:

heb zo het gevoel dat alle schumi haters van x-aantal jaar geleden hamilton fans zijn geworden, en dewelke allemaal aan selectieve blindheid leiden

Moest hij in dezelfde situatie zijn zou hij het eve zeer verdienen en moest die dan wk worden zou de sport eve serieus blijven.

Jij was degene die ferrari gelijk gaf en het dramatiseerde, zeggen dat de sport niet meer serieus zou kunne genomen worden moest hamilton wk worden met een paar punten.
Daar ging het over en dat is gewoon ronduit belachelijk.

vishnusixclix

Legacy Member
denkimi zei:
de koersdirectie heeft in ieder geval een zware fout gemaakt (2 zelfs, als ge de safetycar die op de verkeerde plaats buitenkomt meetelt).

Hiermee ben ik 100% akkoord.


LuCian zei:
laten we even niet vergeten dat het hier over hamilton gaat, degene die indien hij zelf niet zo een lomp kalf was geweest een wereldtitel meer had gehaald in een halve ferrari :ironic:

met deze uitspraak maak je jezelf niet alleen volledig belachelijk, maar het getuigt ook van NUL verstand van F1 (niet zien dat de onderlinge gevechten tssn piloten oorzaak zijn en dat er een klein onderdeel wat weg had van een ferrari-onderdeel), NUL capaciteit om jezelf (ten minste proberen) in te leven in een andere partij.
Ik moet me inhouden om geen sterke taal te gebruiken, maar hoofdingenieur Nick Fry (15 jaar McLaren) is onlangs naar Ferrari over gegaan. In jouw kinderlijke geest zou dat willen zeggen dat er volgend jaar 2 rode McLarens op de grid staan.


LuCian zei:
heb zo het gevoel dat alle schumi haters van x-aantal jaar geleden hamilton fans zijn geworden, en dewelke allemaal aan selectieve blindheid leiden

pot, ketel...

jeltex

Legacy Member
LuCian zei:
laten we even niet vergeten dat het hier over hamilton gaat, degene die indien hij zelf niet zo een lomp kalf was geweest een wereldtitel meer had gehaald in een halve ferrari :ironic:

msschien beetje gekleurd omdat ik ferrari fan ben, maar ik vind dat hamilton sinds de dag dat hij in de f1 is gekomen met andere maten & gewichten behandeld is geweest dan de rest, omgekeerd racisme omdat hij de eerste ***** was msschien :p

heb zo het gevoel dat alle schumi haters van x-aantal jaar geleden hamilton fans zijn geworden, en dewelke allemaal aan selectieve blindheid leiden

Zoals Vishnu terecht opmerkte, je maakt jezelf belachelijk met dit soort uitspraken. Hier verder op ingaan zou zinloze tijdsbesteding zijn.

Lees liever eens de quote van de kerel hieronder, met de 3 punten die hij aanhaalt is alles eigenlijk gezegd.

TeknomanFan zei:
Hamilton heeft een fout gemaakt en heeft er een straf voor gekregen. Hij kan er niet aan doen dat de koersdirectie er zo lang over doet om een sanctie uit te spreken. En toen de sanctie werd gegeven is hij zo lang mogelijk buiten gebleven om de voorsprong zo groot mogelijk te krijgen en het is goed uitgedraaid. Schumacher heeft deze truc zelf eens uitgehaald in Silverstone door in de laatste rond zijn straf uit te zitten en zo in de pits te finishen voor Hill.

Over het feit dat Alonso het niet eerlijk vindt. Ja, dat dan gezegd door de man die eens won in Singapore omdat zijn teammaat opzettelijk een crash veroorzakte. Alonso heeft pech gehad.

Daarbij, waarom komt een SC uitgereden om dan de 2de achter zich op te houden ipv de 1ste? Als Hamilton achter de SC was gebleven, dan zaten we hier waarschijnlijk te discussiëren over het feit dat Vettel bevoordeeld werd en de overwinning cadeau kreeg.

blizzard

Legacy Member
LuCian zei:
dus als volgende race vettel zijn motor opblaast in de voorlaatste ronde moet hij gewoon 25punten krijgen, "want hij kan er niet aan doen" :lol:

laten we even niet vergeten dat het hier over hamilton gaat, degene die indien hij zelf niet zo een lomp kalf was geweest een wereldtitel meer had gehaald in een halve ferrari :ironic:

msschien beetje gekleurd omdat ik ferrari fan ben, maar ik vind dat hamilton sinds de dag dat hij in de f1 is gekomen met andere maten & gewichten behandeld is geweest dan de rest, omgekeerd racisme omdat hij de eerste ***** was msschien :p

heb zo het gevoel dat alle schumi haters van x-aantal jaar geleden hamilton fans zijn geworden, en dewelke allemaal aan selectieve blindheid leiden

Serieus, Denk da gij eerder selectieve blindheid hebt. Hamilton heeft zijn straf gekregen, heeft die uitgevoerd. Ja, de straf kwam laat, maar dat gebeurt dikwijls dat er redelijk wat ronden moet gewacht worden vooraleer de straf er komt.

Hamilton heeft een fout gemaakt, is er voor gestraft, that's it. Al die complottheorieën zijn te belachelijk voor woorden.

Wat falc daar zegt valt mij inderdaad wel steeds vaker en vaker op. Ferrari dreigt precies onrechtstreeks met een exit als ze hun gelijk niet krijgen. Kan gewoon een gedacht zijn, maar zo komt het wel over.

Scifo

Legacy Member
Over de straf was niets mis mee, mocht Kobayashi niet heel het veld opgehouden hebben zakte Hamilton mss terug naar P6 ofzo.

Maar zoals altijd heeft die Hamilton alle geluk van de wereld. ( voorvleugel probleemke was tijdens de pitstop ook weer gefixt)

Ik herinner me nog Monaco (2 jaar geleden?) waarbij Hamilton in de muur vloog, maar toch nog de pits bereikte en met een safety-car daaruit weer voordeel haalde. Argh

*Ik hoop dat die update voor McLaren in Silverstone eens zwaar faalt. Het mag ook eens keren!

Handsome Hermit

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
met deze uitspraak maak je jezelf niet alleen volledig belachelijk, maar het getuigt ook van NUL verstand van F1 (niet zien dat de onderlinge gevechten tssn piloten oorzaak zijn en dat er een klein onderdeel wat weg had van een ferrari-onderdeel), NUL capaciteit om jezelf (ten minste proberen) in te leven in een andere partij.
Ik moet me inhouden om geen sterke taal te gebruiken, maar hoofdingenieur Nick Fry (15 jaar McLaren) is onlangs naar Ferrari over gegaan. In jouw kinderlijke geest zou dat willen zeggen dat er volgend jaar 2 rode McLarens op de grid staan.

Hier maak je jezelf toch wel even serieus belachelijk terwijl je iemand anders terecht aan het wijzen bent.
Nick Fry is de teambaas van Mercedes GP. Pat Fry was hoofdingenieur bij McLaren en is nu naar Ferrari gegaan.

vishnusixclix

Legacy Member
Hoja, dat is natuurlijk een terechte opmerking van die Fry.


Doch is er een verschil tussen een vergissing en het spuien van onwaarheden, scheve vergelijkingen en complettheorieën. Nietwaar?

Lucian

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Hiermee ben ik 100% akkoord.




met deze uitspraak maak je jezelf niet alleen volledig belachelijk, maar het getuigt ook van NUL verstand van F1 (niet zien dat de onderlinge gevechten tssn piloten oorzaak zijn en dat er een klein onderdeel wat weg had van een ferrari-onderdeel), NUL capaciteit om jezelf (ten minste proberen) in te leven in een andere partij.
Ik moet me inhouden om geen sterke taal te gebruiken, maar hoofdingenieur Nick Fry (15 jaar McLaren) is onlangs naar Ferrari over gegaan. In jouw kinderlijke geest zou dat willen zeggen dat er volgend jaar 2 rode McLarens op de grid staan.




pot, ketel...
ik heb er dan msschien 0 verstand van maar ik ben wel niet de naiveling die alles gaat geloven dat ze me voorkauwen :ironic:
mclaren gaat 100den pagina's met data & tactieken van ferrari hebben, in een miljoenenrace voor ontwikkeling en gaan dan 1 klein dingetje namaken en er zeker niet teveel profijt uithalen ...

en je nick fry geval houdt ook niet veel steek, denk niet dat die de hele boel van de 2011 mclaren gaat mogen meenemen
technologie van nu is volgend seizoen voorbijgestreefd, kijk eens naar mercedes gp, die hebben de superbrawns van vorig jaar ook nog ergens in de garage staan

soit, khou er mee op, heb het zo niet op dat denigrerend toontje

vishnusixclix

Legacy Member
Dat toontje, dat heb je toch wel zelf gezocht met je "omgekeerd racisme-complot" :')

En een hoofdingenieur die overloopt, dat is nochtans net hetzelfde als er gebeurd is tssn 2006 en 2007. Spionage is geen éénrichtingsverkeer hoor. :p

Ik ga nog eens wat uitweiden hierover. Gewoon omdat het kan :D

Waarom zouden ze inderdaad een halve wagen namaken? Als ik de gegevens van mijn grootste rivaal had, ik zou leren uit die gegevens, de zwakke punten van de sterke onderscheiden en dan mijn eigen design verbeteren met details van de andere. Dat hoeft allesbehalve een kopie te zijn.
Ik ben geen ingenieur, hell ik ben een nul als het op technisch onderlegde toestanden komt in de praktijk. Maar als IK zoiets kan verzinnen, dan kunnen de beste autosport ingenieurs ter wereld wel met betere shizzle afkomen dan jij of ik. Ongeacht wat je eigendunk is :D

vishnusixclix

Legacy Member
de "hamilton/mclaren bash thread"

of de "waarom hamilton de baas is over de FIA en alle regels" thread?

:rofl:


gewoon naar F1journaal.be forum gaan :p

Lucian

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Dat toontje, dat heb je toch wel zelf gezocht met je "omgekeerd racisme-complot" :')
staat daar niks achter die zin?
:')
:ironic:

VishnuSixDix zei:
En een hoofdingenieur die overloopt, dat is nochtans net hetzelfde als er gebeurd is tssn 2006 en 2007. Spionage is geen éénrichtingsverkeer hoor. :p

Ik ga nog eens wat uitweiden hierover. Gewoon omdat het kan :D

Waarom zouden ze inderdaad een halve wagen namaken? Als ik de gegevens van mijn grootste rivaal had, ik zou leren uit die gegevens, de zwakke punten van de sterke onderscheiden en dan mijn eigen design verbeteren met details van de andere. Dat hoeft allesbehalve een kopie te zijn.
Ik ben geen ingenieur, hell ik ben een nul als het op technisch onderlegde toestanden komt in de praktijk. Maar als IK zoiets kan verzinnen, dan kunnen de beste autosport ingenieurs ter wereld wel met betere shizzle afkomen dan jij of ik. Ongeacht wat je eigendunk is :D
in die gegevens van ferrari stond alles, informatie over de wagen, slijtage vd banden, PITSTOPgegevens
zowat elke race werd in de pits beslist, maar je haalt er natuurlijk geen voordeel uit als je weet hoe de tegenstander hun tactiek is?
dan hoef je nog niet eens stukken van hun wagen letterlijk te gaan kopieren.

denk je dat ferrari & mclaren er volgende race geen voordeel uitkunnen halen als ze morgen dezelfde gegevens over de redbull vastkrijgen?
Waarom zouden ze inderdaad een halve wagen namaken? Als ik de gegevens van mijn grootste rivaal had, ik zou leren uit die gegevens, de zwakke punten van de sterke onderscheiden en dan mijn eigen design verbeteren met details van de andere. Dat hoeft allesbehalve een kopie te zijn.
dat is geen voordeel in jouw ogen? neen want dat ontken je hier
niet zien dat de onderlinge gevechten tssn piloten oorzaak zijn
je geeft zelf toe dat jij er als leek al voordelen zou kunnen uithalen, en de slimmerikken bij mclaren zouden hun eigen ding zijn blijven doen zeker?

maarnee, toch niet bij mclaren zeker, alleen ferrari durft zulke streken uithalen :ironic:

vishnusixclix

Legacy Member
Je verwijt nog steeds anderen van blindheid terwijl er nu, op dit eigenste moment, hetzelfde gebeurt maar omgekeerd... of nee wacht. Omgekeerd is dat onmogelijk zeker? :p

Mabon, tmoet wreed gepikt hebben bij de ferrari-fans als ze daar 3 JAAR LATER nog altijd over moeten mekkeren op fora. Maar wacht eens, had ferrari dat jaar niet de constructeurstitel? En het jaar daarna ook niet? Waar ben je dan nog over bé-zig vent. Is gerechtigheid niet geschied misschien? Je kunt evengoed beginnen over de periode van Prost en Senna!



enne, slim hoor. Hier en daar zinnen uit verschilellende berichten nemen , ze in dezelfde context plakken om dan "aan te tonen" dat ik mezelf tegenspreek. Fantastische discussietechnieken!

NightFlyer

Legacy Member
Dat het Hamilton is zal wel toevallig zijn.

Maar Ferrari heeft gelijk dat het niet geloofwaardig voor de sport is dat iemand die de regels overtreedt er beter vanaf komt dan iemand die ze volgt.
Dit is natuurlijk niet Hamilton zijn schuld maar die van de koersdirectie.

Nu dat Hamilton de regels op deze manier kon overtreden kwam door dezelfde koersdirectie. ( zoals reeds gezegd hier moest de Safety car de leider oppikken.)
Dus als er iemand in fout is gegaan..

Enige wat je Hamilton kan verwijten is dat hij de safety car heeft ingehaald waar het niet mocht. ( de omstandigheden spreken dan nog in zijn voordeel want het was echt niet duidelijk.)

Dat hij daar vanaf komt met een veel te lichte straf ( of te late straf..het is hoe ge het bekijkt.) kan hij ook niets aan doen.

blizzard

Legacy Member
NightFlyer zei:
Dat het Hamilton is zal wel toevallig zijn.

Maar Ferrari heeft gelijk dat het niet geloofwaardig voor de sport is dat iemand die de regels overtreedt er beter vanaf komt dan iemand die ze volgt.
Dit is natuurlijk niet Hamilton zijn schuld maar die van de koersdirectie.

Nu dat Hamilton de regels op deze manier kon overtreden kwam door dezelfde koersdirectie. ( zoals reeds gezegd hier moest de Safety car de leider oppikken.)
Dus als er iemand in fout is gegaan..

Enige wat je Hamilton kan verwijten is dat hij de safety car heeft ingehaald waar het niet mocht. ( de omstandigheden spreken dan nog in zijn voordeel want het was echt niet duidelijk.)

Dat hij daar vanaf komt met een veel te lichte straf ( of te late straf..het is hoe ge het bekijkt.) kan hij ook niets aan doen.

Lichte straf niet, als die direct wordt uitgevoerd zakt Hamilton een paar plaatsen weg. Het is een feit dat de straf te laat kwam, maar daar kon Hamilton niets aan doen. Om hierdoor echter van complottheorieën te praten is er wel juist iets over.

Lucian

Legacy Member
blizzard zei:
Lichte straf niet, als die direct wordt uitgevoerd zakt Hamilton een paar plaatsen weg. Het is een feit dat de straf te laat kwam, maar daar kon Hamilton niets aan doen. Om hierdoor echter van complottheorieën te praten is er wel juist iets over.

ze hadden moeten weten dat die straf op dat moment uitdelen een maat voor niks was geweest en hem gewoon 30seconden na de race moeten geven & dan was de kous afgeweest

nu zetten ze zelf de deur open voor speculatie ofdat die 20minuten bewust of onbewust gepasseerd zijn, en als het dan over hamilton gaat & je bedenkt wat die de afgelopen jaren allemaal gemogen heeft ...

kgeloof niet in complotten, maar ferrari heeft overschot van gelijk als ze zeggen dat die sport 0,0 geloofwaardigheid over houdt
er zit geen lijn in, nergens, sommigen mogen alles, en anderen mogen niks

Lucian

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Je verwijt nog steeds anderen van blindheid terwijl er nu, op dit eigenste moment, hetzelfde gebeurt maar omgekeerd... of nee wacht. Omgekeerd is dat onmogelijk zeker? :p

Mabon, tmoet wreed gepikt hebben bij de ferrari-fans als ze daar 3 JAAR LATER nog altijd over moeten mekkeren op fora. Maar wacht eens, had ferrari dat jaar niet de constructeurstitel? En het jaar daarna ook niet? Waar ben je dan nog over bé-zig vent. Is gerechtigheid niet geschied misschien? Je kunt evengoed beginnen over de periode van Prost en Senna!



enne, slim hoor. Hier en daar zinnen uit verschilellende berichten nemen , ze in dezelfde context plakken om dan "aan te tonen" dat ik mezelf tegenspreek. Fantastische discussietechnieken!
ja, omdat mclaren gediskwalificeerd was
en zelfs de rijderstitel omdat hamilton het verneukte door in china in de pits in de zandbak te gaan staan & in brazilie bij de start op een verkeerde knop duwde

mij gaat het erom, dat toen mclaren in fout gesteld werd, vandaar de boete & diskwalificatie, maar dat hamilton (& alonso, maar die stond er 2 races voor het einde slechter voor), met alle voordelen die hij gehad tov ferrari (hoeveel punten zou het hem opgeleverd hebben?), nog ff leukweg de titel had kunnen nemen als hij het zelf niet vergooid had

Handsome Hermit

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Hoja, dat is natuurlijk een terechte opmerking van die Fry.


Doch is er een verschil tussen een vergissing en het spuien van onwaarheden, scheve vergelijkingen en complettheorieën. Nietwaar?
Natuurlijk, maar geen van beide is goed voor iemands street cred. :p

FrostByte

Legacy Member
...Zucht, jongen, ge hebt teveel tijd hoor.

You win some, you lose some. Ik zou hier ook oude koeien uit de gracht kunnen halen van héél twijfelachtige steward-beslissingen naar Hamilton toe of dingen die Alonso heeft uitgestoken in de voorbije jaren maar och god.

Het was een vreemde beslissing maar ik begreep hem: Hamilton twijfelde op een slecht moment. That's it. En hij reed over de lijn terwijl de SC er ook al voorbij was. Ik denk niet dat er echt kwade wil mee gemoeid was. Remember: dit zijn dingen die je bijna instinctmatig doet. Allemaal op 2 sekonden beslissen, dan gebeuren er rare dingen soms. Een SC is nu eenmaal een lotje trekken: je hebt net gepit of niet. En diegene die het slechte lotje trekken hebben nu eenmaal altijd reden tot moord en brand schreeuwen.

CosMiced

Legacy Member
iemand op youtube een filmpje met live commentaar tijdens de crash? :P kzou eens willen horen hoe die mensen op reageren xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan