Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

vishnusixclix

Legacy Member
gelukkig zijn er andere mensen die de zaak nog eens op hun eigen (betere :D ) manier kunnen verwoorden!


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondertussen is onze 9lives pronoleague op de 4de plaats gestrand in het algemene klassement. Dit klassement omvat Europese ploegen dus is deze prestatie écht wel het vermelden waard.

Onze deelnemers zijn van hoge kwaliteit!

vishnusixclix

Legacy Member
Niet mijn mening, maar een persoonlijke mening van iemand "on teh internets".

Ligt in de dezelfde extreme manier van denken als die van Defkes, maar dan met omgekeerde voorkeur.

Alonso should receive a penalty.

The FIA must penalise Alonso with a one race ban, or at the very least a grid penalty for Silverstone if the sport wishes to retain its integrity.

It is unacceptable for any driver (yes, even a Ferrari driver) to get away with:
1. Falsely accusing the race director and FIA of sabotaging/manipulating the outcome of the race.
2. Falsely accusing/insinuating another driver of malice and intentionally jeopardising safety in the race.
3. Trying to whip up a media storm regarding the above fabrications. (this applies to the Ferrari team as well)

The FIA simply cannot allow this kind of behaviour. Yesterday Alonso showed a complete lack of personal and racing integrity. Can you imagine racers behaving like this back in the days of Jim Clark or Graham Hill? One word: Sportsmanship.

falc.be

Legacy Member
ik krijg ergens het gevoel dat ferrari redenen voor een exit aan het zoeken is.

Moridin

Legacy Member
Contec zei:
25sec had hamilton aan zijn been moeten krijgen simple as that.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar die heeft hij gekregen in de vorm van de drive through. Als je een drive-through krijgt opgelegd in de laatste ronden van de race, dan wordt er 25s bijgeteld, maar nu is hij effectief bestraft geweest, zij het zeer laat zodat hij er nauwelijks nadeel aan heeft ondervonden.

denkimi

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Niet mijn mening, maar een persoonlijke mening van iemand "on teh internets".

Ligt in de dezelfde extreme manier van denken als die van Defkes, maar dan met omgekeerde voorkeur.

gezien het hier gaat over Falsely en alonso niets heeft gezegd (toch voor zover ik gehoord heb) dat niet klopt is het dus zever. de koersdirectie is hier dusdanig in de fout gegaan dat er serieuze twijfels kunnen rijzen bij de onpartijdigheid.


Moridin zei:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar die heeft hij gekregen in de vorm van de drive through. Als je een drive-through krijgt opgelegd in de laatste ronden van de race, dan wordt er 25s bijgeteld, maar nu is hij effectief bestraft geweest, zij het zeer laat zodat hij er nauwelijks nadeel aan heeft ondervonden.

had hij die drive-through gekregen op het moment waarop die normaal gegeven wordt dan was hij veel verder teruggevallen. nu lijkt het erop dat ze speciaal gewacht hebben met het geven van een penalty tot het geen verschil meer maakte.

falc.be

Legacy Member
Niemand die er over valt dat de safetycar VETTEL moest oppikken en niet hamilton of Alonso.

ma nee hamilton bashen maar

Moridin

Legacy Member
falc.be zei:
Niemand die er over valt dat de safetycar VETTEL moest oppikken en niet hamilton of Alonso.

ma nee hamilton bashen maar
², niets aan toe te voegen. Iedereen ziet automatisch complottheorieën als het over Hamilton en Alonso gaat. Toen hij in Bahrein 08 op de achterkant van Alonso inreed, was de reactie van iedereen ook brake test van Alonso terwijl Hamilton minder downforce en dus drag had vanwege kapotte voorvleugel. Die knee jerk reactie telkens als één van de twee commentaar geeft op de ander zal er zijn zolang ze racen.

Lucian

Legacy Member
Moridin zei:
², niets aan toe te voegen. Iedereen ziet automatisch complottheorieën als het over Hamilton en Alonso gaat.

het toeval heet wel dat het altijd dezelfde is die overal mee wegkomt

wat heeft die dit jaar al uitgevreten? en hoeveel straffen heeft hij al gekregen
ok, je kan niet elke kleinigheid gaan bestraffen, maar als je elke race er wel eentje maakt mag er ergens toch wel een iets gebeuren

V1nce

Legacy Member
LuCian zei:
het toeval heet wel dat het altijd dezelfde is die overal mee wegkomt

wat heeft die dit jaar al uitgevreten? en hoeveel straffen heeft hij al gekregen
ok, je kan niet elke kleinigheid gaan bestraffen, maar als je elke race er wel eentje maakt mag er ergens toch wel een iets gebeuren

En dat is gebeurt.

V1nce

Legacy Member
LuCian zei:
een straf zei ik
geen grap & slag in het gezicht van elke andere rijder op de grid

Was de juiste staf die gegeven is , niet zijn fout dat ze er zolang over gedaan hebben.

Lucian

Legacy Member
V1nce zei:
Was de juiste staf die gegeven is , niet zijn fout dat ze er zolang over gedaan hebben.

doordat ze zolang wachten doen ze hun straf teniet = geen straf imo
niet hamiltons fout neen, maar toch weer in zijn voordeel
zie het al gebeuren dat die met zijn 6punten voorsprong die hij nu heeft op het einde wk gaat worden, dan heeft ferrari toch overschot van gelijk dat je die sport niet meer serieus kunt nemen?

V1nce

Legacy Member
LuCian zei:
doordat ze zolang wachten doen ze hun straf teniet = geen straf imo
niet hamiltons fout neen, maar toch weer in zijn voordeel
zie het al gebeuren dat die met zijn 6punten voorsprong die hij nu heeft op het einde wk gaat worden, dan heeft ferrari toch overschot van gelijk dat je die sport niet meer serieus kunt nemen?

Dan zou hij het eigenlijk nog verdient hebbe gezien hij 18 punten is kwijtgespeeld in barcelona omda zenne band een ronde voor het einde ontplofte.

Ferrari heeft alles behalve overschot van gelijk, het is een feit dat er regels aangepast moeten worden maar zo dramatisere zoals ferarri doet is belachelijk.

Lucian

Legacy Member
V1nce zei:
Dan zou hij het eigenlijk nog verdient hebbe gezien hij 18 punten is kwijtgespeeld in barcelona omda zenne band een ronde voor het einde ontplofte.

Ferrari heeft alles behalve overschot van gelijk, het is een feit dat er regels aangepast moeten worden maar zo dramatisere zoals ferarri doet is belachelijk.

naar analogie moeten we webber dus gewoon een 20tal punten geven omdat gisteren kovelainen voor hem ging rijden?
of vettel omdat hij in australie uitviel?
of alonso in maleisie
of ...

als er al zo'n argumenten bovengehaald moeten worden pas ik hoor :ironic:

denkimi

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Echt waar. Dit is kinderlijk gezwets, die complottheorieën.

de koersdirectie heeft in ieder geval een zware fout gemaakt (2 zelfs, als ge de safetycar die op de verkeerde plaats buitenkomt meetelt). hoewel ik niet denk dat ze effectief hamilton wilden bevoordelen lijkt het me dat ze bang zijn om penalty's te geven na de controversiële beslissingen van vorige jaren en daarom in eerste instantie niet van plan waren hem te bestraffen hoewel zijn fout duidelijk was.

V1nce

Legacy Member
LuCian zei:
naar analogie moeten we webber dus gewoon een 20tal punten geven omdat gisteren kovelainen voor hem ging rijden?
of vettel omdat hij in australie uitviel?
of alonso in maleisie
of ...

als er al zo'n argumenten bovengehaald moeten worden pas ik hoor :ironic:


Het was gewoon noemenswaardig omdat het 1 ronde voor het einde gebeurde
En hij er ook helemaal nix aan kon doen integenstelling met webber.
Hij heeft al evezeer ongeluk gehad dan geluk , hoe dan ook moest hij wk worden zou het verdient zijn.
Of dat nu met 6,10 of 18 punten zou zijn.

TeknomanFan

Legacy Member
Hamilton heeft een fout gemaakt en heeft er een straf voor gekregen. Hij kan er niet aan doen dat de koersdirectie er zo lang over doet om een sanctie uit te spreken. En toen de sanctie werd gegeven is hij zo lang mogelijk buiten gebleven om de voorsprong zo groot mogelijk te krijgen en het is goed uitgedraaid. Schumacher heeft deze truc zelf eens uitgehaald in Silverstone door in de laatste rond zijn straf uit te zitten en zo in de pits te finishen voor Hill.

Over het feit dat Alonso het niet eerlijk vindt. Ja, dat dan gezegd door de man die eens won in Singapore omdat zijn teammaat opzettelijk een crash veroorzakte. Alonso heeft pech gehad. Daarbij, waarom komt een SC uitgereden om dan de 2de achter zich op te houden ipv de 1ste? Als Hamilton achter de SC was gebleven, dan zaten we hier waarschijnlijk te discussiëren over het feit dat Vettel bevoordeeld werd en de overwinning cadeau kreeg.

Lucian

Legacy Member
V1nce zei:
Het was gewoon noemenswaardig omdat het 1 ronde voor het einde gebeurde
En hij er ook helemaal nix aan kon doen integenstelling met webber.
Hij heeft al evezeer ongeluk gehad dan geluk , hoe dan ook moest hij wk worden zou het verdient zijn.
Of dat nu met 6,10 of 18 punten zou zijn.

dus als volgende race vettel zijn motor opblaast in de voorlaatste ronde moet hij gewoon 25punten krijgen, "want hij kan er niet aan doen" :lol:

laten we even niet vergeten dat het hier over hamilton gaat, degene die indien hij zelf niet zo een lomp kalf was geweest een wereldtitel meer had gehaald in een halve ferrari :ironic:

msschien beetje gekleurd omdat ik ferrari fan ben, maar ik vind dat hamilton sinds de dag dat hij in de f1 is gekomen met andere maten & gewichten behandeld is geweest dan de rest, omgekeerd racisme omdat hij de eerste ***** was msschien :p

heb zo het gevoel dat alle schumi haters van x-aantal jaar geleden hamilton fans zijn geworden, en dewelke allemaal aan selectieve blindheid leiden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan