Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

jeltex

Legacy Member
Pff al dat gezeik over Hamilton ...
Waarom zit niemand dan te zagen over Vettel? Die werd evenzeer bevoordeeld door die SC, of zelfs nog meer, want hij werd niet (zoals Hamilton) in een positie geplaatst waar hij een dubieuze beslissing moest nemen.

Iedereen die een beetje F1 volgt zou slim genoeg moeten zijn om te weten dat de FIA hier de enige is die een fout maakt, want zij hadden de SC voor Vettel de baan op moeten sturen en niet op één of ander lukraak moment.

En dat had serieuze gevolgen. Want hadden ze die foute beslissing niet gemaakt, dan had Hamilton ook niet in die positie gezeten, dan had hij die drive-through ook niet gehad, en dan had hij mss nog met Vettel kunnen strijden om de overwinning. Hamilton is dus (weliswaar minder dan Alonso en Ferrari) evenzeer slachtoffer geweest van die SC die op het verkeerde moment werd buiten gestuurd.

Ik ga er dus echt van over mijn nek dat sommige idioten hier komen lullen over het bevoordelen van Hamilton, terwijl Vettel eigenlijk degene is die de overwinning cadeau heeft gekregen.

Conclusie: Bij een SC-situatie hangt het er altijd sterk vanaf wie zich waar bevindt en daar komt wat geluk bij kijken. Dat werd nu nog extra in de verf gezet doordat de FIA de SC op het verkeerde moment buiten stuurde. Sommigen waren hiervan zwaar de dupe (Ferrari), anderen minder (Hamilton) en nog iemand anders kreeg zo de overwinning op een presenteerblaadje (Vettel). End of story!

blizzard

Legacy Member
hatetn zei:
de FIFA is al aan het plooien dus ik zou niet te snel juichen.

in de toekomst een poll na de race over de straf die een rijder zou moeten krijgen

FIFA? :p denk dat ge FIA bedoelt

hatetn

Legacy Member
blizzard zei:
FIFA? :p denk dat ge FIA bedoelt



nee de FIFA is aan het bezwijken onder de druk om technische middelen te gebruiken tijdens voetbalwedstrijden.

als we nu nog eens harder roepen tegen de beslissingen van de stewards. zouden die dan ook luisteren naar ons? hoewel ecclestone luistert zelfs niet naar zijn eigen surveys waarmee hij de sport beter wil maken. spannende circuits en inhaal mogelijkheden? laten we tilke inhuren

blizzard

Legacy Member
hatetn zei:
nee de FIFA is aan het bezwijken onder de druk om technische middelen te gebruiken tijdens voetbalwedstrijden.

als we nu nog eens harder roepen tegen de beslissingen van de stewards. zouden die dan ook luisteren naar ons? hoewel ecclestone luistert zelfs niet naar zijn eigen surveys waarmee hij de sport beter wil maken. spannende circuits en inhaal mogelijkheden? laten we tilke inhuren

Bwa, enige dat de FIFA zou willen is technologie om de doellijn extra in het oog te houden, terwijl iedereen zit te roepen voor tv-beelden. Echt bezwijken is dat nu ook weer niet.

En die situatie kun je ook niet echt vergelijken imo. In de voetbal bij buitenspel / doelpunten is het gewoon een feit dat je vaststelt. Bij de F1 daarentegen is het bijna allemaal voor discussie mogelijk.

off topic : binnen 2 weken is Rubens Barrichello blijkbaar te gast in TG :applause:

hatetn

Legacy Member
blizzard zei:
Bwa, enige dat de FIFA zou willen is technologie om de doellijn extra in het oog te houden, terwijl iedereen zit te roepen voor tv-beelden. Echt bezwijken is dat nu ook weer niet.

En die situatie kun je ook niet echt vergelijken imo. In de voetbal bij buitenspel / doelpunten is het gewoon een feit dat je vaststelt. Bij de F1 daarentegen is het bijna allemaal voor discussie mogelijk.



omdat de regels in elkaar zitten gelijk het Belgisch recht. over dat van de FIFA ga ik niet verder ingaan in deze topic maar eens ze beginnen toegeven gaan ze snel aan volledige controle via tv beelden zitten

vishnusixclix

Legacy Member
jeltex zei:
Pff al dat gezeik over Hamilton ...
Waarom zit niemand dan te zagen over Vettel? Die werd evenzeer bevoordeeld door die SC, of zelfs nog meer, want hij werd niet (zoals Hamilton) in een positie geplaatst waar hij een dubieuze beslissing moest nemen.

Iedereen die een beetje F1 volgt zou slim genoeg moeten zijn om te weten dat de FIA hier de enige is die een fout maakt, want zij hadden de SC voor Vettel de baan op moeten sturen en niet op één of ander lukraak moment.

En dat had serieuze gevolgen. Want hadden ze die foute beslissing niet gemaakt, dan had Hamilton ook niet in die positie gezeten, dan had hij die drive-through ook niet gehad, en dan had hij mss nog met Vettel kunnen strijden om de overwinning. Hamilton is dus (weliswaar minder dan Alonso en Ferrari) evenzeer slachtoffer geweest van die SC die op het verkeerde moment werd buiten gestuurd.

Ik ga er dus echt van over mijn nek dat sommige idioten hier komen lullen over het bevoordelen van Hamilton, terwijl Vettel eigenlijk degene is die de overwinning cadeau heeft gekregen.

Conclusie: Bij een SC-situatie hangt het er altijd sterk vanaf wie zich waar bevindt en daar komt wat geluk bij kijken. Dat werd nu nog extra in de verf gezet doordat de FIA de SC op het verkeerde moment buiten stuurde. Sommigen waren hiervan zwaar de dupe (Ferrari), anderen minder (Hamilton) en nog iemand anders kreeg zo de overwinning op een presenteerblaadje (Vettel). End of story!

Héhé, inderdaad.

En wat dat vet gedrukte betreft, dat zal al zeker niet op deze planeet zijn, met al die domme fanboys :p

Defkes

Legacy Member
hatetn zei:
hij heeft gewoon de plannen mee als wederdienst voor wat er een paar jaar geleden is gebeurt:p

waarom worden er trouwens zo'n minieme straffen uitgesproken voor fouten onder een SC. 1km/h te snel in de pit en je hebt een drive through penalty of 25sec bij u tijd maar te snel bij sc = 5sec? hem inhalen is een drive through penalty

srr maar imo: te snel rijden = drive through penalty
inhalen = black flag

en het maakt me niet uit wie het is maar de SC is er voor een reden

100% akkoord

Voor de geïnteresseerden :) Met een F3000 rijden voor 100 EUR

falc.be

Legacy Member
ik stel ne serieus vragen bij die organisatie want dat is een F3, geen F3000

blizzard

Legacy Member
iBood is normaal wel betrouwbaar, zullen wel een en ander gecheckt hebben voor ze het erop gezet hebben denk ik.

falc.be

Legacy Member
lichtjes gerelateerd aan F1

sinds een paar maanden doe ik aan mini-z racen

Dit zijn kleine RC auto's van kyosho op schaal 1:28. Hiermee racen we op een RCP track, dit zijn schuim tegels die in elkaar passen als puzzelstukken. Een standaard baan beschikt over 12 bochten en is gemiddeld zon 20m lang foto. Doordat de baan is opgedeeld in tegels van 50/50 cm zijn redelijk wat layouts mogelijk.
De rondentijden liggen meestal tussen de 5 en 6 seconden.
Mijn eerste auto is een lamborghini murcielago. 2de auto heb ik vandaag gekocht en is een Sauber mercedes C9 (vandaar licht gerelateerd aan F1).

http://falc.be/minizfoto/sauber_lambo1.JPG
http://falc.be/minizfoto/sauber_lambo2.JPG
http://falc.be/minizfoto/sauber_lambo3.JPG

Ik heb ook een F1 maar die ligt in stukken atm :p

Faktory

Legacy Member
falc.be zei:
lichtjes gerelateerd aan F1

sinds een paar maanden doe ik aan mini-z racen

Even ge-youtubed en wow dat ziet er wel bangelijk uit! Lijkt me wel enorm moeilijk om snel te gaan en perfecte ronden na elkaar te rijden. Staan ziek snelle races op youtube damn:wtf:

Nice:niceone:

Proim

Legacy Member
falc.be zei:
lichtjes gerelateerd aan F1

sinds een paar maanden doe ik aan mini-z racen

Dit zijn kleine RC auto's van kyosho op schaal 1:28. Hiermee racen we op een RCP track, dit zijn schuim tegels die in elkaar passen als puzzelstukken. Een standaard baan beschikt over 12 bochten en is gemiddeld zon 20m lang foto. Doordat de baan is opgedeeld in tegels van 50/50 cm zijn redelijk wat layouts mogelijk.
De rondentijden liggen meestal tussen de 5 en 6 seconden.
Mijn eerste auto is een lamborghini murcielago. 2de auto heb ik vandaag gekocht en is een Sauber mercedes C9 (vandaar licht gerelateerd aan F1).

http://falc.be/minizfoto/sauber_lambo1.JPG
http://falc.be/minizfoto/sauber_lambo2.JPG
http://falc.be/minizfoto/sauber_lambo3.JPG

Ik heb ook een F1 maar die ligt in stukken atm :p
Elk jaar is er hier in Zwevegem iets rond te doen, altijd eens leuk om naar te gaan kijken. Gaat zot snel en ik snap niet hoe die mannen dat allemaal doen om met zo'n snelheid die bochten te nemen.

falc.be

Legacy Member
Ben al een half jaar bezig en het lukt mij ook niet altijd even goed

Ik loop meestal 2-3 ronden acherstand op door te botsen of tegen de rand te knallen

Xinu

Legacy Member
2011 Renault Kimi Raikkonen en Robert Kubica en Sauber Kamui Kobayashi De la Rosa mag weg in plaats daarvan Petrov erin ;)

Lucian

Legacy Member
in 2011 zou de lineup van renault raikkonen & kubica zijn
bij sauber zou kobayashi blijven & delarosa vervangen worden door petrov

bedoelt hij, niet echt moeilijk te begrijpen afaik, welke bron of waarheid hierin zit laat ik dan weer in het midden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan