Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

denkimi

Legacy Member
ik zie raikkonen niet terugkeren. hoewel hij in het wrc niet direct potten zal breken lijkt het me dat die sfeer beter bij hem past dan die van de f1

voor de rest denk ik dat kubica bij renault blijft maar dat petrov vervangen wordt, die jongen heeft na een half seizoen nog amper tot geen vooruitgang geboekt en blijft 5 tot 10 plaatsen achter kubica hangen.

Mee

Legacy Member
Petrov doet dat toch niet slecht hoor vind ik. Vergeet niet dat dat een rookie is die amper heeft mogen rijden voor hij aan het seizoen begon. Ok, hij maakte af en toe wel eens een rookiefout (rondgaan in de regen bv), maar hij liet af en toe ook knappe dingen zien, vooral als hij in duel ging met iemand.
Geef die jongen nog maar wat tijd, tegenover Kubica is het natuurlijk niet moeilijk om de mindere te zijn ;).

schumi

Legacy Member
ik ben benieuwd of Raikkonen echt zal terugkomen ooit. Ik zou het alvast een aanwinst vinden voor de sport.

echt weer iemand die niet mooi in het pak loopt en meeheult met de rest. Akkoord, hij spreekt voor geen meter vlot. Er is ook heel wat kritiek op die jongen maar toch vind ik hem door zijn gedrag en zijn stuurmanskunst een extra meerwaarde voor de Formule 1.

Anoniem04

Legacy Member
Ik denk dat Petrov echt zo slecht nog niet is, ik schat hem in ieder geval hoger in dan Piquet of Grosjean.

blizzard

Legacy Member
Petrov lijkt me tot nu vooral wat beginnersfouten te hebben gemaakt, samen met redelijk wat pech. Als die gewoon wat consistenter zou kunnen presteren zou die volgens mij inderdaad zo slecht nog niet zijn.

xDama

Legacy Member
denkimi zei:
ik zie raikkonen niet terugkeren. hoewel hij in het wrc niet direct potten zal breken lijkt het me dat die sfeer beter bij hem past dan die van de f1

voor de rest denk ik dat kubica bij renault blijft maar dat petrov vervangen wordt, die jongen heeft na een half seizoen nog amper tot geen vooruitgang geboekt en blijft 5 tot 10 plaatsen achter kubica hangen.

Raikkonen wordt de laatste weken gelinked aan Renault omdat ze normaal gezien dichtbij een sponsordeal met Mastercard staan. Dat is de reden waarom Kubica zich ook voor een lange termijn aan Renault wil verbinden. Tegelijkertijd wil Mastercard Raikkonen terug in de F1 zien, waardoor de link naar Renault snel gelegd is natuurlijk.

Raikkonen wordt blijkbaar ook al gecontacteerd om de nieuwe Pirelli's uit te testen voor volgend seizoen. Als hij echt oprecht nog naar de F1 wil komen is er atm geen betere voorbereiding voor hem, maar ik denk ook niet dat hij nog terug wil komen.

Dillyracer zei:
Ik denk dat Petrov echt zo slecht nog niet is, ik schat hem in ieder geval hoger in dan Piquet of Grosjean.

Inderdaad. Petrov heeft dit seizoen toch al enkele flitsen laten zien. Hij staat ook tegen een serieus sterke ploegmaat en af en toe toont hij dat hij wel meekan. Hij heeft enkel nog wat ervaring nodig.

TeknomanFan

Legacy Member
Raikonnen is uit de formule 1 weggegaan omdat hij geen competitieve auto vond om mee te strijden voor de wereldtitel. Kan Renault hem dergelijke auto geven op zeer korte termijn (volgend seizoen al)?

Ik heb ooit eens iemand horen zeggen (Villeneuve of Schumacher denk ik) dat als je een tijd uit de F1 verdwijnt, het heel moeilijk is om er terug in te stappen en competitief te zijn. Alles evolueert zo snel en na een tijdje is alles compleet verandert. Alle voorgaande kennis van de werking van een F1-wagen is dan eigenlijk een nadeel ipv een voordeel.

Zou hij nog terug willen komen? Zou hij niet veel liever proberen resultaten te behalen in de rally-sport. Als hij na 1 jaar weggaat zonder al te veel potten te hebben gebroken is het alsof hij gefaald heeft.

Xinu

Legacy Member
Reden waarom Raikonnen niet in de f1 was gebleven was omdat die geen competitieve auto meer vond. Als Renault in goede auto neer zet dan staat die er goed voor. Maar volgende jaar veranderen er weer paar dingen dus geen DD enzo...

xDama

Legacy Member
Tgohja, een competieve wagen in de formule 1 is iets waar je nooit een zekerheid van hebt. Kijk dit jaar maar naar Mercedes/Ferrari.

Renault heeft de mogelijkheid om een goede wagen te bouwen met het geld van Mastercard en het talent van Raikkonen en Kubica. Nuja, ik zou niets liever zien dan Raikkonen die terug naar de F1 komt, maar het lijkt mij ook maar twijfelachtig.

Moridin

Legacy Member
Xinu zei:
Reden waarom Raikonnen niet in de f1 was gebleven was omdat die geen competitieve auto meer vond. Als Renault in goede auto neer zet dan staat die er goed voor. Maar volgende jaar veranderen er weer paar dingen dus geen DD enzo...
Hij werd toch gelinkt aan McLaren als ik het mij goed herinner, waarom was dat feitelijk niet doorgegaan? Was dat omdat ze Button wel konden krijgen? En plus, kreeg hij van Ferrari niet meer geld als hij dit seizoen niét zou racen dan hij in eender welk team kreeg geboden?

Xinu

Legacy Member
Moridin zei:
Hij werd toch gelinkt aan McLaren als ik het mij goed herinner, waarom was dat feitelijk niet doorgegaan? Was dat omdat ze Button wel konden krijgen? En plus, kreeg hij van Ferrari niet meer geld als hij dit seizoen niét zou racen dan hij in eender welk team kreeg geboden?

ik had ook zoiets gehoord van als Kimmie een seizoen niet meedoet dat hij meer geld ging krijgen van Ferrari dan

xDama

Legacy Member
Moridin zei:
Hij werd toch gelinkt aan McLaren als ik het mij goed herinner, waarom was dat feitelijk niet doorgegaan? Was dat omdat ze Button wel konden krijgen? En plus, kreeg hij van Ferrari niet meer geld als hij dit seizoen niét zou racen dan hij in eender welk team kreeg geboden?

2x correct. Hoewel het niet de kwestie was van dat ze Button konden 'krijgen', Button vroeg gewoon een beduidend lager salaris dan Raikkonen en hij had ook minder eisen.

Anoniem04

Legacy Member
F1-Club.be : Nieuws

Sinds 1994 is Hill een gefrustreerde kerel omdat Schumacher WK werd, ook die Jorden van de BBC kan Schumacher niet af omdat hij voor hem heeft gereden. Bende smeerlappen dat ze zijn!

Spot de parodie voor +1 rep! :unsure:

falc.be

Legacy Member
Moridin zei:
Hij werd toch gelinkt aan McLaren als ik het mij goed herinner, waarom was dat feitelijk niet doorgegaan? Was dat omdat ze Button wel konden krijgen? En plus, kreeg hij van Ferrari niet meer geld als hij dit seizoen niét zou racen dan hij in eender welk team kreeg geboden?

hoofdreden was hamilton dacht k

Raikonen heeft al een wrc contract voor 2011. Als dat alsnog mislukt zie ik hem simpelweg stoppen en met snowscooters gaan crossen in finland

Moridin

Legacy Member
falc.be zei:
hoofdreden was hamilton dacht k

Raikonen heeft al een wrc contract voor 2011. Als dat alsnog mislukt zie ik hem simpelweg stoppen en met snowscooters gaan crossen in finland
Het was alleszins niet Hamilton, ik herinner mij nog een interview op Autosport waar hij dat categorisch ontkende. En ik denk dat ze bij McLaren nog wel goede herinneringen hadden aan Räikkönen. Hij is toch twee keer tweedes geworden en had geregeld af te rekenen met onbetrouwbare wagens.

Soit, ik hoop dat hij terug komt. Voor zover ik weet zaagde die niet al te hard als het slecht ging en als hij gemotiveerd was, was die echt een plezier om naar te kijken achter het stuur.

xDama

Legacy Member
falc.be zei:
hoofdreden was hamilton dacht k

Raikonen heeft al een wrc contract voor 2011. Als dat alsnog mislukt zie ik hem simpelweg stoppen en met snowscooters gaan crossen in finland

Waar haal jij dat dat Raikkonen al een contract heeft voor 2011? Ik kan daar niet meteen iets van terugvinden en hij heeft zelf al meerdere malen aangegeven dat F1 in 2011 nog altijd een optie is.

Alsook wou Hamilton Raikkonen wél in het team. Anthony Hamilton zag dat minder zitten, maar uiteindelijk had die daar geen niets in te beslissen.

marcel

Legacy Member
Dillyracer zei:
F1-Club.be : Nieuws

Sinds 1994 is Hill een gefrustreerde kerel omdat Schumacher WK werd, ook die Jorden van de BBC kan Schumacher niet af omdat hij voor hem heeft gereden. Bende smeerlappen dat ze zijn!

Spot de parodie voor +1 rep! :unsure:

wa zit gij nu te kappen op Hill? die is in dat artikel positief over schumacher, dus wat zou hij gefrustreerd zijn? en 't is Jordan, en het blijft een feit dat Schumacher indertijd eigenlijk contract-breuk gepleegd heeft (nu ja, Jordan zelf is ook geen heilig boontje)

eniac

Legacy Member
marcel zei:
wa zit gij nu te kappen op Hill? die is in dat artikel positief over schumacher, dus wat zou hij gefrustreerd zijn? en 't is Jordan, en het blijft een feit dat Schumacher indertijd eigenlijk contract-breuk gepleegd heeft (nu ja, Jordan zelf is ook geen heilig boontje)

Zoek eens wat humorsoorten op, je vindt vast wel het antwoord ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan