Archief - FIA Formula One 2015 - Season Aftermath

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
MAN, die races van de STR piloten. Ongelooflijk. Ik denk dat ik de race sebiet nog eens op BBC ga zien. Er zijn gewéldige duels geweest van die gasten.

Dit x1000.Ik was al fan van beide nog voor Melbourne '15, maar wat ze dit jaar al hebben laten zien... Titanen on track. Red Bull heeft echt 4 goudhaantjes zitten voor de komende 10 jaar.

Wat een race ook, alweer. Ik denk de beste van dit seizoen. Probeer hier maar eens een man-of-the-race uit te kiezen...

vishnusixclix

Legacy Member
xDama zei:
Dit x1000.Ik was al fan van beide nog voor Melbourne '15, maar wat ze dit jaar al hebben laten zien... Titanen on track. Red Bull heeft echt 4 goudhaantjes zitten voor de komende 10 jaar.

Wat een race ook, alweer. Ik denk de beste van dit seizoen. Probeer hier maar eens een man-of-the-race uit te kiezen...

Dat gaat moeilijk zijn aangezien het altijd op een persoonlijke voorkeur aankomen. Vettel bevestigt andermaal, Max in een STR 4des (geleden van Vettel denk ik) en Sainz van laatste plaats, Ricciardo reed heel goed toen die andere brokkenico hem knullig aanreed enzovoorts enzovoorts

eniac

Legacy Member
Verstappen en Vettel voor mij. Beiden foutloos. Vierde voor de STR is beter dan je mag verwachten.

vishnusixclix

Legacy Member
Vandaag nog zitten bijlezen over de GP van Mexico. Dat kan best interessant worden. Een nieuw en heel 'slippery' circuit op grote hoogte waardoor de downforce waarden van de wagens redelijk slecht gaat zijn. Door het tekort aan zuurstof en lucht kan het wel heel zwaar worden voor de motoren.
Ik zou zeggen laat maar komen!

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Verstappen en Vettel voor mij. Beiden foutloos. Vierde voor de STR is beter dan je mag verwachten.

Voor mij ook één van beide.

Toch even lachen met Button die zo fier is als een haan dat hij op een bepaald moment de snelste ronde heeft gereden. Lijkt mij eerder een teken van hoe zielig die motor is en hoe blij ze zijn met zoiets simpel.

eniac

Legacy Member
Eerlijk gezegd, ik moest ook lachen toen ik die fastest lap zag verschijnen :)

Moet zeggen dat de McLaren zeker niet slecht ging gisteren. Chassis lijkt me echt best goed als ik zag hoe ze de esses konden nemen.

DrWho

Legacy Member
Wat met RB eigenlijk? Op inters bloedsnel, op droogweer waardeloos? Chassis of motor? Of afgesteld op regen?

Zou ham zich nog zorgen maken met rosberg op pole? Slechte starts dat die maakt zeg...werkpuntje voor de winter zou ik zeggen.

Verstuurd via tapatalk

Mee

Legacy Member
eniac zei:
Moet zeggen dat de McLaren zeker niet slecht ging gisteren. Chassis lijkt me echt best goed als ik zag hoe ze de esses konden nemen.
Ik dacht anders bij de Q: chassis is blijkbaar toch ook niet veel soeps. Zo slecht gekwalificeerd in omstandigheden waar de engine power van weinig belang zal geweest zijn.
Ze kunnen het nog juist op de 'driveability' steken...

eniac

Legacy Member
11e = zo slecht? Power blijft ook in de regen meespelen he. Alonso hield een Williams en beide Lotussen achter zich, toch niet mis.

jeltex

Legacy Member
Echt wel de race van het seizoen! De camera wist bij momenten niet waar hij eerst moest zijn. Zeker in de eerste helft van de race: de Mercedessen tegen de Red Bulls en vlak daarachter de Ferraris tegen de STRs, rondenlang aan een stuk. Daar doe je het als fan toch wel voor :)

Man of the race is idd een moeilijke: Vettel maakt een geweldige start, en komt dan vanuit de subtop toch weer aansluiten om het podium te vervolledigen. Dit jaar haalt hij er iedere race opnieuw het maximum uit. Maar wat de STR rijders vandaag lieten zien is mss zelfs wel nog straffer. Verstappen P4 is ongezien en Sainz van de laatste plek naar P6. En dat toch in een GP met best uitdagende weersomstandigheden. En Button toch ook wel bijzonder sterk met P7 in een McLaren.

Maar verder heb ik ook wel te zoen met beide RBR rijders. Ricciardo knokt zich eerst naar P1 en dan als 10de over de finish komen ... En voor Kvyat liep het zo mogelijk nog dramatischer af. Eerst vechten voor de leiding en daarna plaats na plaats verliezen om uiteindelijk in de muur te eindigen. Dramatisch.
Idem voor Alonso. Eerst van de baan gereden door Bottas, dan zo sterk terugkomen tot P5 en dan een technisch probleem ...

Het is een GP van vele hoogtes en laagtes geweest voor velen, maar wat een heerlijke manier voor Hamilton om kampioen te worden :)

FlatSix

Legacy Member
jeltex zei:
Het is een GP van vele hoogtes en laagtes geweest voor velen, maar wat een heerlijke manier voor Hamilton om kampioen te worden :)

Ben ik het niet mee eens. Was absoluut geen race naar zijn niveau. Veel foutjes en dankzij de laatste VSC ook nog geluk gehad dat hij een pitstop kon doen anders finishte hij mogelijk achter Vettel en Rosberg.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Maar wat de STR rijders vandaag lieten zien is mss zelfs wel nog straffer. Verstappen P4 is ongezien en Sainz van de laatste plek naar P6. En dat toch in een GP met best uitdagende weersomstandigheden. En Button toch ook wel bijzonder sterk met P7 in een McLaren.

Button P6, Sainz P7 ;)

marcel

Legacy Member
xTwL- zei:
Ben ik het niet mee eens. Was absoluut geen race naar zijn niveau. Veel foutjes en dankzij de laatste VSC ook nog geluk gehad dat hij een pitstop kon doen anders finishte hij mogelijk achter Vettel en Rosberg.

normaal had Vettel zelfs geen extra stop meer moeten doen, en Rosberg heeft zichzelf van de baan gereden. dààr ligt de overwinning van Hamilton vooral.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
normaal had Vettel zelfs geen extra stop meer moeten doen, en Rosberg heeft zichzelf van de baan gereden. dààr ligt de overwinning van Hamilton vooral.
Vettel op primes zou het toch niet gehaald hebben tegen Mercs op options. De extra stop was waarschijnlijk niet nodig maar veranderde niets aan het eindresultaat - en was dus een slimme keuze om het op zeker te spelen.

falc.be

Legacy Member
marcel zei:
normaal had Vettel zelfs geen extra stop meer moeten doen, en Rosberg heeft zichzelf van de baan gereden. dààr ligt de overwinning van Hamilton vooral.

no way dat vettel het einde had gehaald op die banden, het is juist vettel die geluk had met de safety car

In ieder geval, ik had al voorspeld dat een volledig proper gespoelde baan een spectaculaire race ging opleveren en het is nog gebeurd ook

eniac

Legacy Member
falc.be zei:
no way dat vettel het einde had gehaald op die banden, het is juist vettel die geluk had met de safety car

Verstappen deed 28 rondjes op de softs. Vettel kon dus best wel 29 rondjes op de mediums gehaald hebben.

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Verstappen deed 28 rondjes op de softs. Vettel kon dus best wel 29 rondjes op de mediums gehaald hebben.

Denk ik ook wel, maar denk ook dat hij die voorsprong nodig had gehad om de Mercedes af te houden. Van zodra die VSC buitenkwam en Hamilton daaronder kon pitten (en Rosberg die daarvoor) was het plan niet meer mogelijk.

Scifo

Legacy Member
Duelleke Lotus vs Toro Rosso wordt nog interessant de resterende races. :D

Lotus 70pt
Toro Rosso 63pt


Ik ben ook wel fan van Max en Sainz :p

Wie me wel tegenvalt is Kvyat. Had ik meer van verwacht, langs de andere kant vind ik Ricciardo wel een topper van formaat.

FlatSix

Legacy Member
Scifo zei:
Wie me wel tegenvalt is Kvyat. Had ik meer van verwacht, langs de andere kant vind ik Ricciardo wel een topper van formaat.

Ze rijden zowat hetzelfde seizoen, en Kvyat heeft 2 punten meer met hetzelfde aantal races gefinisht. De enige reden dat Ricciardo een podium meer heeft is omdat Kvyat in Singapore twee keer vlak voor een SC pitte en al de rest tijdens...

Ricciardo is een fijne rijder en vorig jaar Vettel verslaan zal hem goed gedaan hebben, en ik ben er zeker van dat de 2 RB jongens bij de betere van het veld horen maar Vettels of Hamiltons zijn het toch niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan