Echt wel de race van het seizoen! De camera wist bij momenten niet waar hij eerst moest zijn. Zeker in de eerste helft van de race: de Mercedessen tegen de Red Bulls en vlak daarachter de Ferraris tegen de STRs, rondenlang aan een stuk. Daar doe je het als fan toch wel voor
Man of the race is idd een moeilijke: Vettel maakt een geweldige start, en komt dan vanuit de subtop toch weer aansluiten om het podium te vervolledigen. Dit jaar haalt hij er iedere race opnieuw het maximum uit. Maar wat de STR rijders vandaag lieten zien is mss zelfs wel nog straffer. Verstappen P4 is ongezien en Sainz van de laatste plek naar P6. En dat toch in een GP met best uitdagende weersomstandigheden. En Button toch ook wel bijzonder sterk met P7 in een McLaren.
Maar verder heb ik ook wel te zoen met beide RBR rijders. Ricciardo knokt zich eerst naar P1 en dan als 10de over de finish komen ... En voor Kvyat liep het zo mogelijk nog dramatischer af. Eerst vechten voor de leiding en daarna plaats na plaats verliezen om uiteindelijk in de muur te eindigen. Dramatisch.
Idem voor Alonso. Eerst van de baan gereden door Bottas, dan zo sterk terugkomen tot P5 en dan een technisch probleem ...
Het is een GP van vele hoogtes en laagtes geweest voor velen, maar wat een heerlijke manier voor Hamilton om kampioen te worden
