Archief - FIA Formula One 2015 - Season Aftermath

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlatSix

Legacy Member
Vanuit Honda hun standpunt zou ik het wel weten, haal die aero specialisten maar binnen.

falc.be

Legacy Member
Ecclestone is dus van plan om cosworth of illmor een 2.2l v6 te laten bouwen en in 2017 te kntroduceren, teams kunnen de pot op

DrWho

Legacy Member
falc.be zei:
Ecclestone is dus van plan om cosworth of illmor een 2.2l v6 te laten bouwen en in 2017 te kntroduceren, teams kunnen de pot op
Idd, een standaardmotor die de macht van de grote teams kan breken inzake levering aan kleinere teams.
Wel realistisch blijven: het zal een standaardspec zijn die aan alles voldoet maar ook nooit cutting edge zal zijn om het betaalbaar te houden.
Ze kunnen beter 2 fabrikanten een standaardspec laten bouwen zodat er toch enige competitiviteit ontstaat om beter te presteren.

FIA pushing for low budget turbo package for F1

Verstuurd via tapatalk

marcel

Legacy Member
xTwL- zei:
Vanuit Honda hun standpunt zou ik het wel weten, haal die aero specialisten maar binnen.

dus ook wel logisch dat Dennis tegen is. Mclaren heeft een paar moeilijke jaren achter de rug, sinds ze naar klanten-team van Mercedes werden gedegradeerd (daarvoor was het privé-team, met fabriekssteun). nu hebben ze eindelijk weer fabriekssteun, steken ze veel tijd (en geld) in de ontwikkeling van de motor, en dan gaat RB komen moeien. Ze zullen ook niet vergeten zijn wat er met Brawn GP is gebeurd, en dat risico gewoon willen vermijden.

RiCOManiaC

Legacy Member
sink zei:
Ik hoop op La Une of La Deux, atm is er motoGP op La Deux
Op La Une kunnen ze denk ik wel plaats maken.. maar er is nog niets aangekondigd

anders zal het livestream worden vrees ik

Khoor net op LaDeux dat ze wrs toch de Qualy gaan uitzenden !

RiCOManiaC

Legacy Member
Ai ai Sainz gecrasht en rode vlag. Dat heb je dan natuurlijk ook wel veel sneller in zo'n weer.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

sink

Legacy Member
Qualify

KjKRWW1.jpg

TeknomanFan

Legacy Member
DrWho zei:
Ecclestone: "McLaren blokkeert Red Bull-Honda deal" - GPUpdate.net

Hmm, vreemd. RB weigert ern klantenversie van een jaar oud, maar zou wel Honda erin leggen. Dan zijn ze voor volgend jaar waarschijnlijk nog harder de klos dan nu het geval is. Voor Honda is een extra team een goede stap in de ontwikkeling natuurlijk.

Met Honda in zee gaan wil toch echt zeggen dat ze op langere termijn moeten denken. Wat vreemd lijkt gezien hun relatie met Renault.
Ik begrijp de rectie van RD. McLaren zit te sukkelen met de Honda motor en dan zou volgend jaar RB mogelijks met de vruchten van hun werk gaan lopen.
Ik denk niet dat RB van plan is lang met Honda in zee te gaan, ze hebben al toegegeven dat ze met volkswagen aan het praten zijn geweest, vlak voor dieselgate begon. Nu ja, Honda is ook wel 1 van de redmiddelen want alle andere bruggen hebben ze opgeblazen.

Het meest realistisch lijkt mij dat RB nog een jaar verderdoet met Renault. Officieel hebben ze er nog altijd een contract mee. De waarde en/of geldigheid van dat contract laat ik in het midden met alles wat gezegd en geschreven is, dat is juristenvoer.
Als Renault slim is, kijken ze nog even de kat uit de boom om RB dan uit de brand te helpen. Mits een aantal "heronderhandelingen" zoals Infiniti en Total losweken zonder schadevergoeding en extra geld krijgen door RB te laten betalen voor de motor.

falc.be zei:
Ecclestone is dus van plan om cosworth of illmor een 2.2l v6 te laten bouwen en in 2017 te kntroduceren, teams kunnen de pot op
Dat vind ik een slecht voorstel. Alle constructeurs steken enorme bedragen in de ontwikkeling van complexe motoren en technologieën die nog in de kinderschoenen staan en dan ga je dat allemaal om zeep helpen door zoiets te lanceren. Of het zou moeten zijn dat die cosworth-motoren een aantal serieuze handicappen gaan meekrijgen.

Teknohol1c

Legacy Member
Vorig jaar is er toch ook eens een (knap) design of prototype getoond? Was dat van McLaren toen?
Dit design vind ik minder. Na 10rondes kijk je gewoon scheel op die middenstijl denk ik

falc.be

Legacy Member
Geen enkel closed cockpit design is mooi, als ze ooit closed cockpit gaan dan is F1 afgelopen voor mij

Dit is open-wheel, ze kunnen evengoed fuseren met le mans dan.

marcel

Legacy Member
de wielen zouden toch nog open blijven? nu ja, ik ben ook voorstander van open cockpits, maar het zou imo sportief niet veel verschil maken.

trulli2-lg.jpg


nu dees werd indertijd verboden omwille van het zicht van de piloot, dus waarom ze die cockpit dan wel gaan introduceren snap ik ook niet.

RiCOManiaC

Legacy Member
Dat maniakaal gedoe omtrent veiligheid bij de FIA hangt dik m'n kloten uit. Ja, er zijn altijd risico's verbonden aan racen. Maar om dan al die risico's te willen weg nemen.. De F1 is al kapot, het wordt enkel maar erger zo.

RiCOManiaC

Legacy Member
Duidelijk een pak beter weer daar nu.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

vloet

Legacy Member
Hamilton was (weer) beter weg dan Rosberg, maar mist dan helemaal de apex en forceert Rosberg uit de bocht. Niet bepaald proper?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan