Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

Piejie

Legacy Member
Een dief heeft in het hotel waar de Tsjechen logeren een aanzienlijke som geld gestolen. Over de grootte van het bedrag is niks bekend. De politie verdenkt het personeel van het zwaarbeveiligde hotel. De diefstal heeft bij de spelers en hun begeleiders alvast voor de nodige beroering gezorgd.

Kan je toch ook wel missen op dit moment :s

Piejie

Legacy Member
De Oostenrijkers, algemeen beschouwd als het zwakke broertje op dit EK, hebben er een motivatie bij om het goed te doen op het EK in hun eigen land.

Een brouwer uit Wenen heeft elke Oostenrijker die tegen Polen en Duitsland een doelpunt maakt voor de rest van zijn leven gratis bier beloofd. Die belofte komt er na de 1-0-nederlaag in de openingsmatch tegen Kroatië.

"Na dat verlies hebben we nagedacht wat we konden doen om te helpen", luidt het bij de brouwer. De Oostenrijker die op 12 of 16 juni scoort, krijgt per jaar 108 liter bier, de gemiddelde jaarlijkse consumptie van de Oostenrijker.


En in Nederland was er voor de supporters een actie :)

Nederlanders zijn gierig, is het cliché. Mooi niet dus, want wat Kruidvat gedaan heeft, is wel heel vrijgevig.

Kruidvat, een Nederlandse voordelige drogist, beloofde voor elke goal die Nederland tegen Italië scoorde 100 euro korting op een computerscherm van 400 euro. Iets voor de rust, bij een 2-0-stand, hadden honderdduizenden Nederlanders al een bestelling geplaatst op de website van Kruidvat.

"Dit enorme aantal heeft zelfs onze stoutste verwachtingen overtroffen", zegt de winkelketen. "De voorraad lcd-schermen was snel uitverkocht. We hebben veel klanten moeten teleurstellen en bieden onze excuses aan."

Pieke

Legacy Member
Piejie zei:
Een dief heeft in het hotel waar de Tsjechen logeren een aanzienlijke som geld gestolen. Over de grootte van het bedrag is niks bekend. De politie verdenkt het personeel van het zwaarbeveiligde hotel. De diefstal heeft bij de spelers en hun begeleiders alvast voor de nodige beroering gezorgd.

Kan je toch ook wel missen op dit moment :s

da geld? bwa denk dat ook wel :p

Blackend

Legacy Member
vrtnieuws.net zei:
Uitblijven van rood stemt UEFA tevreden
wo 11/06/08 - De Europese voetbalbond UEFA is erg te spreken over de fair play op het EK. Voor, tijdens en na de wedstrijden verloopt alles meer dan behoorlijk sportief.
Na de eerste speeldag in de eerste ronde viel er immers nog geen enkele rode kaart. En zware supportersrellen bleven uit.
(Belga)
"De spelers hebben zich voorbeeldig gedragen op het veld. Er waren amper gele kaarten, en zelfs geen rode."

"De spelers, die het woord "respect" op hun trui dragen, zijn echte voorbeelden", klinkt het bij de UEFA.

"De supporters gedragen zich ook voorbeeldig, op enkele uitzonderingen na."

"En tijdens de volksliederen wordt niet meer gefloten, maar geapplaudiseerd. We moeten de supporters feliciteren."

Al ligt dit wel niet alleen aan de spelers :/ Die tackle op diene Portugees was zuiver rood.

Blackend

Legacy Member
Heb geen problemen met Carl. Ok, tijdens de rust valt er niet veel te zeggen, wegens de overvloedige reclame, maar da's zijn fout niet.

Voor de rest, ok hij misspreekt zich wel eens maar het is tenminste een vlotte kerel. Kijk maar eens op RTBF, daar is alles zeer straks geregisseerd, kerel misspreekt zich bijna nooit en hééééél droge analyses. VT4 is gewoon meer entertainment. Wat boeit mij nu de tactische analyse van een Frankrijk - Roemenië, evengoed als ze ne keer een paar grappige momenten bundelen.

't is toch zoooooveel gemakkelijker als ge aan de andere kant van het scherm zit..

Romelus

Legacy Member
Blackend zei:
Heb geen problemen met Carl. Ok, tijdens de rust valt er niet veel te zeggen, wegens de overvloedige reclame, maar da's zijn fout niet.

Voor de rest, ok hij misspreekt zich wel eens maar het is tenminste een vlotte kerel. Kijk maar eens op RTBF, daar is alles zeer straks geregisseerd, kerel misspreekt zich bijna nooit en hééééél droge analyses. VT4 is gewoon meer entertainment. Wat boeit mij nu de tactische analyse van een Frankrijk - Roemenië, evengoed als ze ne keer een paar grappige momenten bundelen.

't is toch zoooooveel gemakkelijker als ge aan de andere kant van het scherm zit..
Ik heb liever tactische analyses over voetbal dan entertainment die praktisch niets te maken heeft met voetbal (Schepens + Devos die id lucht hangen:wtf:). Smaken verschillen , maar als je naar een voetbaltalkshow kijkt , moet er dan ook daadwerkelijk gepraat worden over het spelletje. Allé ja , vind ik toch.

Pieke

Legacy Member
volderke89 zei:
Ik heb liever tactische analyses over voetbal dan entertainment die praktisch niets te maken heeft met voetbal (Schepens + Devos die id lucht hangen:wtf:). Smaken verschillen , maar als je naar een voetbaltalkshow kijkt , moet er dan ook daadwerkelijk gepraat worden over het spelletje. Allé ja , vind ik toch.

Devos is toch altijd lache dus cva nog ;)

MMantle

Legacy Member
Blackend zei:
Heb geen problemen met Carl. Ok, tijdens de rust valt er niet veel te zeggen, wegens de overvloedige reclame, maar da's zijn fout niet.

Voor de rest, ok hij misspreekt zich wel eens maar het is tenminste een vlotte kerel. Kijk maar eens op RTBF, daar is alles zeer straks geregisseerd, kerel misspreekt zich bijna nooit en hééééél droge analyses. VT4 is gewoon meer entertainment. Wat boeit mij nu de tactische analyse van een Frankrijk - Roemenië, evengoed als ze ne keer een paar grappige momenten bundelen.

't is toch zoooooveel gemakkelijker als ge aan de andere kant van het scherm zit..

Zeg, die verdient er zijn boterham mee. Ik moet ook niet gaan lullen tegen klanten dat ze het dan maar zelf moeten doen als ze commentaar hebben op mijn slecht werk.

EN Carl een vlotte kerel? Carl is de reden waardoor geen enkel gesprek vlot draait.

Bart Religion

Legacy Member
Blackend zei:
.

't is toch zoooooveel gemakkelijker als ge aan de andere kant van het scherm zit..

idd, één druk op de knop van de afstandsbediening en zit je op NED 2 en je bent verlost van de VT4 ellende

Blackend

Legacy Member
pfff, da's zo dezelfde mentaliteit als tov. Olivier Deschacht. Iedereen kakt daarop... gewoon omdat hij is zoals hij is. Die kerel heeft nooit echt iets grofs misdaan dunkt mij.
En iedereen springt vervolgens op de kar. Tegenwoordig wordt Deschacht uitgefloten telkenmale hij aan de bal komt, want iedereen doet dat dus we doen toch lekker mee??

Typisch de Belgische mentaliteit.

Romelus

Legacy Member
bartreligion zei:
idd, één druk op de knop van de afstandsbediening en zit je op NED 2 en je bent verlost van de VT4 ellende

Niet iedereen heeft op zn kot een Tv waar je Ned2 kan pakken:)

Wazzie

Legacy Member
Blackend zei:
Heb geen problemen met Carl. Ok, tijdens de rust valt er niet veel te zeggen, wegens de overvloedige reclame, maar da's zijn fout niet.

Voor de rest, ok hij misspreekt zich wel eens maar het is tenminste een vlotte kerel. Kijk maar eens op RTBF, daar is alles zeer straks geregisseerd, kerel misspreekt zich bijna nooit en hééééél droge analyses. VT4 is gewoon meer entertainment. Wat boeit mij nu de tactische analyse van een Frankrijk - Roemenië, evengoed als ze ne keer een paar grappige momenten bundelen.


't is toch zoooooveel gemakkelijker als ge aan de andere kant van het scherm zit..

Vier jaar geleden was er al veel commentaar op Carl, nu is er ook terug commentaar op Carl. Check GvA poll eens. Het is gewoon SLECHT, hoe je het ook keert of draait, niet alleen voor de voetbalkenners die kijken, maar ook voor de leken. De grappige momenten zijn zelfs niet eens grappig. Het is nochthans perfect mogelijk om humor met een deftige tactische analyse te combineren. Vroeger was het gewoon beter op TV1/VRT en al de anciens hier zullen dat zeker beamen.

"Tis weer de Belgische mentaliteit" en "Switch naar een ander channel" argumenten ben ik trouwens echt kotsbeu gehoord. Het is juist omwille van die "laissez-faire" mentaliteit dat Carl nu weer het EK mag presenteren.

"Tis toch zoveel makkelijker als je aan de andere kant van het scherm zit"
Die mensen worden daarvoor betaald: dan verwacht je op zijn minst dat ze op een degelijke manier presenteren. Het is niet omdat ik mijn facteur een sympathieke kerel vind, dat hij mijn post aan het verkeerde adres mag afgeven he. Televisie is nog steeds bedoeld voor de grote groep kijkers he, niet voor 5 personen die Carl wel een sympathieke kerel vinden en zijn monotoon stemgeluid seksueel opwindend vinden.

Maar soit, je bent jong, dus je hebt misschien de goede voorbeelden nooit gezien.

Mako

Legacy Member
Blackend zei:
Typisch de Belgische mentaliteit.

kom he zeg Blackend, niet overdrijven.

Het is iedereens goed recht om de presentatie afschuwelijk te vinden. Het argument dat wij het zelf niet beter zouden kunnen, slaagt op niets, want wij worden er niet grof voor betaald.

De omkadering van vt4 is gewoon ondermaats op alle vlakken:
- presentatie: we zullen maar niet beginnen met de Carl te vergelijken met Jack van Gelder of Gary Lineker zeker?
- regie: op de NOS is het nooit een probleem om onverwachts een herhaling opnieuw te laten zien, binnen de 2 seconde krijgt ge de herhaling opnieuw op uw scherm, stilgezet op de juiste momenten door een regisseur die verstand van voetbal heeft. Waarom dit op vt4 onmogelijk is, is wss voor iedereen (inclusief Carl) een raadsel.
- commentaar: neen, niemand noemt van der sar gewoon "Sar"; neen, jan koller is niet de verbeterde versie van bob peeters; neen, torres is niet topscorer in de premier league: voorbeelden legio
- analyses: dat portugal meer dan verdiend wint omdat het meer kansen creëert dan polen, kan iedereen zien lijkt me. Vergelijk dit met bvb de analyse van cruijff over de nederlandse opstelling, die direct zag dat nederland het spel ging maken over de linkerflank (met gio en sneijder) en dat de rechterflank (met werkvoetballers kuijt en bouhlarouz) zo opgesteld was met de bedoeling di natale uit de match te houden. Als dit tijdens de match dan ook allemaal exact zo blijkt te kloppen, dan denk ik "puik gezien, johan!"
- reportages: dakanikook en van die rommel, jongens toch. Geef mij persconferenties, beelden van trainingen, interviews met spelers en trainers!

En straf dat ge alleen de RTBF als alternatief aanhaalt, waar het (ook volgens mij) echt wel een beetje té serieus is. Maar kijk 1 minuut naar BBC of NOS en ge weet dat ge perfect goeie analyses kunt koppelen aan humor en luchtige reportages.

Blackend

Legacy Member
:-)

Bende oude wijven hier :( En vroeger was alles toch zoveel beter :cry:
Ja, EURO2000 op de VRT met Mark Uyterhoeven etc. was van een ander niveau.
Maar ge moet ook geen onrealistische verwachtingen stellen. Dit is een commerciële zender. Belangrijkste is dat zij inkomsten halen, met reclame...

Laten we het even anders stellen: hoe zou jij het oplossen? Jij bent VT4, je hebt de uitzendrechten, wie zet jij er dan?

En ja de Belgische mentaliteit is om wanneer de mogelijkeheid zich maar voordoet, af te geven op mensen die een beetje met hunne kop op tv komen of bekendheid genieten.

Tuurlijk is dat jullie recht om iemand weetikveelwat te vinden, en daar petities tegen op te starten. Ik heb daar enkel mijn bedenkingen bij..

Wazzie

Legacy Member
Robin Janssens zou al direct beter zijn. Die stelt tenminste de juiste vragen, is niet onbeleefd, medieert correct en weet meer van voetbal dan Carl pretendeert te kennen. Wat gasten betreft, laat die vrouwen daaruit weg, ze zijn totaal niet grappig en voegen ook geen enkele meerwaarde toe aan het programma. Defour vervangen door iemand die zich niet gedraagt als een robot zou ook al wenselijk zijn, en misschien gasten uitnodigen die de juiste verhoudingen van de belangrijkste match weerspiegelen. Dat je tenminste 2 visies krijgt en niet dat one-side showtje tijdens Holland-Italië.
Als ik een oud wijf ben als dit teveel gevraagd is, so be it.
Oh ja, en persoonlijk zou ik het liever in een studio gezien hebben, maar ja das eerder voorkeur.

En vroeger was alles niet beter. De omkadering rond WK/EK was beter... Stop eens met je irritante veralgemeningen. Van een crew member zou je toch iets constructievere kritiek verwachten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan