Archief - De Rode Duivels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SIO

Legacy Member
deuh zijt maar zeker dat het aan Réné ligt, het is geen ploeg om kampioen mee te spelen maar hoort toch echt wel op een groot tornooi thuis, als ge het aantal spelers bekijkt die bij grote ploegen speelt ivm 10jaar geleden alleen al zout ge kunnen besluiten dat de kwaliteit er op vooruitgegaan is ipv achteruit zoals velen nu denken.

volderke: uw ervaringen aan Zuid hebben niet echt een verband met de Rode Duivels vrees ik :) hoe triestig het ook mag zijn, ge kunt niet elke buitenlander over dezelfde kam scheren he want dat lijkt ge nu te doen.

Vance

Legacy Member
volderke89 zei:
Ik bedoelde maar ivm met Mudingayi dat hij de uitzondering was van al de spelers die je opnoemde. Ik zeg dus helemaal niet dat Mudingayi een op en top Belg is, de rest wel. Je hebt dus ook mijn punt ivm Gabi niet goed begrepen:) Het verschil tussen hem en Tchité is idd niet zo groot. Daarom dat ik Gabi maar als ne halve Belg aanschouw. En de rest van de familie onthaal ik niet als echte belg btw.
En jouw laatste standpunt : dat is juist het probleem , ik zou het nooit toelaten hem een belgisch paspoort te geven. Nu is het al gebeurt dus rien à faire. Het feit dat ze hem kunnen opstellen bij de Rode Duivels is voor mij het grootste probleem. Hij mocht nooit onze nationaliteit krijgen. Kben es benieuwd wanneer hij naar België zal terugkeren.(wonen bedoel ek dus)

Ik begrijp uw punt wel he, en als de Belgen speelden zoals 15 jaar geleden zou ik ook voorrang geven aan de 'echte' Belgen. Maar zoals de situatie nu is kunt ge dat toch alleen maar aanmoedigen? :) Ik wil winnen, no matter what :D

Romelus

Legacy Member
Vance zei:
Ik begrijp uw punt wel he, en als de Belgen speelden zoals 15 jaar geleden zou ik ook voorrang geven op de 'echte' Belgen. Maar zoals de situatie nu is kunt ge dat toch alleen maar aanmoedigen? :) Ik wil winnen, no matter what :D

Tgohja met of zonder Tchité , zoveel verschil zal et nie maken ze;)

@Sio : ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam hoor, er zijn ook vriendelijke vreemdelingen.(maar dit is idd:offtopic:)

Vance

Legacy Member
Timmie zei:
Ik vind het gewoon zo triestig om te zien wat deze ploeg presteert. Bij ongeveer elke wedstrijd die ik onze Rode Duivels zie spelen heb ik het gevoel dat hier veel meer uitgehaald kan worden, maar helaas niet met Réné aan het roer.

ik heb krak hetzelfde gevoel eigenlijk, als ik de opstelling bekijk denk ik van nu zou het toch moeten lukken, spelers van Hamburg, Bayern, Lazio, PSV,... dan hebt ge toch kwaliteit genoeg in huis? veel meer dan de generatie Franky 'Corny Nose' Van der Elst en Lorre 'Kluivert is ne verkrachter' Staelens die toch wel duidelijk véél beter resultaten haalden.

guRuh

Legacy Member
Oei oei... OS ploeg van Brazil :eek:

* Doel: Diego Alves (Almeria), Renan (Internacional)
* Verdediging: Alex Silva (Sao Paulo), Breno (Bayern), Filipe (Deportivo), Leo (Gremio), Leonardo (Olympiacos), Nei (Paranaense), Rafinha (Schalke), Thiago Silva (Fluminense)
* Middenveld: Anderson (Man.Utd), Diego (W.Bremen), Charles (Cruzeiro), Fernandinho (S.Donjetsk), Hernanes (Sao Paulo), Leiva (Liverpool), Ramires (Cruzeiro), Thiago Neves (Fluminense)
* Aanval: Oldoni (Paranaense), Pato (Milan), R.Sobis (Betis), Robinho (Real)

BleKKie

Legacy Member
telkens als ek dien thread zie bovenkomen hoop ik dat VDE buiten ligt en gerets de nieuwe bondscoach is, maar helaas :doh:

Crusher

Legacy Member
Of Sollied, of Preud'Homme... Maar toch nie VDE, die weet nog niet dat er aanvallende spelers bestaan in België denk ik

BleKKie

Legacy Member
Sporza zei:
"België moet Dick Advocaat nemen"

Hugo Borst heeft het ook over België, dat er niet bij is op het EK. "Jullie moeten Dick Advocaat nemen als bondscoach", vindt de columnist en analist.
(Belga)
"René Vandereycken lijkt me niet de man die België kan opstuwen. Ik heb Vandereycken meegemaakt bij Twente."

"Hij was al een cynicus als speler en straalt dat fysiek, mentaal en verbaal uit."

"Jullie hebben een warme bondscoach nodig. Advocaat is de geschikte man."

"Dick is op een punt gekomen dat hij financieel een stap terug kan zetten."

"Ik heb het er met hem over gehad. Hij wil het wel doen, denk ik. Dat zou mooi zijn. Advocaat past bij de Duivels."

jammer dat het er waarschijnlijk nooit zal van komen :(

Tyfius

Legacy Member
Inderdaad, dat vind ik ook. Ze moeten bij de bond eens stoppen met te zeggen dat er in België genoeg top trainers zijn. We bengelen anders altijd overal achteraan. Er is voor mij op dit moment maar 1 deftige Belgische trainer, en die is dan nog actief bij Marseille.

Dick Advocaat lijkt mij ook de ideale man. Spreekt nog 1 van de twee landstalen, speelt aanvallend, kent zijn vak en de competities.

millionaire

Legacy Member
Illcat zei:
Pakt gewoon Eden Hazard mee naar OS en we winnen heel da spel! :p

Ik hoop dat Hazard een superspeler wordt, maar speler zoals Vadis zijn nog steeds beter hoor en moeten zelf hun basisplaats nog afdwingen.
Al snap ik wel dat je post niet serieus bedoeld was ;)

btw, Argentinie (Messi, Aguero ?) en Brazilie (Anderson, Pato) kunnen wij zelfs niet aan als we met 12 man mogen spelen.
Al moet de tweede ronde halen nog wel lukken. :D

Tyfius

Legacy Member
De Keersmaecker: "Er kan veel veranderen"

di 24/06/08 - Spanje en Turkije zijn halvefinalisten op het EK. Bovendien zijn ze ook tegenstanders van de Belgen in de kwalificatie voor het WK 2010. Bondsvoorzitter De Keersmaecker wanhoopt nog niet.


"Spanje en Turkije doen het uitstekend, dat kan niemand ontkennen", zegt François De Keersmaecker (foto) in Het Nieuwsblad.

"Maar tegen september kan nog veel veranderen. In het voetbal bestaan geen zekerheden."

"Misschien haken bij die landen wel sommige spelers af", houdt de bondsvoorzitter de moed erin.

"Ik hou nu nog geen rekening met een doemscenario. Waarom zouden we op voorhand kansloos zijn?"

"Ik blijf ervan overtuigd dat we met deze ploeg beter kunnen dan wat tot nu toe gepresteerd hebben", onderstreept De Keersmaecker nog eens.
Met deze ploeg wel, maar de trainer, dat is een ander paar mouwen. 't Wordt echt wel eens tijd dat iemand die kerel verteld dat er in het voetbal ook zoiets bestaat als aanvallen. Dan gaat ge misschien nog op uw doos, maar het voetbal is al veel mooier (cfr Nederland en Rusland op dit EK).

NemesisBE

Legacy Member
millionaire zei:
Ik hoop dat Hazard een superspeler wordt, maar speler zoals Vadis zijn nog steeds beter hoor en moeten zelf hun basisplaats nog afdwingen.
Al snap ik wel dat je post niet serieus bedoeld was ;)

btw, Argentinie (Messi, Aguero ?) en Brazilie (Anderson, Pato) kunnen wij zelfs niet aan als we met 12 man mogen spelen.
Al moet de tweede ronde halen nog wel lukken. :D

als die Braziliaanse & Argentijnse vedetjes gaan spelen zoals Portugal tegen Duitsland, zie ik ons nog wel kans maken :]

BleKKie

Legacy Member
Naart schijnt (volgens mijn pa) heeft tobback gisteren eens zijn gedacht gezegd over het Belgisch voetbal :p (in zomer 2008), iemand da gezien?

Romelus

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
Naart schijnt (volgens mijn pa) heeft tobback gisteren eens zijn gedacht gezegd over het Belgisch voetbal :p (in zomer 2008), iemand da gezien?
Jap, zat daar samen Met Johan "wespen en broden" Museeuw:p
Tgohja, hij zei wat iedereen eiglk zegt : infrastructuur, jeugdopleiding, geen leiders bij de nationale ploeg, teveel buitenlanders id belgische competitie(voor e soc:p),..

pina

Legacy Member
wil iemand die françois de keersmaecker een keer wakker schudden? Die zit zeker in de optimistenbond of zo :angry: en hij kan niks anders dan cliché-uitspraken uit zijn nek slaan :angry:

Mr. Jack!

Legacy Member
Ik begin me er ook serieus aan te ergeren. Het beleid van VDE werkt gewoonweg niet en die gast blijft maar massa's poen scheppen. Iets is daar niet pluis, maar wat juist... Je ne sais pas.

Mako

Legacy Member
eigelijk kunt ge VDE nix verwijten hé! Ik denk dat iedereen hetzelfde zou doen in zijn plaats, nl massaal veel geld scheppen en "uw best doen". Het is gewoon geen toptrainer, en dat weet hij zelf ook wel, maar waarom zou hij zijn vetbetaald contract zomaar opgeven?
Het is aan de Bond om in te zien dat het gewoon niet werkt met deze trainer, en dat er dringend iemand anders moet komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan