Archief - De Rode Duivels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Draco-

Legacy Member
Als hij zijn andere nationaliteiten opgeeft zou ik het meer aanvaarden ja.
Zo toont hij ook aan dat hij zich echt wil profileren als Belg, wat hij nu niet doet.
Vraag maar in Brussel, daar lopen ook duizenden "Belgen" rond met 3-4 nationaliteiten.
Als je ze dan vraagt rond 11 september gingen ze allemaal mee vechten met Osama...
Nja, Belg... :sad:

Cuth

Legacy Member
volderke89 zei:
:lol: alsof hij dat Frans hier geleerd heeft. In Congo spreken ze allemaal frans dus dat argument houdt geen steek.

Maar hij spreekt frans i.t.t. zoveel mensen die naar hier komen en noch nederlands noch frans spreken.

en mij intresseert het niet waar hij het heeft geleerd, als hij het maar kan.

SIO

Legacy Member
volderke89 zei:
Jij verstaat mij dus echt niet. Kzeg al de hele tijd dat Tchité ons inderdaad iets zou BIJBRENGEN. Mààr , tis geen Belg en dat vind ik jammer. Prachtige principes :wtf: das gwn mn mening totaal geen principe of x dergelijk.
En SIO , ik doe dat niet om te zagen , maar ik heb het er gwn moeilijk mee. Begrijp je dat niet?
Kan me nie schelen dat ze dat in andere landen ook doen , kben geen kuddedier.
eerlijk gezegd begrijp ik het niet nee, ik respecteer het als dat uw mening is maar nog nooit heb ik het gevoel gehad van: ik ben Bélg. Het eenheidsgevoel van bepaalde landen kunt ge imo hier gewoon nooit weg krijgen door de verschillen, of dat positief is of niet laat ik in het midden.
Maar de Rode Duivels profileren als de echte Belgen vind ik belachelijk simpelweg om die reden.
En mijn verwijzing naar die andere ploegen is toch wel relevant omdat het nog altijd competitie is en iedereen volgens dezelfde regels speelt, dus als het in andere landen kan, waarom hier niet. Als klein land heb je al genoeg moeilijkheden op sportgebied (en andere) zonder zelf nog eens moeilijk te gaan doen bij, vandaar: ik begrijp u echt niet :)

R|Jonas

Legacy Member
Ze zouden beter eens een goede niet-belgische trainer aanwerven ipv 'niet-echt-belgische' voetballer. :) Moesten we goede spitsen hebben, heb ik toch ook liever zoveel mogelijk echte belgen maarja we hebben nu eenmaal weinig goede spitsen, dus dan kan men al gauw water in de wijn doen

JackTheGroove

Legacy Member
-Draco- zei:
Als hij zijn andere nationaliteiten opgeeft zou ik het meer aanvaarden ja.
Zo toont hij ook aan dat hij zich echt wil profileren als Belg, wat hij nu niet doet.
Vraag maar in Brussel, daar lopen ook duizenden "Belgen" rond met 3-4 nationaliteiten.
Als je ze dan vraagt rond 11 september gingen ze allemaal mee vechten met Osama...
Nja, Belg... :sad:

:wtf:

-Draco-

Legacy Member
Geen spitsen die we kunnen gebruiken bij de RD?

-Sonck
-Mirallas
-De Smet
-De Sutter
-(Dembele) (niet echt een spits)
-Een hoop jong aanstormend talent. (Capon, Ofoe...)

En het zijn allemaal goede spelers, en de jonge gasten zullen dat binnen dit en een paar jaar zeker zijn.

Maar het is genoeg bewezen dat Sonck, De Smet, De Sutter killers zijn.
Mirallas kan soms een ganse verdediging omverlopen om dan te scoren etc.

Kwaliteit genoeg, gewoon geen deftige bondscoach.
In feite hebben we Tchité niet eens nodig, want die zou toch falen onder VDE.
Dat ze VDE buitensmijten en Gerets een dik contract aanbieden.
Kan toch zo duur niet zijn om VDE te ontslaan?

puni

Legacy Member
Cartek zei:
ja, zo bruin is die niet.

Een van uw dommere uitspraken. :>

volderke89 zei:
Idd , hij is in La Louvière geboren.

Neemt niet weg dat hij pas vlak voor zijn eerste interland genaturaliseerd is. Uiteindelijk, als ze een meerwaarde bieden, waarom niet?

puni

Legacy Member
-Draco- zei:
Geen spitsen die we kunnen gebruiken bij de RD?

-Sonck
-Mirallas
-De Smet
-De Sutter
-(Dembele) (niet echt een spits)
-Een hoop jong aanstormend talent. (Capon, Ofoe...)

En het zijn allemaal goede spelers, en de jonge gasten zullen dat binnen dit en een paar jaar zeker zijn.

Maar het is genoeg bewezen dat Sonck, De Smet, De Sutter killers zijn.
Mirallas kan soms een ganse verdediging omverlopen om dan te scoren etc.

Kwaliteit genoeg, gewoon geen deftige bondscoach.
In feite hebben we Tchité niet eens nodig, want die zou toch falen onder VDE.
Dat ze VDE buitensmijten en Gerets een dik contract aanbieden.
Kan toch zo duur niet zijn om VDE te ontslaan?

De Smet is geen killer. De Sutter heeft een half seizoen goed gepresteerd. Sonck was bij FCB nog altijd geen basisspeler (wat niet wegneemt dat een fitte Sonck in vorm idd een meerwaarde biedt). Mirallas komt pas piepen op het hoogste niveau. Dembele is een enorm goeie spits, maar vlot scorend kunt ge hem niet noemen. Tchité was niet altijd even goed, maar scoort wel aan de lopende band. Ik denk trouwens dat-ie enorm complementair is met Dembele, of om het even welke andere targetspits.

Saiko-G

Legacy Member
Desmet en De Sutter wattefak?

die mannen hebben nog helemaal niks bewezen, 1 goed seizoen maakt u nog geen goede RD spits lijkt me, daarvoor hebben ze nog heeeel wat te bewijzen. Voorlopig zie ik nog het meeste heil in Dembele-Mirallas, we hebben gewoon niet beter atm.

Romelus

Legacy Member
Die belgische mentaliteit zit me gewoon dwars : Buitenlanders>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eigen talent.
@Sio : het is nochtans simpel te begrijpen...
Het eenheidsgevoel van bepaalde landen kunt ge imo hier gewoon nooit weg krijgen door de verschillen, of dat positief is of niet laat ik in het midden.

Tuurluk is dat niet positief. Kzal es de 'diversiteit schetsen van 'T zuid.
Je ziet daar 3Duidelijke groepen : Ad Bib de 'zwarten' , ah winkelcentrum de Marokkanen en de Turken en daar tussen lopen dan de studenten en de inwoners van de Gent. Een vuurtje vragen is al te veel gevraagd , wnat er komen er plots meer dan 4 rond u staan. En wat dacht je? Ze verstaan me niet.
Cultuur van diversiteit waar men in 'harmonie':p samenleeft : ja.(tis beetje idealistisch voorgesteld ma swat.)
Cultuur van overrompeling waar je je niet meer veilig voelt.: neen. (je ziet gewoon de mensen de plaatsen waar die groepjes staan ontwijken)
Ge kunt et natuurlijk ook anders bekijken en zeggen: het eenheidsgevoel van de (échte) Belgen stijgt door dat men zich veilig kan voelen in een groep Belgen wanneer er verder een groep vreemdelingen staan.

Vance

Legacy Member
volderke89 zei:
Ik vind dat geen belachelijke opmerking.
Tchité is een schitterende speler , maar het is geen Belg en heeft imo geen recht om voor de nationale ploeg te spelen.
Tzou een enorme versterking zijn ntrlk, maar kzal hem NOOIT beschouwen als een landgenoot.

't is wel een Belg (geworden) :music:

En daarbij Dembele, Kompany, Mudingayi, Ma kalalalamba zijn ook geen zuivere Belgen, ik hoor anders ook niemand klagen. Zelfs 1 van de Mpenza's is in Congo geboren dacht ik... beetje hypocriet vind ik. 't Is OK als iemand's ouders geïmigreerde Belgen zijn, maar als de speler zelf geïmigreerd is hooow da gaat te ver :lol:
En we zijn ni in de positie dat we kieskeurig moeten zijn! Bieden ze ons is eindelijk ne goeie speler aan op een schotelke, dan moeten ze hem nog ni hebben :wtf:

VDE zou nog zo achterlijk kunnen zijn van Tchité NIET op te roepen, dan kunnen ze hem zeker afvoeren naar't zottekot :rofl:
Hij heeft nu al hallucinaties waarbij hij 'toch goede dingen gezien heeft'

Darkness

Legacy Member
pff, gisteren nog eens naar het WK 94 gekeken (belgie tegen de hollanders) en in 2002 tegen brazilie (kopbalgoal wilmots) met daarbovenop nog een compilatie van nilis met zijn ge-ni-ale traptechniek en ik voelde mij slecht omdat het nu definitief gedaan is met die pret als er niks fundamenteels verandert in ons land. :(

Romelus

Legacy Member
Vance zei:
't is wel een Belg (geworden) :music:

En daarbij Dembele, Kompany, Mudingayi, Ma kalalalamba zijn ook geen zuivere Belgen, ik hoor anders ook niemand klagen. Zelfs 1 van de Mpenza's is in Congo geboren dacht ik... beetje hypocriet vind ik. 't Is OK als iemand's ouders geïmigreerde Belgen zijn, maar als de speler zelf geïmigreerd is hooow da gaat te ver :lol:

Je geeft mij hier een argument:lol: Kompany is geboren in Ukkel, Dembele in Wilrijk, Yves Makabu-Ma-Kalambay in Brussel , Emile ook in Brussel. Mbo Mpenza is geboren in Congo, maar is net als al die anderen die ik hier opnoem opgegroeid in België.
Mudingayi is geboren in Kinsasha en kweet niet wanneer hij naar België is getrokken.
Tchité is hier maar 4 jaar geweest en is hier helemaal NIET opgegroeid in tegenstelling tot al je voorbeelden(buiten Gabi mss).
:niceone:

Vance

Legacy Member
volderke89 zei:
Je geeft mij hier een argument:lol: Kompany is geboren in Ukkel, Dembele in Wilrijk, Yves Makabu-Ma-Kalambay in Brussel , Emile ook in Brussel. Mbo Mpenza is geboren in Congo, maar is net als al die anderen die ik hier opnoem opgegroeid in België.
Mudingayi is geboren in Kinsasha en kweet niet wanneer hij naar België is getrokken.
Tchité is hier maar 4 jaar geweest en is hier helemaal NIET opgegroeid in tegenstelling tot al je voorbeelden(buiten Gabi mss).
:niceone:

Ge mist wel faliekant mijn punt :-) of beter, ge bevestigt mijn punt.
Ik weet ook wel dat die hier geboren zijn, zoniet had ik het wel aangehaald als argument he. Ik vind gewoon da ge het al dan niet Belg zijn een beetje kortzichtig bekijkt.
bv: 'buiten Gabi mss" :rofl: ma daar zwijgen we over zegt :ironic:
En ik weet ook dat die hier opgegroeid zijn, maar gans de rest van de familie nie, en toch worden die hier onthaald als echte Belgen.
Ik zie echt ni zoveel verschil met Tchité zijn situatie, buiten dat Gabi hier al langer is... so what? dan zijde ineens op en top Belg?

Uw standpunt is precies zo van, als ze hier minstens 10 jaar geleefd hebben aanzie ik ze pas als Belgen... Kijkt naar zijn paspoort, staat er Belg op? Ja, opstellen die handel :D

Anoniem04

Legacy Member
Darkness zei:
pff, gisteren nog eens naar het WK 94 gekeken (belgie tegen de hollanders) en in 2002 tegen brazilie (kopbalgoal wilmots) met daarbovenop nog een compilatie van nilis met zijn ge-ni-ale traptechniek en ik voelde mij slecht omdat het nu definitief gedaan is met die pret als er niks fundamenteels verandert in ons land. :(

Inderdaad, weeral 6 jaar wachten en hopen dat we wel nog eens op een WK geraken :sad:

Vance

Legacy Member
-Draco- zei:
Als hij zijn andere nationaliteiten opgeeft zou ik het meer aanvaarden ja.
Zo toont hij ook aan dat hij zich echt wil profileren als Belg, wat hij nu niet doet.
Vraag maar in Brussel, daar lopen ook duizenden "Belgen" rond met 3-4 nationaliteiten.
Als je ze dan vraagt rond 11 september gingen ze allemaal mee vechten met Osama...
Nja, Belg... :sad:

Idd, Mémé is zich gaan aangeven bij Osama als zelfmoordterrorist

Romelus

Legacy Member
Vance zei:
Ge mist wel faliekant mijn punt :-) of beter, ge bevestigt mijn punt.
Ik weet ook wel dat die hier geboren zijn, zoniet had ik het wel aangehaald als argument he. Ik vind gewoon da ge het al dan niet Belg zijn een beetje kortzichtig bekijkt.
bv: 'buiten Gabi mss" :rofl: ma daar zwijgen we over zegt :ironic:
En ik weet ook dat die hier opgegroeid zijn, maar gans de rest van de familie nie, en toch worden die hier onthaald als echte Belgen.
Ik zie echt ni zoveel verschil met Tchité zijn situatie, buiten dat Gabi hier al langer is... so what? dan zijde ineens op en top Belg?

Uw standpunt is precies zo van, als ze hier minstens 10 jaar geleefd hebben aanzie ik ze pas als Belgen... Kijkt naar zijn paspoort, staat er Belg op? Ja, opstellen die handel :D

Ik bedoelde maar ivm met Mudingayi dat hij de uitzondering was van al de spelers die je opnoemde. Ik zeg dus helemaal niet dat Mudingayi een op en top Belg is, de rest wel. Je hebt dus ook mijn punt ivm Gabi niet goed begrepen:) Het verschil tussen hem en Tchité is idd niet zo groot. Daarom dat ik Gabi maar als ne halve Belg aanschouw. En de rest van de familie onthaal ik niet als echte belg btw.
En jouw laatste standpunt : dat is juist het probleem , ik zou het nooit toelaten hem een belgisch paspoort te geven. Nu is het al gebeurt dus rien à faire. Het feit dat ze hem kunnen opstellen bij de Rode Duivels is voor mij het grootste probleem. Hij mocht nooit onze nationaliteit krijgen. Kben es benieuwd wanneer hij naar België zal terugkeren.(wonen bedoel ek dus)

Timmie

Legacy Member
Ik vind het gewoon zo triestig om te zien wat deze ploeg presteert. Bij ongeveer elke wedstrijd die ik onze Rode Duivels zie spelen heb ik het gevoel dat hier veel meer uitgehaald kan worden, maar helaas niet met Réné aan het roer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan