Archief - De Rode Duivels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cuth

Legacy Member
-Draco- zei:
En heeft voor mij niks te maken dat het een Anderlech speler was, en omdat ik zijn kop niet kan zien...
Een van Heerden of een Leko hoort ook niet bij de "Duivels" om het onnozel voor te stellen.

neen, je bent niet bevooroordeeld hoor.

hoeveel duizenden mensen komen er wel niet naar hier zonder dat ze ook maar weten wat de hoofdstad van België is...

dan gaan jullie een probleem maken van 1enkele persoon die hier werk heeft en die hier al om en bij de 4jaar verblijft.En Frans praat.

puni

Legacy Member
Willen we even terug gaan in de tijd? Vindt ge Enzo Scifo een echte Belg?

Romelus

Legacy Member
puni zei:
Willen we even terug gaan in de tijd? Vindt ge Enzo Scifo een echte Belg?

Hoelang leeft die intussen niet in België? En ik heb er geen idee van hoe hij op het moment van 'belg worden' geïntegreerd was.

Mako

Legacy Member
ksnap het probleem ni echt: ne snelle explosieve spits (het type dat we niet hebben) die op de koop toe nog is goed is ook, wilt rode duivel worden, maar dat mag niet omdat hij uit onze kolonie komt?
Ik zie het probleem echt niet, als we in de verste verte competitief willen blijven, moeten er nu eenmaal genaturaliseerde belgen ook bij komen, anders komen we al helemaal achterop op de rest van de wereld.

Romelus

Legacy Member
Mako zei:
ksnap het probleem ni echt: ne snelle explosieve spits (het type dat we niet hebben) die op de koop toe nog is goed is ook, wilt rode duivel worden, maar dat mag niet omdat hij uit onze kolonie komt?
Ik zie het probleem echt niet, als we in de verste verte competitief willen blijven, moeten er nu eenmaal genaturaliseerde belgen ook bij komen, anders komen we al helemaal achterop op de rest van de wereld.

Euuh neen. Dat heeft er niets mee te maken. Ofdat hij nu van Angola of Namibië of waar dan ook komt , ik zie hem niet als een Rode Duivel.
En kheb al gezegd dat hij zeker de Rode Duivels iets zou bijbrengen, maar het is gwn geen echte Rode Duivel.
En die laatste reden is wel een belachelijke. Omdat we niet meekunnen , snel wat goeie spelers naturaliseren:niceone:

skampy

Legacy Member
volderke89 zei:
En die laatste reden is wel een belachelijke. Omdat we niet meekunnen , snel wat goeie spelers naturaliseren:niceone:

't is nochtans een realistische. Josip Weber, Branko Strupar,...zijn wel bekende voorbeelden. Hun motieven waren wel anders (vooral de oorlog denk ik dan), maar die hebben door hun uitweg in België een band met het land kan ik me inbeelden. In het geval van Tchité ligt die band waarsch wel meer voor de hand.

En van 'onze' (bond, overheid,...) kant, buiten het sportieve aspect: als ge ziet welke impact sport kan hebben, waarom zou je dat niet doen?

Wil niet zeggen dat ik je mening niet begrijp, er is alleen wel iets/veel voor te zeggen om dat wél te doen.

Crusher

Legacy Member
De Belgische voetbalgeschiedenis hangt aaneen van de genaturaliseerde spelers... Op den duur zou je gaan zeggen dat België een genaturaliseerd land is:oink:

SIO

Legacy Member
Camoranesi bij Italië, Deco portugal, half de franse ploeg die wereldkampioen is geworden..., hollánd,...(4 ploegen op 2seconden bedenktijd dus hoeveel zou ik er niet vinden met wat opzoekingswerk)

Sommige Belgen zijn gewoon geboren om te zagen, meer kan ik echt ni besluiten

Mako

Legacy Member
SIO zei:
Camoranesi bij Italië, Deco portugal, half de franse ploeg die wereldkampioen is geworden..., hollánd,...(4 ploegen op 2seconden bedenktijd dus hoeveel zou ik er niet vinden met wat opzoekingswerk)

ma natuurlijk, dat wou ik ook zeggen.

Quasi alle landen doen dit, en om niet verder achterop te geraken (het is nu al erg genoeg ja) hebben wij zelf toch geen enkele andere keuze?
Als dit reglementair toegelaten is, en de andere landen bekomen hierdoor een nog grotere voorsprong op ons, vind ik het niet meer dan normaal dat Belgie dat ook begint te doen.
Liever nog iet of wat kunnen meetellen in het voetbal, dan een kneusje zijn met prachtige principes.

Romelus

Legacy Member
Mako zei:
ma natuurlijk, dat wou ik ook zeggen.

Quasi alle landen doen dit, en om niet verder achterop te geraken (het is nu al erg genoeg ja) hebben wij zelf toch geen enkele andere keuze?
Als dit reglementair toegelaten is, en de andere landen bekomen hierdoor een nog grotere voorsprong op ons, vind ik het niet meer dan normaal dat Belgie dat ook begint te doen.
Liever nog iet of wat kunnen meetellen in het voetbal, dan een kneusje zijn met prachtige principes.


Jij verstaat mij dus echt niet. Kzeg al de hele tijd dat Tchité ons inderdaad iets zou BIJBRENGEN. Mààr , tis geen Belg en dat vind ik jammer. Prachtige principes :wtf: das gwn mn mening totaal geen principe of x dergelijk.
En SIO , ik doe dat niet om te zagen , maar ik heb het er gwn moeilijk mee. Begrijp je dat niet?
Kan me nie schelen dat ze dat in andere landen ook doen , kben geen kuddedier.

Mako

Legacy Member
volderke89 zei:
Jij verstaat mij dus echt niet. Kzeg al de hele tijd dat Tchité ons inderdaad iets zou BIJBRENGEN. Mààr , tis geen Belg en dat vind ik jammer. Prachtige principes :wtf: das gwn mn mening totaal geen principe of x dergelijk.
En SIO , ik doe dat niet om te zagen , maar ik heb het er gwn moeilijk mee. Begrijp je dat niet?
Kan me nie schelen dat ze dat in andere landen ook doen , kben geen kuddedier.

der is nog een verschil tussen geen kuddedier zijn, en plain stupidity.
We zinken zachtjes verder en verder weg op internationaal vlak, en daar wilt ge nix aan veranderen om geen kuddedier te zijn? Dus als ge klaar staat om een nekschot te krijgen (de positie waarin we verkeren), wilt ge niet gelijk een "kuddedier" dan toch maar 1 van uw weinige levenslijnen grijpen, nene ge gaat fier en met opgeheven hoofd tenonder, trots op het feit dat wij vasthouden aan onze oerbelgische roots!
Dit is (lichtjes overdreven :p ) toch de situatie die gij zou willen zien? Nog liever tenonder gaan dan buitenlanders naturaliseren.

-Draco-

Legacy Member
Als hij zich écht Belg voelt, geeft hij zijn andere nationaliteiten op.

nuff said.

Iemand die hier enkele jaren gewoond heeft kan zich imho niet direct compleet verbonden voelen.

Hij kan zich wel thuis voelen, dat zeker, België is een goed land om in te wonen.

Maar dat hij iets weet van Vlaanderen vs. Wallonië, de Belgische politiek etc...

De zaken, die elke Belg weet, voelt etc...

En dat kan je alleen verkrijgen door hier vele vele jaren te wonen imho.

Ik denk dat ik hier zowat de enige ben die op dezelfde golflengte zit als Volderke en marlboroken.

Romelus

Legacy Member
Mako zei:
der is nog een verschil tussen geen kuddedier zijn, en plain stupidity.
We zinken zachtjes verder en verder weg op internationaal vlak, en daar wilt ge nix aan veranderen om geen kuddedier te zijn? Dus als ge klaar staat om een nekschot te krijgen (de positie waarin we verkeren), wilt ge niet gelijk een "kuddedier" dan toch maar 1 van uw weinige levenslijnen grijpen, nene ge gaat fier en met opgeheven hoofd tenonder, trots op het feit dat wij vasthouden aan onze oerbelgische roots!
Dit is (lichtjes overdreven :p ) toch de situatie die gij zou willen zien? Nog liever tenonder gaan dan buitenlanders naturaliseren.

Kuddedier was mss overdreven , maar het feit 'zij doen dit dus wij moeten het ook doen' beetje zwak.
Ik wil helemaal niet ten onder gaan , we hebben heel wat talent die met een goede leiding tot ontplooing kan komen.
Ik vind het bijzonder jammer wnr we buitenlanders moeten naturaliseren om ons niveau op te krikken. Mag dit niet?

Mako

Legacy Member
volderke89 zei:
Kuddedier was mss overdreven , maar het feit 'zij doen dit dus wij moeten het ook doen' beetje zwak.
Ik wil helemaal niet ten onder gaan , we hebben heel wat talent die met een goede leiding tot ontplooing kan komen.
Ik vind het bijzonder jammer wnr we buitenlanders moeten naturaliseren om ons niveau op te krikken. Mag dit niet?

tuurlijk, alles mag en nix moet :)

En ik geef u gelijk over dat er genoeg talent is.
Maar het probleem is bvb al dat er helemaal geen goede opleiding is om ons talent te cultiveren. Dus daar moet al serieus in geinvesteerd worden, en de resultaten daarvan zullen dan pas merkbaar zijn binnen een 10tal jaar wss.

Mako

Legacy Member
-Draco- zei:
Als hij zich écht Belg voelt, geeft hij zijn andere nationaliteiten op.

alsof het dan wel goed zou zijn voor u :p

Zoudt ge hem dan wel ineens een echte Belg vinden? Met al die andere voorwaarden waar een Belg voor u aan moet voldoen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan