DBK zei:
------------Stijnen--------------------
-Swerts--Kompany--Simons--Deschacht
-Witsel--Fellaini--Defour--Pocognoli----
--------Dembele--Tchité--------------
Bank: Ma Kalambay ( ofzoiets ), Gillet, Vanbuyten, Sonck, Vermaelen,...
------------Stijnen--------------------
-Swerts--Kompany--Simons--Vermaelen
-De Mul/VDB--Fellaini--Defour--Martens----
--------Dembele--Tchité--------------
Bank: Schollen/Proto, Gillet, Vanbuyten, Sonck, Lombaerts,Vandamme, Mirallas...
Zwakte positie in deze opstelling lijkt me Swerts, wegens ervaring (maarja hij is heus de enige niet die extra ervaring kan gebruiken). Misschien is Hoefkens als back een meerwaarde, hij mag tenslotte naar de PL maar wanneer gaat René doorhebben dat hij niet rendeert als 3e DC.
Kompany-Simons: kijken of het werkt, indien niet één van de twee de bank op en proberen met Van Buyten tot het beste koppel gevonden is en die gebruiken, hoe moeilijk kan het zijn VDE??? (en ok Kompany speelt nu niet als DC bij Hamburg maar hij weet wat hij moet doen als DC lijkt me)
Vermaelen als vaste LB maar heeft stevige concurrentie, wat altijd goed is.
De flanken: simpel, spelers gekozen die een mannetje voorbijkunnen en een voorzet in huis hebben, daar dienen ze voor René, niet om beton te gieten nee!
Fellaini-Defour op het middenveld: omdat ze op elkaar ingespeeld zijn van bij Standard, iets wat de RD ongetwijfeld kunnen gebruiken. Maar Gillet beschouw ik zeker als concurrent voor hun, samen met Polak beste speler van RSCA in de heenronde. Mudingayi als backup ook maar is wat minder laatste tijd precies.
Tchité kan een meerwaarde betekenen, de afwerker die ze nodig hebben. Mirallas is schone backup (zoals het hoort bij een nationale ploeg).
En over de keepers dan nog: Proto/Schollen: liefst Proto (als ge ne jeugdstategie uitzet is dat de logische keuze), tenminste als hij speelt volgend seizoen. Voor MK is het nog iets te vroeg imo!
Nu kan er altijd een naam zijn waar ik niet op gedacht heb maar dit of een kleine variant erop zou tegen Italië een beter resultaat neergezet hebben, misschien ook met 3-1 als eindresultaat maar alvast met een beter gevoel geëindigd zijn.