Archief - De Rode Duivels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marre_man

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Gij stelt een halve beloftenploeg op..

Alez Simons is onmisbaar IMO en ook Fellaini is té nuttig om op de bank te zetten.

we hebben GEEN oudere generatie (26+) die deftig is op dit moment; focus dan op de mannen die het misschien wel kunnen en laat ze in hun rol groeien.
En met simons; op het middenveld is hij minder dan kompany en defour. Anders moet je weer met 3 gaan spelen. En vanachter vind ik niet zijn plaats..Speel met spelers die op hun vertrouwde positie kunnen spelen. Iemand moet knopen doorhakken. In portugal spelen ze ook niet met 8 middenvelders ook al is hun verdediging en aanval kwalitatief veel zwakker

Mako

Legacy Member
marre_man zei:
we hebben GEEN oudere generatie (26+) die deftig is op dit moment; focus dan op de mannen die het misschien wel kunnen en laat ze in hun rol groeien.
En met simons; op het middenveld is hij minder dan kompany en defour. Anders moet je weer met 3 gaan spelen. En vanachter vind ik niet zijn plaats..Speel met spelers die op hun vertrouwde positie kunnen spelen. Iemand moet knopen doorhakken. In portugal spelen ze ook niet met 8 middenvelders ook al is hun verdediging en aanval kwalitatief veel zwakker

das idd een groot probleem me VDE, die durft precies niemand op de bank zetten.

Het is jammer dat we met van buyten, vermaelen, vertongen, kompany, simons, fellaini en mudingayi 7 heel goede spelers hebben om 3 (Maximum 4!) plaatsen in te vullen, maar het is nu eenmaal zo.
Ge kunt toch niet met 7 centrale verdedigend ingestelde spelers spelen? (alle ja, VDE bewijst van wel natuurlijk :lol: )

BleKKie

Legacy Member
ik snap ook niet echt wat er mis is met een simpele 4-4-2, en niet defensief met 2 verdedigende gordels, maar wel offensief spelen, desnoods in een ruit op het middenveld fzo

Mr.Radiohead

Legacy Member
gewoon 3-5-2
Stijnen

Kompany - Van Buyten - Vermaelen

Simons

Demul Fellaini Vertonghen

Defour

Mirallas/Sonck - Dembele

Vertonghen xke meer naar binnen want zuivere (gezonde) linksbuiten hebben we niet. Moest Daerden fit zijn en in vorm zijn: Vertonghen ipv Fellaini en links dan Daerden

Bontus

Legacy Member
Zijt ge soms familie van VDE ?
trekt nergens op imo, als de andere ploeg een manneke zet op Defour en De Mul hebt ge al geen kans meer op ne deftige aanval.

Boukreev

Legacy Member
vandaag in de standaard:

Onvrede bij Rode Duivels groeit

FLORENCE - 3-1 tegen Italië. Kan gebeuren tegen de wereldkampioen. Toch was het de eerste keer dat we bij de Rode Duivels wanklanken hoorden over de werkwijze van de bondscoach. De spelers willen duidelijkheid: over het spelsysteem en hun positie in het elftal.

Het is nu niet zo dat de Duivels om het ontslag van trainer René Vandereycken vragen. Verre van. Maar sommigen zijn de slechte resultaten en dito prestaties beu. Het jongste jaar werd er al regelmatig samen gepraat en ook voor de interland tegen Italië gebeurde dat. Daarbij toonde René Vandereycken zich voor het eerst boos. De bondscoach laakte de mentaliteit in de eerste helft tegen Marokko (1-4) einde maart. De reacties vanuit de spelersgroep na Italië wijzen erop dat de spelers zich niet alleen verantwoordelijk voelen.

Vrijdag was er één lichtpunt: Wesley Sonck, 29 jaar. Voor het overige was er op geen enkel vlak vooruitgang te zien. Hier en daar een flits van individueel talent maar qua spelpatronen of automatismen werd het een grote onvoldoende. Het was tegen de wereldkampioen, maar zelfs dat vonden sommige spelers niet genoeg als verklaring.

Na de mislukte EK-campagne riepen de spelers nog om ter hardst dat ze met deze bondscoach verder wilden. Logisch, heel België had de falende Duivels bekritiseerd. Bondslui, pers en supporters. Alleen vanuit de spelersgroep kwam er nooit een wanklank. Nu dus wel. Zeker niet van alle spelers -Vincent Kompany doet na een uitbrander zijn uiterste best om positief te blijven- maar de eerste kritische kanttekeningen zijn opmerkelijk omdat het de eerste sinds de aanstelling van de bondscoach in december 2005 zijn. De felste reacties waren off the record maar er waren ook enkele speldenprikken die wel voor publicatie vatbaar waren. We zetten de punten van onvrede na vrijdag op een rij:

1. Spelsysteem

Na de 1-4 nederlaag tegen Marokko einde maart liet Vincent Kompany het al weten: 'Er zit geen cohesie in. Je merkt dat de ploeg niet goed staat. Ik heb geen zin om op deze manier nog tien jaar verder te doen.' Waarop dus een uitbrander volgde.

Aanvoerder Timmy Simons, altijd heel genuanceerd in zijn uitspraken, vroeg het voor de aftrap tegen Italië ook: 'Het wordt tijd om zoveel mogelijk met een vaste ploeg te spelen. Er moeten automatismen komen.'

Bondscoach René Vandereycken negeerde in Italië straal de vraag voor een vast systeem. De Limburger, die tot hiertoe bijna altijd 4-4-2 speelde, veranderde zijn systeem naar een 3-6-1. Helemaal anders dus en dat konden de spelers echt niet smaken. Erger, ze liepen verloren in het systeem. 'Het klopt dat er nogal veel defensieve middenvelders op het veld stonden', zei Marouane Fellaini. 'De trainer heeft iets geprobeerd. Hij moet zijn conclusies trekken.'

2. De posities

De bondscoach slaagde er vrijdag in om, behalve Stijn Stijnen, bijna elke speler op een andere positie dan bij zijn club te laten spelen. Carl Hoefkens moest in de driemansverdediging plots weer centraal gaan spelen. Kompany speelt in Hamburg doorgaans op het middenveld. Sebastien Pocognoli speelt bij AZ links op het middenveld met een linksachter in zijn rug. Nu was die back up er niet. Axel Witsel moest de rechterflank alleen voor zijn rekening nemen. Moussa Dembélé speelt al bijna een gans seizoen links op het middenveld bij AZ en werd nu enige spits. Steven Defour moest in de tweede helft zelfs afwisselend met Dembélé diep in de spits gaan spelen. Fellaini moest ook zoveel mogelijk ten aanval trekken. 'Ik doe wat de coach vraagt', aldus de Standard-middenvelder. 'Natuurlijk. Maar het is niet mijn favoriete positie. Dan word ik minder op mijn beste kwaliteiten uitgespeeld.'

In een ploeg zonder vertrouwen is het zaak de opdrachten simpel te houden en iedereen zoveel mogelijk op zijn meest vertrouwde positie te laten spelen. De bondscoach hield er, tot onvrede van de spelers, geen rekening mee.

3. Arme Pocognoli en Witsel

De pas 19-jarige Pocognoli mocht tegen Italië debuteren. Zijn welkomstgeschenk was alleen op de flank optornen tegen Christian Panucci (35 jaar, 52 interlands) en Mauro Camoranesi (31 jaar, 34 interlands). De jonge debutant van AZ liep te zwemmen, ook al omwille van het gebrek aan steun van Gabi Mudingayi. 'Op links misten we Nicolas Lombaerts, Jelle Van Damme en Thomas Vermaelen', gaf de bondscoach aan dat Pocognoli bij de terugkeer van andere potentiële linksachters niet snel opnieuw op een kans moet rekenen. Witsel kreeg op rechts meer steun van Hoefkens maar ook de Jonge Prof van het Jaar ging onderuit.

4. Simons-Mudingayi

De bondscoach blijft het proberen met Timmy Simons en Gabi Mudingayi op het middenveld. Zo verliezen ze beiden van hun mogelijkheden. Het rendement van Simons als verdediger of als enige verdedigende middenvelder is veel hoger. Van Mudingayi wordt in die rol meer gevraagd dan balletje afpakken en inleveren. Dat is om problemen vragen.

5. Italië laatste test?

Er is nog één oefeninterland alvorens op 6 september tegen Estland de WK-voorronde begint. Op woensdag 20 augustus spelen de Rode Duivels in Duitsland. Maar dat is mogelijk nog zonder de spelers die op de Olympische Spelen actief zijn. Als onze olympische ploeg in een groep met wedstrijden tegen China (7 augustus), Brazilië (10 augustus) en Nieuw-Zeeland (13 augustus) de eerste ronde overleeft, zullen zes van de elf basisspelers van vrijdag in Italië in Duitsland niet inzetbaar zijn. Dan wordt dat duel in Duitsland helemaal geen graadmeter.

Dan staan na de teleurstellende EK-campagne alleen nog twee meer teleurstellende oefenduels tegen Marokko en Italië op de teller. Begin september moeten de Rode Duivels tegen Estland klaar zijn om zich te kwalificeren voor het WK 2010. En dat zijn ze nog lang niet.



meeste is ier wel al gezegd, ma goeie samenvatting. en eindelijk beginnen de spelers ook een beetje te klagen

DBK

Legacy Member
------------Stijnen--------------------
-Swerts--Kompany--Simons--Deschacht
-Witsel--Fellaini--Defour--Pocognoli----
--------Dembele--Tchité--------------

Bank: Ma Kalambay ( ofzoiets ), Gillet, Vanbuyten, Sonck, Vermaelen,...

R|Jonas

Legacy Member
Eindelijk eens een mooie opsomming in de gazet wat wij hier al lang zeggen op dit forum. Prolly van ons afgekeken ;). Idd, VDE is koning in benutten van ieders potentieel op het veld...NOT

NemesisBE

Legacy Member
amai, das ook den eerste keer dat de Standaard de nagel op de kop slaat qua sport/voetbal ^^
eigelijk echt perfect verwoord =) hopelijk leest René niet enkel het Belang Van Limburg :help:

-Draco-

Legacy Member
Ik zou zowieso Sonck in de spits zetten.
Wie zet de huidige topscorer van de RD nog op de bank, het enige lichtpunt van vorige match.

Bovendien is hij een leider en heeft erg veel ervaring.

Ik zou zowieso hem erop zetten, en dat Tchité nog maar wat blijft sudderen.
Voor mij is hij geen echte Belg, dus ik als bondscoach zou hem nooit opstellen.

SIO

Legacy Member
DBK zei:
------------Stijnen--------------------
-Swerts--Kompany--Simons--Deschacht
-Witsel--Fellaini--Defour--Pocognoli----
--------Dembele--Tchité--------------

Bank: Ma Kalambay ( ofzoiets ), Gillet, Vanbuyten, Sonck, Vermaelen,...
------------Stijnen--------------------
-Swerts--Kompany--Simons--Vermaelen
-De Mul/VDB--Fellaini--Defour--Martens----
--------Dembele--Tchité--------------

Bank: Schollen/Proto, Gillet, Vanbuyten, Sonck, Lombaerts,Vandamme, Mirallas...


Zwakte positie in deze opstelling lijkt me Swerts, wegens ervaring (maarja hij is heus de enige niet die extra ervaring kan gebruiken). Misschien is Hoefkens als back een meerwaarde, hij mag tenslotte naar de PL maar wanneer gaat René doorhebben dat hij niet rendeert als 3e DC.
Kompany-Simons: kijken of het werkt, indien niet één van de twee de bank op en proberen met Van Buyten tot het beste koppel gevonden is en die gebruiken, hoe moeilijk kan het zijn VDE??? (en ok Kompany speelt nu niet als DC bij Hamburg maar hij weet wat hij moet doen als DC lijkt me)
Vermaelen als vaste LB maar heeft stevige concurrentie, wat altijd goed is.
De flanken: simpel, spelers gekozen die een mannetje voorbijkunnen en een voorzet in huis hebben, daar dienen ze voor René, niet om beton te gieten nee!
Fellaini-Defour op het middenveld: omdat ze op elkaar ingespeeld zijn van bij Standard, iets wat de RD ongetwijfeld kunnen gebruiken. Maar Gillet beschouw ik zeker als concurrent voor hun, samen met Polak beste speler van RSCA in de heenronde. Mudingayi als backup ook maar is wat minder laatste tijd precies.
Tchité kan een meerwaarde betekenen, de afwerker die ze nodig hebben. Mirallas is schone backup (zoals het hoort bij een nationale ploeg).
En over de keepers dan nog: Proto/Schollen: liefst Proto (als ge ne jeugdstategie uitzet is dat de logische keuze), tenminste als hij speelt volgend seizoen. Voor MK is het nog iets te vroeg imo!
Nu kan er altijd een naam zijn waar ik niet op gedacht heb maar dit of een kleine variant erop zou tegen Italië een beter resultaat neergezet hebben, misschien ook met 3-1 als eindresultaat maar alvast met een beter gevoel geëindigd zijn.

SIO

Legacy Member
-Draco- zei:
Ik zou zowieso Sonck in de spits zetten.
Wie zet de huidige topscorer van de RD nog op de bank, het enige lichtpunt van vorige match.

Bovendien is hij een leider en heeft erg veel ervaring.

Ik zou zowieso hem erop zetten, en dat Tchité nog maar wat blijft sudderen.
Voor mij is hij geen echte Belg, dus ik als bondscoach zou hem nooit opstellen.
lol dikke zever he, maar ik ga er niet beginnen over discussieren. Maar ik mag ervan uitgaan dat Tchité toch wel als betere spits mag beschouwd worden als Sonck? (en de topschutter, dembele en Mirrallas samen zijn bij wijze van spreken samen de leeftijd van Sonck, die topschutter is dus echt niet een referentie ;) )

Saiko-G

Legacy Member
SIO zei:
------------Stijnen--------------------
-Swerts--Kompany--Simons--Vermaelen
-De Mul/VDB--Fellaini--Defour--Martens----
--------Dembele--Tchité--------------

Bank: Schollen/Proto, Gillet, Vanbuyten, Sonck, Lombaerts,Vandamme, Mirallas...

Schollen/Proto? Die keuze lijkt me een beetje beinvloed door uw RSCA voorkeur. Proto kan ik me in vinden ALS die terug speelt, schollen is de reinste onzin :).

Verder snap ik niet wat iedereen Vermaelen maar als linksback wil zetten. Dat is een CV, louter toevallig dat die linksvoetig is.

Swerts kan nog wel goedkomen, benieuwd wat het bij AZ gaat worden dit jaar.

SIO

Legacy Member
ik geef toch voorkeur aan Proto :p wie anders hebt ge nog? Toch ni VBH zeker :p Renard is ook nog optie

Saiko-G

Legacy Member
Als Bailly op niveau is hoeft er niet over Schollen gepraat te worden ;).

Enja hier slaat Piejie wel de nagel op de kop. Niet Verbauwhede maar wel Schollen? Raar ^^.

zweebee

Legacy Member
ik begin vandenborre zelfs te missen :'(
belgië speelde toen mss even slecht maar er was tenminste wat animo

guRuh

Legacy Member
Laten we gewoon zwijgen van die A ploeg en ons focussen op de Olympische Spelen?
Als die prestatie hoopgevend is... dan moeten we ons imo niet te veel zorgen maken.

Als :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan