damn man wat een frustrerende bedoening
1)
Ik ben een voetbalnoob maar ik begrijp echt niet hoe VDE zo'n tactische blunders kan maken. Een 3-5-2 waarbij de wingers zijn
- Een bankzitter van 20 jaar die amper voor de nationale ploeg heeft gespeeld
- Een manneke van 20 jaar dat totaal kapot is van zijn seizoen bij standard en bovendien in de verste verte geen verdediger is
(alle respect voor die manne, ik vind ze beiden fantastische voetballers en ze kunnen er niet aan doen dat ze zo'n ondankbare taak krijgen).
Dan vallen er gaten en staat de winger altijd tegen 2 man. Boskamp toont tijdens de rust perfect wat het probleem is. Wat zien we in de 2e helft? Er verandert juist niks ...
Mudingayi mag misschien bij Lazio spelen maar heeft (nogmaals) getoond dat hij totaal brainless is en geen toegevoegde waarde vormt. Als de tegenstander op hem afkomt is hij schitterend, in alle situaties waar hij uit zijn vast spelpatroon moet denken (cfr. poco helpen) faalt hij grandioos. Hoefkens had het ook niet echt goed door de eerste helft.
2) VDE stelt 3 man van standard op die kapot zijn van het seizoen, wat je al vanaf de eerste minuut kon zien. Ze hebben alles gegeven maar na de rust moesten ze imho alle3 vervangen worden (en moest er overgeschakeld worden naar een 4-4-2 maar soit).
3) Wat een laksheid in die ploeg seg ... 30 minuten voor de eerste duels werden uitgevochten. Alles ging traag. Het enige gevaar kwamen van de passes van Kompany en Simons, die toch enkele toeren hoger draaien dan de rest van de ploeg imho (Defour kan dit ook maar is te vermoeid imo).
4) Wanneer gaat VDE eens doorhebben dat Dembele niet in de punt moet staan? Het is een speler waarvan mijn hart sneller gaat kloppen als hij aan de bal komt (of een sprint trekt, damn wat een atleet), maar in de punt komt hij absoluut niet tot zijn recht. Hij haakt goed af en steekt de bal altijd goed door ... maar daar staat nooit iemand uiteraard (again, Defour & Fellaini hebben alles geprobeerd de 1e helft).
5) Al dat jong talent, das echt heel goed maar het rendeert niet met VDE. Simons en Sonck sprongen er imo uit op vlak van maturiteit en 'beslissingskracht'. Misschien is het niet slecht om een (hou jullie vast) deschacht of zo terug te halen. De ploeg is té jong en valt altijd door de mand. Zelfs de mannen met het meeste talent (Kompany, Vertongen) laten op belangrijke momenten enorme steken vallen.
6) De Wezze rockt
Wat mij betreft
stijnen
swerts - kompany - van buyten - poco
defour - fellaini - simons - X (van damme)
dembele
mirallas/sonck