Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Rogue zei:Wat zou Wilmots zo'n goede T3 maken? Buiten het feit dat hij Franstalig is.
rafiki zei:Laat me de vraag omdraaien: Waarom zou de persoon Wilmots geen goede T3 zijn?
Rogue zei:Tweetaligheid vind ik een leuke extra, maar geen vereiste. Zo moeilijk is het niet om iemand te vinden die Nederlands en Frans kan. Daarnaast hoeft een assistent helemaal geen spreekbuis te zijn, maar iemand die achter de schermen zijn werk doet. En daarnaast heb ik eigenlijk serieus mijn twijfels bij zijn kwaliteiten als trainer. Veel heeft nog niet bewezen op dat vlak. 't Is niet omdat hij een prima speler was dat hij ook een degelijke coach is. Denk bijvoorbeeld aan Van der Elst.
Nee, als ze dan toch een Franstalige T3 willen heb ik meer vertrouwen in Scifo. En zelf dan vind ik het nog geen ideale keuze. Bestaat er niet de mogelijkheid om Advocaat zelf te laten kiezen?
T1 ... T2 ... T3 dus 'kwaliteiten als trainer' moet je met een korreltje zout nemen vind ik dan weer.Rogue zei:En daarnaast heb ik eigenlijk serieus mijn twijfels bij zijn kwaliteiten als trainer.
Waaruit kan jij afleiden dat Wilmots altijd de baas wilt zijn en zich niet met een hulprol kan vinden?CyCe163 zei:Zoals ik al zei, Wilmots wil de baas zijn. Als hij twee mensen boven zich heeft zal dat ongetwijfeld tot fricties leiden.
Archaos zei:Wilmots als T3 zie ik ook nog wel zitten. Voor de rol van motivator en spreekbuis is hij een geschikt persoon.
Het is niet dat hij de selecties maakt of de taktiek verzint hé.
Maar Wilmots zal het wel niet worden.
BlackAngel86 zei:Hij moet vooral een spreekbuis zijn naar de spelers die geen Nederlands praten. Advocaat en zijn assistent kunnen geen Frans, dus willen ze iemand er bij die goed Frans kan (en ook goed Nederlands).
Dus is tweetaligheid redelijk belangrijk.
Rogue zei:Eigenlijk zoeken ze dus een tolk? Als het is om te vertalen en dergelijke kunnen ze evengoed beroep doen op spelers die Frans en Nederlands kunnen hé.
rafiki zei:T1 ... T2 ... T3 dus 'kwaliteiten als trainer' moet je met een korreltje zout nemen vind ik dan weer.
Waaruit kan jij afleiden dat Wilmots altijd de baas wilt zijn en zich niet met een hulprol kan vinden?
De Nederlander Bert van Lingen is de eerste assistent van Advocaat. Dat staat al vast.
Voor de functie van tweede assistent, waar nog geen akkoord over is, heeft de bond aan Advocaat een lange lijst gegeven. Daar mag hij een eerste selectie uit maken.
"De Technische Commissie kiest dan definitief uit de 3 à 4 namen die hij zal weerhouden", zegt Jean-Marie Philips in "Extra Time" op Canvas.
Kent hij die namen wel die op de lijst staan? "Ik denk van wel, want uit ons gesprek blijkt dat hij al heel wat afweet van ons voetbal"
Philips had in de krant gezegd dat hij in Advocaats plaats nu nog niet zou overnemen. "De bond moet zwijgen", reageert Marc Wilmots daarop in "Extra Time". "Woorden van mensen zoals Philips, die niet met voetbal bezig, veroorzaken veel kwaad."
Wilmots: "De voetbalbond is het probleem"
Ex-Rode Duivel Marc Wilmots spreekt in Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad over de malaise in het Belgische voetbal. Hij acht de voetbalbond verantwoordelijk voor de slechte gang van zaken en neemt het op voor de Belgische trainers. "De keuze voor Advocaat is denigrerend."
Illcat zei:Man man, laat Dick toch gewoon zelf kiezen, niet de commissie uit 3 à 4 namen.
Rogue zei:Zou ik ook de beste oplossing vinden, maarja... Het feit dat Advocaat een soort 'preselectie' mag doen vind ik nog een aanvaardbare oplossing.
Tenzij de lijst waaruit hij mag kiezen bestaat uit:
Marc Wilmots
Das Kampfschwein
Wilmots Marc

Rogue zei:Nu laat je een detail als een persoonlijk gesprek wel veel harder doorwegen dan de trainingen zelf door ze af te schrijven als 'oefeningskes'. Als ze echt onder vier ogen willen spreken (zonder tolk of speler die vertaalt) heb je ook nog altijd Engels om u uit de slag te trekken.