Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CyCe

Legacy Member
Dat zou nooit werken. Wilmots wil de baas zijn, die neemt geen orders aan.

Rogue

Legacy Member
Wat zou Wilmots zo'n goede T3 maken? Buiten het feit dat hij Franstalig is.

rafiki

Legacy Member
Rogue zei:
Wat zou Wilmots zo'n goede T3 maken? Buiten het feit dat hij Franstalig is.

- Motivator
- Tweetalig
- Kent Belgische competitie
- Ervaring (als speler en gedeeltelijk als coach)
- Aimable in gans België
- Neemt geen blad voor de mond en zegt waarop het slaat

Laat me de vraag omdraaien: Waarom zou de persoon Wilmots geen goede T3 zijn?

Rogue

Legacy Member
Tweetaligheid vind ik een leuke extra, maar geen vereiste. Zo moeilijk is het niet om iemand te vinden die Nederlands en Frans kan. Daarnaast hoeft een assistent helemaal geen spreekbuis te zijn, maar iemand die achter de schermen zijn werk doet. En daarnaast heb ik eigenlijk serieus mijn twijfels bij zijn kwaliteiten als trainer. Veel heeft nog niet bewezen op dat vlak. 't Is niet omdat hij een prima speler was dat hij ook een degelijke coach is. Denk bijvoorbeeld aan Van der Elst.


Nee, als ze dan toch een Franstalige T3 willen heb ik meer vertrouwen in Scifo. En zelf dan vind ik het nog geen ideale keuze. Bestaat er niet de mogelijkheid om Advocaat zelf te laten kiezen?

CyCe

Legacy Member
rafiki zei:
Laat me de vraag omdraaien: Waarom zou de persoon Wilmots geen goede T3 zijn?

Zoals ik al zei, Wilmots wil de baas zijn. Als hij twee mensen boven zich heeft zal dat ongetwijfeld tot fricties leiden.

BleKKie

Legacy Member
Rogue zei:
Tweetaligheid vind ik een leuke extra, maar geen vereiste. Zo moeilijk is het niet om iemand te vinden die Nederlands en Frans kan. Daarnaast hoeft een assistent helemaal geen spreekbuis te zijn, maar iemand die achter de schermen zijn werk doet. En daarnaast heb ik eigenlijk serieus mijn twijfels bij zijn kwaliteiten als trainer. Veel heeft nog niet bewezen op dat vlak. 't Is niet omdat hij een prima speler was dat hij ook een degelijke coach is. Denk bijvoorbeeld aan Van der Elst.


Nee, als ze dan toch een Franstalige T3 willen heb ik meer vertrouwen in Scifo. En zelf dan vind ik het nog geen ideale keuze. Bestaat er niet de mogelijkheid om Advocaat zelf te laten kiezen?

Hij moet vooral een spreekbuis zijn naar de spelers die geen Nederlands praten. Advocaat en zijn assistent kunnen geen Frans, dus willen ze iemand er bij die goed Frans kan (en ook goed Nederlands).

Dus is tweetaligheid redelijk belangrijk.

rafiki

Legacy Member
Rogue zei:
En daarnaast heb ik eigenlijk serieus mijn twijfels bij zijn kwaliteiten als trainer.
T1 ... T2 ... T3 dus 'kwaliteiten als trainer' moet je met een korreltje zout nemen vind ik dan weer.

CyCe163 zei:
Zoals ik al zei, Wilmots wil de baas zijn. Als hij twee mensen boven zich heeft zal dat ongetwijfeld tot fricties leiden.
Waaruit kan jij afleiden dat Wilmots altijd de baas wilt zijn en zich niet met een hulprol kan vinden?

Archaos

Legacy Member
Wilmots als T3 zie ik ook nog wel zitten. Voor de rol van motivator en spreekbuis is hij een geschikt persoon.

Het is niet dat hij de selecties maakt of de taktiek verzint hé.

Maar Wilmots zal het wel niet worden.

rafiki

Legacy Member
Archaos zei:
Wilmots als T3 zie ik ook nog wel zitten. Voor de rol van motivator en spreekbuis is hij een geschikt persoon.

Het is niet dat hij de selecties maakt of de taktiek verzint hé.

Maar Wilmots zal het wel niet worden.

Inderdaad, hoewel hij overschot van gelijk had met z'n uitspraken over de Top van de KBVB.

Rogue

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
Hij moet vooral een spreekbuis zijn naar de spelers die geen Nederlands praten. Advocaat en zijn assistent kunnen geen Frans, dus willen ze iemand er bij die goed Frans kan (en ook goed Nederlands).

Dus is tweetaligheid redelijk belangrijk.


Eigenlijk zoeken ze dus een tolk? Als het is om te vertalen en dergelijke kunnen ze evengoed beroep doen op spelers die Frans en Nederlands kunnen hé. Ik hoop echt dat ze naar de kwaliteiten kijken van de mensen die ze in dienst nemen, tweetaligheid hoort daar voor mij absoluut niet bij.

BleKKie

Legacy Member
Rogue zei:
Eigenlijk zoeken ze dus een tolk? Als het is om te vertalen en dergelijke kunnen ze evengoed beroep doen op spelers die Frans en Nederlands kunnen hé.

Neen, wat als de trainer(s) eens een persoonlijk gesprek willen met de speler in kwestie, of omgekeerd. Het is niet alleen om op training de oefeningskes wat uit te leggen veronderstel ik.

Rogue

Legacy Member
Nu laat je een detail als een persoonlijk gesprek wel veel harder doorwegen dan de trainingen zelf door ze af te schrijven als 'oefeningskes'. Als ze echt onder vier ogen willen spreken (zonder tolk of speler die vertaalt) heb je ook nog altijd Engels om u uit de slag te trekken.

CyCe

Legacy Member
rafiki zei:
T1 ... T2 ... T3 dus 'kwaliteiten als trainer' moet je met een korreltje zout nemen vind ik dan weer.

Waaruit kan jij afleiden dat Wilmots altijd de baas wilt zijn en zich niet met een hulprol kan vinden?

Zijn Karakter? Wilmots is een leider, een alpha mannetje. Daardoor wil hij de baas zijn en niet in de schaduw staan, advocaat wil dit ook. Daar komt garanti rotzooi van.

Rogue

Legacy Member
De Nederlander Bert van Lingen is de eerste assistent van Advocaat. Dat staat al vast.
Voor de functie van tweede assistent, waar nog geen akkoord over is, heeft de bond aan Advocaat een lange lijst gegeven. Daar mag hij een eerste selectie uit maken.

"De Technische Commissie kiest dan definitief uit de 3 à 4 namen die hij zal weerhouden", zegt Jean-Marie Philips in "Extra Time" op Canvas.

Kent hij die namen wel die op de lijst staan? "Ik denk van wel, want uit ons gesprek blijkt dat hij al heel wat afweet van ons voetbal"

Philips had in de krant gezegd dat hij in Advocaats plaats nu nog niet zou overnemen. "De bond moet zwijgen", reageert Marc Wilmots daarop in "Extra Time". "Woorden van mensen zoals Philips, die niet met voetbal bezig, veroorzaken veel kwaad."


Als de selectie van een T3 op deze manier gebeurt kan ik er wel mee leven. Zo heeft Advocaat toch nog enige invloed en kan hij op voorhand een beetje uitzoeken welk vlees hij misschien in de kuip zal krijgen.

---


Wilmots: "De voetbalbond is het probleem"

Ex-Rode Duivel Marc Wilmots spreekt in Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad over de malaise in het Belgische voetbal. Hij acht de voetbalbond verantwoordelijk voor de slechte gang van zaken en neemt het op voor de Belgische trainers. "De keuze voor Advocaat is denigrerend."


Iemand die zo'n uitspraken doet maak je toch geen T3? Dan leg je op voorhand al een bom onder de aanstelling van Advocaat.

Illcat

Legacy Member
Man man, laat Dick toch gewoon zelf kiezen, niet de commissie uit 3 à 4 namen.
Als trainer van de nationale ploeg moet ge alle vertrouwen krijgen en moet ge alles zelf kunnen beslissen. Zo gaat dat er ook aan toe in andere landen. Als ze willen dat we terug top worden dan is dat de enige mogelijkheid denk ik. Tis tenslotte Dick die dagelijks met die mensen moet samen werken, wa weet de commissie daar in godsnaam van. (Wie zit daar feitlik in? Enkel meneerkes die geen bal van voetbal afweten?)

Rogue

Legacy Member
Illcat zei:
Man man, laat Dick toch gewoon zelf kiezen, niet de commissie uit 3 à 4 namen.


Zou ik ook de beste oplossing vinden, maarja... Het feit dat Advocaat een soort 'preselectie' mag doen vind ik nog een aanvaardbare oplossing.


Tenzij de lijst waaruit hij mag kiezen bestaat uit:
Marc Wilmots
Das Kampfschwein
Wilmots Marc

Illcat

Legacy Member
Rogue zei:
Zou ik ook de beste oplossing vinden, maarja... Het feit dat Advocaat een soort 'preselectie' mag doen vind ik nog een aanvaardbare oplossing.


Tenzij de lijst waaruit hij mag kiezen bestaat uit:
Marc Wilmots
Das Kampfschwein
Wilmots Marc


:rofl:
Onze leiders van het belgische voetbal kennende zit die kans er wel in!

BleKKie

Legacy Member
Rogue zei:
Nu laat je een detail als een persoonlijk gesprek wel veel harder doorwegen dan de trainingen zelf door ze af te schrijven als 'oefeningskes'. Als ze echt onder vier ogen willen spreken (zonder tolk of speler die vertaalt) heb je ook nog altijd Engels om u uit de slag te trekken.

Ge begrijpt mijn punt wel hoop ik? Het gaat er gewoon om dat ze iemand nodig hebben die (perfect) tweetalig is, zodat de communicatie tussen de (Franstalige) spelers en de trainerstaff goed verloopt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan