Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Archaos

Legacy Member
Nee, dat zeg ik ook niet.

Maar je kan ook moeilijk zeggen dat Simons op een voor hem vreemde positie stond.

|nfected

Legacy Member
Ge gaat van een 4-5-1 uit, maar was een 4-4-2 dan is mirallas een MR en geen winger, groot verschil. Defour als vmc is ok. Maar een martens als ML, mirallas als MR en een de camargo in een AMC niet. Dus ge speelt gewoon zonder middenveld in een 4-4-2, tactiek nougabollen

Archaos

Legacy Member
Ik ga niet beweren dat het tactisch perfect zat.

Ik wil maar aantonen dat dat niet de hoofzaak is. Met een betere opstelling hadden we ook niet veel beter gedaan hoor.

Als je de match van Tsjechië bekijkt. Daar stelde Vercauteren, gezien de beschikbare spelers, eigenlijk een goed elftal op. Toch liep het ook daar volledig mis.


Je kan je taktiek/ opstelling nog zo goed maken, als de spelers het vertikken om hun taken deftig uit te voeren dan heb je problemen.

Gebrek aan inzet, gebrek aan communicatie, of misschien zelfs gebrek aan voetbalintelligentie.

pina

Legacy Member
Archaos zei:
Nee, dat zeg ik ook niet.

Maar je kan ook moeilijk zeggen dat Simons op een voor hem vreemde positie stond.

inderdaad, maar toegeven, simons zijn tijd in de nationale ploeg lijkt mij ook wel wat voorbij. Je kan niet eeuwig polyvalent blijven. Het is zoals Goor vroeger: na verloop van tijd werd hij gewoon gebruikt als depanneur. In de eerste plaats geldt de opstelling, daarna pas de taken van de spelers. Als de opstelling op geen bal trekt, kunnen de spelers met de beste wil van de wereld er nog altijd niks van bakken.

en ik denk dat gisteren perfect heeft bewezen dat het scheef zat bij de opstelling, gezien de elf spelers vast en zeker de wil hadden om te winnen. Maar je kan moeilijk verwachten dat men praat over tactiek en taken als de spelers niet eens op hun beste positie worden uitgespeeld.

rafiki

Legacy Member
pina zei:
Het is zoals Goor vroeger: na verloop van tijd werd hij gewoon gebruikt als depanneur.

Spelers zoals Goor kunnen ze misschien nog wel best gebruiken bij de nationale ploeg! Die leggen tenminste hun kopke ervoor en werken zich de ziel uit het lijf!!

Energised

Legacy Member
ben wel eens benieuwd wat de kleine generaal ons gaat kunnen bijbrengen, want die mentaliteit vn die spelers is (srry voor het vloekwoord) VOLLEDIG naar de kl*ten..

liever een volledig nieuwe belgische ploeg met kwalitatief iets mindere spelers die hun kop ervoor leggen.. dan die "sterspelers" die hun voeten eraan vegen..

Trancerke

Legacy Member
Mpenza in tribune door kapotte voetbalschoenen
Emile Mpenza moest in Armenië vrede nemen met een plaats in de tribune. Er werd hem een gebrek aan professionalisme verweten nadat bleek dat hij slechts één paar versleten voetbalschoenen bijhad.

echt wat doet die nog bij de rode duivels? hoeveel goals heeft die pannekoek nu al gemaakt?

Bart Religion

Legacy Member
verwende rotjochies zoals Pocognoli thuislaten zou al een grote stap vooruit zijn. Liever iemand met "minder talent" die wel een goede mentaliteit heeft.

Energised

Legacy Member
is tchité geen belg? of mocht da toen ni?

en waarom zit een speler als vlemincx er ni in?

Cartek

Legacy Member
bartreligion zei:
verwende rotjochies zoals Pocognoli thuislaten zou al een grote stap vooruit zijn. Liever iemand met "minder talent" die wel een goede mentaliteit heeft.

liever niet.
aan mentaliteit kan gewerkt worden, aan talent niet.

Archaos

Legacy Member
Cartek zei:
liever niet.
aan mentaliteit kan gewerkt worden, aan talent niet.

Dat klopt.

Al haalt Poco nu nog niet echt zo'n hoog niveau. Hij heeft potentieel, maar moet nog veel leren.

Verdedigend laat die echt teveel steken vallen. Gelukkig voor hem speelt hij in Nederland.


De Roover - Kompany - Vermaelen - Lombaerts. Met die verdediging gaat Advocaat uitpakken :cool:

Scrimrage

Legacy Member
de roover is toch nie de beste rechtsachter ze

en kompany speelt op middenveld bij city niet?

Archaos

Legacy Member
Scrimrage zei:
de roover is toch nie de beste rechtsachter ze

en kompany speelt op middenveld bij city niet?

en Lombaerts eigenlijk centraal, ik weet het :p

Mja, niet de beste rechtsachter. Wie dan wel?
Tenzij hij plots het beste uit VDB kan halen, zie ik niemand anders.

Marsu

Legacy Member
Illcat zei:
Enjah, flankverdedigers dat hebben we nu eens niet.

Misschien eens met 3 centrale verdedigers spelen en dan twee hogere "backs" die eigenlijk meer flankmiddenvelders zijn.

_DKsissor_

Legacy Member
bartreligion zei:
verwende rotjochies zoals Pocognoli thuislaten zou al een grote stap vooruit zijn. Liever iemand met "minder talent" die wel een goede mentaliteit heeft.

dwaze spelers die hunne mond teveel opentrekken zoals Stijnen thuislaten zou al een grote stap vooruit zijn.

NemesisBE

Legacy Member
hij zou zn mond niet opentrekken, moest er niet iets deftig mis zitten.
of zoals den Daniël gisteren zei: er is een grote etterwonde en blijkbaar is ze nog ni te goei uitgedrukt :p

Bart Religion

Legacy Member
rammsein zei:
dwaze spelers die hunne mond teveel opentrekken zoals Stijnen thuislaten zou al een grote stap vooruit zijn.

Stijnen heeft anders wel z'n gelijk gekregen ivm Pocognoli. Dat valt niet meer tegen te spreken na Poco z'n laatste stunt.
Die gast geeft echt niks om de Rode Duivels. Thuislaten dus.

Hadden alle spelers maar dezelfde inzet, professionaliteit en klasse als een Stijn Stijnen. Met zulke gasten kan je den oorlog trekken.

Cartek zei:
liever niet.
aan mentaliteit kan gewerkt worden, aan talent niet.

Mensen veranderen niet.
Wat je wel kan is beter voetballen door je extra hard in te zetten om zo je gebreken te compenseren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan