Hannibal
Legacy Member
Patat zei:Hallo,
Als Nederlander kom ik mij toch even registreren om mijn medeleven te betuigen. Moge den Dick maar flink goesting hebben om die frietekes aan te pakken daar!

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Patat zei:Hallo,
Als Nederlander kom ik mij toch even registreren om mijn medeleven te betuigen. Moge den Dick maar flink goesting hebben om die frietekes aan te pakken daar!

Archaos zei:Zijn grijns was er wel degelijk bij momenten![]()
kheb nog nooit zo'n zwaar uithalend artikel gelezen over iets wat we nu wel de slechtste nationale lichting in 25 jaar belgisch voetbal kunnen noemen...
Het was niet onverdiend (2-1 reguliere speeltijd). België had met het nodige geluk kunnen winnen maar Brazilië had net iets meer kansen en net iets grotere kansen. Zelfs als België met een beetje geluk had gelijkgemaakt dan nog zou het de vraag zijn wat er verder zou zijn gebeurd.ThaMAN zei:ahnee? waarom niet? dat we er toen onverdiend uitvlogen tegen brazilië (op een eindronde wat ze hier totaal niet eens kunnen bereiken) is niet veel beter dan dit ofzo? get real man..
. Hij kan prachtige acties uit zijn mouw schudden! De beelden bewijzen het nog maar eens. Wilmots maakte gewoon het verschil toen. Herinnert u net voor het WK zelf, die friendly tegen Frankrijk die we wonnen. het was toen al duidelijk dat we de voorrondes gingen overleven, we vochten er gewoon voor en twas aangenaam om zien ook.sanderos24 zei:YouTube - BRASIL BELGIUM 1/8 FINAL WORLD CUP 2002
Herinner me die wedstrijd nog goed.
).
zo'ne mens kunde nu toch ni serieus nemen 
Dat was ook verdienste van Robert Waseige, die zorgde voor de ommekeer. Leekens had ongeveer hetzelfde uitgehaald met onze nationale ploeg als wat er nu aan de hand is, maar minder erg. Den robert maakte zeer goede keuzes daarentegen. ik vind dat we de spelers alleen niet mogen verwijten voor wat er gebeurd is maar het is stilaan wel geweten dat Franky vercauteren ook echt wel geen toptrainer is, waarom heeft Anderlecht hem anders so easy laten gaan.Benjamin zei:Hebben jullie de imponerende cijfers van Engeland al gezien?
8 wedstrijden gespeeld, 24 punten, 31 goals gemaakt en 5 tegen.
Het was niet onverdiend (2-1 reguliere speeltijd). België had met het nodige geluk kunnen winnen maar Brazilië had net iets meer kansen en net iets grotere kansen. Zelfs als België met een beetje geluk had gelijkgemaakt dan nog zou het de vraag zijn wat er verder zou zijn gebeurd.
België had toen wel idd. een mooie ploeg, een ploeg die als grote kracht had wat nu de grote zwakte is: namelijk een fantastisch collectief waarbij werkelijk het maximale uit de kwaliteiten van de spelers werd gehaald.
Lord Roel zei:mss moet de Bond ook eens conclusies trekken na zulke campagne?
die stomme François stond bekan te lachen toen naar zijn mening over het ontslag en het slechte voetbal gevraagd werdzo'ne mens kunde nu toch ni serieus nemen
er moet gewoon een nieuwe wind waaien door het Belgische voetbal.
wilt ge uwe kop er ni voor leggen? dan komt ge er niet in, simpel.
SeppeSeppe zei:Betalen naar prestatie. Niet winnen= geen loon. Misschien dat ze dan een groter efforeke zullen doen. Allez, niet winnen is misschien overdreven, maar toch. Als ik van mijne baas een dikke pré krijg ongeacht of dat ik veel doe of nen hele dag op mijn gat, dan zou ik ook op mijn gat zitten.
mijn conclusie is idd dat vooral de scouts en de coach schuld treffen, dus het ontslag is een goeie beslissing. sorry maar dien Hazard is gewoon nen hasard. Zo iemand kan nog nie eens deftig tsnot van onder z'n neus afvegen, en dat mag al meedoen in de basis met de grote jongens tegen Spanje en Armenië, terwijl er veel collectievere ingestelde spelers niet eens geselecteerd werden. Maar ja tbelgisch voetbal zit in diepe crisis, en dan lijkt iemand als Hazard een verademing om mee te nemen. niet dus.volderke89 zei:Idd, liever 10 Verheyens dan 10 Hazards die er niet vol voor gaan. Iemand als Blondel zou alles geven, zo'n vechtjassen hebben we nodig. Ik zeg dit nu niet omdat het toevallig een Fcb'er is maar dat is nu eenmaal de realiteit. Vertonghen is imo de beste speler (= meest nuttige) bij de Rode Duivels, net vanwege z'n mentaliteit.
Benjamin zei:Hebben jullie de imponerende cijfers van Engeland al gezien?
8 wedstrijden gespeeld, 24 punten, 31 goals gemaakt en 5 tegen.
Het was niet onverdiend (2-1 reguliere speeltijd). België had met het nodige geluk kunnen winnen maar Brazilië had net iets meer kansen en net iets grotere kansen. Zelfs als België met een beetje geluk had gelijkgemaakt dan nog zou het de vraag zijn wat er verder zou zijn gebeurd.
België had toen wel idd. een mooie ploeg, een ploeg die als grote kracht had wat nu de grote zwakte is: namelijk een fantastisch collectief waarbij werkelijk het maximale uit de kwaliteiten van de spelers werd gehaald.
ja kwa kansen was het toen 60% - 40%, licht voordeel voor de brazilianen maar het blijft ook een van de meest unfaire matchen wat betreft arbitraire beslissingen die ik mij kan herinneren.Audiosleef zei:2-0 was de eindstand en je weet nooit wat er had kunnen gebeuren die wedstrijd als het 0-1 had gestaan voor ons landje. Ik weet nog goed dat samen met Wilmots Mbo Mpenza (!) de uitblinker was van de wedstrijd, meteen ook zijn laatste goede wedstrijd. De doelman van Brazilië (weet niet meer wie het was) heeft toen nog een wereldsave moeten doen op een voorzet/schot van Mbo en dan in de rebound schoot er iemand onbegrijpelijk over.
In die tijd speelde er spelers mee van een veel kleiner kaliber dan nu, maar toch met een vechtersmentaliteit die er voor gingen. En dat is nog altijd 10² beter dan wat we nu hebben. Jacky fucking Peeters speelde toen zelfs mee en zelfs met zo een spelers speelde we de toekomstige wereldkampioen bijna naar huis.
Graphic zei:Manman, er zijn er niet veel die precies nog willen voetballen voor hun land.
De beste opstelling, voor mij, zou zijn (als iedereen fit is wel te verstaan):
----------------------Bailly----------------------
De Roover-----Kompany-----Vermaelen-----Daems
----------------Defour-----Vertonghen------------
Hazard------------------------------------Martens
----------------Mirallas----Dembele---------------
Doel:
Bailly: Voor mij mag hij echt wel in het doel komen. Ik vind dat Stijnen het de afgelopen tijd niet slecht heeft gedaan, maar ik vind Bailly gewoon toch dat tikkeltje beter. (Ook Gillet vond ik overigens goed!)
Verdediging:
De Roover: We hebben niet veel rechterverdedigers in België heb ik al gemerkt. De Roover krijgt voor mij zeker de voorkeur op een Van Den Borre en een Swerts. Goede verdediger met offensieve impulsen.
Kompany: Qua centrale verdedigers zie ik een duo Kompany-Vermaelen het sterkst.
Vermaelen: zie hierboven
Daems: Op de linksback kies ik voor Daems. Blijkbaar hebben een hoop mensen iets tegen deze speler (geen idee waarom?), maar hij is wel iemand die er altijd voor zal blijven gaan. Verdedigend is hij meestal echt ne muur om tegen te spelen + hij is enorm snel.
Middenveld:
- Defour: Hij's iemand die het hoge niveau zeker ook wel aan kan. Voor mij is hij ook iemand dat echt kan uitgroeien tot een leiderstype.
- Vertonghen: Vind ik echt 1 van de beste verdedigende middenvelders die we hebben.
- Hazard: In principe het nieuwe "goudhaantje" van Belgie. Hij kan prachtige acties uit zijn mouw schudden!
- Martens: Redelijk onderschatte speler, maar kan zeker zijn mannetje staan op zijn positie.
Aanval:
- Dembele: Vechtersmentaliteit, mooie acties (die hij hopelijk goed kan afronden)
- Mirallas: Snel, mooi schot.
Overigens vind ik de 2-1 nederlaag tegen Armenië, een pak erger dan de 5-0 tegen Spanje
Scrimrage zei:toch paar jokes in uw team imo ....
van buyten en fellaini in de spits, ballen pompen !!!!!
Wie wil Hiddink niet hebben? De meest begeerde voetbaltrainer in Europa?ShPonGle zei:dus wie weet wordt Dick Advocaat wel de nieuwe Waseige, maar liever had ik nog den Hiddink gehad als het dan toch een hollander moest zijn. onze eigen Eric Gerets heeft in elk geval een wijze beslissing gemaakt hardnekkig te passen.
Ah ja, het waas 2-0. Ik was op het verkeerde been gezet omdat iemand anders hier postte dat het 2-1 was geworden. Ik heb een X aantal maanden geleden nog eens de samenvatting bekeken en de kansen geteld dus daar ben ik wel zeker van.2-0 was de eindstand en je weet nooit wat er had kunnen gebeuren die wedstrijd als het 0-1 had gestaan voor ons landje. Ik weet nog goed dat samen met Wilmots Mbo Mpenza (!) de uitblinker was van de wedstrijd, meteen ook zijn laatste goede wedstrijd. De doelman van Brazilië (weet niet meer wie het was) heeft toen nog een wereldsave moeten doen op een voorzet/schot van Mbo en dan in de rebound schoot er iemand onbegrijpelijk over.
Precies hoe ik er toen over dacht. Natuurlijk was Wilmots een zeer goede voetballer maar wanneer je kijkt naar de individuele kwaliteiten (techniek, handelingssnelheid, snelheid, kracht) dan heeft de huidige selectie m.i. duidelijk meer kwaliteit. De selectie van 2002, of in ieder geval de spelers die meestal speelden, was echter 1 hechte groep waarbij iedereen hard werkte EN zich opofferde voor de groep. Dat is nu net een van de gebreken van deze groep, in combinatie met het probleem dat ze in een ander systeem moeten voetballen voor de nationale ploeg dan voor hun club.In die tijd speelde er spelers mee van een veel kleiner kaliber dan nu, maar toch met een vechtersmentaliteit die er voor gingen.