Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DGEN

Legacy Member
Marsu zei:
Wilmots is gewoon de tweede beste Belgische speler ooit. Zo snel ga je niet eentje zoals hem terugvinden.
Gelieve niet al te snel zulke uitspraken te dumpen hier he :naughty:
Je hebt Nilis, van Himst, van Moer, Ceulemans, Gerets,....

Wilmots was goed naarmate hij bijna 'nestor' was, maar hij kon net niet tippen aan het niveau wat die gozers hierboven hadden...Dat waren nog eens echte voetballers..

Nilis = player met stijl ;)

Marsu

Legacy Member
DGEN zei:
Gelieve niet al te snel zulke uitspraken te dumpen hier he :naughty:
Je hebt Nilis, van Himst, van Moer, Ceulemans, Gerets,....

Wilmots was goed naarmate hij bijna 'nestor' was, maar hij kon net niet tippen aan het niveau wat die gozers hierboven hadden...Dat waren nog eens echte voetballers..

Nilis = player met stijl ;)

Nilis staat dan ook op 1. Prachtige traptechniek, hopelijk heeft zijn zoon die meegekregen maar ik vrees er voor. Die heeft wel érg grote schoenen om te vullen.

Maar Wilmots had misschien niet het talent van Gerets, hij had wel een neus voor prachtige doelpuntjes te maken en een stijdlust waarvoor Chuck Norris in zijn broek zou schijten. Gerets was goed, maar Wilmots staat voor mij een plaatsje hoger, dat hij van "mijn" generatie was zal er ook wel mee te maken hebben. :p

Newboy

Legacy Member
Nilis mocht een mooie voetballer zijn maar bij de nationale ploeg bijna nooit potten gebroken.

Essit

Legacy Member
Lol @ interviews op sporza ... AMATEUR de Keersmaecker lacht nog steeds, het is wel tegen zijn zin precies :p

Defour is zen grote bek beetje kwijt precies :D

En respect voor Franky, die tenminste zelf zijn ontslag neemt in deze omstandigheden!

PyromaN

Legacy Member
ZiNo zei:
Lol @ interviews op sporza ... AMATEUR de Keersmaecker lacht nog steeds, het is wel tegen zijn zin precies :p

Defour is zen grote bek beetje kwijt precies :D

En respect voor Franky, die tenminste zelf zijn ontslag neemt in deze omstandigheden!

allez, De Keersmaecker stond daar bijna te blijten als ge tegoei kijkt :)

Wesdude

Legacy Member
Hopelijk schudt Franky zijn reactie de groep nu is wakker... mja die zitten nu al weer bij hun club en denken weer een maand nie aan de rooi duivels. :ironic:

Zoals ik al zei na Spanje, in juni 3 weken, 5 daag per week, 8 uur per dag samenzitten. Paar uur trainen, paar uur tactiek bespreken met Advocaat en de rest samenzitten en een band smeden. En geen gemelk van geblesseerd ofzo, gewoon komen. Als ge nie kunt trainen, kunde nog altijd de tactische besprekingen volgen. Ze verdienen genoeg, en ne normale werkmens moet ook zoveel uren werken. (als ge dat bij de rode duivels werken kunt noemen)

Mja de prima donnas zullen wel op vakantie naar Saint Tropez moeten dan. :sleep: Maar dan zou het ook wel simpel zijn... de spelers die niet komen die zouden dan niet meer worden opgeroepen.

BleKKie

Legacy Member
Pfft, zelfs San Marino speelt met meer eergevoel voor hun ploeg dan onze tamme kl*ten :angry:

Archaos

Legacy Member
Als je dan ook nog eens de uitslagen bekijkt in deze groep.

Bosnië haalt 0/3 tegen Spanje en amper 1/6 tegen Turkije
Turkije haalt wel 4/6 tegen Bosnië, maar 0/6 tegen Spanje en haalt ook maar 1 punt in Estland.

Eigenlijk zat het scenario quasi ideaal om 2e te worden.

Ach ja... :p

pina

Legacy Member
sjah, ik denk dat zij hetzelfde zeggen :p

en ik denk dat het beste is, dat ze met advokaat een serieuze teambuilding doen. Ik herinner me nog dat leekens dat ook deed in het begin. De sfeer was toen ook even slecht als nu en die teambuilding had positieve gevolgen.

DGEN

Legacy Member
Ik vind het best zielig om te zien hoe iedereen op tv als het ware zit te smeken om Advocaat naar Belgie te laten afkomen :(
We hopen natuurlijk dat hij Belgie uit de dip kan halen, maar stel nu dat dat niet geval is?
Echt..iedereen heeft weer te hoge verwachtingen van die kerel...

Advocaat = messias voor Belgie?

DesorteD

Legacy Member
Advocaat wacht een loodzware taak. Imo verwachten veel mensen dat Advocaat alles in een hand omdraai kan veranderen. Mij lijkt het eerder een werk van laaaaaaaaange adem om deze ploeg uit hun dal te halen. De resultaten zullen er niet meteen zijn...

Illcat

Legacy Member
Kbegrijp nie hoe Vercauteren aan deze match is begonnen.
Allez bekijk die opstelling eens...


----------------------Gillet-------------------------
Swerts-----Simons-----Van Buyten-----Deschacht
-----------------------Defour-----------------------
-----------------------------------------------------
Mirallas------------De Camargo-----------Martens
----------------Sonck----Démbéle-----------------

Dat is gewoon weg VEEL te aanvallend, we hadden totaal geen middenveld, Defour was de enige verdedigend ingestelde speler.
En die verzoop gewoon, moest ieder gat proberen dicht te lopen want niemand van de aanvallende spelers kwam mee verdedigen (toch niet in de eerste helft).
Ok, we moesten winnen, we moesten scoren.
Maar het is een ploeg zonder vertrouwen, Dan speelt ge toch geen overdreven aanvallend voetbal, maar probeert ge vanuit een verdedigende ingesteldheid te voetballen, en geleidelijk aan op te bouwen. En zo vertrouwen op te doen. Bijna iedere pass die wij gaven was één met schrik om een slechte te geven. Er was totaal geen rust aan de bal.
Alles ging veel te vlug!

Tis ronduit schandalig hoe wij zijn afgegaan, de spelers van Armenië lachten ons gewoon weg uit in ons gezicht en terecht! Want deze lichting is echt wel goed! Der is gewoon geen ploeg, er zijn wel degelijk vechters in deze ploeg, maar vanaf we achter staan, zakt de moed precies in de schoenen, gaan de kopjes naar beneden en wordt er opgegeven.

Dan is het aan de coach om zijnen job te doen en in te grijpen.
Maar ja.. als ge met ne Vercauteren op de bank zit. :sop:

Scrimrage

Legacy Member
ik ben kandidaat om de volgende match op het middenveld te spelen.

Nog 10 man gezocht, ne coach moet zelfs niet !

pina

Legacy Member
veel te aanvallend? je gaat toch niet verwachten dat ze gaan verdedigen tegen, ochot, armenie? En als VDE met 7 verdedigers op het veld staat, is het weer te verdedigend? Het probleem is niet dat het te aanvallend is, het probleem is gewoon dat in die kern enkele kwalitatief onvoldoende spelers zitten en/of de spelers niet op hun juiste plaats worden uitgespeeld.

Simons kan ik nog begrijpen, wegens het gebrek aan centrale verdedigers. Deschacht en Swerts komen imo nog steeds te kort. Deschacht een pak meer dan Swerts, want die kan gewoon niet aanvallen, wat toch een must is in het voetbal. Meevoetballende en aanvallende backs, nog steeds een probleempunt. Zelfs Kompany doet het beter op RB.

Miralles is bij mijn weten nog steeds geen echte flankspeler en De Camargo geen middenvelder. Laat staan een nummer 10 achter de spitsen.

NemesisBE

Legacy Member
pina zei:
Miralles is bij mijn weten nog steeds geen echte flankspeler en De Camargo geen middenvelder. Laat staan een nummer 10 achter de spitsen.

Frenky denkt dat omdat ie bij Standard ook daar ergens speelt :p

BleKKie

Legacy Member
pina zei:
veel te aanvallend? je gaat toch niet verwachten dat ze gaan verdedigen tegen, ochot, armenie? En als VDE met 7 verdedigers op het veld staat, is het weer te verdedigend? Het probleem is niet dat het te aanvallend is, het probleem is gewoon dat in die kern enkele kwalitatief onvoldoende spelers zitten en/of de spelers niet op hun juiste plaats worden uitgespeeld.

Simons kan ik nog begrijpen, wegens het gebrek aan centrale verdedigers. Deschacht en Swerts komen imo nog steeds te kort. Deschacht een pak meer dan Swerts, want die kan gewoon niet aanvallen, wat toch een must is in het voetbal. Meevoetballende en aanvallende backs, nog steeds een probleempunt. Zelfs Kompany doet het beter op RB.

Miralles is bij mijn weten nog steeds geen echte flankspeler en De Camargo geen middenvelder. Laat staan een nummer 10 achter de spitsen.

idd, het is ook nooit goed, maar het word stilaan tijd dat spelers eens op hun vaste positie uitgespeeld worden, dat niemand bij de staff dat in ziet, snap ik totaal niet :s

Illcat

Legacy Member
pina zei:
veel te aanvallend? je gaat toch niet verwachten dat ze gaan verdedigen tegen, ochot, armenie? En als VDE met 7 verdedigers op het veld staat, is het weer te verdedigend? Het probleem is niet dat het te aanvallend is, het probleem is gewoon dat in die kern enkele kwalitatief onvoldoende spelers zitten en/of de spelers niet op hun juiste plaats worden uitgespeeld.

Simons kan ik nog begrijpen, wegens het gebrek aan centrale verdedigers. Deschacht en Swerts komen imo nog steeds te kort. Deschacht een pak meer dan Swerts, want die kan gewoon niet aanvallen, wat toch een must is in het voetbal. Meevoetballende en aanvallende backs, nog steeds een probleempunt. Zelfs Kompany doet het beter op RB.

Miralles is bij mijn weten nog steeds geen echte flankspeler en De Camargo geen middenvelder. Laat staan een nummer 10 achter de spitsen.

Ja veel te aanvallend, tuurlijk geen 7 verdedigers, ge moet nu ook nie gaan overdrijven.
Maar als ge met 5 erg aanvallend ingestelde spelers speelt moet ge op zijn minst met 2 VM's lopen. 1 speler kan echt niet ieder gat beginnen toe lopen die er valt.
Er was gisteren niets van balans in het team.

Het is algemeen geweten dat de spelers op een voor hen ongewone positie spelen. Zowel Vercauteren als VDE deden dit.
Echt onbegrijpelijk!

Simons, ok begrijpelijk, maar langs de andere kant. Lombaerts zat op de bank?
Deschact is echt onverstaanbaar, dat poco daarvoor op de bank zit, amai. Dat is imo de complete linksback!
Rechts is en blijft een probleem, al zie ik De Roover daar wel een basisplaats krijgen, als hij een kans krijgt uiteraard.

Enjah, flankverdedigers dat hebben we nu eens niet.

|nfected

Legacy Member
Der is een verschil tss met aanvallende intenties starten dan een gewoon fucked up line-up. Vercauteren heeft ook terug getoond dat zijn tactiek op de botten trok. Een middenveld met middenvelders is nog altijd belangrijk op een voetbalveld ook als ge aanvallend wilt spelen.

Archaos

Legacy Member
Dat klopt enerzijds wel, maar als je de opstelling bekijkt:

Gillet -> uiteraard op z'n plaats

Swerts -> op z'n plaats
Deschacht -> op z'n plaats
Van Buyten-> op z'n plaats
Simons -> Niet z'n natuurlijke plaats, maar wel al vaak achterin gespeeld

Defour -> op z'n plaats
Martens -> op z'n plaats
Mirallas -> meer een spits, maar speelde in Frankrijk ook al vaak aan de rechterkant in een 4-5-1 systeem
De Camargo -> ook meer een spits, al speelt die bij Standard ook wel eens meer naar achteren

Sonck -> op z'n plaats
Dembele -> op z'n plaats


Dus dat valt echt wel goed mee :)
Trouwens er zijn genoeg landen waarbij de spelers niet op hun normale positie spelen. Waarom is da hier dan zo'n probleem? Het is niet dat we Deschacht plots in de spits zetten ofzo. Polyvalentie is belangrijk in het topvoetbal

Ok, de opstelling en taktiek was zeker niet perfect, maar er zijn belangrijkere oorzaken.

pina

Legacy Member
het is niet omdat iemand "daar al eens gespeeld heeft", dat het dan ook zijn natuurlijke positie is op het veld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan