Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

finn

Legacy Member
blehhhhh zei:
Op papier een goede voetballer zijn :wtf:

das gesproken :bow:

Da pokkeventje, als er daar zoveel al ni mee overeenkomen. Hij mag zich dan wel nog bewijzen bij AZ, maar als het niet botert bij de Rode Duivels, laat die maar vallen.

VandenBorre die was zaterdag egoistisch, niet te doen, maarja wa zet je daar anders op die rechtsback.

De reden dat Hoefkens en Deschacht in de selectie zitten is ook da je nog wa reservespelers moet hebben hé.

Enja Kompany Vermaelen in de verdediging. Je kan hem naarmate de wedstrijd vordert naar het middenveld laten schuiven, maar wat ga je dan doen met jouw andere middenvelders als je Defour en Fellaini hebt. Je moet keuzes maken en dan hoort Kompany bij de duivels in de defensie.
Witsel op de linkerflank en Mirallas op de rechterflank. Die vent heeft een goeie voorzet en een goed schot. Mirallas kan wel zijn lijntje af en is hardwerkend.

In de Spits Dembele, zonder discussie. Wie er nog in moet, geen idee. We missen een goeie tweede spits.

Ik vond die Gillet sterk keepen.
Eigenlijk zowat de eerste keeper waar ik nu eens niets op kon aanmerken.
Stijnen kan nogal Kamikaze zijn.
Proto maakt dan weer foutjes enz.

De ballen die hij kon en moest hebben, had hij. Paar knappe saves bij. Bij de goals was hij gewoon uitgespeeld en kon hij er niks aan doen.

Gavin

Legacy Member
Ja, wat had je nu gedacht? Dat die bij nieuwjaar gewoon komt binnenvallen bij de bond zonder dat hij weet wie er in de verdediging speelt?

Gewoon omdat hij niet in het stadion zit, vier maanden voor zijn contract, geeft hij er niet om ...

sandeman

Legacy Member
Timmie zei:
Ik kijk elke week naar match of the day en als het kan volg ik integraal eens een match van Man City.
ff :offtopic: maar wnr is match of the day op televisie tegenwoordig. Ik volgde het vorig jaar en toen was het altijd BBC1 (zaterdag) en BBC2 (zondag) rond 23u. Wanneer en op welke post is het nu ??

Wesdude

Legacy Member
sandeman zei:
ff :offtopic: maar wnr is match of the day op televisie tegenwoordig. Ik volgde het vorig jaar en toen was het altijd BBC1 (zaterdag) en BBC2 (zondag) rond 23u. Wanneer en op welke post is het nu ??

Nog steeds hetzelfde toch? BBC 1 op zaterdag, BBC 2 op zondag meestal ergens tussen 23u en 23u30, da wilt nog al eens van week tot week veranderen.

Illcat

Legacy Member
België 75ste (!) op FIFA-ranking
Historisch dieptepunt


De zwaarste nederlaag van de Rode Duivels in 25 jaar, 5-0 vorige zaterdag in Spanje, slaat België ook op de FIFA-ranking terug naar stek 75. Dat is de laagste notering ooit. Met zware gevolgen voor de komende lotingen voor EK's en WK's.

De eerstvolgende officiële FIFA-ranglijst wordt pas begin oktober bekend gemaakt. Maar op de officieuze ranglijst na de interlands van dit weekend zakt België nog maar eens zeven plaatsen: van de 68ste naar de 75ste positie.

Nog nooit stond België zo laag op de wereldranglijst. Het vorige dieptepunt dateert uit juni 2007. Toen stond België op de 71ste plaats. Een enorm verschil met 2003, toen onze nationale ploeg nog de zestiende plaats innam. Nadien ging het echter bergaf voor de Duivels, die er niet bij waren op de eindrondes van de EK's van 2004 en 2008 en het WK van 2006. Ook het WK van 2010 in Zuid-Afrika zal er één zijn zonder onze nationale voetbaltrots.

Op de huidige ranglijst moeten de Belgen zelfs voetbaldwergen zoals Panama, Cuba en Montenegro laten voorgaan. Achter de Belgen volgen Oman en Mozambique. Bescheiden voetbalnaties dus, om het nog zacht uit te drukken.

Die penibele situatie op de wereldranglijst blijft niet zonder gevolgen. Met name dan voor de lotingen voor de kwalificaties voor de volgende grote tornooien. Te beginnen met de loting voor de voorronde voor het EK van 2012. Die is op 7 februari.

België zit op basis van de uitslagen van de laatste kwalificatiecampagnes en eindrondes maar in de vierde van zes potten. Dat betekent dat België in zijn kwalificatiegroep van zes drie op papier zwaardere tegenstanders loot. Daardoor is een groep mogelijk met bijvoorbeeld Spanje, Servië, Schotland, Georgië en Luxemburg. Of met Nederland, Tsjechië, Israël, IJsland en Malta. Dan eerste of tweede worden om te kunnen doorgaan, wordt dus een zware dobber.

Nog moeilijker wordt het als we kijken naar de Europese kwalificaties voor het WK van 2014 in Brazilië. Bij die loting (eind 2011) wordt rekening gehouden met de FIFA-ranglijst. Zoals het er nu voorstaat, komt België dan in de vijfde van zes potten terecht.Onnodig om te zeggen dat een plaatsje halen bij de top twee dan nog moeilijker wordt. Daarom is het voor de Belgen van belang dat ze de komende interlands nog ernstig nemen. Elk puntje kan van belang zijn om te klimmen op de FIFA-ranking en tegen 2011 uit die vijfde pot weg te raken.

BleKKie

Legacy Member
Daarom moet advocaat er dus nu al komen, zo snel mogelijk terug stijgen in de ranking. Dat het toch al verloren is voor de kwalificatie voor het eerstkomend WK maakt geen zak uit, zo snel mogelijk goeie resultaten neerzetten om zo te stijgen in die ranking en een haalbare loting te hebben, alle beetjes helpen.

Archaos

Legacy Member
Pas in de vijfde pot voor het WK :crazy:

Maar kom, gelukkig is er nog tijd genoeg om dat recht te zetten. Het zal echter wel lang duren vooraleer we terug in de tweede pot terechtkomen.

Je moet natuurlijk ook wat geluk hebben. Als je ziet hoe zwak groep 2 bijvoorbeeld is in deze campagne.

Ik ben heel benieuwd naar de loting voor het EK :)

Marsu

Legacy Member
"Ik ben 27 jaar en speelde nog geen WK, dat zegt alles over mijn motivatie. Ik zal woensdag alles geven om te winnen, tot mijn laatste zweetdruppel."

Dat is Milan Jovanovich, als onze Belgen zo'n mentaliteit zouden hebben zouden ze ook eerstes kunnen staan, boven ploegen zoals Frankrijk.

Gavin

Legacy Member
"Op 15 november spelen de Rode Duivels een oefeninterland tegen een nog te bepalen tegenstander."

Leg mij daar nu eens het nut van uit. :wtf:

NemesisBE

Legacy Member
Gavin zei:
"Op 15 november spelen de Rode Duivels een oefeninterland tegen een nog te bepalen tegenstander."

Leg mij daar nu eens het nut van uit. :wtf:

als er dan internationaal interlands gespeeld worden, moet België toch ook een match spelen? easy as that.

Gavin

Legacy Member
Archaos zei:
Georgië, Paraguay en Ivoorkust. Kassa kassa potverdikke!


Het is duidelijk dat niemand op dit moment iets van de nationale ploeg moet weten. De bond heeft een goede beslissing genomen emt Advocaat, talent en een grote naam, dat moet de interesse weer wekken.

Het enige dat ze op dit moment moeten doen, is Franky met wat drinkgeld het veld laten onderhouden en alles rond de nationale ploeg stilleggen tot 2010. Begin januari laat je Advocaat even een persconferentie doen zodat de pers ook content is en dan is het wachten tot de eerste oefeninterland. En zeggen dat snullen als Stijnen hun bek houden tot dan.


Edit: ah, België moet spelen of wat? Slaat ook op niets.

Archaos

Legacy Member
Gavin zei:
Georgië, Paraguay en Ivoorkust. Kassa kassa potverdikke!

Edit: ah, België moet spelen of wat? Slaat ook op niets.

Hey, misschien is er wel één of andere rijke Georgische oliemagnaat die absoluut België wil zien spelen in zijn achtertuin. :unsure:


En ik denk niet dat het verplicht is hoor. In andere gevallen is het normaal dat je elke kans grijpt om de groep samen te brengen. Maar of dat in dit geval zo verstandig is...

Bontus

Legacy Member
Timmie zei:
Nu ook niet overdrijven. Ik kijk elke week naar match of the day en als het kan volg ik integraal eens een match van Man City. Kompany was zelden bij de betere van het veld. Hij was verre van slecht, maar ook niet buitengewoon goed.
Gewoon decent zoals ze in Engeland zeggen, een 6/10. Hij zal nog hard mogen knokken als hij dit jaar een basisplaats wil veroveren.

Scoorde na het volledige seizoen toch een gemiddelde dat goed was voor Man.City's top 3 of zo. (op skysports)

noorderzon

Legacy Member
Hoe kunnen die gasten van HNB nu al weten in welke pot we terechtkomen voor 2012, laat staan voor 2014. De kwalificatieprocedure voor 2012 maakt de UEFA maar volgende week bekend. Ze kunnen even goed weer met 8/7 ploegen per groep werken zoals voor 2008.

Kluivert76

Legacy Member
Als je de beschikbare spelers ziet, die voor België mogen spelen, wat zou dan volgens jullie het beste systeem zijn?

BleKKie

Legacy Member
noorderzon zei:
Hoe kunnen die gasten van HNB nu al weten in welke pot we terechtkomen voor 2012, laat staan voor 2014. De kwalificatieprocedure voor 2012 maakt de UEFA maar volgende week bekend. Ze kunnen even goed weer met 8/7 ploegen per groep werken zoals voor 2008.

Het is dan ook een berekening met de huidige ranglijst hé, dus stel dat de loting morgen is bij wijze van spreken, dan zou het ongeveer zo uitkomen. Het komt er dus op neer dat we de komende maanden beter ons best doen om, om te stijgen op de ranglijst en zo mogelijk een betere loting te hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan