Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Steve-

Legacy Member
Lukaku op da plein, De Laet ook en Kompany kapitein! Tijd voor verandering.



(deze post is voor het grootste deel serieus)

Ph Sp

Legacy Member
Kompany moet idd ook kapitein worden want die is de shit maar Lukaku lijkt me nog een tikje te jong. De Laet heb ik nog niet zien spelen dus daar zeg ik niks over.

Marsu

Legacy Member
Lukaku gaat het te druk hebben voor de nationale ploeg, middelbare school afwerken, Anderlecht 50 goals extra bezorgen dit seizoen én bovendien stand-in voor Optimus Prime in de volgende Transformers film.

Fiezik

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Ja, ik verwijt dus de duivels nu individualisme, iedereen wil tonen waarom hij bij Lille, Arsenal, PSV of wat dan ook speelt, niet eerder uit vaderlandsliefde en dus ook teamgeest, wat eigenlijk mijn punt is hier. :)

Het is de taal die een rol speelt, de ene praat frans, de andere nederlands :unsure:

Archaos

Legacy Member
Kluivert76 zei:
Kompany lijkt me dan het meest geschikt. Hij is een echte leider, van nature. Daarbij heeft hij ontzettend veel klasse. Ik denk dat je Kompany als verdedigende middenvelder moet uitspelen. Op die positie rendeert hij het beste.

Mwa, als je hem bezig zag tegen Turkije en Spanje achterin. Dat was grote klasse. We hebben hem centraal achterin te hard nodig. Ik blijf hopen op een duo Kompany-Vermaelen. Alleen jammer dat beiden nogal blessuregevoelig zijn.

Daarbij, Vanden Borre speelt alleen goed als Kompany naast hem staat :unsure:

Kluivert76

Legacy Member
Archaos zei:
Mwa, als je hem bezig zag tegen Turkije en Spanje achterin. Dat was grote klasse. We hebben hem centraal achterin te hard nodig. Ik blijf hopen op een duo Kompany-Vermaelen. Alleen jammer dat beiden nogal blessuregevoelig zijn.

Daarbij, Vanden Borre speelt alleen goed als Kompany naast hem staat :unsure:

Bij City heeft Kompany toch regelmatig als verdedigende middenvelder gespeeld en het daar goed gedaan.

Maar dat laatste is opzich ook wel waar.

sandeman

Legacy Member
Verdedigend zit het op papier nog niet zo slecht. Met Vanden Borre (blijft een geweldige voetballer, zolang het kopke maar mee wil), Vermaelen (liet goede dingen zien bij Ajax, en als hij zijn basisplek bij Arsenal kan houden heeft hij zeker nog een mooie toekomst), Kompany (all-round klasbak, voor mij de beste Belgische speler van het moment) en Pocognoli (als je AZ soms ziet spelen weet je wel waarom, heel sterk in duels) heb je een best sterke verdediging. Ik heb nooit gesnapt wat middelmatig tot zwakke spelers zoals een Deschacht (totaal geen presence op het veld en ongelooflijk zwak in uitverdedigen) of een Hoefkens (in elk opzicht te zwak) daar komen doen.

Het loopt vooral in de mist als we naar voor moeten voetballen. We hebben wel wat jong talent in de aanval zoals Mirallas en Hazard, maar die missen nog te veel ervaring, en een Sonck of Mpenza moeten het toch nog meestal van hun spelinzicht/geluk (schrap wat niet past) hebben. En een echte killer voor de goal hebben we niet.

Maar het ergste is eigenlijk nog het middenveld. Centraal staan ze een hele match te stofzuigen en via de flanken is het altijd 'lange halen, gauw thuis voetbal'. Zo maak je geen goals en win je zeker geen wedstrijden.

Bart Religion

Legacy Member
Allemaal "goede voetballers" op papier, op het veld helaas een stelletje losers en overhypte pseudo-vedetten die kansloos met 5-0 ten onder gaan.

Adrei

Legacy Member
Daarom kunt ge beter zo snel mogelijk Advocaat laten beginnen en dat Franky uitschot eruit gooien. Misschien willen die voetballers niet meer zo graag onder Franky spelen en zeker niet als ze er eigenlijk al uitliggen voor het WK.
Ik ken dat boeltje ginder niet en ik weet niet wat er in die spelers allemaal omgaat en hoe ze met elkaar omgaan.

Maar als Advocaat een man is die van luie voetballertjes en pseudo-vedetten echte voetballers kan maken, dan moet ge die zo snel mogelijk laten beginnen.
Advocaat is tenminste een trainer naar waar ge naar kunt opkijken of naar waar ge wilt luisteren, die heeft ook een schoon palmares.

Bij Franky heb ik eerder het idee van .. ja wat heeft die mens nu bereikt? Een paar titels met Anderlecht en voordien was hij assistent-coach. Met goeie spelers kun je ook titels winnen, maar ervaring als trainer? Wat ik wou zeggen, als ik speler was dan zou ik meer moeite doen om te luisteren naar Advocaat dan naar Franky en zeker met een WK die al verloren is.

Fanniwan

Legacy Member
Waarom Kompany centraal in de verdediging zetten als hij in Engeland de pannen van het dak speelt op het middenveld. Stel eens spelers op op de plek waar ze bij hun club goed presteren (en daardoor hun cap verdienen...).

pina

Legacy Member
ik denk toch ook dat we te weinig echte flankspelers hebben? Dan heb ik liever dat ze iemand als chatelle oproepen, een echte rechterflankspeler dan dat ze een betere speler verkrachten door hem op een ongewone positie te plaatsen.

Piejie

Legacy Member
PaiN` zei:
Waarom Kompany centraal in de verdediging zetten als hij in Engeland de pannen van het dak speelt op het middenveld. Stel eens spelers op op de plek waar ze bij hun club goed presteren (en daardoor hun cap verdienen...).
De pannen van het dak speelt? :unsure:

Fanniwan

Legacy Member
Hij had de laatste tijd telkens een basisplek en was altijd een van de betere op het veld

Benjamin

Legacy Member
GGerre zei:
Het is de taal die een rol speelt, de ene praat frans, de andere nederlands :unsure:
Ze spraken 10, 20 en 30 jaar geleden ook een verschillende taal, toen gaf dat blijkbaar geen problemen. Waarom zou dat nu anders zijn?

Timmie

Legacy Member
PaiN` zei:
Hij had de laatste tijd telkens een basisplek en was altijd een van de betere op het veld
Nu ook niet overdrijven. Ik kijk elke week naar match of the day en als het kan volg ik integraal eens een match van Man City. Kompany was zelden bij de betere van het veld. Hij was verre van slecht, maar ook niet buitengewoon goed.
Gewoon decent zoals ze in Engeland zeggen, een 6/10. Hij zal nog hard mogen knokken als hij dit jaar een basisplaats wil veroveren.

boozeke

Legacy Member
Benjamin zei:
. Een van die voetballers van Zuid-Korea voetbalt nu dankzij Hiddink bij Tottenham Hotspurs, de ander is een basisspeler bij Manchester United.
Lee is al lang weg he...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan