Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pina

Legacy Member
waffelaar zei:
Ma nee gij, tegen moffen is nooit vriendschappelijk :angry:

idd, de moffen vielen 60 jaar geleden ook niet vriendschappelijk binnen :angry:

en nog over die buitenspelfase: ik vind het dan ook lullig dat villa niet meer buitenspel staat, is toch overduidelijk dat hij enorm veel voordeel heeft kunnen putten uit zijn buitenspelpositie. Hij had daardoor al een onoverbrugbare voorsprong genomen.

Gavin

Legacy Member
pina zei:
en nog over die buitenspelfase: ik vind het dan ook lullig dat villa niet meer buitenspel staat, is toch overduidelijk dat hij enorm veel voordeel heeft kunnen putten uit zijn buitenspelpositie. Hij had daardoor al een onoverbrugbare voorsprong genomen.
Tja, hij moet bij de pas van Cesc nog altijd achter de bal staan. In feite hetzelfde effect als een doorsteekballetje waar twee spelers op sprinten.

nasredinho

Legacy Member
wat een afslachting zaterdag, was pijnlijk om te zien, superioriteit van de Spanjaarden was angstwekkend groot!

beidde voeten terug op de grond...
persoonlijk vind ik dat ze te veel de vedetten willen zijn onze duivels, maar hier hebben ze tegen ECHTE vedetten gebotst

jos den os

Legacy Member
@jurgenv
Het is gewoon een algemene reactie op mensen die nu nog altijd technisch voetbal hoog in het vaandel dragen en die dachten dat je met talent alleen al genoeg hebt om het te maken

Dus voor jou is technisch voetbal en collectief spelen een tegengestelde of begrijp ik dat nu verkeerd ?!

Het voorbeeld Club Brugge lijkt mij dat je wil zeggen : ze spelen knokkersvoetbal vanuit een organisatie, ipv technisch verfijnd voetbal zonder..

Maar waarom zouden de twee niet samen kunnen gaan?

Het barca van vorig jaar is imo het perfect voorbeeld van een goeie organisatie die hand in hand ging met individuele kwaliteiten van de spelers.

Ik ben akkoord dat heel wat van de huidige Belgische Duivels wat kunnen leren van de "oude" generatie knokkers van Club Brugge (is vandaag de dag al heel wat minder imo), maar een organisatie op het veld zetten en spelers duidelijk omlijnde taken geven is iets waar de trainer moet aan werken.. en onze toekomstige trainer die de match op dvd gezien heeft, zal alvast veel werk hebben (vind ik net als Paul van Himst niet kunnen en toont een gebrek aan interesse en respect)

Spelers als Vertonghen die toch meer dan degelijk technisch begaafd zijn willen hun kop er ook voor leggen. Imo is het meer een psychologisch iets dan iets dat effectief met talent of technisch voetbal te maken heeft. Begeleid die jongeren, laat ze in een VAST systeem spelen en geef ze DUIDELIJKE taken en het zal al veel beter gaan.

Jurgenv1

Legacy Member
jos den os zei:
@jurgenv

Dus voor jou is technisch voetbal en collectief spelen een tegengestelde of begrijp ik dat nu verkeerd ?!

Het voorbeeld Club Brugge lijkt mij dat je wil zeggen : ze spelen knokkersvoetbal vanuit een organisatie, ipv technisch verfijnd voetbal zonder..

Maar waarom zouden de twee niet samen kunnen gaan?

Het barca van vorig jaar is imo het perfect voorbeeld van een goeie organisatie die hand in hand ging met individuele kwaliteiten van de spelers.

Ik ben akkoord dat heel wat van de huidige Belgische Duivels wat kunnen leren van de "oude" generatie knokkers van Club Brugge (is vandaag de dag al heel wat minder imo), maar een organisatie op het veld zetten en spelers duidelijk omlijnde taken geven is iets waar de trainer moet aan werken.. en onze toekomstige trainer die de match op dvd gezien heeft, zal alvast veel werk hebben (vind ik net als Paul van Himst niet kunnen en toont een gebrek aan interesse en respect)

Spelers als Vertonghen die toch meer dan degelijk technisch begaafd zijn willen hun kop er ook voor leggen. Imo is het meer een psychologisch iets dan iets dat effectief met talent of technisch voetbal te maken heeft. Begeleid die jongeren, laat ze in een VAST systeem spelen en geef ze DUIDELIJKE taken en het zal al veel beter gaan.
Imo zijn technische getalenteerde spelers té individualistisch geworden, om als voorbeeldje opnieuw bij Club in het heden te noemen: Dirar, leuke speler maar werd geërgerd in zijn eerste jaar omdat hij altijd te laat of zelfs niet zijn bal op tijd kon afgeven, nu is hij gegroeid in zijn rol en kan hij dankzij wat meer inzicht in ploegenspel en het belang ervan ook een zijn bal op tijd afgeven waardoor we meer aan hem hebben ipv telkens voor eigen succes te gaan.

Ja, ik verwijt dus de duivels nu individualisme, iedereen wil tonen waarom hij bij Lille, Arsenal, PSV of wat dan ook speelt, niet eerder uit vaderlandsliefde en dus ook teamgeest, wat eigenlijk mijn punt is hier. :)

Archaos

Legacy Member
jos den os zei:
en onze toekomstige trainer die de match op dvd gezien heeft, zal alvast veel werk hebben (vind ik net als Paul van Himst niet kunnen en toont een gebrek aan interesse en respect)

Dat was zo afgesproken met de bond, dus daar is niks mis mee.

Zelfs een verstandige beslissing. Als Advocaat op de wedstrijd zelf aanwezig is, gaat er ongetwijfeld meer aandacht naar hem dan naar de Duivels zelf. Niet echt de bedoeling.

Op TV zal hij ook wel snel zien wat er allemaal misloopt. :)

jos den os

Legacy Member
@jurgenv,

ik begrijp je frustratie, maar het wordt onze duivels ook gewoon ontzettend makkelijk gemaakt om zich "laks" te gedragen. Dit vooral dankzij een amateuristische bond die al jaren een uiterst zwak beleid voeren.

De duivels spelen tegen een sterk spanje op een moment waarop deelname aan het WK toch al door iedereen als hopeloos wordt omschreven, met een coach die binnen een aantal maanden geen coach meer is, in een systeem waar niemand weet wat hij moet doen en in een systeem dat niemand gewoon is..

Imo spelen Vertonghen, Vermaelen, Hazard, Dembele, helemaal niet zo individualistisch als jij omschrijft.. er is gewoon geen goeie organisatie, waardoor iedereen de bal te lang moet bijhouden en te lang moet zoeken naar oplossingen.. dat is iets heel anders..

Kan je een speler als Pocognoli kwalijk nemen dat hij liever rustig revalideert bij AZ, om daar zijn basisplaats opnieuw te veroveren ipv bij de Duivels te spelen om een hopeloos WK in een ploeg zonder ziel en tactisch plan, met dan nog eens het risico dat hij zich blesseert ?

Geen 100% motivatie + een slechte organisatie tegen een ploeg als Spanje = afgedroogd worden.

Advocaat moet er nu maar een vast systeem in krijgen en zij die de vedet gaan uithangen, die mogen inderdaad op de bank belanden, ongeacht de ploeg waar ze spelen of het talent dat hen wordt toegedicht..

NemesisBE

Legacy Member
alles is al gezegd precies :(

behalve over het uiterlijk van Gillet :cool:
die lijkt 20 jaar en een Italiaan pur sang :') en toch is't nen 30-jarige Belg :D

kheb met een half oog naar de match gekeken en gemerkt dat het meestal VDB was die in de fout ging bij de goals :p
bij de eerste goal was het Simons die de buitenspelval ophefte omdat hij kwam teruggespurt en nimmer op tijd kon omkeren... maar dat is menselijk denk ik :p
kvond de opstelling op zich niet slecht, op papier dan :]
in werkelijkheid was er precies een groot groen met Rood/Blauw gat in't middenveld :')

+ Deschacht was precies onder den indruk van de omstandigheden :wtf: na 2 minuten op't veld te staan, had die precies al last om nog goe te kunnen ademen :D

jos den os

Legacy Member
@Archaos, Advocaat had het roer al lang moeten overnemen.. goeie beslissing om nu niet te komen, okee, maar hij had er verdomme al lang moeten zijn !

Franky vercauteren de stand-in coach die op de veelverwachte Kirin-cup andermaal toonde dat hij als trainer nu eenmaal niet uitblinkt als tactisch genie en zijn spelers op geen enkele manier kan prikkelen..

okee, ik weet dat dat allemaal op voorhand afgesproken was, maar ik vond dat de bond zich toch wel iets assertiever had mogen gedragen.
Okee meneer advokaat, jij wil pas dan beginne? geen probleem meneer advokaat, u laat maar iets van zich horen als u zin heeft..

Jurgenv1

Legacy Member
jos den os zei:
@jurgenv,

ik begrijp je frustratie, maar het wordt onze duivels ook gewoon ontzettend makkelijk gemaakt om zich "laks" te gedragen. Dit vooral dankzij een amateuristische bond die al jaren een uiterst zwak beleid voeren.

De duivels spelen tegen een sterk spanje op een moment waarop deelname aan het WK toch al door iedereen als hopeloos wordt omschreven, met een coach die binnen een aantal maanden geen coach meer is, in een systeem waar niemand weet wat hij moet doen en in een systeem dat niemand gewoon is..

Imo spelen Vertonghen, Vermaelen, Hazard, Dembele, helemaal niet zo individualistisch als jij omschrijft.. er is gewoon geen goeie organisatie, waardoor iedereen de bal te lang moet bijhouden en te lang moet zoeken naar oplossingen.. dat is iets heel anders..

Kan je een speler als Pocognoli kwalijk nemen dat hij liever rustig revalideert bij AZ, om daar zijn basisplaats opnieuw te veroveren ipv bij de Duivels te spelen om een hopeloos WK in een ploeg zonder ziel en tactisch plan, met dan nog eens het risico dat hij zich blesseert ?

Geen 100% motivatie + een slechte organisatie tegen een ploeg als Spanje = afgedroogd worden.

Advocaat moet er nu maar een vast systeem in krijgen en zij die de vedet gaan uithangen, die mogen inderdaad op de bank belanden, ongeacht de ploeg waar ze spelen of het talent dat hen wordt toegedicht..
Kan ik inkomen, het is jammer om vast te stellen dat men niet meer trots is om voor de Duivels te spelen en het meer een sleur wordt naast het clubvoetbal die men vaak als prioritair stelt (zie Poco als 1 van de vele voorbeelden). Kan je hem gelijk geven? Ja... Door de slechte resultaten? Kan ik ook inkomen, maar dan zitten we in een vicieuze cirkel.

rafiki

Legacy Member
Toch blijf ik geloven dat er iets van deze Belgische ploeg te maken valt.
De matchen tegen Bosnië waren het perfecte bewijs wat de rode duivels missen...namelijk strijdlust & motivatie. Die Bosniërs legden hun hoofd voor elke bal, liepen voor elke meter en steunden elkaar door dik & dun en dwingen daardoor meer dan waarschijnlijk een 2e plaats af achter Spanje.

Neen, veel betere spelers hebben we niet in België... Advocaat moet gewoon iedereen op een zelfde lijn krijgen zodat we eindelijk individueel talent kunnen combineren met teamgeest & motivatie.

Archaos

Legacy Member
jos den os zei:
@Archaos, Advocaat had het roer al lang moeten overnemen.. goeie beslissing om nu niet te komen, okee, maar hij had er verdomme al lang moeten zijn !

Mja, om wat te doen? Het WK was ook voor deze wedstrijd al lang verloren.

Je eerste wedstrijd meteen tegen Spanje. Niet direct een cadeau. Een wedstrijd die onder Advocaat ook sowieso op een nederlaag zou geëindigd zijn.

Je kan zeggen: 'ja, maar dan heeft hij 4 maanden extra'. Dat klopt, maar de rest van deze campagne is verre van ideaal om iets op te bouwen.

Nee, laat hem maar beginnen wanneer deze volledig mislukte campagne achter de rug is. Hij heeft tijd van januari tot september om iets op te bouwen. Dat ze volgend jaar maar wat oefenwedstrijden organiseren tegen middelmatige ploegen genre Hongarije, Slovenië, Zwitserland, ... in een poging om wat vertrouwen op te doen. Het kan een lang proces worden, maar eens het vetrouwen er is, zou het ook wel eens snel kunnen gaan.

Nu maar hopen dat de bond volgend jaar geen oefenprogramma opstelt met landen als Italië, Duitsland, Frankrijk, ... om geld in het laadje te krijgen :sop:

Psychogen

Legacy Member
Er valt inderdaad iets van te maken, aan het talent zal het zeker niet liggen, maar de mentaliteit daarintegen, dat kan stukken beter.

Motivatie waarom, ze hebben allemaal hun zaadjes op het droge, moeten enkel tegen een bal stampen en vaderlandsliefde kennen ze niet.

De Schaamrode Belzebubkes hebben nog een lange weg te gaan. Een jonge ploeg, allemaal verdienen ze veel te veel. Neem ze alles af en laat ze spelen voor hun brood dan zullen we een topploeg zien maar zolang ze het in hun handen gegooid zijn kan het hen niks schelen. Wijlen Ernst Happel was nog iets geweest voor de Duivels, wedde weg en lonen naar prestatie.
Steek daar spelers in van zogezegd vierde provinciale die moeten voetballen voor 100 euro per wedstrijd dat ze winnen en boterhammekes met choco en enkele drankbonnetjes, dan pas zullen de Duivels terug weerbaarheid vertonen.

-Steve-

Legacy Member
jos den os zei:
@Archaos, Advocaat had het roer al lang moeten overnemen.. goeie beslissing om nu niet te komen, okee, maar hij had er verdomme al lang moeten zijn !

Zijn contract gaat pas in op 1 januari 2010, waarom zou die er dan nu "al lang moeten zijn"?

Maidrion

Legacy Member
jos den os zei:
@Archaos, Advocaat had het roer al lang moeten overnemen.. goeie beslissing om nu niet te komen, okee, maar hij had er verdomme al lang moeten zijn !

Franky vercauteren de stand-in coach die op de veelverwachte Kirin-cup andermaal toonde dat hij als trainer nu eenmaal niet uitblinkt als tactisch genie en zijn spelers op geen enkele manier kan prikkelen..

okee, ik weet dat dat allemaal op voorhand afgesproken was, maar ik vond dat de bond zich toch wel iets assertiever had mogen gedragen.
Okee meneer advokaat, jij wil pas dan beginne? geen probleem meneer advokaat, u laat maar iets van zich horen als u zin heeft..

Hij had een contract bij Zenith tot eind dit jaar dat hij niet wou combineren met een rol als bondscoach en ook niet wou verbreken. Aldus 1 januari 2010
.

Fanniwan

Legacy Member
Ik denk dat ze bij de Roze Duivels nog steeds niet doorhebben dat je best spelers op hun plek zet, niet de "beste" spelers neemt en die ergens op het veld planten.

0O0O0O0O

Legacy Member
Iemand idee waar ik ticket voor belgie turkije kan kopen ?
Gelieve snel te antwoorden of me een pm te sturen thx manne :)

Krajziz

Legacy Member
rafiki zei:
Toch blijf ik geloven dat er iets van deze Belgische ploeg te maken valt.
De matchen tegen Bosnië waren het perfecte bewijs wat de rode duivels missen...namelijk strijdlust & motivatie. Die Bosniërs legden hun hoofd voor elke bal, liepen voor elke meter en steunden elkaar door dik & dun en dwingen daardoor meer dan waarschijnlijk een 2e plaats af achter Spanje.

Neen, veel betere spelers hebben we niet in België... Advocaat moet gewoon iedereen op een zelfde lijn krijgen zodat we eindelijk individueel talent kunnen combineren met teamgeest & motivatie.

Agree..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan