Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tsommy

Legacy Member
Ik heb de match gevolgd kvond de belgen niet zo bijster slecht spelen. Ik vond dat het iets minder begon te gaan na het uitvallen van Vertongen , dan viel het me in iedere geval meer op dat er langs de linkerkant niks vooruit geraakte. Deschacht is niet slecht verdedigend maar uitvoetballend vind ik hem niet echt goed.

Mijn ideale ploeg zou vanachter toch zkr al zonder van Buyten zijn. Hij mag dan nog bij Bayern spelen, hoe hij daar speelt ga ik me niet over uitspreken want ik volg het duits voetbal totaal niet. Maar bij de belgen vind ik hem toch altijd bij de zwakste schakels.
Centraal achterin zou vermaelen samen met kompany moeten zijn vind ik. Met op links Van Damme/pogognoli. en rechts Vandenborre, alleen moet die jonge is wat beter gaan verdedigen.
Simons mag ook al op de bank en daar zetten we dan verthongen. Verthongen, vermaelen en kompany zijn doorzetters en bij die zitten imo de toekomstige leiders van de nationale ploeg.
En Stijnen, ja ik ben er geen fan van. Ik vind dat er betere alternatieven zijn.

Lucian

Legacy Member
Adrei zei:
Beweren dat hij slechter is dan stijnen is dan zo'n typische pro-stijnen fan opmerking .. zo kan ik ook doen Jurgen.
Laat die anti-stijnen opmerkingen van u achterwege en we kunnen discusseren.
Jij zegt dat je Gillet niet zag spelen, waarom die opmerking dan "Beweren dat hij beter is dan Stijnen ...." Ben jij dan zo'n helderziende? :)

Zoals ik al eerder zei: Gillet is een verademing tegenover Stijnen. Gillet is sneller, heeft betere reflexen, is lichter. Zou wel meer mogen praten met zijn team, maar zet tenminste niet na elke tegengoal een groot bakkes op als Stijnen. Kom nu eens af met de pluspunten van Stijnen .. goed in 1 tegen 1 en verder ... vul maar aan.

witsel style

Gavin

Legacy Member
twoen zei:
zijn terecht gezaag :unsure:
Het is natuurlijk wel sneu voor hem dat die jong mannetjes wel als een ploeg speelden bij de beloften. Op de Olympische spelen hebben we toch allemaal genoten. :)

Piejie

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
éh? Vroeger toen hij dat niet/minder deed straalde hij toen geen 'gezag' uit voor de meeste? :unsure:

Het valt gewoon hard op dat Stijnen bijna niks mis mag doen of hij wordt neergesabeld, doet Bailly, Gillet of een ieder andere keeper is het in de trend van 'Achja, kan eens gebeuren, hij is nog jong etc...'
Bij Gillet kunnen ze dat alleszins al niet zeggen :D

Wesdude

Legacy Member
Benjamin zei:
Hoe wordt je eigenlijk voetbaltrainer in België? Is het in België wel verplicht om een diploma te hebben van die trainerscursus alvorens je coach mag worden voor een club of het nationale elftal?
In Nederland moet je daar normaal gesproken minstens 2 cursussen van de KNVB voor volgen als je een voormalig profvoetballer was. Voor de beste oud profvoetballers, die meer dan een X aantal interlands hebben gespeeld enz., is er sinds 'kort' een uitzondering: zij hoeven maar 1 cursus te volgen. Op deze cursus krijgen ze zowel de nodige theorie als stages.

Als al die Belgische coaches zo dramatisch slecht zijn dan moet er toch iets mis zijn met de opleiding van die coaches?
Het is een vak wat je niet zomaar efkes goed kan beoefenen (tenzij je Guardiola bent :D).
Wellicht moeten de Belgische coaches voorlopig maar in Nederland wordt opgeleid zodat uiteindelijk met die opgedane expertise de Belgische trainersopleiding kan worden verbeterd?

Hier in België moeten er voor zover ik weet ook cursussen gevolgd worden vooraleer ge trainer moogt worden, toch zeker in de nationale afdelingen. Volgens mij is dat zelfs een verplichting in alle landen die bij de UEFA zijn. Natuurlijk zijn er waarschijnlijk wel uitzonderingen voor ex-prof spelers.

Een diploma hebben wilt dan verder ook nog niet zeggen dat ge een goeie trainer zult zijn natuurlijk.

nakedbarrel

Legacy Member
Ochja, België heeft alweer verloren maar ik vind het niet zo erg. De nieuwe start komt er toch pas bij de aanstelling van de nieuwe trainer. Gillet heeft een goede wedstrijd gespeeld maar moet nu niet nummer één worden. Die plaats wordt uitgevochten tussen Stijnen en Bailly, hopelijk wint die laatste de strijd.

We moeten gewoon stoppen met onszelf belachelijk te maken, niet op het veld maar ernaast in de media. Zoals sommigen beweerden dat dit de makkelijkste wedstrijd zou worden enzo. Als je dan 5-0 krijgt, is dat natuurlijk extra pijnlijk. Het wordt tijd dat de Belgen nederig zijn en pas opnieuw spreken over een goed resultaat voor de wedstrijd als ze ook effectief enkele wedstrijden gewonnen hebben. Ik heb de indruk dat grote teams een match tegen België meer en meer beginnen bekijken als een wedstrijd tegen Andorra of San Marino.

We hebben goede spelers in België maar geen goed team, ook spelen ze met te weinig trots. Welke Belg is er trots op zijn land? Vergelijk eens met Nederland, Italië, Engeland... Die mannen zijn trots dat ze voor hun land mogen spelen. De Belgen zijn blij dat ze spelen voor hun land en vinden het normaal omdat ze op dat moment de besten zijn maar gaan niet door het vuur voor de eer van het land. Zal volgens mij niet beteren zolang België niet gesplits wordt. Spijtig genoeg.

Daarom zijn spelers zoals Defour en Kompany zo belangrijk nu. Ze zijn perfect tweetalig en lijmen de groep aan elkaar in mijn ogen. Maak Kompany kapitein van die ploeg en plaats hem in een authoritaire positie centraal achteraan, hij moet de nieuwe leider worden. Simons kan het niveau niet meer aan. Nu misschien nog wel maar zeker niet naar het volgende grote tornooi toe.

Ik hoop dat Advocaat een nieuwe start brengt en de groep bij elkaar kan brengen. Ook een andere veldbezetting is nodig of toch een andere invulling ervan want momenteel weten de Belgen niet waar ze moeten lopen. Stijnen zijn gekanker op de jeugd wordt ook afgezaagd. Het is de jeugd die presteerde op de OS en het is de jeugd die België naar het EK 2012 moet brengen dus zwijg aub als je niks beter te vertellen hebt. Ook over Advocaat, weer een prima uitspraak. Dit komt de ploeggeest niet ten goede. Ik hoop dat Dickie dat ziet.

Gavin

Legacy Member
En wat zit Van Himst eigenlijk te zagen op Advocaat. Ik kan begrijpen dat die niet gezien wilt worden met deze ploeg, noch met Franky. Als ie zijn DVD'tje bekijkt, zal hij het ook wel snappen.

Zelfde voor de spelers eigenlijk. Ik kan me inbeelden dat niemand wilt spelen voor doodbloedende trainers als Den Eyck of Franky. En als je dan speelt elke match weer met dat zoveelste gezaag van Stijnen zitten.
"Ik denk dat Timmy Simons en Daniel Van Buyten die rol af en toe wel opnemen. Maar de jonge gasten hebben hun wil." Ja man, geef die losers van Simons en Van Buyten misschien eens een veeg uit de pan?

"Het wordt tijd dat het nu verandert. Wie of wat, maakt niet uit. " Als het dan toch niet uitmaakt, Stijnen als eerste de bank op en een plekker op zijn bakkes. Samen met die bompa's Van Buyten en Simons. Sonck mag zijn laatste jaren nog uitdoen, ook al speelt die de laatste tijd niet zo goed, daar zie ik nog het meest een leidersfiguur in.

^MystiQ

Legacy Member
5-0 op ons doos. Zouden we er gewoon niet beter mee kappen met die nationale ploeg ?

Archaos

Legacy Member
Ik zou niet in Advocaat zijn schoenen willen staan. Er is nog heel veel werk aan de winkel op alle vlakken.

Ik hoop (en denk) dat Advocaat zich wel minder snel iets zal aantrekken van de buitenwereld, reputaties, namen, palmares, ...

We hebben een trainer nodig die echt gewoon eens zijn ding doet.

Zijn ervaren mannen als Simons en Van Buyten niet goed genoeg meer? Smijt ze buiten.
Hebben jongens als Van Damme en Poco geen zin? Roep ze niet meer op.
Voeren bepaalde spelers hun taken niet uit en willen ze zich niet kapotlopen voor de ploeg? Gooi ze uit de ploeg.

Zet liever spelers van de '2e rij' in de ploeg die wél willen voetballen en knokken dan een hoopje getalenteerde jongens die geen greintje interesse tonen.

Een ploeg smeden wordt de belangrijkste taak. Het vertrouwen opkrikken wordt ook nog een opdracht van lange adem, maar zal er nooit komen vooraleer er een echt team op het plein staat.

Gavin

Legacy Member
Archaos zei:
Zijn ervaren mannen als Simons en Van Buyten niet goed genoeg meer? Smijt ze buiten.
Hebben jongens als Van Damme en Poco geen zin? Roep ze niet meer op.
Voeren bepaalde spelers hun taken niet uit en willen ze zich niet kapotlopen voor de ploeg? Gooi ze uit de ploeg.
:applause:

pinow

Legacy Member
Archaos zei:
Zet liever spelers van de '2e rij' in de ploeg die wél willen voetballen en knokken dan een hoopje getalenteerde jongens die geen greintje interesse tonen.
Nederland heeft een tijdje terug het B-team van hun nationale ploeg afgeschaft, maar dat lijkt me dus wel een schitterend idee.
Zo krijgen die "jongens van de tweede rij", zoals jij ze noemt, een kans om zich te tonen en eventueel een selectie voor het A-team (ateam i know haha) te verdienen.

Gavin

Legacy Member
En drop Ritchie De Laet eens in de ploeg. Anthonyke kan meer dan een wedstrijd niet aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan