Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mtm

Legacy Member
Marsu zei:
Van Buyten is nu weer patron bij Bayern, Simons heeft 1x in 6 jaar op de bank gezeten en is er zelfs nog opgekomen dacht ik. GTFO

hé paljas, Van Buyten heeft bij Bayern meer op de bank gezeten dan in de basis gestaan, hoe ge het nu draait of keert, da's gewoon de waarheid. Dan mag hij nog de 'patron' zijn. En zijn prestaties bij de nationale ploeg zijn ronduit slecht, dus cut the crap.

En idem dito voor Simons, uw opmerking trekt op niets. Het feit dat hij nét nu op de bank zat bij PSV heeft een betekenis. Hij is gewoon niet meer even sterk als vroeger. En die dalende lijn zit er ook in bij de nationale ploeg.


Maar ja, er is inderdaad reden tot optimisme. Godbetert Estland staat 2 punten lager als ons, en we hebben f*cking 8 punten minder dan Bosnië op de 2e plaats.

Cazzz

Legacy Member
Vercauteren zo'n slechte trainer? Dit is toch de eerste keer in lange tijd dat ik geen opmerkingen lees over de opstelling van de rode duivels.

En ja.. Hij heeft ook nog niet veel kans gekregen om zich te bewijzen. Hij heeft alleen nog maar uitmatchen gecoacht en in welke omstandigheden dan nog..

Met een C-team(Roelandts in de spits bvb) in Japan knap gelijk spelen tegen Chili. Verliezen van het A-team in Japan tegen Japan wat ook geen schande is. Uit op Tsjechië waarin we een goal op off-side tegen krijgen en een dubieuze penalty en een stijnen die grandioos flatert en dan uit op Spanje.. Niet meteen de makkelijkste opgaven voor een coach die de erfenis krijgt van het misbaksel dat VDE er van gemaakt heeft.

Als ze niet winnen in Armenië mag je zeggen dat het een slechte coach is. Pas dan mag je dat zeggen.

|steven|

Legacy Member
Marsu zei:
Daar heb je een coach voor, die moet een plan opstellen en de rollen in de spelers drammen zodat ze met de juiste tactiek op z'n minst een beetje kunnen weren. Amerika kan het, ze hebben bijlange niet zoveel talent als bij ons, maar ze zijn wel een ploeg...
Een beetje realisme kan geen kwaad. Het is niet omdat je op uwe PES gemakkelijk van Spanje wint met de Belgen dat dat in het echt ook zo is ...
Tegen Spanje een punt pakken is sowieso moeilijk, eender welk plan je opstelt. Ik denk dat je de sterkte van Spanje sterk onderschat en de kwaliteit van de Belgen overschat.
En je moet ook rekening houden dat Vercauteren nog niet lang is aangesteld en dat hij in het verleden met andere Rode Duivels diende te spelen, mannen als Roelandts, De Laet, ... om dan zomaar te verwachten dat hij de ploeg goed laat draaien en we het Spanje kunnen lastig maken is nogal hypocriet.

Simons die op z'n retour is en Defour die international niet meekan kunnen niet op tegen pakweg Xavi en Xabi Alonso.
Vandenborre die verdedigend weinig voorstelt wordt weggespeeld door Villa.
Die Spanjaarden spelen bij de beste ploegen ter wereld en halen daar het allerhoogste niveau, dat is iets anders dan goed spelen bij een Nederlandse ploeg, of een sterkhouder te zijn in de Belgische Jupiler League. En Van Buyten patron? Serieus blijven.

De meesten zijn nu euforisch omdat Advocaat komt, geef die man aub ook wat tijd om zijn visie over te brengen op de ploeg

-Steve-

Legacy Member
Mad.Villain zei:
speelt wel 2x kampioen :s

Vercauteren? Ja, maar is het daarom een goede coach? Hij en VDE zijn de grootste angsthazen die ik ooit een team heb weten coachen. Liever met 2 VM's spelen ipv uit te gaan van eigen sterkte. Onder Vercauteren bracht RSCA echt kutvoetbal en enkel de resultaten spraken toen nog in zijn voordeel. Daar kwam dan nog eens bij dat hij de jeugd geen kansen gaf...

Ph Sp

Legacy Member
Fellaini was gisteren schabouwelijk. Niet één duel heeft die gewonnen en hij liep er zo nonchalant bij. Die passing was om van te huilen. Dat Advocaat hem maar motiveert en dan zullen spelers als Busquets of Xavi niet meer uren tijd krijgen om de perfecte pass te geven.
Dembele was weergaloos en stond gewoon vijf niveaus hoger te spelen dan de rest van zijn ploeg.
En Deschacht kan dan mss wel niet mee op dit niveau maar legde er tenminste wel zijn kop voor. Met 11 spelers als Deschacht krijgen we er geen vijf om de oren omdat die nog trots is in de Belgische kleuren te mogen spelen. Een voorrecht toch nog steeds.

En ik hoop nu toch dat Stijnen voorgoed geweerd wordt uit de ploeg. Gewoon de aanwezigheid van Gillet, een keeper die wél een bal pakt, geeft vertrouwen. Dat het daarna nog misliep is de fout van de verdediging maar ge voelde tot aan de rest de hoop stijgen. Van mij mag die kerel zelfs blijven staan.

Achja, ik blijf hopen dat het tij zal keren.

Piejie

Legacy Member
steven150 zei:
Een beetje realisme kan geen kwaad. Het is niet omdat je op uwe PES gemakkelijk van Spanje wint met de Belgen dat dat in het echt ook zo is ...
Heb je nu speciaal een edit gedaan om zelfverklaarde "offtopic" in je post te plaatsen? :wtf:

NotoriousP

Legacy Member
Weer een trotse dag voor de belgen... Wel wat goede individuele zaken gezien van dembele hazard en vertongen.

Mako

Legacy Member
1e helft was België nochtans erg goed, maar in de 2e helft was het duidelijk dat Spanje met 1-0 geen genoegen zou nemen.

Ondanks de uitslag, vond ik het geen slechte match van de rode duivels.

pluspunten:
- Gillet
- Dembele
- Deschacht :lol:
- Vertonghen

minpunten:
- Vandenborre
- Fellaini
- Defour
- Hazard :(
- Simons

Het probleem was eigelijk het middenveld hé: spelen zonder flanken én met een mannetje minder tegen het Spaanse middenveld, is vragen om problemen. (jaja, in de Franky zijne kop zullen Hazard en Dembele de flanken van het middenveld geweest zijn, maar we weten allemaal dat dat op het veld niet zo is)

Marsu

Legacy Member
steven150 zei:
Een beetje realisme kan geen kwaad. Het is niet omdat je op uwe PES gemakkelijk van Spanje wint met de Belgen dat dat in het echt ook zo is ...
Tegen Spanje een punt pakken is sowieso moeilijk, eender welk plan je opstelt. Ik denk dat je de sterkte van Spanje sterk onderschat en de kwaliteit van de Belgen overschat.
En je moet ook rekening houden dat Vercauteren nog niet lang is aangesteld en dat hij in het verleden met andere Rode Duivels diende te spelen, mannen als Roelandts, De Laet, ... om dan zomaar te verwachten dat hij de ploeg goed laat draaien en we het Spanje kunnen lastig maken is nogal hypocriet.

Simons die op z'n retour is en Defour die international niet meekan kunnen niet op tegen pakweg Xavi en Xabi Alonso.
Vandenborre die verdedigend weinig voorstelt wordt weggespeeld door Villa.
Die Spanjaarden spelen bij de beste ploegen ter wereld en halen daar het allerhoogste niveau, dat is iets anders dan goed spelen bij een Nederlandse ploeg, of een sterkhouder te zijn in de Belgische Jupiler League. En Van Buyten patron? Serieus blijven.

De meesten zijn nu euforisch omdat Advocaat komt, geef die man aub ook wat tijd om zijn visie over te brengen op de ploeg

En ge moet weer "snedig" uit de hoek komen met uw PES grapje ze. :doh:

"zodat ze met de juiste tactiek op z'n minst een beetje kunnen weren"

Ja, amai ik onderschat die Spanjaarden keihard met die uitspraak. :unsure:

Jezus toch, ik ga nog eenmaal es uw hallucinante conclusies weerleggen, denkt ge nu echt dat ik ne randdebiel bent? Lees mijn post ipv de woorden die je in mijn mond legt aub. Het enige wat ik zei is dat FV die mannen doelloos liet spelen en zijn huiswerk niet had gemaakt. Kijk eens naarde stand, 5-0! Een stel Armenen heeft het er nog beter vanaf gebracht met 4-0. Dat is niet meer Spanje onderschatten (welke rotmongool zou dat nu ook doen?), dat is gewoon de Spanjaarden speeltijd geven, er was geen strijdlust, er waren geen automatismen en draai het en keer het zoals je wil, deze spelers staan voor het grootste deel al heel lang samen op het veld. De coach moet daar de samenhang van orchestreren.

Ja, Spanje heeft meer talent op elke linie (dat zie je ook op PES LOLOLOLOLOL) maar dan nog moeten we ons niet met de broek af over de bureau werpen, klaar om gepakt te worden, een goede tactiek en strakke rolverdeling zodat iedereen op mekaar kan steunen, mekaar beter weet te vinden, ... en vooral dan snelle counters kan opstarten, DAT is de taak van de coach. De spelers hebben het talent, maar ze staan er wel met 11 en dat kunnen ze niet met enkel hun talent aan mekaar plakken, dat gaat zelfs bij Brazilië niet.

En nu zou ik het echt appreciëren moest ge niet telkens als een omhooggevallen frustro doen tegen mij, zelfs al zeg ik heel normaal iets tegen je. Want manneke toch, je doet echt als een klein kind met je constante drang om te doen alsof ik de debiel ben, met je foute "constaties" zoals jij het mooi zei. Een beetje realisme kan inderdaad geen kwaad, lees daarom maar es wat écht in mijn posts staat ipv te dromen alsof je met iemand met Downsyndroom bezig bent. (Ironisch genoeg moet je dan nog steeds woorden in mijn mond leggen maar soit...)

Serieus, 1 keertje es normaal discussiëren, zonder met de vooroordelen te beginnen of iets dergelijks, kan je dat? Ik heb het al een aantal keren geprobeerd met je, werk eens een beetje mee. Anders ga ik u gewoon compleet negeren want het is echt vreselijk zielig aan het worden. Geen toeval dat ik met ieder ander kalm en verstandig persoon normaal kan praten...

Marsu

Legacy Member
Piejie zei:
Heb je nu speciaal een edit gedaan om zelfverklaarde "offtopic" in je post te plaatsen? :wtf:

Neen, hij moest er een slim "grapje" in steken vanaf hij mijn naam las. :cool:

Marsu

Legacy Member
mTm zei:
hé paljas, Van Buyten heeft bij Bayern meer op de bank gezeten dan in de basis gestaan, hoe ge het nu draait of keert, da's gewoon de waarheid. Dan mag hij nog de 'patron' zijn. En zijn prestaties bij de nationale ploeg zijn ronduit slecht, dus cut the crap.

En idem dito voor Simons, uw opmerking trekt op niets. Het feit dat hij nét nu op de bank zat bij PSV heeft een betekenis. Hij is gewoon niet meer even sterk als vroeger. En die dalende lijn zit er ook in bij de nationale ploeg.


Maar ja, er is inderdaad reden tot optimisme. Godbetert Estland staat 2 punten lager als ons, en we hebben f*cking 8 punten minder dan Bosnië op de 2e plaats.

Hé Paljas Hij heeft meer dan de helft van de wedstrijden gespeeld. :p En dit seizoen is hij patron, nu, op dit moment. En over zijn prestaties bij de Rode Duivels heb ik wijselijk niets gezegd. :p

Eveneens voor Simons, je deed alsof hij nooit iets heeft betekent, 1x in al die jaren op de bank zitten, blijkbaar voor een tactische beslissing van de coach zelfs, jarenlang publiekslieveling, ... Simons is een goede speler. En weer zei ik niets over zijn prestaties bij de Duivels. Maar je deed alsof hij een kneusje was, dat kan je niet maken. Hij heeft inderdaad niets bij de nationale ploeg te zoeken, toch niet in de basis. De verdediging is te sterk en het middenveld ook...

En sorry voor de triple post, maar zo blijft het iets overzichtelijker.

YesName

Legacy Member
ff serieus, stond Simons gisteren op het veld? Kheb die van de hele match toch nie gezien..

|steven|

Legacy Member
Marsu zei:
En ge moet weer "snedig" uit de hoek komen met uw PES grapje ze. :doh:

"zodat ze met de juiste tactiek op z'n minst een beetje kunnen weren"

Ja, amai ik onderschat die Spanjaarden keihard met die uitspraak. :unsure:

Jezus toch, ik ga nog eenmaal es uw hallucinante conclusies weerleggen, denkt ge nu echt dat ik ne randdebiel bent? Lees mijn post ipv de woorden die je in mijn mond legt aub. Het enige wat ik zei is dat FV die mannen doelloos liet spelen en zijn huiswerk niet had gemaakt. Kijk eens naarde stand, 5-0! Een stel Armenen heeft het er nog beter vanaf gebracht met 4-0. Dat is niet meer Spanje onderschatten (welke rotmongool zou dat nu ook doen?), dat is gewoon de Spanjaarden speeltijd geven, er was geen strijdlust, er waren geen automatismen en draai het en keer het zoals je wil, deze spelers staan voor het grootste deel al heel lang samen op het veld. De coach moet daar de samenhang van orchestreren.

Ja, Spanje heeft meer talent op elke linie (dat zie je ook op PES LOLOLOLOLOL) maar dan nog moeten we ons niet met de broek af over de bureau werpen, klaar om gepakt te worden, een goede tactiek en strakke rolverdeling zodat iedereen op mekaar kan steunen, mekaar beter weet te vinden, ... en vooral dan snelle counters kan opstarten, DAT is de taak van de coach. De spelers hebben het talent, maar ze staan er wel met 11 en dat kunnen ze niet met enkel hun talent aan mekaar plakken, dat gaat zelfs bij Brazilië niet.

En nu zou ik het echt appreciëren moest ge niet telkens als een omhooggevallen frustro doen tegen mij, zelfs al zeg ik heel normaal iets tegen je. Want manneke toch, je doet echt als een klein kind met je constante drang om te doen alsof ik de debiel ben, met je foute "constaties" zoals jij het mooi zei. Een beetje realisme kan inderdaad geen kwaad, lees daarom maar es wat écht in mijn posts staat ipv te dromen alsof je met iemand met Downsyndroom bezig bent. (Ironisch genoeg moet je dan nog steeds woorden in mijn mond leggen maar soit...)

Serieus, 1 keertje es normaal discussiëren, zonder met de vooroordelen te beginnen of iets dergelijks, kan je dat? Ik heb het al een aantal keren geprobeerd met je, werk eens een beetje mee. Anders ga ik u gewoon compleet negeren want het is echt vreselijk zielig aan het worden. Geen toeval dat ik met ieder ander kalm en verstandig persoon normaal kan praten...

Als je parcours van de Rode Duivels én Spanje de afgelopen jaren wat kent dan kan je gewoon niet verwachten dat de Belgen het Spanje ook maar een beetje moeilijk gaat maken. In Spanje gaan spelen, tegen zowat de beste ploeg van de wereld, je onderschat duidelijk de omtandigheden.
Vercauteren heeft zijn 1ste wedstrijd met inzet nu op de bank gezeten.
De Kirin Cup was met een selectie mannen die normaal nooit worden opgeroepen, Tsjechië was vriendschappelijk. Je verwacht meteen teveel van Vercauteren. En voor mirakels moet je in Lourdes zijn.

In de eerste helft ging het vrij goed, maar daarna zijn de kopjes gaan hangen en voor je het weet staat het dan 5-0. België heeft verloren, puur op kwaliteit, en niet zozeer op tactisch inzicht. In de 2de helft was de concentratie weg en had men het mentaal duidelijk moeilijk.
Je mag nog zo'n tactisch plan in gedachten hebben en medegedeeld hebben, als men de tegenstander wegspeelt en wegtikt valt er van dat tactisch plan niet veel meer over. Dat begrijp je toch?

Als je per se wil bashen op Vercauteren, geef hem dan tenminste eens de mogelijkheid om hem te tonen wat hij waard is tegen een evenwaardige tegenstander. In de meest ondankbare situatie eigenlijk debuteren met wedstrijd met inzet en maar klagen en zagen dat we dan doen. Bashen omdat hij op Spanje gaat verliezen is natuurlijk heel gemakkelijk en wellicht heel leuk, maar dat zegt veel over jouw voetbalinzicht en realiteitszin.

Nu, zoals ik het zie: Spanje heeft België gedomineerd op alle vlakken omdat het simpelweg op alle vlakken x aantal keer beter is.

Adrei

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Daar zeg je het, het kon ook maar 1-0 blijven. :)
Wat vondt gij van Gillet? Ik ga niet zeggen of jij Gillet beter vindt dan Stijnen of slechter. (dat mag jij gerust zeggen :p)
Als ik het mag zeggen was Gillet voor mij een verfrissing, veel sneller en snellere reflexen.
Dat die goals binnenkwamen lag aan de defensie, alhoewel hij een goal of 2 kon redden.

Maar ik had het gevoel dat we eindelijk terug met een echte keeper in de goal zaten. :)

exo

Legacy Member
Is van Buyten niet gewoon de 'patron' door het vertrek van Lucio naar Inter?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan