Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mtm

Legacy Member
JensiePansie zei:
Van Buyten wordt door Van Gaal wel als patron achterin gebruikt dus beetje meer respect aub.

Bekijk de laatste 10 matchen bij de RD van Van Buyten eens en praat dan nog eens. Ge kunt bij uw club nog zo goed zijn, respect moet je tov de belgen ook afdwingen bij de nationale ploeg.

Essit

Legacy Member
rammsein zei:
weinig kwaliteit?
Een Defour die talent genoeg heeft om in de premier league mee te kunnen.
Een Simons die 5 jaar lang sterk bij psv heeft gespeeld(laatste match viel hij wel uit de basis)
Een Vanbuyten die bij een vd sterkste elftallen van europa speelt (wel niet altijd in de basis maar zonder talent komt ge daar gelukkig toch niet terecht)

Komaan dude... Bekijk dat is realistisch....

Vooral da van Defour, die kan niet eens deftige vrije schop nemen ... Laat staan een goeie hoekschop.

Kluivert76

Legacy Member
PsYchO.p2 zei:
Enig minpunt is dat hij niet kan verdedigen, wat voor ruimtes liet die nu open, constant op > 10m van zijn man, hem alle tijd van de wereld geven om langs de flanken voor gevaar te zorgen.

Ik vind hem ook meer een middenvelder, ( want dat bedoel je waarschijnlijk aan te geven ) maar ja, de bondscoach beslist om hem rechtsback te zetten en dan vind ik dat hij het toch aardig heeft gedaan.
In de tweede helft liet hij idd redelijk wat ruimte, maar dat kon ook gezegd worden van de andere spelers natuurlijk.
Van den Borre hoort gewoon rechtshalf te spelen.

BleKKie

Legacy Member
plz dick, kom zo snel mogelijk die ploeg trainen, alle beetjes helpen tegenwoordig :s

Illcat

Legacy Member
shiiiiit, er zijn hier echt mensen die niet inzien dat het aan de trainer ligt en niet aan de spelers, haha :)

Sloth

Legacy Member
het probleem is vooral dat er nooit een ploeg op het veld staat, gewoon 11 individuen

Benjamin

Legacy Member
rammsein zei:
Simons heeft psv jarenlang betaald om in de basis te mogen spelen en Vanbuyten heeft zitten wenen voor de poorten van Munchen om in de kern te geraken :niceone:
Goh, wat is die Simons toch een goede gast. Voetballen voor PSV en dan ook nog eens een som geld geven aan PSV. ;)

Simons was inderdaad een belangrijke controlerende middenvelder van PSV maar de laatste 2 jaar ben ik als PSV-supporter niet meer echt enthausiast over zijn spel maar dat kan natuurlijk ook aan de ganse ploeg liggen die niet lekker draaide.

Marsu

Legacy Member
mTm zei:
Wa gij zegt is pure onzin. Simons zit nu zelfs op de bank bij PSV en Van Buyten viel ook meer naast de 11 dan hem lief was. Dan ligt het volgens u dus al 5 jaar aan de trainer :s Volg het voetbal eerst eens voordat ge begint te raaskallen

Van Buyten is nu weer patron bij Bayern, Simons heeft 1x in 6 jaar op de bank gezeten en is er zelfs nog opgekomen dacht ik. GTFO

Over vandaag... Ik ben blij dat ik net een behandeling kine achter de rug had en tijdens de match gemasseerd werd door een vrouwmens. Maar godverdomme ik ergerde me toch nog bijna dood. Heeft IEMAND een systeem gezien bij de Belgen? Heeft iemand een duidelijke taakverdeling opgemerkt? Ik niet, ik zag een ongeorganiseerde ploeg, blijkbaar had FV geen zin om de tegenstander te bestuderen en een plan uit te dokteren, de namen stonden op het blad en iedereen kreeg een vrije rol in de handen geworpen, tot zover de bijdrage van Franky.

Schandalig gewoon, telkens dat die Spanjaarden aan de bal kwamen moesten ze niet eens kijken om elkaar te vinden, ze wisten dat er twee Belgen wel in de buurt waren maar geen van de twee wist wie er nu druk moest zetten op hem en de Spanjaarden hadden wél hun huiswerk gemaakt. De Belgen gaven hen een zee van ruimte telkens ze opkwamen met hun uiterst sterke counters, in 3 passes konden ze voor doel komen. Eens ze dan eens wilden aanvallen dwong Spanje hen compact te spelen, dat kon blijkbaar ook niet vandaag. Het resultaat van een strak Spaans plan, blindelings elkaar kunnen vinden en weten wat iedereen moet doen vanaf hun voeten binnen de lijnen staan.

Als de Belgen aan de bal kwamen kregen ze lood in de voeten blijkbaar. Wandelen was hun normale tempo, looppas was een spurt a la Usain Bolt voor hen blijkbaar, sneler was teveel voor de Duivels. Nutteloos natuurlijk om snel te lopen, als er toch niemand vrij kan staan op een goede plek. Dembele en Hazard konden dribbelen ja, ze konden de bal bijhouden. Was dit gevaarlijk? Neen, niemand kon immers vrij lopen. Ik zag vandaag een hoop verwarde mensen met heel veel voetbaltalent, als pianisten zonder handen...

Hopelijk heeft Advocaat de protheses bij, hij zal in ieder geval wat vuur en een deftig plan bijhebben, hij maakt immers zijn huiswerk wél.

EDIT: Lichtpunt: Gillet. Een doelman met uitstraling en charisma, ik vind het enkel enorm spijtig dat de Spanjaarden speeltijd kregen en ongestoord hun onmogelijke schoten op doel konden lossen.

_DKsissor_

Legacy Member
ZiNo zei:
Komaan dude... Bekijk dat is realistisch....

Vooral da van Defour, die kan niet eens deftige vrije schop nemen ... Laat staan een goeie hoekschop.
Stel u voor man , ne controlerende middenvelder die geen vrije schop kan nemen :unsure:.
Kstel voor dat ge wat football manager speelt ... zelfs dat zal uw inzicht in voetbal groter maken dan het nu is.

ontopic: En ge moet nog altijd realistisch zijn dat we geen superspelers als xavi,iniesta,villa,torres,casillas,bojan,pique hebben. Dat zijn spelers die gewoon op het hoogste niveau vaak beslissend voor hun team zijn en om zo een spelers op techniek/tactisch te verslaan is zeer lastig. De enigste manier dat de RD zo een matchen kunnen winnen is door er een slagveld van te maken en dat doen ze gewoon nemeer. Als ge vroeger België-Nederland zag dan wist ge dat ge een goei match ging krijgen ,zelfs bij een gewone vriendenmatch terwijl ge nu al blij moogt zijn als we aan 11 man geraken in een oefenmatch :p.

Wesdude

Legacy Member
Ik vond de eerste helft eigenlijk nog zo slecht niet. Ok in de laatste helft van het veld liep het vaak mis maar ik heb toch weer beter passenspel gezien dan de matchen onder Vandereycken. Neem daar bij dat er individueel wel mooie dingen werden gedaan door Dembele, Vertonghen (klote dat dieje er afmoest) en ik zie het wel positief in als we een trainer met internationale ervaring krijgen.

Na de 2-0 was het wel duidelijk dat het volledig misliep en de kopkes weer diep zakten.

Nu we het WK toch niet gehaald hebben, is het een schoon moment om in juni 3 weken samen te zitten met de Duivels, automatismen kweken, elkaar beter leren kennen,... mja daar zal de bond wel weer nie aan denken.

|steven|

Legacy Member
Inderdaad Wesdude, en eenmaal die Spanjaarden in hun ritme zitten dan zijn die niet af te stoppen.
Gisteren speelden de Belgen tegen zowat de beste ploeg van de wereld en dan is het uiteraard jammer dat er zo zwaar wordt verloren maar enigzins ook wel begrijpelijk.
Vergelijk elke linie en je kom tot de constatie dat de Belgen niet opkunnen tegen Spanje, en dan verlies je zwaar...

Defour heeft het internationaal moeilijk, hij haalt het gewenste niveau niet.
Vandenborre vond ik ook bij de mindere, liet te veel ruimte aan zijn tegenstander.
Jammer dat Vertonghen eraf moest maar Deschacht viel goed in.

We werden een paar keer gewoon helemaal weggespeeld na de 2-0, wat ook begrijpelijk is, achterstaan tegen Spanje en rekeninghoudend dat je voor de rest ook niet veel aanpsraak meer maakt aan deelname WK.

Marsu

Legacy Member
steven150 zei:
Inderdaad Wesdude, en eenmaal die Spanjaarden in hun ritme zitten dan zijn die niet af te stoppen.
Gisteren speelden de Belgen tegen zowat de beste ploeg van de wereld en dan is het uiteraard jammer dat er zo zwaar wordt verloren maar enigzins ook wel begrijpelijk.
Vergelijk elke linie en je kom tot de constatie dat de Belgen niet opkunnen tegen Spanje, en dan verlies je zwaar...

Defour heeft het internationaal moeilijk, hij haalt het gewenste niveau niet.
Vandenborre vond ik ook bij de mindere, liet te veel ruimte aan zijn tegenstander.
Jammer dat Vertonghen eraf moest maar Deschacht viel goed in.

We werden een paar keer gewoon helemaal weggespeeld na de 2-0, wat ook begrijpelijk is, achterstaan tegen Spanje en rekeninghoudend dat je voor de rest ook niet veel aanpsraak meer maakt aan deelname WK.
Daar heb je een coach voor, die moet een plan opstellen en de rollen in de spelers drammen zodat ze met de juiste tactiek op z'n minst een beetje kunnen weren. Amerika kan het, ze hebben bijlange niet zoveel talent als bij ons, maar ze zijn wel een ploeg...

mtm

Legacy Member
Ok, dus als het aan de trainer moet het vanaf wedstrijd 1 terug goed lopen bij de RD? Het ligt toch enkel aan de tactiek en de groep is toch al zolang bijeen dat ze wel op elkaar ingespeeld zijn?

Dat wil ik zien! Zowel Vercauteren, Vandereycken als Antheunis zijn dus slechte trainers, hoewel ze in België hoog staan aangeschreven?

-Steve-

Legacy Member
Vercauteren en VDE zuigen idd, Antheunis was geen trainer voor de RD.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan