mTm zei:
Wa gij zegt is pure onzin. Simons zit nu zelfs op de bank bij PSV en Van Buyten viel ook meer naast de 11 dan hem lief was. Dan ligt het volgens u dus al 5 jaar aan de trainer

Volg het voetbal eerst eens voordat ge begint te raaskallen
Van Buyten is nu weer patron bij Bayern, Simons heeft 1x in 6 jaar op de bank gezeten en is er zelfs nog opgekomen dacht ik. GTFO
Over vandaag... Ik ben blij dat ik net een behandeling kine achter de rug had en tijdens de match gemasseerd werd door een vrouwmens. Maar godverdomme ik ergerde me toch nog bijna dood. Heeft IEMAND een systeem gezien bij de Belgen? Heeft iemand een duidelijke taakverdeling opgemerkt? Ik niet, ik zag een ongeorganiseerde ploeg, blijkbaar had FV geen zin om de tegenstander te bestuderen en een plan uit te dokteren, de namen stonden op het blad en iedereen kreeg een vrije rol in de handen geworpen, tot zover de bijdrage van Franky.
Schandalig gewoon, telkens dat die Spanjaarden aan de bal kwamen moesten ze niet eens kijken om elkaar te vinden, ze wisten dat er twee Belgen wel in de buurt waren maar geen van de twee wist wie er nu druk moest zetten op hem en de Spanjaarden hadden wél hun huiswerk gemaakt. De Belgen gaven hen een zee van ruimte telkens ze opkwamen met hun uiterst sterke counters, in 3 passes konden ze voor doel komen. Eens ze dan eens wilden aanvallen dwong Spanje hen compact te spelen, dat kon blijkbaar ook niet vandaag. Het resultaat van een strak Spaans plan, blindelings elkaar kunnen vinden en weten wat iedereen moet doen vanaf hun voeten binnen de lijnen staan.
Als de Belgen aan de bal kwamen kregen ze lood in de voeten blijkbaar. Wandelen was hun normale tempo, looppas was een spurt a la Usain Bolt voor hen blijkbaar, sneler was teveel voor de Duivels. Nutteloos natuurlijk om snel te lopen, als er toch niemand vrij kan staan op een goede plek. Dembele en Hazard konden dribbelen ja, ze konden de bal bijhouden. Was dit gevaarlijk? Neen, niemand kon immers vrij lopen. Ik zag vandaag een hoop verwarde mensen met heel veel voetbaltalent, als pianisten zonder handen...
Hopelijk heeft Advocaat de protheses bij, hij zal in ieder geval wat vuur en een deftig plan bijhebben, hij maakt immers zijn huiswerk wél.
EDIT: Lichtpunt: Gillet. Een doelman met uitstraling en charisma, ik vind het enkel enorm spijtig dat de Spanjaarden speeltijd kregen en ongestoord hun onmogelijke schoten op doel konden lossen.