Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gavin

Legacy Member
Gavin zei:
Nog eentje:


"Als we de 0-0 tot aan de rust konden vasthouden, zat er zeker meer in."
videozone

Vanaf 0:29. Hij wilt het zeggen, krabt dan even aan zijn hoofd en besluit toch maar een gematigdere uitspraak te doen. Franky weet het.

Het zal me eigenlijk worst wezen wat ie doet de komende maanden. Hij zegt zelf dat er meer uit te halen is en dan kom je met zo een 'samenhang op het veld'. Marionet Franky, tot 1 januari. Daar houden we het bij.

Piejie

Legacy Member
Adrei zei:
Nee, vertel jouw uitgebreide mening eens? Dan weten we het ook direct. :music:
Uitgebreide mening?

Ik ergerde me gewoon aan de zoveelste (uitgelokte) keeper-discussie in deze thread.

En dan zou ik er zelf nog in mee gaan? Dat zie je van hier.

Adrei

Legacy Member
Piejie zei:
Uitgebreide mening?
Uw mening over Gillet en of je die beter/slechter vindt dan Stijnen.

Oké, ik ga er dus vanuit dat gij Stijnen nog altijd een wereldkeeper vindt. :) Dan hoef ik inderdaad je mening niet weten.

Anoniem04

Legacy Member
Ik vind Bailly toch wel beter dan Stijnen, kijk maar naar Bosnië :s








:unsure:

Marsu

Legacy Member
steven150 zei:
Als je parcours van de Rode Duivels én Spanje de afgelopen jaren wat kent dan kan je gewoon niet verwachten dat de Belgen het Spanje ook maar een beetje moeilijk gaat maken. In Spanje gaan spelen, tegen zowat de beste ploeg van de wereld, je onderschat duidelijk de omtandigheden.
Vercauteren heeft zijn 1ste wedstrijd met inzet nu op de bank gezeten.
De Kirin Cup was met een selectie mannen die normaal nooit worden opgeroepen, Tsjechië was vriendschappelijk. Je verwacht meteen teveel van Vercauteren. En voor mirakels moet je in Lourdes zijn.

In de eerste helft ging het vrij goed, maar daarna zijn de kopjes gaan hangen en voor je het weet staat het dan 5-0. België heeft verloren, puur op kwaliteit, en niet zozeer op tactisch inzicht. In de 2de helft was de concentratie weg en had men het mentaal duidelijk moeilijk.
Je mag nog zo'n tactisch plan in gedachten hebben en medegedeeld hebben, als men de tegenstander wegspeelt en wegtikt valt er van dat tactisch plan niet veel meer over. Dat begrijp je toch?

Als je per se wil bashen op Vercauteren, geef hem dan tenminste eens de mogelijkheid om hem te tonen wat hij waard is tegen een evenwaardige tegenstander. In de meest ondankbare situatie eigenlijk debuteren met wedstrijd met inzet en maar klagen en zagen dat we dan doen. Bashen omdat hij op Spanje gaat verliezen is natuurlijk heel gemakkelijk en wellicht heel leuk, maar dat zegt veel over jouw voetbalinzicht en realiteitszin.

Nu, zoals ik het zie: Spanje heeft België gedomineerd op alle vlakken omdat het simpelweg op alle vlakken x aantal keer beter is.

Dank je. :)

Ik bash niet op FV, iedereen weet dat hij geen al te grootse coach is, hij is het waar we het mee moeten doen. Maar jij hebt de match ook gezien, had jij ooit het gevoel dat onze jongens wisten wat ze moesten doen? Ik zag telkens echt gewoon 11 spelers en nooit echt een ploeg. Akkoord, Franky heeft niet veel als T1 mogen werken, maar hij werkt toch al lang met die ploeg eigenlijk? De Spanjaarden zijn inderdaad een goddelijk hoopje bazen maar onze Belgen zijn niet zo zwak dat ze 5-0 moeten tegenkrijgen. We hadden ze zelf bijna verslagen in ons eigen landje. Daar was FV ook toch al bij dacht ik? Hij kon op zijn minst die mooie partij bestuderen, analyseren, ... en ze proberen zo verder te laten spelen. Maar nu was het te zien aan de snelheid van uitvoering dat er gewoon niet kon worden gereageerd.

En ik denk dat het toch wel bij de coach ligt, waarom er de schwoeng er niet in zit, de spelers maken zelf individuele fouten maar ze lijken echt niet te weten wat al de rest doet. Zwakke communicatie is daar misschien ook een oorzaak van, de mentaliteit ook! Waar zijn die vechters? 1-0 tegen Spanje, dan moet je uit de kleedkamer komen met vechtlust en moet je bereid zijn om hard te drukken. Maar toch bleven ze counteren tegen schildpadsnelheid... Njah, Franky bedoelt het vast goed maar hij komt wat tekort op dit niveau. Je speelt keer op keer tegen een soort allstarploeg van een land en dan kom je tegenstanders zoals Brazilië, Spanje, Frankrijk tegen. Dat zijn eveneens ook ploegen die niet zouden draaien zonder een plan, let wel, die Spanjaarden zijn minder gebonden aan strategie omdat zij zo sterk staan als een geheel, dat ze hun eigen spel kunnen opleggen aan de tegenstander. Maar als Amerika hen kan klemzetten (niet met het mooiste voetbal maar toch...) en zelfs verslaan doordat iedereen daar deed wat hij moest doen?

Je moet in een partij uitgaan van je eigen sterkte, altijd. Dat betekent niet dat je je beperkingen moet vergeten. Maar de juiste trainer kan er een balans in brengen, kan de ploeg op het punt stellen zodat er een machine op het veld komt. FV is niet dat soort trainer, Franky concentreert zich meer op het verdedigende aspect proberen waterdicht te maken en dan aanmoedigen om vrij te staan, maar je moet op posities vrijstaan waarmee je een stap vooruit gaat, en dat zag je heel weinig bij de Belgen. En gebeurde het dan eens, dan deed Sonck iets raars waardoor hij zelfs geen corner kreeg. (zoals in de tweede helft daar, wtf? :p)

Advocaat zal tijd nodig hebben, dat heeft ie gelukkig wel maar hij heeft meermaals al bewezen dat hij een geheel op het veld kan zetten. Eveneens heeft hij enkele keren gekke wissels doorgevoerd waardoor het geheel in duigen viel maar toch, die man zorgt voor een veel grotere kans op succes dan Franky, met alle respect voor die beste man natuurlijk, maar hij is geen toptrainer...

dibo

Legacy Member
Daar gaan we weer! De meute ziet iemand (Gillet) één keer spelen en hij wordt meteen gebombardeerd tot redder van het vaderland. :D

Jurgenv1

Legacy Member
dibo zei:
Daar gaan we weer! De meute ziet iemand (Gillet) één keer spelen en hij wordt meteen gebombardeerd tot redder van het vaderland. :D

Maar ge weet toch dat alles beter is dan Stijnen? Die kan zelfs ni mee in provinciale! :unsure:

dibo

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Maar ge weet toch dat alles beter is dan Stijnen? Die kan zelfs ni mee in provinciale! :unsure:
Die laat ik er dan zelfs nog even buiten. ;)
Gewoon, die voorspelbare reacties altijd. :rofl:

Jurgenv1

Legacy Member
dibo zei:
Die laat ik er dan zelfs nog even buiten. ;)
Gewoon, die voorspelbare reacties altijd. :rofl:

Mijn part mag Gillet dan voortaan in de goal staan, gewoon om de pro-bailly's een hak te zetten. :p

Marsu

Legacy Member
dibo zei:
Daar gaan we weer! De meute ziet iemand (Gillet) één keer spelen en hij wordt meteen gebombardeerd tot redder van het vaderland. :D

Njah nu kan je niks echts concreets over Gillet zeggen, hij werd immers verkracht door collectieve flaters.

Ph Sp

Legacy Member
Zolang Stijnen blijft staan, zullen we punten verliezen omdat die buiten 1 op 1 niks kan dus of het nu Gillet of Bailly is, het zal alleszins betere resultaten opleveren.

pinow

Legacy Member
Weet niet of het hier al gepost is, maar Stijnen heeft zijn mening nog eens verkondigd.
Sporza zei:
De Rode Duivels hebben (weer) een ferme slag moeten incasseren. Stijn Stijnen, die geblesseerd moest afhaken, zag de match op tv. Sporza vroeg hem waarom de Duivels maar geen vooruitgang boeken. "Je moet een bepaald eergevoel hebben."
Lees ook:
Van Himst: "Dit is niet normaal meer"
"Er is veel talent in de groep, maar je moet dat talent ook omzetten naar de ploeg toe", zegt Stijnen. "Als individu kom je er gewoon niet. Het is nu aan de spelers om eindelijk eens op te staan."
Belga Thomas Vermaelen
"Thomas Vermaelen is wat dat betreft een voorbeeld. Die speelt bij Arsenal en krijgt heel veel lof. Als je ziet hoe die dan terugkeert naar de nationale ploeg... Hij staat het verste."

Missen de Duivels geen Wilmots-type? "Ik denk dat Timmy Simons en Daniel Van Buyten die rol af en toe wel opnemen. Maar de jonge gasten hebben hun wil. De maatschappij is veranderd."

"Toen ik begon ging ik in een hoekje zitten en keek ik op naar Gert Verheyen en de anderen. Nu is dat niet meer zo. Je speelt voor je land en dan moet je een bepaald eergevoel hebben."

"Maar er is al zoveel over gezegd en geschreven. Het wordt tijd dat het nu verandert. Wie of wat, maakt niet uit. Met of zonder Dick Advocaat. Hij zal geen wonderen verrichten, hoor."

Ik zeg niet dat hij helemaal ongelijk heeft, maar helpt hij de ploeg/zichzelf daar nu echt mee?

Gavin

Legacy Member
pinow zei:
Ik zeg niet dat hij helemaal ongelijk heeft, maar helpt hij de ploeg/zichzelf daar nu echt mee?
Vooral dat stukje over Advocaat is weer goed.

Simons en Van Buyten de Wilmotsrol ... allez dan.

le mastre

Legacy Member
Wat mij ergerde was het egoïsme in de 2de helft in de aanval. Ik jaagde me er compleet in op. Situaties waar je de bal ALTIJD moet afstaan en toch hunzelf vastlopen tussen 3 verdedigers. Frustrerend...

Benjamin

Legacy Member
mTm zei:
Dat wil ik zien! Zowel Vercauteren, Vandereycken als Antheunis zijn dus slechte trainers, hoewel ze in België hoog staan aangeschreven?
Hoe wordt je eigenlijk voetbaltrainer in België? Is het in België wel verplicht om een diploma te hebben van die trainerscursus alvorens je coach mag worden voor een club of het nationale elftal?
In Nederland moet je daar normaal gesproken minstens 2 cursussen van de KNVB voor volgen als je een voormalig profvoetballer was. Voor de beste oud profvoetballers, die meer dan een X aantal interlands hebben gespeeld enz., is er sinds 'kort' een uitzondering: zij hoeven maar 1 cursus te volgen. Op deze cursus krijgen ze zowel de nodige theorie als stages.

Als al die Belgische coaches zo dramatisch slecht zijn dan moet er toch iets mis zijn met de opleiding van die coaches?
Het is een vak wat je niet zomaar efkes goed kan beoefenen (tenzij je Guardiola bent :D).
Wellicht moeten de Belgische coaches voorlopig maar in Nederland wordt opgeleid zodat uiteindelijk met die opgedane expertise de Belgische trainersopleiding kan worden verbeterd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan