Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sandeman

Legacy Member
Maidrion zei:
Hij had een contract bij Zenith tot eind dit jaar dat hij niet wou combineren met een rol als bondscoach en ook niet wou verbreken. Aldus 1 januari 2010
.

Hij is toch buiten gegooid bij Zenith he? Dus die uitleg van Advocaat is dikke zever, er is helemaal geen contract meer. Hij wilt België wel coachen als bijverdienste, maar nu hij geen vaste ploeg meer heeft is het enthousiasme wat weg.

En Vercauteren kan er eigenlijk ook weinig aan doen dat die ploeg niet draait. Als interim-bondscoach krijg je nu eenmaal niet het respect dat je normaal verdient, en zeker niet als die kiekens van de KBVB al maanden aan het roepen zijn dat Advocaat gaat komen en dat Vercauteren toch gauw zal ophoepelen.

Het is ook weer een mooi voorbeeld van de huidige mentaliteit van onze rode duivels dat ze zo weinig respect hebben voor Vercauteren. Onze spelers willen allemaal wel behandeld worden als vedetten, maar op het veld gedragen ze zich allerminst als vedetten. Na de 1-0 tegen Spanje kon je letterlijk die kopjes al zien hangen.

Newboy

Legacy Member
Psychogen zei:
Er valt inderdaad iets van te maken, aan het talent zal het zeker niet liggen, maar de mentaliteit daarintegen, dat kan stukken beter.

Motivatie waarom, ze hebben allemaal hun zaadjes op het droge, moeten enkel tegen een bal stampen en vaderlandsliefde kennen ze niet.

De Schaamrode Belzebubkes hebben nog een lange weg te gaan. Een jonge ploeg, allemaal verdienen ze veel te veel. Neem ze alles af en laat ze spelen voor hun brood dan zullen we een topploeg zien maar zolang ze het in hun handen gegooid zijn kan het hen niks schelen. Wijlen Ernst Happel was nog iets geweest voor de Duivels, wedde weg en lonen naar prestatie.
Steek daar spelers in van zogezegd vierde provinciale die moeten voetballen voor 100 euro per wedstrijd dat ze winnen en boterhammekes met choco en enkele drankbonnetjes, dan pas zullen de Duivels terug weerbaarheid vertonen.

Lol schaamrode belzebubkes :lol:

Nu ook niet overdrijven hé. Frustratie is groot dat zeker maar alles afnemen is ook geen oplossing. Dan wil niemand voor de nationale ploeg spelen.
Nu hoor je ook hetzelfde van Portugese en Franse supporters.

Er is gewoon geen leider. En als iemand zijn mond openzet zoals een Stijnen, Defour of Sonck dan word ze met de grond gelijk gemaakt en afgestempeld als arrogant.

Zoals een franstalig krant vandaag nu goed verwoord:

"Er is geen communautaire clash meer. Het is nu een clash tussen generaties."

Neem de kapiteinsband af van Simons en geef hem aan Defour of Kompany.

Muismat

Legacy Member
Newboy zei:
Neem de kapiteinsband af van Simons en geef hem aan Defour of Kompany.

Defour kapitein? Het gedacht alleen al. Als hij de instelling krijgt van iemand die ouder is dan 15 dan kan derover geklapt worden. :)

puni

Legacy Member
Het ligt inderdaad grotendeels aan de mentaliteit, maar dat is niet het enige probleem. Er worden constant spelers gedropt op posities die de hunne niet zijn. En dat helpt ons uiteraard ook niets vooruit. Zoals in de pers al door een paar mensen werd geopperd, is het tijd om niet de beste spelers op de elf posities te zetten, maar te kijken wie er het best is voor zijn positie. En dan zullen er inderdaad koppen rollen als ge de weelde centraal op het middenveld en centraal achterin ziet.

Piejie

Legacy Member
"Het gedacht alleen al" lijkt alsof hij dat concept (Defour als kapitein) niet kan vatten.

Terwijl hij toch al een paar jaar de band van zijn eigen ploeg draagt.

nakedbarrel

Legacy Member
Muismat zei:
Defour kapitein? Het gedacht alleen al. Als hij de instelling krijgt van iemand die ouder is dan 15 dan kan derover geklapt worden. :)

Hij is toch kapitein bij Standard en is een echte leider. Hij of Kompany moet de band krijgen want ze zijn beiden perfect tweetalig en hebben volgens mij een redelijk gezag over de rest van de groep. Behalve over Stijnen dan maarja :D

Benjamin

Legacy Member
pina zei:
en nog over die buitenspelfase: ik vind het dan ook lullig dat villa niet meer buitenspel staat, is toch overduidelijk dat hij enorm veel voordeel heeft kunnen putten uit zijn buitenspelpositie. Hij had daardoor al een onoverbrugbare voorsprong genomen.
Wanneer je met 5-0 van het veld wordt gespeeld dan doet 1 doelpuntje meer of minder er niet toe, dan is er op dat moment duidelijk sprake van een groot verschil in kwaliteit en is de zwakkere ploeg bij voorbaat al kansloos om zelfs maar gelijk te spelen.


En Vercauteren kan er eigenlijk ook weinig aan doen dat die ploeg niet draait. Als interim-bondscoach krijg je nu eenmaal niet het respect dat je normaal verdient, en zeker niet als die kiekens van de KBVB al maanden aan het roepen zijn dat Advocaat gaat komen en dat Vercauteren toch gauw zal ophoepelen.
Dat is te gemakkelijk. Waarom hebben zoveel andere coaches dan succes bij (zo'n beetje) elke ploeg waar ze voor werken terwijl andere coaches altijd falen. Een goede coach kan het maximale uit de spelers halen, door zowel de spelers individueel goede aanwijzingen te geven als door de juiste poppetje op de juiste plaats te zetten en ze goed samen te laten spelen. Neem Hiddink die zich plaatste met de kleine voetballandjes Zuid-Korea (4 jaar daarvoor met 5-0 vernederd door Nederland toen hiddink daar bonscoach van was, dit leverde hem waarschijnlijk deze job op) en Australië of Beenhakker die zich plaatste met dwergeilandje Trinidad&Tobago. Ik weet niet hoe jullie topografische kennis was gesteld maar ik had nog nooit van dat eilandje gehoord voordat Beenhakker daar coach van werd. Een van die voetballers van Zuid-Korea voetbalt nu dankzij Hiddink bij Tottenham Hotspurs, de ander is een basisspeler bij Manchester United. Hier kwam overigens ook nog wat politiek bij ter sprake (hij heeft vrijstelling van dienstplicht voor elkaar gekregen onder bepaalde voorwaarden) maar dat terzijde.
Een goede coach kan veel verschil maken.

Let maar op: Advocaat gaat al die zever niet pikken. Die scheldt tijdens de rust de spelers voor rotte vis uit wanneer ze collectief falen (bij wijze van spreken), hij zet spelers op de bank die niet hun best doen of die zich niet aan de afspraken houden. Hij trekt zich al helemaal niets aan van generaties, communautaire politiek en status.
Ik twijfel er niet aan dat België zich met Advocaat zal plaaten voor het EK van 2012. Ofdat ze vervolgens de poule zullen overleven zal van de tegenstanders afhangen maar plaatsing zal zeker lukken. België heeft 1 uitmuntende speler (Dembélé) en een aantal zeer goede spelers (o.a. Vermaelen) maar ik heb er mijn twijfels over ofdat voldoende posities sterk bezet zijn en ofdat de ploeg in de breedte sterk genoeg is om de toplanden aan te kunnen over 2 jaar.

Kluivert76

Legacy Member
nakedbarrel zei:
Hij is toch kapitein bij Standard en is een echte leider. Hij of Kompany moet de band krijgen want ze zijn beiden perfect tweetalig en hebben volgens mij een redelijk gezag over de rest van de groep. Behalve over Stijnen dan maarja :D

Kompany lijkt me dan het meest geschikt. Hij is een echte leider, van nature. Daarbij heeft hij ontzettend veel klasse. Ik denk dat je Kompany als verdedigende middenvelder moet uitspelen. Op die positie rendeert hij het beste.

:bow: Vincent Kompany :bow:

Kluivert76

Legacy Member
waffelaar zei:
Smijt dan toch Lukaku in die ploeg! Direct nen imposante leider.

Lukaku direct in de ploeg.:p Maar idd, wat goed is komt vroeg en bij Lukaku is dat duidelijk het geval.

Ik zie het Advocaat nog doen ook.:bow:

waffel

Legacy Member
Piejie zei:
Nu we toch bezig zijn, ik wil ook in de ploeg :unsure:

Bent u zwart?
Ziet u eruit als een tank?
Bent u nog jong?

Als u ja kan antwoorden op al deze vragen kan dat geregeld worden.

-Steve-

Legacy Member
Lukaku zal wel rap genoeg opgeroepen worden eenmaal hij volledige wedstrijden voor RSCA mag spelen. Dat zal ook zo lang niet meer duren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan