Mémé Tchité wil voor Rode Duivels spelen
Speler maant voetbalbond aan tot actie
Mémé Tchité wil opnieuw voor de Rode Duivels uitkomen. De ex-aanvaller van Standard en Anderlecht, die nu voor het Spaanse Santander uitkomt, wil dat de Belgische Voetbalbond (KBVB) aan de Wereldvoetbalbond (FIFA) vraagt om de sportieve nationaliteit van de spits te veranderen. Dat verklaarde de Congolese Rwandees met Burudese roots op een persconferentie.
De 25-jarige Tchité werd in 2008 tot Belg genaturaliseerd en kwam dus in aanmerking voor een selectie bij de Rode Duivels. Toen de aanvaller zich voorbereidde op het WK-kwalificatieduel van 15 oktober in Brussel tegen Spanje (1-2 verlies), kwam de FIFA echter met een document op de proppen dat verklaarde dat Tchité sinds 2004 de Rwandese (sportieve) nationaliteit had.
br> 'De Belgische Bond is toen niet verdergegaan. Dat document is echter vals. De Rwandese federatie heeft Tchité inderdaad meermaals benaderd, maar hij heeft steeds geweigerd om zo’n document te ondertekenen.'
'Bovendien heeft Tchité ook geen enkele interland gespeeld met Rwanda. De valse handtekening werd overigens bevestigd door een grafoloog. Daarom vragen we aan de Belgische Bond zich op deze argumenten te baseren, waardoor Tchité voor de Rode Duivels mag uitkomen', verklaarde Meester Luc Misson, de advocaat van de aanvaller woensdag.
-------------------------------------------------------------------------------
Typisch, die gasten van de voetbalbond *zucht*.
Tchité is echt het genre dat we missen bij De Rode Duivels, een spits met een neus voor doelpuntjes of hoe lang denken ze dat Sonck nog zal meegaan? Van de jongere generatie is er echt niemand die momenteel voor een basisplaats kan solliciteren als spits.
Mirallas heel misschien maar het wordt wel eens tijd dat hem toont wat hem kan, dit seizoen hoop'k echt dat em doorbreekt bij St Etienne nu Gomis vertrokken is moet hij gewoon volop zn kansen grijpen.