Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Steve-

Legacy Member
Komt daarbij dat Dembele net iets efficiënter is dan Mirallas. :p Dembele mag dan 1 van de grootste talenten zijn die we hebben (ik ben zelf fan), als we hem niet op zijn positie kunnen uitspelen (Fellaini, weet je) kan hij beter op de bank gaan zitten. Je moet niet de beste spelers opstellen maar het beste team.

Tenzij je Fellaini weer op een positie zet die hij al lang niet meer gewoon is en Defour dan op de bank en Dembele achter Sutter vooraan.

The Black Mamba

Legacy Member
nakedbarrel zei:
------------------------Bailly-------------------------


VDB---------Kompany--------Vermaelen-----Van Damme


----------------Defour-------Vertonghen--------------

Hazard------------------------------------------Witsel

-----------------------Fellaini-------------------------

----------------------Dembele------------------------

Witsel zoals die nu speelt mag nooit in de basis staan. Geef mij maar Martens , goede speler die echt onderschat wordt in Belgie , hij speelt nu al een aantal jaar op een hoog niveau in Nederland.

Fellaini - Hazard en Dembele zouden eigenlijk wel genoeg scorend vermogen kunnen hebben , ik zou het allesinds eens proberen. Tom De Sutter is op dit moment toch niet goed genoeg om Dembele uit de ploeg te houden. En Dembele naar de flank trekken vind ik ook geen goede oplossing. We kunnen er altijd Tom De Sutter in droppen als we scorend vermogen nodig hebben.

Starrk

Legacy Member
nasredinho zei:
12 000 turken xD

aan ene kant is het schandalig, aan andere kant is het deels ons schuld, als we toch ieder keer met amper 10 000 mannen naar onze rode duivels gaan kijken, kan ik wel verstaan dat bond er wel wat meer geld wilt uit halen, door meer bezoekers toe te laten.

sfeer zal wel fantastisch zijn

Meer dan 12000. De KBVB is van plan om 2 schijven van 12000 tickets onder beide supportersgroepen te verdelen, om vervolgens de rest van de tickets te verkopen aan hij die wil, maw. een bataljon Turken.

Veiligheid is hierin ook belangrijk.

nakedbarrel

Legacy Member
Glor zei:
Maar je theorie slaat toch op niet veel hoor. Normaal speel je met een targetman en een snelle man errond maar omdat Dembele beide kan speel jij maar met één spits zeg je. Hij kan mss wel beide maar niet tegelijktijdig ih. Hij kan moeilijk de bal als targetman afleggen naar zichzelf om dan te beginnen dribbelen.

Tuurlijk kan hij de bal niet naar zichzelf afleggen maar ik bedoel dat Dembele een bal kan krijgen zowel in de voeten als in de diepte. Beetje zoals Ibra, is enorm sterk met de rug naar de goal EN met het gezicht naar de goal. Ik denk dat Dembele ook een beetje van beide kwaliteiten heeft en zou het daarom graag eens proberen. Trouwens kunnen hij en Fellaini in B+ dicht bij elkaar spelen zodat ze van positie kunnen wisselen en het nog gevaarlijker maken. Ik ben echt geen voorstander van 2 spitsen omdat we simpelweg in mijn ogen maar een echt goede spits hebben en dat is Dembele. Ik zou niet willen dat Defour of Witsel of de sterkste RD Fellaini op de bank belandt omdat we Sonck gaan opstellen of De Sutter. Vergeet niet dat Sonck en De Sutter spelers zijn die wachten op die bal voor doel en dus geen van beiden zelf een actie kunnen maken. Met te weinig creativiteit achter hen zal het dus ook niet lopen. Hazard, Witsel, Fellaini, Dembele, Defour naar de bank betekent in elk van de gevallen een verlies aan creativiteit bijgevolg een gebrek aan creeren van kansen en dus Sonck en De Sutter die onnuttig zijn aangezien zij 90% van hun doelpunten maken uit een rechtstreekse assist van een andere speler en zelden uit een individuele actie, zelfs 1 mannetje uitkappen zit er niet vaak in. Zij zijn echte doelpuntenmakers maar ik vind dat ze een beetje te veel enkel die kwaliteit bezitten en daardoor te beperkt zijn op internationaal vlak. Zoals ik al heb gezegd, zal Dembele ook wel scoren als hij vaker in de zone van de waarheid komt door zijn versnelling, kapbeweging en schot.

SteveDB zei:
Komt daarbij dat Dembele net iets efficiënter is dan Mirallas. :p Dembele mag dan 1 van de grootste talenten zijn die we hebben (ik ben zelf fan), als we hem niet op zijn positie kunnen uitspelen (Fellaini, weet je) kan hij beter op de bank gaan zitten. Je moet niet de beste spelers opstellen maar het beste team.

Tenzij je Fellaini weer op een positie zet die hij al lang niet meer gewoon is en Defour dan op de bank en Dembele achter Sutter vooraan.

Ik denk dat Dembele zijn beste positie aanvallende middenvelder of spits is, ik weet niet hoe hij hier zelf over denkt maar heb hem bij AZ toch al vaak daar zien spelen en zeker goed hoor. Trouwens bij een 2 spitsen systeem zal Fellaini minder in de box duiken en dat is net op dit moment 1 van de gevaarlijkste wapens van de RD. Ik zou het eens proberen als ik bondscoach was, werkt het niet dan weet je het zeker maar ik vind dat we te veel vasthouden aan spelsystemen die in het verleden al bewezen hebben dat ze niet werken. Er moet eens wat veranderen en daarom is het goed dat Advocaat nu aan de leiding komt. Spijtig genoeg pas vanaf 1 januari :doh:

Ph Sp

Legacy Member
Ma allemaal goed en wel maar de ploeg die FV opstelde tegen Tsjechië was eig het best mogelijke wat ie kon doen met de beschikbare spelers dus daar lag het niet aan. Mss moeten we accepteren dat die groep 20-jarigen nog te jong is om een interland op topniveau te spelen?

nakedbarrel

Legacy Member
Ph Sp zei:
Ma allemaal goed en wel maar de ploeg die FV opstelde tegen Tsjechië was eig het best mogelijke wat ie kon doen met de beschikbare spelers dus daar lag het niet aan. Mss moeten we accepteren dat die groep 20-jarigen nog te jong is om een interland op topniveau te spelen?

Zeker niet! Ga er aub geen ouw zakken bijsleuren die 'ervaren' zijn maar eigenlijk een niveau halen dat lager ligt dan de jonge gasten aka Sonck, Stijnen, Simons, Van Buyten. Van Damme is de enige boven de 25 die imo zijn plaast moet hebben.

The Black Mamba

Legacy Member
11 spelertjes opstellen kan elke coach (behalve René) , ze laten samenspelen in het juiste systeem is al een pak moeilijker. Ik ben er van overtuigd dat onze spelers de kwaliteiten hebben om op internationaal niveau mee te doen. We hebben imo nu meer kwaliteit dan de groep die in 2002 onder leiding van Wilmots en Wasseige zich plaatsten voor het WK in Japan en Zuid-Korea na testmatchen. Alleen toen hadden we een PLOEG op het veld die vanuit een sterke organisatie het elke ploeg moeilijk kon maken. Met deze groep zou het toch ook moeten lukken om er een deftige ploeg van te maken met het oog op het EK 2012. Het enigste dat we in 2002 wel hadden en nu een beetje missen zijn karakterspelers a la Wilmots en Gert Verheyen (nooit gedacht dat ik dat ging zeggen :p).

nakedbarrel

Legacy Member
Arno! zei:
11 spelertjes opstellen kan elke coach (behalve René) , ze laten samenspelen in het juiste systeem is al een pak moeilijker. Ik ben er van overtuigd dat onze spelers de kwaliteiten hebben om op internationaal niveau mee te doen. We hebben imo nu meer kwaliteit dan de groep die in 2002 onder leiding van Wilmots en Wasseige zich plaatsten voor het WK in Japan en Zuid-Korea na testmatchen. Alleen toen hadden we een PLOEG op het veld die vanuit een sterke organisatie het elke ploeg moeilijk kon maken. Met deze groep zou het toch ook moeten lukken om er een deftige ploeg van te maken met het oog op het EK 2012. Het enigste dat we in 2002 wel hadden en nu een beetje missen zijn karakterspelers a la Wilmots en Gert Verheyen (nooit gedacht dat ik dat ging zeggen :p).

Ik denk dat Fellaini, Defour en Vertonghen wel zeker karakterspelers zijn. Enkel moeten we een coach hebben waarvoor ze willen werken en dat was niet voor die plant VDE en ook niet voor Vercauteren die imo te licht weegt om bonscoach te zijn. Voor Advocaat hopelijk wel. Er moet ook dringend een leider komen in de ploeg die de kapiteinsband krijgt. Ik stel voor dat die naar Kompany of Defour gaat, ze zijn beiden tweetalig en hebben het respect van de andere spelers. Kompany heeft ook bijna de meeste ervaring op zak

The Black Mamba

Legacy Member
Defour zou inderdaad wel kunnen uitgroeien tot zo een speler. Geeft zich altijd de volle 100% en ook bij Standard is hij als jonge gast al de patron. Voor mijn part mag hij dan ook de Kapiteinsband hebben , het probleem is dat hij nog niet eens een vaste plaats heeft bij de rode duivels (rechts? centraal als spelmaker of als controlerende middenvelder?), zodra hij een vaste plaats en vaste rol heeft als controlerende middenvelder dan zou hij kapitein moeten zijn. Fellaini zal nooit een echte leider zijn volgens mij. Vertonghen weet ik niet.

starspike

Legacy Member
Arno! zei:
Defour zou inderdaad wel kunnen uitgroeien tot zo een speler. Geeft zich altijd de volle 100% en ook bij Standard is hij als jonge gast al de patron. Voor mijn part mag hij dan ook de Kapiteinsband hebben , het probleem is dat hij nog niet eens een vaste plaats heeft bij de rode duivels (rechts? centraal als spelmaker of als controlerende middenvelder?), zodra hij een vaste plaats en vaste rol heeft als controlerende middenvelder dan zou hij kapitein moeten zijn. Fellaini zal nooit een echte leider zijn volgens mij. Vertonghen weet ik niet.

Ik ga hier even "out on a limb": Als Vertonghen, Kompany, Fellaini en Martens blijven evolueren, zie ik Defour zelfs op de bank zitten bij Dickie Dick.
En dat is niets negatiefs tov Defour, eerder een teken van de centrale "weelde" die we hebben.

Archaos

Legacy Member
Kompany zou een hele goeie kapitein zijn. Defour en Vermaelen waarschijnlijk ook.

Maar geef die band maar aan Vertonghen voor mijn part. Als je bij Ajax slaagt, is dat teken dat je je bek durft opentrekken. Is beenhard en wil altijd winnen. Alleen heeft hij naast het veld misschien nog niet zoveel uitstraling/leiderschap??.

nakedbarrel

Legacy Member
Archaos zei:
Kompany zou een hele goeie kapitein zijn. Defour en Vermaelen waarschijnlijk ook.

Maar geef die band maar aan Vertonghen voor mijn part. Als je bij Ajax slaagt, is dat teken dat je je bek durft opentrekken. Is beenhard en wil altijd winnen. Alleen heeft hij naast het veld misschien nog niet zoveel uitstraling/leiderschap??.

Vertonghen is niet perfect tweetalig en zal dus ergernis oproepen bij ' de Walen ' als het eens wat minder gaat

The Black Mamba

Legacy Member
Defour is een vlaming die in Wallonië een held is. Hij zou eigenlijk de perfecte kapitein zijn :d

Timmie

Legacy Member
Zucht. Is de KBVB nu echt dom?
Voor de thuismatch tegen Turkije laten ze 12 000 bezoekende supporters toe.

:doh:

Daar gaat ons thuisvoordeel.

starspike

Legacy Member
Arno! zei:
Defour is een vlaming die in Wallonië een held is. Hij zou eigenlijk de perfecte kapitein zijn :d

:D :D
En toch "erg" dat we in dit landje zo moeten denken, hé...

Prastepius

Legacy Member
de kbvb weet zelf dat het wk verloren is en wil nu daarom zoveel turken toelaten = kassa kassa

Marsu

Legacy Member
nakedbarrel zei:
Marsu, uw opstelling is idd niet zo slecht en overstijgt het inzicht van de gemiddelde Belgische bondscoach en al zeker die van VDE.

Vermaelen moet echter altijd spelen ipv Van Buyten, Kompany is toch tweetalig dus kan even goed communiceren met Thomas dan met dannyboy. EN Fellaini moet toch zowiezo spelen, heeft al meermaals bewezen dat hij de sterkste Duivel is op dit moment. Is de enige die vorig jaar iets betekende bij een topclub. Ja Everton is een topclub in vergelijking met Standard, Anderlecht, Club Brugge, Lille en AZ. Hij is enorm sterk in de duels, technisch goed, heeft een scherp randje en scoort makkelijk. Ik kan me echt geen reden inbeelden om die op de bank te zetten hoor.

Dus misschien moeten we het doen als volgt :p.


------------------------Bailly-------------------------


VDB---------Kompany--------Vermaelen-----Van Damme


----------------Defour-------Vertonghen--------------

Hazard------------------------------------------Witsel

-----------------------Fellaini-------------------------

----------------------Dembele------------------------

Ik wil Fellaini op de plein zetten, enkel ten koste van Defour dan. Maar het evenwicht gaat dan verstoord zijn. Dembele is geen diepe spits, hij is neit de man die in een tijd de bal perfect naast de keeper kopt. Of zoals De Sutter tegenwoordig alle makkelijke kansen verprutst en de moeilijkste er op een makkelijk ogende manier inkegelt. :D

Dembele speelt in steun van een spits, je kan daar Fellaini dan zetten als diepe spits... Maar ik weet niet, hij heeft geen echt goede trap en heeft vooral kracht en is sterk in de lucht. Maar een goede spits moet meer kunnen. Je zet hem hoog op de plaats van Dembele en laat hem in steun spelen van een makkelijk scorende spits of je zet hem op de bank als extra troef. Onze Duivels hebben veel problemen met balans en scoren, de trainers van de laatse jaren zien opeens aanvallende talenten met hopen en gaan die allemaal opstellen in een redelijk defensieve opstelling met hoge ballen en wat nog allemaal. :wtf: Je kan ook niet zomaar spelers verplicht opstellen omdat ze goed zijn, zoals Dembele diep in de spits zetten... Die gast gebruikt daar het minste van al zijn voetballende vaardigheden, wat zijn sterkste punt is, hij moet dan alle goals opleveren, wat niet zijn sterkste eigenschap is, ... Je moet compromissen maken ipv forceren. Dembele is een schaduwspits en die mag je nog niet uit positie spelen tot hij het doel beter weet staan.

Maar Defour eruit voor Fellaini is de enige keus die ik zie. En als Fellaini geel heeft ******* je hem van het veld, stante pede. Plus Vertonghen vind ik niet zo goed samenpassen met Fellaini, de Mo is intussen uitgegroeid tot een erg aanvallende speler maar zijn pas is eigenlijk niet zo supersterk eerlijk gezegd. Balcirculatie gaat dan iets meer tegenvallen. Maar hij is een schitterend handige speler niettemin! Vertonghen ga je zo een beetje beperken, hij gaat zijn schot zo niet veel kunnen bovenhalen want Fellaini gaat vooral zwerven in de box. Jan moet dan verdedigend alles in het oog houden.

EDIT: Witsel vind ik een van de meest overschatte spelers op de aardbol. Zoveel tamtam en zo weinig rendement.

-Steve-

Legacy Member
Bailly
VDB - Kompany - Vermaelen - Van Damme​

Tot daar ga ik akkoord, maar dan: moet je daar echt 2 verdedigende middenvelders zetten? Zou het niet lukken met 1?

Vertonghen
Hazard---------------Martens
Fellaini​

Zou dit niet werken?

De spitsen lijken me evident.

Dembele------------
-------------De Sutter​

Marsu

Legacy Member
Ik wil Vertonghen niet beperken tot puur verdedigende middenvelder, daar is hij veel te sterk voor op voetballend vlak.

Archaos

Legacy Member
Als je Defour en Vertonghen naast elkaar zet, kunnen ze idd ook aanvallend regelmatig iets bijdragen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan