Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SIO

Legacy Member
Hij zal geen fan van Clijsters zijn, anders had ze al lang een beenbreuk opgelopen ofzo :p


doomsboy :tongue:

_DM_

Legacy Member
De kans is groot dat de WK-kwalificatiematch België-Turkije op 10 oktober in het Koning Boudewijnstadion een thuismatch wordt voor de Turken. De Belgische voetbalbond wijkt immers voor het eerst af van de regel waarbij er maar 12.000 toegangskaarten van de 48.000 plaatsen naar de bezoekers gaan, zo schrijft Het Laatste Nieuws. Op vraag van het ministerie van Binnenlandse Zaken en het Centrum voor Gelijkheid van Kansen moeten ze zoveel mogelijk Turkse supporters binnenlaten.

"Uitzondering"
"Er is een uitzondering aangevraagd door Binnenlandse Zaken en het Centrum omdat er veel Turkse aanhangers in ons land wonen", zegt woordvoerde Nicolas Cornu. "We zijn al lang aan het praten om te zien hoe we de ticketverkoop het best kunnen regelen. Er was sprake van elk de helft maar dat voorstel hebben we afgeslagen. Maandag volgt een nieuwe onderhandelingsronde. Waarschijnlijk wordt er dan beslist om in een eerste fase twee pakketten van 12.000 kaarten beschikbaar te maken, één voor elke ploeg. Afhankelijk naar de vraag, zien we naar wie de rest gaat."

Tanende interesse Belgische fans
De kans is bijzonder groot dat het voornaamste deel van die 'rest' naar Turkse supporters zal gaan. De Rode Duivels moeten voor die partij nog aan de bak tegen Spanje en Armenië zodat ze wellicht op 10 oktober uitgeschakeld zijn voor het WK in Zuid-Afrika. De Turken zullen wel nog in de running zijn voor het WK zodat ze mogelijk een gigantische supportersmacht op de been gaan brengen.

Vrees voor rellen
De Belgische supportersclubs vrezen het ergste. "Daar de spektakelwaarde allicht nul zal zijn, zal er niet veel volk afzakken naar het stadion. Voeg daarbij nog eens een ticketprijs van 20 euro en de meeste mensen blijven thuis. Daarnaast is de vrees voor rellen groot." De voetbalbond is er op voorzien. "Bij de vergaderingen met Binnenlandse Zaken en het Centrum zitten ook mensen van de politie om te zien hoe alles in goede banen geleid kan worden. We willen problemen zoals tijdens de wedstrijd tegen Bosnië, waar supporters van de tegenpartij tussen de Belgische fans zaten, vermijden."

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-V ... lgie.dhtml

Alle, veel Turken in het stadion, that's a first :rofl:

Mako

Legacy Member
het centrum voor gelijkheid van kansen??? :confused:

wtf hebben die mannen zelfs te maken met de voetbal? Alsof het zo'n discriminatie is om "maar" een kwart van de tickets beschikbaar te stellen voor de Turken, tis nu niet dat er van de 10miljoen Belgen 2,5 miljoen van Turkse afkomst zijn...

Bon, niet dat er van mij geen Turken in het stadion mogen zitten hoor, het zou mij niet minder kunnen schelen wie er allemaal in het stadion mag. Maar dat stom Centrum werkt gewoon gelijk een rode lap bij mij, als die mannen vermeld wordt, wéét ge gewoon dat het om een onnozeliteit gaat.

SIO

Legacy Member
Wat een kutzever, heeft dat ministerie van binnenlandse zaken geen serieuzere zaken op te lossen? man man man het wordt hier met de dag belachelijker ipv te verbeteren :x

Starrk

Legacy Member
Een te verwachten evolutie. We zijn bezoeker in ons eigen land. De Turkse ambassade, aka. het CGKR, heeft er zich ook weer mee gemoeid. Belachelijk.

NemesisBE

Legacy Member
Arno! zei:
Onlangs was er een artikel dat het toch zou kunnen op een of andere manier. Sinds dan niets meer van gehoord. Ik zal het artikel morgen eens opzoeken voor jou. Nu heb ik meer zin om in mijn bed te kruipen. Toedeloe.

nadien is er een kort persbericht verschenen waarin gesteld werd dat Tchité nooit iets zou worden hoor ;)
ben 200% zeker van dat artikel :)

enneu, Turken? :rofl::rofl::rofl::rofl:

altijd die gelijke kansen? kansen krijgen ze genoeg ja, gvd

Marsu

Legacy Member
GEGEN DIE WAND!

Nee maar als ze de lege zitjes opvullen kan het me geen barst schelen. Willen de sups geen Turken overal in't stadion? Ga dan de overige 36000 zitjes opvullen.

The Black Mamba

Legacy Member
Lord Roel zei:
nadien is er een kort persbericht verschenen waarin gesteld werd dat Tchité nooit iets zou worden hoor ;)
ben 200% zeker van dat artikel :)


enneu, Turken? :rofl::rofl::rofl::rofl:

altijd die gelijke kansen? kansen krijgen ze genoeg ja, gvd

Jammer als het zo is :(

Ik herriner mij dat er eerst wel , dan niet , dan weer wel en nu dus blijkbaar weer niet. We zouden hem goed kunnen gebruiken.

Ik heb eens gegoogled en inderdaad op 9 juli een artikel dat die nieuwe regels van de Fifa waardoor het wel mogelijk zou zijn , niet van toepassing zijn op Tchité. Ik was op reis toen daarom dat ik het dus gemist heb :(

Maidrion

Legacy Member
Een incompetente voetbalbond en de wetenschap dat het CGKR elke dag weer bewijst wat voor een nutteloos en ridicuul orgaan het is. Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven.

Marsu

Legacy Member
Spijtig, khad wel graag ne spits met minstens ne lepel gehad ipv een zeefje.

Mako

Legacy Member
Marsu zei:
GEGEN DIE WAND!

Nee maar als ze de lege zitjes opvullen kan het me geen barst schelen. Willen de sups geen Turken overal in't stadion? Ga dan de overige 36000 zitjes opvullen.

voila, vind ik ook. Verkoop gewoon tickets aan degenen die tickets willen, of dat nu allochtone of autochtone Belgen zijn. Zolang het stadion maar vol zit.

Maar waarom moet dat stom Centrum er zich weer mee moeien? Dat ze zich is bezig houden met échte gevallen van discriminatie ipv zo'n futiliteiten.

nasredinho

Legacy Member
12 000 turken xD

aan ene kant is het schandalig, aan andere kant is het deels ons schuld, als we toch ieder keer met amper 10 000 mannen naar onze rode duivels gaan kijken, kan ik wel verstaan dat bond er wel wat meer geld wilt uit halen, door meer bezoekers toe te laten.

sfeer zal wel fantastisch zijn

nakedbarrel

Legacy Member
Marsu, uw opstelling is idd niet zo slecht en overstijgt het inzicht van de gemiddelde Belgische bondscoach en al zeker die van VDE.

Vermaelen moet echter altijd spelen ipv Van Buyten, Kompany is toch tweetalig dus kan even goed communiceren met Thomas dan met dannyboy. EN Fellaini moet toch zowiezo spelen, heeft al meermaals bewezen dat hij de sterkste Duivel is op dit moment. Is de enige die vorig jaar iets betekende bij een topclub. Ja Everton is een topclub in vergelijking met Standard, Anderlecht, Club Brugge, Lille en AZ. Hij is enorm sterk in de duels, technisch goed, heeft een scherp randje en scoort makkelijk. Ik kan me echt geen reden inbeelden om die op de bank te zetten hoor.

Dus misschien moeten we het doen als volgt :p.


------------------------Bailly-------------------------


VDB---------Kompany--------Vermaelen-----Van Damme


----------------Defour-------Vertonghen--------------

Hazard------------------------------------------Witsel

-----------------------Fellaini-------------------------

----------------------Dembele------------------------


Zal volgens mij prima lukken, ik heb wel twijfels bij VDB want hij is voor mij geen echte rechtsback maar rechtsbuiten. Bij gebrek aan een goede rechtsback dus toch Anthony daar.

Van Damme op links is in mijn ogen vanzelfsprekend, de sterkste linksback in onze competitie en enorm gevaarlijk op stilstaande fases. Op termijn mss Pocognoli daar.

Bailly in doel omdat hij gwn de meerdere is van Stijn Stijnen.

Defour en Vertonghen verdedigend omdat Fellaini grotere aanvallende kwaliteiten heeft dan hen dus schuiven met deze spelers zou ik niet doen, die driehoek zit goed zo denk ik.

Hazard en Witsel bevolken de flanken, Hazard is een toptalent dus die moet altijd spelen en kan op de flank brokken maken. Witsel is iets minder bezig de laatste tijd maar ik geef hem toch de voorkeur op Martens.

Fellaini net achter Dembele en slechts 1 spits, waarom? Omdat je normaal speelt met een targetman en eentje die snel is en een actie kan maken. Moussa is een combinatie van die dingen dus 1 spits is voldoende. Ik denk niet dat het verstandig is om een goede middenvelder op te offeren voor een op dit moment nog middelmatige spits en dus kies ik dit systeem dat in balbezit een 4-3-3 is en in balverlies een 4-5-1.

Archaos

Legacy Member
nakedbarrel zei:
------------------------Bailly-------------------------


VDB---------Kompany--------Vermaelen-----Van Damme


----------------Defour-------Vertonghen--------------

Hazard------------------------------------------Witsel

-----------------------Fellaini-------------------------

----------------------Dembele------------------------

Mja, ik vrees dat je op deze manier al helemaal weinig scorend vermogen hebt. Een type Sonck of De Sutter is toch wel broodnodig.

Witsel zou ik er nu ook uit laten. Acteert al een hele tijd niet meer op niveau + hij neemt het ook niet zo nauw met z'n taken. Ik krijg van hem niet de indruk dat hij wil 'sterven' voor de ploeg (ok, hij is niet de enige, maar ik heb dat gevoel toch vooral bij hem). We hebben meer spelers met een 'over-mijn-lijk' mentaliteit nodig.


De ploeg die Vercauteren in de eerste helft opstelde was eigenlijk wel goed.
Alleen nog Kompany voor Van Buyten en eventueel Bailly (als ie z'n goede prestaties kan doortrekken) voor Stijnen. :)

-Steve-

Legacy Member
Kunt ge Dembele niet op de plaats van Witsel zetten en De Sutter in de spits? Als dat niet gaat, moeten Dembele en Witsel naar de bank. Martens op links en Sutter als spits.

nakedbarrel

Legacy Member
Archaos zei:
Mja, ik vrees dat je op deze manier al helemaal weinig scorend vermogen hebt. Een type Sonck of De Sutter is toch wel broodnodig.

Witsel zou ik er nu ook uit laten. Acteert al een hele tijd niet meer op niveau + hij neemt het ook niet zo nauw met z'n taken. Ik krijg van hem niet de indruk dat hij wil 'sterven' voor de ploeg (ok, hij is niet de enige, maar ik heb dat gevoel toch vooral bij hem). We hebben meer spelers met een 'over-mijn-lijk' mentaliteit nodig.


De ploeg die Vercauteren in de eerste helft opstelde was eigenlijk wel goed.
Alleen nog Kompany voor Van Buyten en eventueel Bailly (als ie z'n goede prestaties kan doortrekken) voor Stijnen. :)

De Sutter vind ik persoonlijk niet klaar voor een basisplaats, wie ga je dan opofferen voor hem? Ik denk dat als je Dembele echt in stelling brengt dat hij ook wel een redelijke afwerker is en Fellaini is dat ook dus ik zou het eens proberen.

SteveDB zei:
Kunt ge Dembele niet op de plaats van Witsel zetten en De Sutter in de spits? Als dat niet gaat, moeten Dembele en Witsel naar de bank. Martens op links en Sutter als spits.

Ik zie Dembele echt liever in de spits omdat we anders totaal geen snelheid hebben vooraan. Met Fellaini en De Sutter hebt ge dan twee dezelfde types vooraan maar niemand die achter de verdediging kan lopen en lol Dembele op de bank, 1 van de 5 grootste talenten van de ploeg op de bank zetten :crazy:

Glor

Legacy Member
Maar je theorie slaat toch op niet veel hoor. Normaal speel je met een targetman en een snelle man errond maar omdat Dembele beide kan speel jij maar met één spits zeg je. Hij kan mss wel beide maar niet tegelijktijdig ih. Hij kan moeilijk de bal als targetman afleggen naar zichzelf om dan te beginnen dribbelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan