De Camargo kan goed koppen. Daar stopt het wel. Daarom dat ie meer aanvallende steun nodig heeft, kvind hem niet zo goed passen inde systeem van de RD. Martens moet spelen, zet die jongen op de linkerflank, onze beste speler voor op die plaats, zet Dembele in de aanval met Sonck diep. Wesley is nu wel uit vorm dusja, vervang die maar door De Sutter misschien. Maar De Sutter heeft tegenwoordig veel teveel kansen nodig (is de eigenschap om mooie knallen te scoren verloren blijkbaar), hopelijk vindt die zijn beste vorm terug want nu vind ik hem niet zo speciaal meer.
Hazard moet op het veld staan, achter de spitsen het spel verdelen, Vertonghen als buffer voor de verdediging achter hem. Rechts op het middenveld wil ik Hazard niet zetten want daar gaat die spelverdelende eigenschap van hem verloren en hij is onze beste playmaker imo, beter dan Defour. En Defour zet je dan maar rechtsmid, hij moet zijn lelijke snater maar houden, hij is de coach niet. Hij heeft een erg sterke voorzet, hij kan zijn mannetje wel eens voorbij gaan nu en dan en kan afwisselen met Hazard af en toe.
Het middenveld is bij ons eigenlijk echt hét grote struikelblok. We hebben Vertonghen, Fellaini, Defour, Hazard(aanvaller/aanvallend mid) en Martens. Dan laten we mogelijke opkomende spelers als De Mul/Witsel nog buiten beschouwing. Wat is het beste systeem met die jongens? Je hebt zoveel talent maar zo weinig plaatsen. Zet Vertonghen op de linksback, dan verlies je zijn supersterke tackle en snoeihard schot op het middenveld. Fellaini is moeilijk te combineren met Hazard want ze spelen in dezelfde zone, wie gaat er dan verdedigen? De Mo kan niet zijn targetmantalenten gebruiken want dan is er geen stofzuiger meer op het middenveld. Dus dan moet je hem al in de aanval sturen als targetman en dat is nog nooit deftig gegaan bij de RD. Defour wil niet op de vleugel spelen, zijn plaats is dan ook logischerwijze centraal op het middenveld. Maar hij is verdedigend zwakker dan Vertonghen en aanvallend moet hij Hazard als zijn meerdere erkennen. Een oplossing is om zonder nadrukkelijke flanken te spelen misschien dus:
------Martens(AMC)-----------Hazard(AMC)------
---------Vertonghen(MC)----Defour(MC)----------
Als Hazard naar de flank uitwijkt kan Defour inschuiven en zijn eigen spelverdelende kwaliteit/oog voor passes gebruiken terwijl Hazard probeert vrij te staan voor een pas te krijgen en de voorzet in de box te werpen. Idem met Martens, Als Hazard centraal staat aan te vallen moet Defour achterblijven en die rechterflank wat afschermen, als hij mee gaat aanvallen moet Vertonghen sowieso defensief overzicht bewaren op het middenveld. Dit zou wel kunnen lukken aangezien Hazard zich goed voelt in die vrije rol. Defour en Vertonghen moeten er dan gewoon op letten dat ze niet allebei in de aanval trekken en zich zo kwetsbaar maken op de counter.
Defensief is de weelde iets minder. VDB speelt sowieso RB, centraal moet je een leider aanduiden en een volgeling die goed aanvult. Kompany koppelen aan Vermaelen, zolang die maar genoeg praten want ze zien altijd mekaar in de rug gepakt worden maar praten niet genoeg. Van Buyten zou eigenlijk dé patron moeten zijn in de verdediging maar dan moet je hem wel duidelijk naar voor duwen als coach. Bij Bayern kan Daniel dat goed met de occasionele blunder (niet ZO vaak eigenlijk maar bon) dus waarom niet bij de RD? Gebrek aan communicatie lijkt me. Op links Van Damme of Pocognoli. Van Damme is een reusachtige hulp inzake werkkracht/duelkracht bij stilstaande fases. Poco daarnaast is snel, heeft een goede voorzet en kan loeihard uithalen met zijn linker. Daarom zou ik een Poco in vorm verkiezen boven Van Damme.
Deschacht mag drankjes uitdelen na de match.
----------------------De Sutter---------------------
----------------------Dembele----------------------
---------Martens-------------------Hazard----------
--------Vertonghen--------------Defour-------------
-Pocognoli----Van Buyten---Kompany---Vandenborre-
----------------------Bailly-------------------------
Van Buyten is beetje twijfelachtig, eigenlijk moet dat normaalgezien een onbetwiste basisspeler zijn maar het vlot niet bij de RD, Vermaelen staat gelukkig wel klaar om mee te doen en Lombaerts vind ik nog beter, de keren dat ik hem zag spelen heeft hij me énorm gecharmeerd. Bailly in doel is gewoon voor een frisse wind daar te krijgen, Stijnen heeft te veel noten op zijn zang en keept niet naar behoren atm. De beste keeper verover zijn plaats op de training wel maar ik denk dat Bailly de beste keuze is naar de toekomst toe hoewel het niet onlogisch is dat Stijnen nog zijn kans krijgt, hij heeft immers schitterende reflexen.
Als je De Camargo gaat deponeren zou ik met een aanvallende linie spelen zoals Standard dat doet met De Camargo centraal. Dembele speelt dan links, Hazard rechts maar hoger als anders. Als je aanvalt speel je dan 4-3-3 maar eigenlijk zit je meestal in een 4-3-2-1. Vertonghen is dan sowieso verdedigende mid, Defour achter Martens en de laatsgenoemde als nummer 10. Hij kan dat, dat heeft hij ook al bewezen. Dan heb je aanvallend sterke, snelle dribelkonten die kunnen insnijden en afwisselen, eentje die ze kan binnenprikken en een driehoek op het middenveld met veel voetballend vermogen.