Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benjamin

Legacy Member
Oranje heeft vandaag helaas niet zo goed gepresteerd. Onnodige tegendoelpunten door slap verdedigen.

Wat betreft Advocaat: nu kan hij nog niet beginnen. Misschien over een paar weken wel maar nu is hier nog niets over te zeggen omdat hij nog zaken moet doen met zijn vorige werkgever. Vaak is het zo dat wanneer een trainer voortijdig een club verlaat dat er dan beperkingen zijn wanneer hij weer trainer mag worden en bij welke clubs (vaak niet bij de directe concurrenten in dezelfde competitie gedurende een bepaalde periode).
De trainer gaat akkoord met deze afspraken omdat hij dan een hogere ontslagvergoeding krijgt.
Gewoon even afwachten dus...
Moest Advocaat eerder willen beginnen dan moet Vercauteren maar zijn plaats kennen. Hij moet, als iemand die zomaar eventjes een prestigiues baantje kreeg in het voetbal zonder iets gepresteerd te hebben (ik doel nu op het coachen van de jeugdploeg), sowieso blij zin dat hij nu interim coach mag zijn van de rode duivels.

Glor

Legacy Member
Wanneer heeft Vercauteren een jeugdploeg geleid? Toch niet de laatste 5 jaar. Hij is drie jaar trainer geweest van Anderlecht dus ik weet niet wat je juist bedoelt :p

waffel

Legacy Member
Arno! zei:
Inderdaad ik ken je niet. Daarom dat het ook maar om te lachen was :p

Niet alles zo serieus nemen , ik doe niets liever dan mensen uit hun kot te lokken.

Hey Aaarnooooooooold. Hey Arnold!

NemesisBE

Legacy Member
Stijn Stijnen: 'Tweede helft was ondermaats'

Stijn Stijnen stond in de tweede helft doorlopend onder druk. De doelman van Club redde enkele keren de meubelen.
'Ik denk niet dat ik veel heb verkeerd gedaan', aldus de Limburger die zijn 30ste cap pakte. 'Het eerste doelpunt was een hard schot. De man die scoorde sloeg eerst nog met zijn hand op de bal alvorens hij binnenkopte. Ik heb dat niet gezien, maar mijn ploegmaats vertelden het. Ik heb me weinig te verwijten. Ik denk dat ze vijftig corners hebben gekregen en ik zat er altijd goed tussen.'

Jullie begonnen goed maar dan zakte het in elkaar.
'De eerste helft ging nog. Het was gelijkopgaand, maar net voor de rust kregen we een strafschop tegen. Ik heb me laten vertellen dat het er geen was. Dat is niet leuk. Maar dan zouden we niet uit de kleedkamer mogen komen zoals we nu gedaan hebben. De tweede helft was echt ondermaats. We maakten altijd de verkeerde keuzes. De individuele actie zoeken toen dat niet nodig was. Lang met de bal lopen. Dat deden we in de eerste helft niet. Na de rust liepen we daardoor vooral balverlies op.'

Blijven jullie niet te veel ter plaatse trappelen?
'We moeten ons optrekken aan het begin. We mogen die individuele fouten niet blijven maken. Dat is nu al vier jaar zo. Deze groep kan ver komen, maar die foutjes moeten eruit. Anders kunnen we nooit winnen.'

Dit belooft niet veel goeds voor Spanje.
'Dat is een andere wedstrijd, een andere beleving. Er was deze week ook gretigheid, maar een oefenduel is toch nog altijd iets anders. Pas op, daarmee wil ik niet zeggen dat we niet beter hadden moeten spelen dan in die tweede helft die echt wel onder niveau was. Het moet de volgende keer beter. Dat is duidelijk.'

Bron: Het Nieuwsblad - 13/08/09

hihi

Muismat

Legacy Member
Gavin zei:
sporza: "Vercauteren blijft tot einde van het jaar"
3-0 of 4-0 tegen Spanje dan maar? Want de franky zal er waarschijnlijk niets van bakken.

Edit: En niemand mocht met de pers praten op de luchthaven. Toch te belachelijk voor woorden. :D

In Belgie maken ze toch van alles zo'n spel vind ik. Niemand geeft een hol om de Rode Duivels op internationaal gebied, maar toch doen ze bij de bond alsof "persstops" en al die zaken nodig zijn. We staan niet onder druk, we moeten geen toernooien winnen en ocharme ons kwalificeren voor een eindronde is tegenwoordig al onder druk staan.

Ik ben niet een van die mensen die nog geloofd in de kwalificatie voor het WK 2010 (behalve Vandereycken en zijn 3 andere kaartmakkers zijn er niet veel denk ik) maar stél nu eens dat Advocaat direct wilt beginnen en aan het roer komt tegen Spanje. Schokeffect, en het loopt goed af. Wie weet dan hé...

Ik bedoel gewoon de KBVB zijn zo'n schijters. Wat heeft dat nu voor zin om Vercauteren nog een half jaar te laten prullen want hij wilt duidelijk niet communiceren met Advocaat & Advocaat moet dus eig van nul beginnen in januari.

Amateurs zijn het bij de bond, nog niet eens de rangen onderling gesloten kunnen houden & dan nog Vercauteren aanstellen die echt denkt dat hij bondscoach is, wat hij technisch gezien wel is maar als hij nu echt denkt dat hij geen warmhoudertje was ist toch maar nen idioot. En ik snap dus echt niet waarom Stijnen een hele match keept, die man speelt een degelijke eerste helft -> gooi nen andere keeper derin. (onder het motto ervaring opdoen bij de RD, tis niet dat Stijnen nog zoveel vertrouwen nodig heeft en waar zijn oefenmatchen anders voor?) Stel dat Stijnen zich blesseert dan moet er een keeper in de goal staan (Proto (lol) of Bailly) die nog nauwelijks ervaring heeft bij de RD en waarvoor zijn oefenmatchen anders?

Bij die 0-1 dacht ik nog, alé mss snappen ze het eindelijk is maar vanals een ploeg 1-1 maakt of voorkomt kunnen wij echt niet meer winnen. Ik zou wel eens willen weten wat de laatste oefenmatch/match met inzet was waar we op achterstand komen en dan nog winnen. Volgens mij is dat al een half decennia geleden. En het is mij ook een raadsel waarom Mpenza der weer bij zit, no offense das elke keer hetzelfde dat hij is in een of andere nutteloze competitie er een paar binnenschopt en dan spreekt iedereen weer over een comeback. Als hij er 20+ binnentrapt op het einde van het seizoen in Zwitserland dan neem ik dat terug, maar ik geloof der persoonlijk niks van.

BleKKie

Legacy Member
juj vercauteren blijft, geen illusies maken en dus is het wachten op progressie tegen 1 jan.

nakedbarrel

Legacy Member
Lord Roel zei:
ik ben een Stijnen verdediger in de meeste discussies hier, vooral omdat starspike dingen zag die er ni waren (zoals flaters tegen Bosnië bv ...)
maar vandaag, goal 1 kon ie zeker meer aan doen ^^

Starspike overdrijft soms in zijn uitlatingen en is niet altijd objectief maar dat ben jij toch ook niet als je ontkent dat Stijnen fouten maakte in de wedstrijden tegen Bosnië.

Vorig weekend tegen Lokeren was er op een bepaald moment een actie en die aanvaller van Lokeren komt in de 16 en Stijnen daar naartoe terwijl de hele box vol verdedigers staat. Stijnen stond op het moment van het schot uit een schuine hoek op de hoek van zijn kleine baklijn terwijl er 2-3 verdedigers van Brugge + aanvallers van Lokeren nog in de doelmond staan. Vervolgens veegt hij met zijn voet over de bal en kan iemand van Lokeren de bal net niet binnen glijden. Dieje kerel denkt precies da tem libero speelt ofzoiets, echt zo ne kamikaze-piloot dieje dan bij die situaties, Oh Stijnen is zo sterk 1 tegen 1, de bal eventueel raakt met veel meer geluk dan kunde. Nu spijtig genoeg voor hem is het geluk helemaal op en veegt hij er de laatste tijd constant naast. Zoals ik voor de match al zei, is het spijtig dat Bailly niet beschikbaar was. Dan is er natuurlijk nog de vraag of die kenners van de technische staf ook zien dat het tijd is voor verandering. Ik hoop alvast dat het bij Advocaat zo is!

antHraxx zei:
Zelfkritiek staat ook niet in die zijn woordenboek.

Idd, daar heeft em echt gene kaas van gegeten ze. Maja hij heeft wel efkes 50 corners feilloos geplukt :rofl:

Adrei

Legacy Member
Gavin zei:
sporza: "Vercauteren blijft tot einde van het jaar"
3-0 of 4-0 tegen Spanje dan maar? Want de franky zal er waarschijnlijk niets van bakken.

Edit: En niemand mocht met de pers praten op de luchthaven. Toch te belachelijk voor woorden. :D
Vroeger werd ik altijd ziek van de resultaten die Anderlecht kreeg onder Franky.
Nu ga ik echt helemaal geen matchen meer volgen van de Rode Duivels totdat Advocaat onze Bondscoach is.
Die kerel is zo hatelijk. >_<

Goeie voetballer, mislukte trainer.
Dat is Franky.

Audiosleef

Legacy Member
Man man

In plaats van Dick te laten overnemen zodat de resterende zonder belang gebruikt kunnen worden om het nieuwe systeem gewoon te worden en automatismen in te bouwen. Dat ze Vercauteren gewoon dumpen, hij wist op voorhand dat hij interim coach zou zijn...

The Black Mamba

Legacy Member
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Dick de Mpenza's en de Soncks thuis gaat laten. Franky is trouwens nog in staat om tegen Spanje Buffel om te roepen nu die eens een goede wedstrijd heeft gespeeld bij Cercle...

Vleminckx , De Sutter , Mirallas , Dembele , Hazard en De Camargo zijn de spitsen die we in de toekomst gaan gebruiken dus waarom Sonck en Mpenza nog oproepen voor die paar wedstrijden dat we nu nog spelen zonder een echte inzet en dan mogen die mannen nog een halve match spelen ook :puke:. Daar kan ik echt niet met overweg. En wanneer gaat de bond eens werk maken van Tchité? Er waren toch berichten dat het nu toch mogelijk zou zijn. In andere landen hadden ze dat al lang geregeld , bij ons moet de speler dat zelf regelen :ironic:

En wanneer krijgt Maarten Martens eens zijn kans? Gaan ze die jongen nu blijven in het publiek zetten. Die had minstens een helft moeten spelen.
En laat Defour bij de rode duivels spelen zoals bij Standard of op rechts want als centrale middenvelder in een aanvallende rol ... Het trok op niets.

Het was gisteren alweer frustrerend om te kijken.

nakedbarrel

Legacy Member
Arno! zei:
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Dick de Mpenza's en de Soncks thuis gaat laten. Franky is trouwens nog in staat om tegen Spanje Buffel om te roepen nu die eens een goede wedstrijd heeft gespeeld bij Cercle...

Vleminckx , De Sutter , Mirallas , Dembele , Hazard en De Camargo zijn de spitsen die we in de toekomst gaan gebruiken dus waarom Sonck en Mpenza nog oproepen voor die paar wedstrijden dat we nu nog spelen zonder een echte inzet en dan mogen die mannen nog een halve match spelen ook :puke:. Daar kan ik echt niet met overweg. En wanneer gaat de bond eens werk maken van Tchité? Er waren toch berichten dat het nu toch mogelijk zou zijn. In andere landen hadden ze dat al lang geregeld , bij ons moet de speler dat zelf regelen :ironic:

En wanneer krijgt Maarten Martens eens zijn kans? Gaan ze die jongen nu blijven in het publiek zetten. Die had minstens een helft moeten spelen.
En laat Defour bij de rode duivels spelen zoals bij Standard of op rechts want als centrale middenvelder in een aanvallende rol ... Het trok op niets.

Het was gisteren alweer frustrerend om te kijken.

Je vergeet de Simonsen

NemesisBE

Legacy Member
De Camargo bij de Duivels vind ik ook maar een flop tot nu toe eigenlijk.

het ging goed met Sonck-Dembele in de matchen tegen Turkije & Spanje en plots omdat Igor Belg wordt, moet hij precies opgeroepen worden. terwijl je dan opeens een ander systeem moet gaan spelen...

The Black Mamba

Legacy Member
Lord Roel zei:
De Camargo bij de Duivels vind ik ook maar een flop tot nu toe eigenlijk.

het ging goed met Sonck-Dembele in de matchen tegen Turkije & Spanje en plots omdat Igor Belg wordt, moet hij precies opgeroepen worden. terwijl je dan opeens een ander systeem moet gaan spelen...

Liever Igor die we in de toekomst nog gaan gebruiken dan een Sonck die compleet uit vorm is en bij Club zelfs niet eens zeker is van een basisplaats. Je reageert een beetje naast mijn punt. Ik vond vorig jaar Sonck een meerwaarde voor de RD's , zeker toen we nog kans maakten op de kwalificatie. Hij was voor nieuwjaar ook in uitstekende vorm en scoorde aan de lopende band belangrijke doelpunten. Maar nu we onze pijlen moeten richten op 2012 vind ik het belachelijk dat spelers als Sonck en Mpenza (en in mindere mate Simons , alhoewel die volgens mij nog iets kan betekenen voor de Rd's , desnoods als mentor voor de jonge gasten) worden opgeroepen. Snap je waar ik naartoe wil? Zeker gezien er jongere en betere spitsen aanwezig zijn. Die jongens moeten ervaring opdoen want het is met hen dat we moeten verder werken.

We kunnen dan evengoed Hoefkens , Buffel , Dheedene , Bob Peeters en Bassegio nog eens oproepen.

NemesisBE

Legacy Member
ik reageerde dan ook niet op u :p
gewoon omdat ge De Camargo vermeldde in uw opsomming van toekomstige spitsen dat hij ineens in me opkwam ;)

Marsu

Legacy Member
De Camargo kan goed koppen. Daar stopt het wel. Daarom dat ie meer aanvallende steun nodig heeft, kvind hem niet zo goed passen inde systeem van de RD. Martens moet spelen, zet die jongen op de linkerflank, onze beste speler voor op die plaats, zet Dembele in de aanval met Sonck diep. Wesley is nu wel uit vorm dusja, vervang die maar door De Sutter misschien. Maar De Sutter heeft tegenwoordig veel teveel kansen nodig (is de eigenschap om mooie knallen te scoren verloren blijkbaar), hopelijk vindt die zijn beste vorm terug want nu vind ik hem niet zo speciaal meer.

Hazard moet op het veld staan, achter de spitsen het spel verdelen, Vertonghen als buffer voor de verdediging achter hem. Rechts op het middenveld wil ik Hazard niet zetten want daar gaat die spelverdelende eigenschap van hem verloren en hij is onze beste playmaker imo, beter dan Defour. En Defour zet je dan maar rechtsmid, hij moet zijn lelijke snater maar houden, hij is de coach niet. Hij heeft een erg sterke voorzet, hij kan zijn mannetje wel eens voorbij gaan nu en dan en kan afwisselen met Hazard af en toe.

Het middenveld is bij ons eigenlijk echt hét grote struikelblok. We hebben Vertonghen, Fellaini, Defour, Hazard(aanvaller/aanvallend mid) en Martens. Dan laten we mogelijke opkomende spelers als De Mul/Witsel nog buiten beschouwing. Wat is het beste systeem met die jongens? Je hebt zoveel talent maar zo weinig plaatsen. Zet Vertonghen op de linksback, dan verlies je zijn supersterke tackle en snoeihard schot op het middenveld. Fellaini is moeilijk te combineren met Hazard want ze spelen in dezelfde zone, wie gaat er dan verdedigen? De Mo kan niet zijn targetmantalenten gebruiken want dan is er geen stofzuiger meer op het middenveld. Dus dan moet je hem al in de aanval sturen als targetman en dat is nog nooit deftig gegaan bij de RD. Defour wil niet op de vleugel spelen, zijn plaats is dan ook logischerwijze centraal op het middenveld. Maar hij is verdedigend zwakker dan Vertonghen en aanvallend moet hij Hazard als zijn meerdere erkennen. Een oplossing is om zonder nadrukkelijke flanken te spelen misschien dus:

------Martens(AMC)-----------Hazard(AMC)------


---------Vertonghen(MC)----Defour(MC)----------

Als Hazard naar de flank uitwijkt kan Defour inschuiven en zijn eigen spelverdelende kwaliteit/oog voor passes gebruiken terwijl Hazard probeert vrij te staan voor een pas te krijgen en de voorzet in de box te werpen. Idem met Martens, Als Hazard centraal staat aan te vallen moet Defour achterblijven en die rechterflank wat afschermen, als hij mee gaat aanvallen moet Vertonghen sowieso defensief overzicht bewaren op het middenveld. Dit zou wel kunnen lukken aangezien Hazard zich goed voelt in die vrije rol. Defour en Vertonghen moeten er dan gewoon op letten dat ze niet allebei in de aanval trekken en zich zo kwetsbaar maken op de counter.

Defensief is de weelde iets minder. VDB speelt sowieso RB, centraal moet je een leider aanduiden en een volgeling die goed aanvult. Kompany koppelen aan Vermaelen, zolang die maar genoeg praten want ze zien altijd mekaar in de rug gepakt worden maar praten niet genoeg. Van Buyten zou eigenlijk dé patron moeten zijn in de verdediging maar dan moet je hem wel duidelijk naar voor duwen als coach. Bij Bayern kan Daniel dat goed met de occasionele blunder (niet ZO vaak eigenlijk maar bon) dus waarom niet bij de RD? Gebrek aan communicatie lijkt me. Op links Van Damme of Pocognoli. Van Damme is een reusachtige hulp inzake werkkracht/duelkracht bij stilstaande fases. Poco daarnaast is snel, heeft een goede voorzet en kan loeihard uithalen met zijn linker. Daarom zou ik een Poco in vorm verkiezen boven Van Damme.

Deschacht mag drankjes uitdelen na de match.


----------------------De Sutter---------------------

----------------------Dembele----------------------

---------Martens-------------------Hazard----------

--------Vertonghen--------------Defour-------------

-Pocognoli----Van Buyten---Kompany---Vandenborre-

----------------------Bailly-------------------------

Van Buyten is beetje twijfelachtig, eigenlijk moet dat normaalgezien een onbetwiste basisspeler zijn maar het vlot niet bij de RD, Vermaelen staat gelukkig wel klaar om mee te doen en Lombaerts vind ik nog beter, de keren dat ik hem zag spelen heeft hij me énorm gecharmeerd. Bailly in doel is gewoon voor een frisse wind daar te krijgen, Stijnen heeft te veel noten op zijn zang en keept niet naar behoren atm. De beste keeper verover zijn plaats op de training wel maar ik denk dat Bailly de beste keuze is naar de toekomst toe hoewel het niet onlogisch is dat Stijnen nog zijn kans krijgt, hij heeft immers schitterende reflexen.

Als je De Camargo gaat deponeren zou ik met een aanvallende linie spelen zoals Standard dat doet met De Camargo centraal. Dembele speelt dan links, Hazard rechts maar hoger als anders. Als je aanvalt speel je dan 4-3-3 maar eigenlijk zit je meestal in een 4-3-2-1. Vertonghen is dan sowieso verdedigende mid, Defour achter Martens en de laatsgenoemde als nummer 10. Hij kan dat, dat heeft hij ook al bewezen. Dan heb je aanvallend sterke, snelle dribelkonten die kunnen insnijden en afwisselen, eentje die ze kan binnenprikken en een driehoek op het middenveld met veel voetballend vermogen.

-Steve-

Legacy Member
Zet Hazard links zodat hij naar binnen kan komen en die opstelling is compleet.

Marsu

Legacy Member
Hazard kan wisselen naar believen, hij heeft een vrije rol. Dembele en Martens moeten vooral kijken naar wat Hazard doet, best kan je nog Dembele eventueel beperken tot centrale dribbels en af en toe uitwijken naar de flank zodat enkel Martens hoeft uit te kijken naar Hazard, anders heb je meer kans op fouten in het systeem. Maar sowieso, Als Hazard van flank wisselt moet iemand anders dat gat opvullen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan