Archief - StuBru Album 100

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hellcats

Legacy Member
Man ik heb mijn redenen gekregen om het domweg te beledigen.

Jeez wees niet zo rap op u tenen getrapt omdat ik 2 groepen die jij wel leuk vindt af sta te breken.Ik heb hier ook al genoeg muziek de revue zien passeren die anderen slecht vonden en ik geweldig.Moet ik daarom ook beginnen kakken op die mensen?

Grow some skin AUB

edit:Bij deze interesseert het mij geen kloten meer als hier nog op wordt gereageert,zodoende spill your beans als je het laatste woord wil.

Bart Religion

Legacy Member
Wie is hier op z'n tenen getrapt? Als je iets afbreekt moet je ook kunnen verdragen dat je op jouw beurt wordt afgebroken als mensen het niet met je eens zijn. Of is jouw mening heilig en superieur aan alles ofzo?

Cookiebear

Legacy Member
kings of leon kan ik nog een beetje begrijpen... maar pearl jam :wtf: als je dat schijtmuziek vindt, dan wil ik weten wat voor jou dan goede muziek is (50 cent?).

kakature

Legacy Member
Damn Pearl Jam op 1, wtf, dat had ik nu niet verwacht :sad:

Dan nog liever Nevermind :p

marcel

Legacy Member
kakature zei:
Ja, ze zullen wel weer op één staan vrees ik :p
Niet dat het een slecht album is, maar er zijn betere.

Wat ik wel vervelend vind is dat het duidelijk bewezen is dat de luisteraars van StuBru nog altijd de klassiekers en oudere platen goed vinden. Waarom laten ze die dan nooit meer spelen? :(

ach, als je het stubru-personeel soms bezig hoort, hebben ze allemaal wel de Beatles, Dylan, Lou Reed, ... in hun veelgedraaide platenkast, maar die komen ook nooit aan bod.

de playlist op stubru is even veel gemarket als die van MNM en Q-music, maar meer nadruk op het alternatieve

Cookiebear

Legacy Member
ik vind mtv unplugged eigenlijk beter dan nevermind :unsure:

enja, de playlist van stubru komt niet echt overeen met die van de luisteraars... spijtig, ik zou ook wel eens een plaatje van lou reed ofzo willen horen als ik 's morgens de radio opzet :)

wel is het schandalig dat de vrouwelijke presentatrice van de album 100 zo lang moest denken voordat ze wist dat het In Bloom van Nirvana was...

"En dit was dan... euhm... euh... In Bloom natuurlijk." :sop:

shiftyke

Legacy Member
Cookiebear zei:
kings of leon kan ik nog een beetje begrijpen... maar pearl jam :wtf: als je dat schijtmuziek vindt, dan wil ik weten wat voor jou dan goede muziek is (50 cent?).

Je kan Pearl Jam slecht vinden en perfect naar andere dingen luisteren die niet slecht zijn e. Kan zijn dat hij naar een heel ander genre luistert bijvoorbeeld.

Smaken verschillen !

Radiohead, Arctic Monkeys, dEUS, Coldplay, SMashin Pumpkins vind ik dus echt verschrikkelijke muziek e, maar ik luister wel naar Pink Floyd, Led Zep, Beatles etc...

kakature

Legacy Member
bartreligion zei:
beste plaat ooit is London Calling van The Clash

Hmm, ik dacht dat punk zwaar gitaarwerk was :unsure:

'k Vind het allemaal wat soft, soms iets dat ze op donna kunnen draaien ofzo. Maar ja, ik ben dan ook totaal niet thuis in dat genre.

Bart Religion

Legacy Member
The Clash is dan ook veel meer dan simpelweg punk. Muzikaal gezien dan

Cookiebear

Legacy Member
shiftyke zei:
Je kan Pearl Jam slecht vinden en perfect naar andere dingen luisteren die niet slecht zijn e. Kan zijn dat hij naar een heel ander genre luistert bijvoorbeeld.

Smaken verschillen !

Radiohead, Arctic Monkeys, dEUS, Coldplay, SMashin Pumpkins vind ik dus echt verschrikkelijke muziek e, maar ik luister wel naar Pink Floyd, Led Zep, Beatles etc...

ik zeg niet dat 50 cent slecht is (al vind ik van wel), maar als je naar dat soort genre luistert kan ik begrijpen dat je Pearl jam slecht vind.

dEUS vind ik ook slecht, Artic Monkeys is muziek voor op de radio (niet echt mijn stijl), Coldplay is niet voor iedereen, de beatles zijn ook niet echt mijn stijl (maar een paar nummers vind ik wel goed :)), Led zeppilin is niet aan mij besteed...

en radiohead, smashing punpkings, pink floyd zijn imo zalig.
Maar ja, over smaak valt niet echt te twisten

Pol86

Legacy Member
Gebt er hier dus echt rondlopen die denken dat ze een patent hebben op goede smaak hé. Heb gisteren de top 100 niet kunnen beluisteren, maar kan mij er wel in vinden wanneer ik het lijstje zie.
Trouwens, begrijp niet waarom nieuwe groepen niet in dit lijstje zouden passen. Ben persoonlijk zelf blij dat groepen als Editors, Arcade Fire en Arctic Monkeys in deze lijst staan aangezien dit goede groepen met goede albums zijn. En daar draait het toch om? Of is het probleem dat deze albums nog niet oud genoeg zijn en bijgevolg niet kapot gedraaid worden in jullie oh zo alternatieve "jeugdhuis".

Trouwens, als ik sommige van jullie reacties lees, moet ik denken aan Comic Book Guy van The Simpsons.

Bart Religion

Legacy Member
Pol86 zei:
Gebt er hier dus echt rondlopen die denken dat ze een patent hebben op goede smaak hé. Heb gisteren de top 100 niet kunnen beluisteren, maar kan mij er wel in vinden wanneer ik het lijstje zie.
Trouwens, begrijp niet waarom nieuwe groepen niet in dit lijstje zouden passen. Ben persoonlijk zelf blij dat groepen als Editors, Arcade Fire en Arctic Monkeys in deze lijst staan aangezien dit goede groepen met goede albums zijn. En daar draait het toch om? Of is het probleem dat deze albums nog niet oud genoeg zijn en bijgevolg niet kapot gedraaid worden in jullie oh zo alternatieve "jeugdhuis".

Trouwens, als ik sommige van jullie reacties lees, moet ik denken aan Comic Book Guy van The Simpsons.

Die bands die jij opnoemt is juist van die alternatieve jeugdhuis muziek

shiftyke

Legacy Member
Pol86 zei:

een steengoed album moet een impact hebben, het moet een aanzet geven tot nieuwere groepen zelfs tot nieuwe genres. Daarom kan je over AM, KoL, Editors en al die andere groepen geen oordeel vellen of ze nu echt goed waren het tijdsbestek is veel te kort.

Trouwens Bart Religion heeft gelijk, in mijn jeugdhuis hoor ik alleen maar de groepen die jij op noemt, trouwens veel meer mainstream dan Pink Floyd of Led Zeppelin kan volgens mij niet hoor, Dark side of the moon stond 14 jaar in de Hitlijsten :')

Krayola

Legacy Member
Lol, patent op goede smaak :p.
Nee, maar echt. Bands als Editors of Arctic Monkeys hebben toch echt nog niks bewezen als ge namen als Bob Dylan of Radiohead of Neil Young ziet? Als ge een top 100 maakt van een bepaald jaar mag Arctic Monkeys of zo daar gerust in, maar in een top 100 aller tijden...?
Veel van die 'nieuwere' bandjes zijn binnen 10 jaar waarschijnlijk al lang vergeten en de houdbaarheidsdatum van sommige van hun albums is redelijk kort. Daar zijn goeie albums bij en dat zijn wel goede groepen, maar om ze in een lijst met juist vernoemde artiesten te zetten (en ze daar soms hoger plaatsen), gaat mij soms iets te ver.
En dat is niet snobberig doen of zo, dat is het gewoon een beetje in perspectief plaatsen.

Lucky-6

Legacy Member
shiftyke zei:
Je kan Pearl Jam slecht vinden en perfect naar andere dingen luisteren die niet slecht zijn e. Kan zijn dat hij naar een heel ander genre luistert bijvoorbeeld.

Smaken verschillen !

Radiohead, Arctic Monkeys, dEUS, Coldplay, SMashin Pumpkins vind ik dus echt verschrikkelijke muziek e, maar ik luister wel naar Pink Floyd, Led Zep, Beatles etc...

Hoe durf je Radiohead in datzelfde rijtje te plaatsen?

Pol86

Legacy Member
shiftyke zei:
een steengoed album moet een impact hebben, het moet een aanzet geven tot nieuwere groepen zelfs tot nieuwe genres. Daarom kan je over AM, KoL, Editors en al die andere groepen geen oordeel vellen of ze nu echt goed waren het tijdsbestek is veel te kort.

Trouwens Bart Religion heeft gelijk, in mijn jeugdhuis hoor ik alleen maar de groepen die jij op noemt, trouwens veel meer mainstream dan Pink Floyd of Led Zeppelin kan volgens mij niet hoor, Dark side of the moon stond 14 jaar in de Hitlijsten :')

Dan moeten groepen zoals Soulwax/2 many dj's en Justice hier zeker ook wel instaan.
Kan mij, zonder er verder al te veel over na te denken, geen andere groepen voorstellen die de muziekscene laatste jaren meer veranderd hebben dan bovenstaande twee groepen.
Zelfs interpol zou er dan moeten instaan. Hoe vaak wordt niet gezegd dat Interpol een invloed gehad heeft op bepaalde bands (zie editors).

En van die jeugdhuizen, hangt wss af van streek tot streek.
Om geen misverstanden te hebben, ik ken The doors, deep purple, led zeppelin, pinkfloyd, etc... Maar hoe dikwijls valt het niet op dat sommige alternaievelingen die groepen beginnen te verafgoden (terwijl ze maar de bekendste liedjes kennen) en anderen dan scheef bekijken omdat ze een bepaalde groep beter vinden dan die bovenstaande groepen die ze zelf amper kennen.
Ga nu misschien beetje zitten doordrammen, maar bijvoorbeeld, het feit dat Mia al jaren in de top 3 staat van de tijdloze staat... Dit is toch niet te begrijpen? Het feit dat dit op zo hoog scoort is toch niet meer dan kuddegedrag onder het zogenaamde "alternatieve" stubrupubliek? Vind dan bijvoorbeeld "Wat is kunst" van Noordkaap tien keer beter dan het afgezaagde "Mia".

Bart Religion

Legacy Member
De radio is gewoon kut, de echt opwindende muziek komt uit de underground en zal maar zelden te horen zijn op de radio.

shiftyke

Legacy Member
Pol86 zei:
Dan moeten groepen zoals Soulwax/2 many dj's en Justice hier zeker ook wel instaan.

Daft Punk en Kraftwerk eerder ...

Pol86 zei:
En van die jeugdhuizen, hangt wss af van streek tot streek.
Om geen misverstanden te hebben, ik ken The doors, deep purple, led zeppelin, pinkfloyd, etc... Maar hoe dikwijls valt het niet op dat sommige alternaievelingen die groepen beginnen te verafgoden (terwijl ze maar de bekendste liedjes kennen) en anderen dan scheef bekijken omdat ze een bepaalde groep beter vinden dan die bovenstaande groepen die ze zelf amper kennen.
Ga nu misschien beetje zitten doordrammen, maar bijvoorbeeld, het feit dat Mia al jaren in de top 3 staat van de tijdloze staat... Dit is toch niet te begrijpen? Het feit dat dit op zo hoog scoort is toch niet meer dan kuddegedrag onder het zogenaamde "alternatieve" stubrupubliek? Vind dan bijvoorbeeld "Wat is kunst" van Noordkaap tien keer beter dan het afgezaagde "Mia".


Over dit stuk ben ik het helemaal eens!!!

bartreligion zei:
De radio is gewoon kut, de echt opwindende muziek komt uit de underground en zal maar zelden te horen zijn op de radio.

Dat is vaak zo, vooral bij hiphop is dat zo, de echte goeie hiphop draait men nooit op de radio (tenzij dat uurtje De Hop op stubru op een uur war niemand radio luistert)

Kid_C

Legacy Member
Die lijsten zijn dan ook maar een populariteitspoll. De gemiddelde stubruluisteraar is trouwens ook verre van een "alternatieveling" zoals dat hier zo mooi wordt genoemd.

Wanneer ben je eigenlijk alternatief?

Krayola

Legacy Member
Nu ik de lijst nog eens bekijk, kom ik er ook juist op. Waar zijn The Stooges? Iggy Pop?
Die zijn legendarisch gewoon :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan