Archief - StuBru Album 100

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hellcats

Legacy Member
juist bowie gehoord maar veel te laag natuurlijk.
En welke onnozelaars zetten daar nu in godsnaam American idiot van Green gay daarin:s

Krayola

Legacy Member
The Smiths er ook in :). En Velvet Underground.
Nu, ik ben blij dat Bowie er in staat en ik vind Ziggy Stardust een goed album hé. Maar imo moet Low & Heroes daar in. Die vind ik eigenlijk vele beter dan zijn Ziggy-albums.

Bertold

Legacy Member
hm bon in willekeurige volgorde

- abbey road & sgt peppers (beatles)
- blonde on blonde (dylan)
- harvest (neil young)
- Led zeppelin I
- Electro shock blues (eels)
- Closing time (tom waits)
- OK Computer (radiohead)
- Thriller (michael jackson)
- Transformer (lou reed)
...
kan zo nog een hele tijd doorgaan, kzou uiteindelijk wel aan 100 cd's raken waarvan de helft waarschijnlijk niet bij die van stubru zullen zitten terwijl ze in mijn ogen stukken beter zijn dan de meeste die nu al de revue gepasseerd zijn :p maarja

eXoz

Legacy Member
Ikzelf vind Kings of Leon een verademing als ge ziet wat er de laatste tijd allemaal uitkomt. Ze horen zeker in de lijst, natuurlijk staan ze te hoog, maar da is ook wat de hype.

En ffs, laat ne keer de platen volledig uitspelen.

Bart Religion

Legacy Member
Kid_C zei:
Die is er dit jaar zelfs uitgevlogen.. :')

Dan zijn diegene die de lijst opgesteld hebben complete idioten.

edit. Opgesteld door luisteraars zeker. Niet moeilijk dan, complete leken dus.

Die top 500 lijst van Rolling Stone is beter dan. Al is die teveel gericht op de jaren 60 en zijn veel platen erin er gewoon ingezet om 'toch maar iets uit dat genre te hebben'

The RS 500 Greatest Albums of All Time : Rolling Stone

kakature

Legacy Member
bartreligion zei:
Dan zijn diegene die de lijst opgesteld hebben complete idioten.

edit. Opgesteld door luisteraars zeker. Niet moeilijk dan, complete leken dus.

Die top 500 lijst van Rolling Stone is beter dan. Al is die teveel gericht op de jaren 60 en zijn veel platen erin er gewoon ingezet om 'toch maar iets uit dat genre te hebben'

The RS 500 Greatest Albums of All Time : Rolling Stone

Die lijst vind ik echt niet goed. Volgens mij zijn ze daar Anti Pink Floyd bij RS, dat valt me echt op.

Bart Religion

Legacy Member
kakature zei:
Die lijst vind ik echt niet goed. Volgens mij zijn ze daar Anti Pink Floyd bij RS, dat valt me echt op.

Iig veel beter dan die van Stubru

Kid_C

Legacy Member
eXoz zei:
Ikzelf vind Kings of Leon een verademing als ge ziet wat er de laatste tijd allemaal uitkomt. Ze horen zeker in de lijst, natuurlijk staan ze te hoog, maar da is ook wat de hype.

En ffs, laat ne keer de platen volledig uitspelen.

Mwa, ik ga akkoord en niet akkoord. Als je kijkt naar de echt commerciële lichting (genre MCR, Green Day, ...) ga ik je gelijk geven. Anderzijds zijn er de voorbije jaren veel betere releases geweest die amper/geen airplay hebben gehad en het grote publiek niet hebben bereikt.

kakature

Legacy Member
Pff, ge ziet al op de site van StuBru wie de volgende is, spijtig :(

Radiohead

Bart Religion

Legacy Member
Kid_C zei:
Mwa, ik ga akkoord en niet akkoord. Als je kijkt naar de echt commerciële lichting (genre MCR, Green Day, ...) ga ik je gelijk geven. Anderzijds zijn er de voorbije jaren veel betere releases geweest die amper/geen airplay hebben gehad en het grote publiek niet hebben bereikt.

Die plaat die Green Day uitgebracht heeft onder de naam Foxboro Hottubs is anders wel behoorlijk goed.

Archaos

Legacy Member
bartreligion zei:
Dan zijn diegene die de lijst opgesteld hebben complete idioten.

edit. Opgesteld door luisteraars zeker. Niet moeilijk dan, complete leken dus.

Die top 500 lijst van Rolling Stone is beter dan. Al is die teveel gericht op de jaren 60 en zijn veel platen erin er gewoon ingezet om 'toch maar iets uit dat genre te hebben'

The RS 500 Greatest Albums of All Time : Rolling Stone

Komaan, The Beatles 3x in de top 5 :wtf:

Er zijn teveel goeie albums en artiesten om 1 groep 3x in de top 5 te zetten.


Nu ja, er is geen enkele lijst die iedereen tevreden gaat stellen.
Lijstjes zijn gewoon leuk om dat ze meestal veel goeie muziek bevatten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan