Archief - StuBru Album 100

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kakature

Legacy Member
Nog geen thread hierover? :o
Jammer genoeg de eerste 20 platen gemist, maar goed.

Bob Dylan staat er maar 1 keer in heb ik gehoord, spijtig.

Op de site van StuBru vind ik alleen nummer 100 tot 91, of mis ik iets?

Verder hoop ik dat Dark Side Of The Moon van Pink Floyd in de top 3 staat en dat The Doors en The Beatles nog enkele keren voorkomen.
'k Heb jammer genoeg niet meer kunnen stemmen omdat ik te laat was, maar dit ging mijn top 5 geweest zijn:

  1. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
  2. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
  3. The Doors - The Doors
  4. Bob Dylan - Blood on the Tracks
  5. The Doors - L.A. Woman

Hellcats

Legacy Member
verwacht er alleszinds niet veel van

Mijn kop eraf als nirvana alweer nie op 1 staat:puke:

Brianz

Legacy Member
2 dagen die het leed in de blok verzachten :
album top 100 in 2de semester & tijdloze eerste semester :p
Heb niet gestemd, vind het wel chill om naar te luisteren naar zon lijstjes, altijd wel goede muziek, over de volgorde van de nummers trek ik me niet veel aan, toch fucked naar mijn gedacht :p

kakature

Legacy Member
Ja, ze zullen wel weer op één staan vrees ik :p
Niet dat het een slecht album is, maar er zijn betere.

Wat ik wel vervelend vind is dat het duidelijk bewezen is dat de luisteraars van StuBru nog altijd de klassiekers en oudere platen goed vinden. Waarom laten ze die dan nooit meer spelen? :(

In Vlaanderen is dringend nood aan een Classic Rock radiostation of iets dergelijks. Ofwel moet StuBru weer wat oudere stuff draaien :p
In Wallonië zitten ze al met Classic 21 en in Nederland Arrow.

Approved

Legacy Member
Mijn top 5 zou er zo uitzien..

1. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
2. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
3. John Coltrane - A Love Supreme
4. Radiohead - OK Computer
5. The Cure - Boys Don't Cry

:)

shiftyke

Legacy Member
ik weet het niet meer wat ik gestemd heb waarschijnlijk:

Darkside of the moon - Pink Floyd
Sgt Peppers - Beatles
Evil Empire - RATM
Surrealistic Pillow - Jefferson Airplane
Donuts - J Dilla (niet echt realistisch, maar is gewoon één van mijn favoriete albums :p)

vloet

Legacy Member
Muse - Origin of Symmetry
Radiohead - OK Computer
Ghinzu - Blow
Jeff Buckley - Grace
The Doors

Nog veel meer favo's. Maar dit zijn toch al 5 persoonlijke toppers ^^.

Hellcats

Legacy Member
kakature zei:
Ja, ze zullen wel weer op één staan vrees ik :p
Niet dat het een slecht album is, maar er zijn betere.

Wat ik wel vervelend vind is dat het duidelijk bewezen is dat de luisteraars van StuBru nog altijd de klassiekers en oudere platen goed vinden. Waarom laten ze die dan nooit meer spelen? :(

In Vlaanderen is dringend nood aan een Classic Rock radiostation of iets dergelijks. Ofwel moet StuBru weer wat oudere stuff draaien :p
In Wallonië zitten ze al met Classic 21 en in Nederland Arrow.


Volledig met je eens

kakature

Legacy Member
Nog nooit gehoord, waarschijnlijk mijn genre niet maar 'k zal het toch even downloaden.

kakature

Legacy Member
MGMT vind ik best wel ok, de rest niet :p
Live, Afghan Wings, Sisters Of Mercy, Deus :sleep:

shiftyke

Legacy Member
kakature zei:
MGMT vind ik best wel ok, de rest niet :p
Live, Afghan Wings, Sisters Of Mercy, Deus :sleep:

Ik vind MGMT zelf fantastisch maar om die nu in den album top honderd te steken, nee dat is wat vroeg.

Bertold

Legacy Member
lol tis weer a la stubru zenne :p

sebiet heeft justice de beste plaat ooit gemaakt :lol:

kakature

Legacy Member
shiftyke zei:
Ik vind MGMT zelf fantastisch maar om die nu in den album top honderd te steken, nee dat is wat vroeg.

Hmmm ja, true. Maar in vergelijking met sommige anderen horen ze er dan wel weer in :p

Trouwens, hoorde ik dat goed, gaan ze nr 1 helemaal uitzenden? :eek:

shiftyke

Legacy Member
bt belgium zei:
lol tis weer a la stubru zenne :p

sebiet heeft justice de beste plaat ooit gemaakt :lol:

tis weer a la het publiek van stubru ja, in de Tijdloze is het nog erger, wat voor rommel men daar in stemt . Normaal zou dat vol met Zeppelin, Floyd, Doors of Beatles-hits moeten staan maar neen, zelf Dylan en Bowie staan er niet in :doh:

Krayola

Legacy Member
Geen Bowie :eek:!

Dark Side of the Moon mag op 1 van mij.
Verder vooral nog:
- David Bowie - Low
- Stooges - Fun House
- Radiohead - Kid A
- Tom Waits - Rain Dogs

En nog veel Pink Floyd, The Clash, The Doors, Led Zep, The Smiths, Nine Inch Nails, Neil Young...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan