Archief - StuBru Album 100

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Naradia

Legacy Member
Archaos zei:
Komaan, The Beatles 3x in de top 5 :wtf:

Er zijn teveel goeie albums en artiesten om 1 groep 3x in de top 5 te zetten.


Nu ja, er is geen enkele lijst die iedereen tevreden gaat stellen.
Lijstjes zijn gewoon leuk om dat ze meestal veel goeie muziek bevatten :)

zo denk ik ook, kan mij nie echt schelen of ik et zo vind, tis gwn tof om naar te luistere

Kid_C

Legacy Member
bartreligion zei:
Die plaat die Green Day uitgebracht heeft onder de naam Foxboro Hottubs is anders wel behoorlijk goed.

Zijn dat de mannen van Green Day? Is dat op de radio geweest? :unsure:

Bertold

Legacy Member
Tja die lijstjes van The R.S. zijn dan wel altijd een beetje veel van het goede!
Nu moet ik toe geven dat die 20 eerste albums van die hun top 500 wel 20cd's zijn die hier zonder uitzondering af en toe (tot sommige zelf bijna dagelijks) opliggen..

Dus zo ver zitten ze er imo niet naast, en die lijst van the Rs is véél 'juister' dan die van stubru kzou zelf durven zeggen dat het 'objectief gezien' zo is dat ze correcter is maar dan ga ik hier waarschijnlijk wat man op mn dak krijgen dat zo'n lijsten altijd subjectief zijn.. wat ook wel klopt :p

kakature

Legacy Member
Dark Side Of The Moon op 4, jammer, ik wou top 3 :p

'k Zal het einde van de album 100 niet meemaken, 'k moet weg :(

CP-RB2H

Legacy Member
1. Radiohead - OK Computer
2. Queen - A Night At The Opera
3. David Bowie - Ziggy Stardust
4. Sigur Ros - ( )
5. Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon

Kid_C

Legacy Member
http://www.stubru.be/files/images/album10010_090521.preview.jpg

Tis maar dat ge het weet. :')

shiftyke

Legacy Member
Kid_C zei:
http://www.stubru.be/files/images/album10010_090521.preview.jpg

Tis maar dat ge het weet. :')

hebde gij nu ook al moderator-power op de stubru site ofzo ? :p

Ben wel blij dat er wat verandering is maar toch, nummer 4 -6 zouden de respectievelijke nummer 1 en 2 moeten zijn !!!

Kid_C

Legacy Member
shiftyke zei:
hebde gij nu ook al moderator-power op de stubru site ofzo ? :p

Ben wel blij dat er wat verandering is maar toch, nummer 4 -6 zouden de respectievelijke nummer 1 en 2 moeten zijn !!!

Ze moeten maar niet hun afbeeldingen uploaden voor ze klaar zijn. :unsure:

Hellcats

Legacy Member
Pearl jam op 1 en kings of leon hoogste nieuwkomer.
Stubru stelt me weer niet teleur met schijtmuziek

eXoz

Legacy Member
Hellcats zei:
Pearl jam op 1 en kings of leon hoogste nieuwkomer.
Stubru stelt me weer niet teleur met schijtmuziek

ieder zijn smaak, maar om ze direct uit te maken voor schijtmuziek, djeez grow up.

Hellrabbit

Legacy Member
EuroPimp zei:
The Smiths er ook in :). En Velvet Underground.
Nu, ik ben blij dat Bowie er in staat en ik vind Ziggy Stardust een goed album hé. Maar imo moet Low & Heroes daar in. Die vind ik eigenlijk vele beter dan zijn Ziggy-albums.

Meh, hangt veel af van uw muzieksmaak.

Low en Heroes zijn fantastische albums (hoewel ik Lodger zwaaaar onderschat vind, ik zet da tegenwoordig meer op dan voorgaande 2), maar al bij al blijft ziggy voor mij Bowie's grootste meesterwerk.

Wss omdat ik sowieso meer naar dat soort muziek neig, ook buiten bowie. Ik vind het eigenlijk raar dat ie zo een succes heeft gehad met zen Berlin trilogy, die muziek is alles bij elkaar toch helemaal niet toegankelijk?

Hellcats

Legacy Member
eXoz zei:
ieder zijn smaak, maar om ze direct uit te maken voor schijtmuziek, djeez grow up.


Ge zegt het juist zelf,ieder zijn smaak.
Als ik het schijtmuziek vindt dan is dat gewoon zo.
Daarvoor moet ge geen "djeez grow up" bullshit voor typen hoor;)

Krayola

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Meh, hangt veel af van uw muzieksmaak.

Low en Heroes zijn fantastische albums (hoewel ik Lodger zwaaaar onderschat vind, ik zet da tegenwoordig meer op dan voorgaande 2), maar al bij al blijft ziggy voor mij Bowie's grootste meesterwerk.

Wss omdat ik sowieso meer naar dat soort muziek neig, ook buiten bowie. Ik vind het eigenlijk raar dat ie zo een succes heeft gehad met zen Berlin trilogy, die muziek is alles bij elkaar toch helemaal niet toegankelijk?

Mja, of ge dat echt succes kunt noemen, weet ik niet. Zijn Berlin trilogy was commercieel geen bom, hoor. En als je een willekeurig iemand naar de bekendste nummers vraagt van David Bowie zullen ze steevast iets als Rebel Rebel, Let's Dance of Space Oddity zeggen. Stuk voor stuk goeie nummers uiteraard. Maar zijn Berlin trilogie is voor mij het hoogtepunt van zijn carriére/creativiteit. Op dat moment was hij een echte superster aan het worden. En dan moet je het maar wagen om een album als Low te maken dat inderdaad niet erg toegankelijk is. De tweede kant staat vol ambient-nummers. Sommigen klinken zo koel als iets. En die muziek was enorm vooruitstrevend ook. Het heeft enorm veel artiesten beïnvloed (vooral jaren '80, maar ook bands als Nine Inch Nails). Als ik nu naar Low luister, klinkt dat voor mij echt niet gedateerd. Terwijl dat bij nummers uit zijn Ziggy periode wel zo is.

Lodger is trouwens voor mij ook een super album (en idd heel erg onderschat), enkel lijkt de combinatie Bowie/Eno op dat album een beetje uitgewerkt.
Dan heb ik liever Station to Station, wat volgens mij ook een van zijn meest onderschatte albums is.
Maar goed, tot hier Bowie :p.


Wat doet Arctic Monkeys op 13? En Muse op 14? :wtf:

Bart Religion

Legacy Member
Kid_C zei:
Zijn dat de mannen van Green Day? Is dat op de radio geweest? :unsure:

ja, da's Green Day die een soort jaren 60 plaat wouden maken. Veel beter dan American Idiot eigenlijk.

(maar nog altijd geen top 100 materiaal ofzo)

Bart Religion

Legacy Member
Hellcats zei:
Ge zegt het juist zelf,ieder zijn smaak.
Als ik het schijtmuziek vindt dan is dat gewoon zo.
Daarvoor moet ge geen "djeez grow up" bullshit voor typen hoor;)


Als je dat 'schijtmuziek' vindt heb je gewoon kutsmaak.

Hellcats

Legacy Member
Ah excuseer dat ik een paar bandjes niet graag hoor dat de rest van de wereld wel graag hoort:niceone:

Hier is "djeez grow up" wel mooi van toepassing

Bart Religion

Legacy Member
Hellcats zei:
Ah excuseer dat ik een paar bandjes niet graag hoor dat de rest van de wereld wel graag hoort:niceone:

Hier is "djeez grow up" wel mooi van toepassing

Als je het verschil niet snapt tussen iets niet leuk vinden of iets zonder goeie reden domweg beledigen dan ben je nog een grotere domoor dan ik dacht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan