Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
prft dien heeft da toch mooi ingestudeerd ze :p of op voorhand klaargezet enal

maar toch wel nice :E

aXl_

Legacy Member
_-X!rOn-_ zei:
vraagje: wat doet ge eigelijk met 3 of 4 cdspelers/tt's?:eek::wtf:

2 tracks door elkaar mixen en er een 3de accapella tussen smijten of scratchen. Met 4 worden het voorbereide trukjes (indien ge ze niet hoeft voor te bereiden stem ik u in de dj mag top 100 :p)

Djack

Legacy Member
BaBsie zei:
STUDENT, zijnde iemand die nog naar school gaat. Ik wou altijd al een weekendwerk doen zodat ik een bijverdienste had, maar dat was moeilijk te combineren (voor mij toch) me school.
Nu als kik gestopt was in februari me school kon ik ook makkelijk verdienen, ma gebt dan ook alle tijd van de wereld.
Nuja, ik ben een braaf meiske en ga in september weer naar school, dus tis gedaan me een volle (lege?) portemonnee te hebben :(

Ge zei, als ge STOPT me school voor te gaan werken ...
awel, wa klopt der dan ni

w00p

Legacy Member
Op 3 decks moet ge nu niet bepaald dingen instuderen. Das gewoon blijven doormixen met een derde deck...
Das vrij standaard in de hogere techno kringen van er 3 te voorzien.
4 Is al zeldzaam en er zijn er ook maar weinig die da echt kunnen benutten.

Bij house daarentegen kunt ge bijna niets dan een kakafonie bekomen, dus in de ministry of sound is het wel dubbel en dik waardeloos.
Waar de doorsnee DJ's met 2 CD-spelers draaien hebben ze 4 technicsen en 4 CD-spelers.
Tja, decadentie alom, maar ze doen maar he...

1337mr.hanky

Legacy Member
w00p zei:
Op 3 decks moet ge nu niet bepaald dingen instuderen. Das gewoon blijven doormixen met een derde deck...
Das vrij standaard in de hogere techno kringen van er 3 te voorzien.
4 Is al zeldzaam en er zijn er ook maar weinig die da echt kunnen benutten.

Bij house daarentegen kunt ge bijna niets dan een kakafonie bekomen, dus in de ministry of sound is het wel dubbel en dik waardeloos.
Waar de doorsnee DJ's met 2 CD-spelers draaien hebben ze 4 technicsen en 4 CD-spelers.
Tja, decadentie alom, maar ze doen maar he...
what about progressive house and tech-house?

w00p

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
what about progressive house and tech-house?
Nie echt zeker wat ge bedoelt met progressive house, maar tech-house, is mss een uitzondering die voor zich spreekt.
Nuja ik heb het over de muziek die gespeeld wordt op die specifieke plaats waar die booth staat. Over ministry of sound heb ik nog niet veel positieve dingen gehoord tbh...

1337mr.hanky

Legacy Member
dat zijn die filmpjes van de pioneer site toch niet weer he?

die heb ik al 1000x gezien en vindt er maar niks aan, trekt echt op geen kloten, is mss mooi gedaan, maar zie je maar weer hoe nutteloos effecten zijn, zeker als je ze zo gebruikt

edit: het zijn precies andere filmpjes :p

ShadesOfJae

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
dat zijn die filmpjes van de pioneer site toch niet weer he?

die heb ik al 1000x gezien en vindt er maar niks aan, trekt echt op geen kloten, is mss mooi gedaan, maar zie je maar weer hoe nutteloos effecten zijn, zeker als je ze zo gebruikt

edit: het zijn precies andere filmpjes :p

Waarom zie je er dan 1000x naar? :sop:

Borrrr

Legacy Member
help mij, ik wil kosten doen :)
-sennheiser HD-25 of technics HD 1200 (of Technics dj-1200 - 1210)
en nieuwe naalden, van de standaard stanton 505 op mijn synq superoem naar concorde pro, zou dat zoveel verschil geven? (gelijk babsie dat heeft gedaan)

skampy

Legacy Member
Sennheiser is den beste naar 't schijnt (niet tssn de 2 ,gewoon de allerbeste), al is die nieuwe Technics naar 't schijnt ook héél god, die zal wel wat zwaarder zijn dan de sennheiser.

concordes gaan zeker goed zijn, betere sound, betere tracking, en betere zichtbaarheid dan die Stantons.

1337mr.hanky

Legacy Member
ne sennheiser is niet echt buigbaar, qua geluid is die wel goed
maar als je hem constant van je kop moet nemen is dit niet makkelijk

kan je niet makkelijk afnemen, met een oor luisteren enzo, wat die technics dan wel weer heeft, ik heb liefst een koptelefoon met scharnieren (en liefst stevige) zodat je ook op het geluid van je monitors kan spelen (het klinkt in je koptelefoon soms goed terwijl het in je monitors niet zo goed klinkt, dan kan je makkelijker corrigeren)

Desperatozz

Legacy Member
Borrrr: ga naar nen winkel en zet ze allebei nekeer op ... pas dan kunde uwe hoofdtelefoon goe kiezen

maar wat 1337hanky hier zegt is wel nie helemaal waar ... ge kunt die zo schuin op uwe kop zetten als ge wilt ze :)

en wat die naalden betreft ... welja, nen concorde is zowieso wel een verbetering :)

Anyway, back on topic ... als je nog gear-advies nodig hebt maak je maar een aparte topic

Spacy2003

Legacy Member
Desperatozz zei:
Borrrr: ga naar nen winkel en zet ze allebei nekeer op ... pas dan kunde uwe hoofdtelefoon goe kiezen

maar wat 1337hanky hier zegt is wel nie helemaal waar ... ge kunt die zo schuin op uwe kop zetten als ge wilt ze :)

en wat die naalden betreft ... welja, nen concorde is zowieso wel een verbetering :)

Anyway, back on topic ... als je nog gear-advies nodig hebt maak je maar een aparte topic

EN die hd25 kunt ge mee voetballen, uit een venster gooien, ... en die werkt nog !
Aldus reind van aboutDJ.

Mijn neef heeft ook een hd25 en ik moet zeggen dat ding ziet er cheap uit.
Maar ie werkt ECHT goed, zit goed en kan je ook met 1 oor monitoren want je kan de oortjes draaien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan