Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Entity

Legacy Member
ZiNo zei:
Bij deze mijn huidige gear :








'k heb dezelfde stereo :D
had die ook op mijn installatie hangen maar toen is ene bassbox aan de zijkant gesneuveld :(

nu gelukkig mijn active monitors voor een pak beter geluid

w00p

Legacy Member
n/o, maar hij heeft wel gelijk. Winkels smeren u altijd iets aan.
Moest ik naar winkeliers luisteren zou ik 2 decks die 120€ kosten voor 200€ gekocht hebben, terwijl ze al 3 jaar in die toonzaal staan en trouwens nog eens BS eerste klasse zijn. (gemini)

da_diablo

Legacy Member
over prijzen zijn we niet bezig, die mensen moeten leven, das dus regelmatig hogere prijs dan online (minder personeel, maw minder kosten int algemeen)

we praten over advies, en over meningen geven van materiaal da ge nog nooit int echt hebt gezien

Essit

Legacy Member
The Entity zei:
'k heb dezelfde stereo :D
had die ook op mijn installatie hangen maar toen is ene bassbox aan de zijkant gesneuveld :(

nu gelukkig mijn active monitors voor een pak beter geluid
Inderdaad, lawaai maakt zone stereo genoeg. Maar voor echt zuivere sound pak je best iets anders.

w00p

Legacy Member
Ok, prijzen ongeacht nu. Ik ging 2 decks hebben met een rechte toonarm langer dan de meeste S-armen (dus heel onstabiel en zwakke geluidskwaliteit) met gemini naaldjes van inferieure qualiteit.
3 jaar geleden vroeg ik het op dit forum en die decks werden ten zwaarste afgeraden omdat volgens alle reviews de naald verspringt bij de minste beweging met die zwakke toonarm, die kerel van new-line.nl had die decks mij ook afgeraden.

Wa zeiden ze in die winkel? "Das iéél guujd veuj von deai bugienende monne, don kunne dedeai miexe met deaine longen orm en skratsje oemdat em récht ies"

... :wtf:

Real

Legacy Member
Ik ga persoonlijk ook nooit uit van de mening van verkopers (uitgezonderd Dré, hoewel ge die ook af en toe met een korrel zout moet nemen), en probeer eerst altijd op het internet genoeg informatie over het product te zoeken.
Niet dat ik geen vertrouwen heb in die mensen, maar er zijn er gewoon bij die u vanalles wijs maken.

skampy

Legacy Member
lol, die dré kan idd ook wel overtuigend afkomen. Net als Reind: weinig ruimte voor interpretatie. "Dit is gewoon kutbagger!!" Die hollanders toch...

Borrrr

Legacy Member
:offtopic:
deze set:
(van op p28)
dus: 2*Synq Xtrm-1 + Ecler Nuo 2
is die wat degelijk (voor beginner met wat ervaring van vroeger) of kan ik voor die prijs iets beter krijgen => vooral dat mengpaneel dan?
Anders wordt het die set :bow:
:offtopic:

Real

Legacy Member
In plaats van een beginnersset is dat eerder een high-end set. :p

Die Nuo2 is in mijn ogen wat overkill voor thuis. Maar ge krijgt in elk geval waar voor uw geld.
In plaats van de SynQ kan je kiezen voor de BST PR4.5k, die kost maar 299euro op evsystems.be, en het is (zo goed als) exact dezelfde draaitafel.

Borrrr

Legacy Member
wel ik krijg voor deze set een mooi prijsje in duitsland, 909,15 Euro
en die synq's krijg ik aan 299 euro + +- 6% korting (omdat ik het als 1 set koop)
en die ecler krijg ik nogeens zoveel korting op ook, dus dat vind ik wel een zaak :)
wat bedoel je juist met overkill? een mengpaneel is toch een mengpaneel eendert voor welke doeleinden? verlicht mij :p

Real

Legacy Member
Met overkill bedoel ik dat het wat "te veel" is voor thuisgebruik. Maar die prijs is idd niet slecht, dus ik neem mijn woorden terug.

De naalden op die SynQ zijn trouwens niet echt super te noemen. Ge kunt het misschien overwegen om Concorde Pro's te kopen.

Borrrr

Legacy Member
met naalden ga ik nog wat wachten, kwestie van budget te hebben voor mijn vinyl

kunt ge nog iets aanraden qua mengpaneel onder de prijs van die ecler (359€)?, moet wel duurzaam zijn en natuurlijk degelijk en kwaliteitsvol zijn

skampy

Legacy Member
ik zou die Nuo2 zeker geen overkill noemen. Laat toe heel creatief te zijn met mixen, cutten, effecten,... Misschien niet direct allemaal dingen waar je je vanaf dag 1 op toelegt, maar da's een blok kwaliteit en zal zeker nog dienen als je gevorderd bent.

-inf-

Legacy Member
skampy zei:
ik zou die Nuo2 zeker geen overkill noemen. Laat toe heel creatief te zijn met mixen, cutten, effecten,... Misschien niet direct allemaal dingen waar je je vanaf dag 1 op toelegt, maar da's een blok kwaliteit en zal zeker nog dienen als je gevorderd bent.

Inderdaad, vind em ook niet echt overkill, vooral omdat het "maar" een 2 kanaals mixer is (jaja + 1, maar dan is mijn UMX 9 een 6 kanaals), en zoooo creatief kan je met die effecten nu ook niet zijn in mijn mening, het is gewoon een nuttig extratje.

Ik zou het eerder een HELE goede instapmixer noemen, ik ben begonnen met een UMX 9 en gebruik em nu nog steeds, maar inderdaad, die paar features die de nuo2 meer heeft zijn zeker nuttig.

Ook is het een steenvast feit dat ecler gewoon goed materiaal is, kmoet nog altijd de eerste zien die problemen heeft met zijn faders (wa toch meestal het eerste slijt).

Voor de rest, strakke setup om te kopen borrrr :niceone:

w00p

Legacy Member
Stimpy ge hebt een kloteslecht mengpaneel. Ik ook. :D

(verder pwn je mij wel qua gear :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan