Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00p

Legacy Member
Ene van men klas die zen neef is die kevin van art of noise.
Die van mijn klas heeft backstage pasjes voor alles en ik nie! :(

skampy

Legacy Member
Wow, da ziet er goed uit!!! Eindelijk eens een stup waar ik me ook mee zou kunnen amuseren!

Pana

Legacy Member
Zeer tevreden zelfs. Hij is wel vrij pimped up, dus ik kan niets zeggen over lagere specs.
Pro's:
- Zeer scherp en helder scherm
- Geen last van reflecties opt glossy scherm
- Kan heel men dock laden en nog vertraagt ie niet
- Keyboard typt super, beter dan een gewoon.
- Geen last van mooing of whining
- Eens je 2-finger scrolling hebt ontdekt wil je nooit meer iets anders. Scroll balken zijn verleden tijd :)

Contra's:
- Toch al wel enkel proggie's tegengekomen waarbij intelsupport ontbreekt (Sound Studio, Warcraft III, Flip4mac,...)
- Wordt af en toe wel eens wat warmer
- Numlock schijnt precies niet deftig te werken (kan ook aan mijn domheid liggen :))

da_diablo

Legacy Member
decade: je hebt een battle opstelling & mixer, maar naar ik hoor (niet uit ervaring) zijn die naalden niet gemaakt voor scratchen? licht dat even toe :)

Pana

Legacy Member
da_diablo zei:
decade: je hebt een battle opstelling & mixer, maar naar ik hoor (niet uit ervaring) zijn die naalden niet gemaakt voor scratchen? licht dat even toe :)

Ik scratch ook niet echt, enkel als nevenbezigheid. Worden voornamelijk gebruikt om te mixen.

Ik gebruik de battle opstelling omdat ik het makkelijker vind om zo te draaien, lekker veel manipulatie ruimte, & omdat het minder plaats inneemt. (Na een tijdje ben ik het ook zo gewoon geworden).

Ik kies voor een battle mixer omdat ik geen nutteloze rommel hoef en niet meer dan 2 kanalen nodig heb. Op deze kan ik trouwens nog een cd-speler/sampler op de mic aansluiten, dus heb nog wel wat speling in noodgevallen. Ik stel ook graag men curves in als ik mix.

Nu de naalden zijn echt all-around. De vinylslijtage is echt ultra-low en hij plakt aan de plaat. Dus ze zijn voor alles te gebruiken, ook voor te scratchen. Ik heb ze gekozen voor het toch wel unieke geluid en de bovenstaande eigenschappen.
de 'about-dj.nl'-review is totale zeik btw, moest je die eens gelezen hebben ;)

Of om het kort te zeggen: Ik mix graag met een battle setup :)

da_diablo

Legacy Member
ik heb er een hekel aan, o.m. omda ge imo niet goed aan uw pitch kunt. maar ieder zijn goesting. vet setupke

Kyran

Legacy Member
content van die urei? Gebruik je de sampler veel? Het ziet er een zeer interessant bakje uit in elk geval

Pana

Legacy Member
Vrij content jep.
Goh die sampler... Leuk om mee te spelen, en ik zie het potentieel er wel van in tijdens het scratchen/jugglen, maar ik zou hem niet missen. Maar ja, het staat er, en mits wat creatief gebruik kan je er heel wat uithalen (mede door de functies ook wel)

Enige waar ik niet over tevreden ben bij de mixer is het feit dat de exciter de 2 kanalen pakt en noggeens overlapt, waabij je dus een enorme volume boost krijgt als je hem openzet. Ook is de send/return niet alles en zit er tot mijn grote verbazing GEEN on/off knop op :p.

Voor de rest is de ground heel deftig, een hele hoop input/outputs voor weet ik veel wat je er allemaal op aan wil sluiten, lekkere knoppen, zalige faders en robuust uiterlijk.

@ Fitz, skampy, diablo: ty :)

007neok007

Legacy Member
Mijn beginnende installatie: wear (kweet het zelfs nog met cd-spelerke...)
Nog geen platenmixers of cdmixers maar die hoop ik, als de tijd rijp is, aan te schaffen. Ben volop in de leer en kmoet egt nog veel oefenen, dus tips zijn welkom maar iedereen zal het wel geleerd hebben door te oefenen zeker.

skampy

Legacy Member
Die Whitelabels zijn goed om te scratchen. Ik heb die ook, het zijn mn "clubnaalden", omdat op een slechte installatie de m44-7's (mn thuisnaalden) nogal door de mand vallen. Jugglen gaat iets te risky zijn, maar basic dubbelen en loopen en ook scratchen is geen enkel probleem. Ik heb ook al gemerkt dat m44-7's op oude (lees: afgeleefde) technicsen (met bv speling op de arm) zich heel jumpy en grillig gedragen en dus onbetrouwbaar worden. Die whitelabels blijven solide én geven nog eens een geweldige klank ook. Ik ben er echt héél content van.

Miesjel

Legacy Member
Decade zei:
Ok... De laatste foto's van mij die hier in dit topic komen! Omdat men setup af is :) (Behalve mss serato).

http://users.pandora.be/Decade/Gear/
Voor info mag je altijd vragen stellen.
Have fun!

Ik meen gelezen te hebben op één van de vele forums dat serato (net zoals FS2 trouwens) crasht op de MacBook. En dat is zeer spijtig want ik zoek er mij ook eentje te kopen. Ik weet dat er hier een topic over is, maar ik heb geen zin om die helemaal door te nemen. Weet er iemand of het idd zo is?

1337mr.hanky

Legacy Member
neok´, je had imho beter wat geld gespaard op die versterker en speakers en wat deftig materiaal gekocht

ik heb die versterker en speakers net als mengpaneel nog nooit gezien
welke modellen zijn het

007neok007

Legacy Member
Aztek versterker en aztek boxen was ongeveer prijs kwaliteit het beste wat ze hadden in de winkel als beginneling. En tis een stage line mpx1 mixerke....
(alles in totaal €350 of zoiets dacht ik)

Kunlun

Legacy Member
Je kon beter gewoon nen hifi ofzo gebruiken en met dat geld nen deftige cd speler gekocht

007neok007

Legacy Member
mja daar is het nu ook te laat voor hé, was eigenlijk eerst bedoelt om gwn wat muziek te hebben maar mijn interesse is toegekomen enja..

TRFluffy

Legacy Member
"gewoon wat muziek te hebben"... voor 350 euro heb je een pak betere kwaliteit met weliswaar minder watts, maar dat zegt dan ook niks.
Liever goei geluid da nie zo luid gaat dan keiluid lawaai...

007neok007

Legacy Member
jaja tis al goe, kben ook ni zo ervaren hé, in de winkel zeiden ze dat da goed was en hoe weet jij nu dat mijn geluidskwaliteit al ni goe is...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan