Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00p

Legacy Member
Juist ja, srry. Maar ge snapt men punt wel he...
Uit nieuwsgierigheid: is er al een update omtrent wat ermee misgelopen is?
Auto's vliegen nie zomaar in brand. :confused:

Anoniem07

Legacy Member
Miesjel zei:
Platen: misschien niet goedkoper dan vroeger, maar alles wordt wel massaal bijgeperst. Ik heb bepaalde platen jaren lopen zoeken om ze dan per ongeluk ergens tegen te komen. Dat was fun. Nu ga je naar de winkel en kan je zo goed als alles bestellen.

Ik zit constant te zoeken 2de hands naar de goede platen.
Allemaal 2de hands bijna. Moet daar soms grote bedragen voor neertellen.
Dus "echt verzamelen" , en dan merk je 1 maand later dat er opeens dat er massa is bijgeperst. Is wel frustrerend, dat er dan mensen met die nieuwe exemplaren afkomen, waar jij dan zo lang hebt achter zitten zoeken.

Miesjel

Legacy Member
Moet jij eens weten hoe ik me gevoeld heb destijds, toen Dance Opera zijn halve catalogus begon bij te persen, toen al die andere labels zoals Real Retro House al die hard to find classics op vinyl heruitbrachten. Ik heb die (zo goed als) allemaal origineel en voor sommigen had ik ook wel wat betaald.

Maar ja, das ook een verandering in de dj-wereld. Liefde voor muziek is bij velen vervangen door liefde voor geld.

Jaws

Legacy Member
lol, ik zie niet in wat jullie zo slecht vinden aan het bijpersen van platen, het is niet omdat jullie graag veel betalen dat iedereen dat graag doet he, ik vind 7 tot 10 EUR per plaat al genoeg

ik begrijp wel dat het heel frusterend is als je daar zelf net veel voor hebt betaald, maar ik denk dat muziek voor iedereen is en niet voor degene die er het meeste geld aan wilt geven

ComputerVISTA

Legacy Member
Bij ons vroeger (een jaar of goh 8 a 10 geleden) was het 360 frank voor een Belgisch artiest op plaat en 400 tot 500 frank voor nen Hollander en daarboven kwamen Amerikanen en de rest van de wereld. Is dat duurder of goedkoper? Want kzou het nie weten.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Bij ons vroeger (een jaar of goh 8 a 10 geleden) was het 360 frank voor een Belgisch artiest op plaat en 400 tot 500 frank voor nen Hollander en daarboven kwamen Amerikanen en de rest van de wereld. Is dat duurder of goedkoper? Want kzou het nie weten.

[offtopic]

zijn nickchanges ineens wel toegelaten?

0m3g4

Legacy Member
Mijn DJ-gear :)

het enige waar ik niet tevreden over ben is de HPS-2, na enkele dagen was er al een slecht contact tussen de draad en de jack... moet er continu mee wrunniken tot ik terug clear sound heb...

welp

Legacy Member
0m3g4 zei:
Mijn DJ-gear :)

het enige waar ik niet tevreden over ben is de HPS-2, na enkele dagen was er al een slecht contact tussen de draad en de jack... moet er continu mee wrunniken tot ik terug clear sound heb...

Heb die ook.

Eerst na 2 maand was gewricht stuk, nieuwe gekregen en nu heb ik soms zelfde voor als gij.

.eX3

Legacy Member
0m3g4 zei:
Mijn DJ-gear :)

het enige waar ik niet tevreden over ben is de HPS-2, na enkele dagen was er al een slecht contact tussen de draad en de jack... moet er continu mee wrunniken tot ik terug clear sound heb...


sjiek sjiek maar u tts zover uit elkaar?

Kunlun

Legacy Member
Veel vinyl hé Devon Rex ...

Maar als ik je speakers zo zien staan vraag ik me af of je geen last hebt van resonantie?

0m3g4

Legacy Member
.eX3 zei:
sjiek sjiek maar u tts zover uit elkaar?

hehe, die foto is getrokken toen ik een tuinfeest gaf, ik had ze net allemaal op tafel gezet en niet echt gelet op een bepaalde opstelling :)
In mijn kot staan ze als 1 naast elkaar ;)

Real

Legacy Member
Vandaag is mijn Reloop RMX40 DSP van EVSystems gearriveerd.

U ziet:
1x JBSystems CD100
1x Stanton S250
1x BST PR4.5K
1x Reloop RMX-40 DSP
1x SynQ HPS-2 Headphone

Momenteel draai ik met men oude computerboxjes, want de grote boxen hangen nu rechtstreeks aan mijne PC. Binnen paar weken zouden er terug wat deftigere boxen aan moeten hangen.
In de loop van de vakantie zou er een 2e draaitafel moeten volgen. Waarschijnlijk een Omnitronic (of BST) om het een beetje ethisch verantwoord te doen lijken. :)

http://users.telenet.be/-real-/music/equipment/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan