Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DSK

Legacy Member
Real zei:
Hoe valt die Akiyama mixer mee? :)

Die valt dik tegen...
Hij is leuk om mee te mixen maar zeker niet geschikt voor on the road of om in een club te zetten :s Gelukkig heb ik hem relatief goedkoop kunnen kopen maar dan nog ben ik er verre van tevreden over.
Geluid die wegvalt, slechte kwaliteit. soms een brom bij het gebruiken van de effecten... bij langdurig gebruik tegen de 0dB (niet in het rood dus) komt de mixer enorm warm en valt het geluid soms 2sec weg. knopjes van de faders breken waardoor ze niet meer goed vastzitten (en ik ga niet extreem ruig met mn materiaal om). Soms herstart het paneel ook (met als gevolg 5sec geen geluid).
Om mee te mixen is het zeker goed, qua gebruik en faderkwaliteit maar vanaf je ook maar één streepje over de 0dB begint te gaan of de master meer dan 70% openzet voor langere tijd (+1 uur) begint de mixer echt rare kuren te vertonen.

Real

Legacy Member
Amai, da verbaast mij wel. Is dat diegene die een paar maand terug op DJ2DJ te koop stond voor een appel en een ei? :p

DSK

Legacy Member
Real zei:
Amai, da verbaast mij wel. Is dat diegene die een paar maand terug op DJ2DJ te koop stond voor een appel en een ei? :p

Ik heb hem na een week weer willen verkopen (wel niet voor een appel en een ei) maar heb dan toch maar beslist hem te houden.
Vertrouw er alleen niet zo op om hem op locatie te gebruiken. Voor thuis vind ik het niet zo erg want het mixen zelf is wel uitstekend.
Maar ik vertrouwde meer mn Stageline MPX205

1337mr.hanky

Legacy Member
das met die electronica van de effect he, als da merk daar eenmaal wat langer mee bezig is zal da wel beter gaan
hopes for the future

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
LexiC zei:
hoe bedoel je? ik heb daar geen last van...
> cd afspelen > pauze > op een beat heen en weer 'scratchen/bewegen' em er net voor stil houden, play drukken en mijn cue staat mooi, en telkens als ik op play druk start hij daar schoon. Je kan hem idd ook als met vinyl 'inscratchen'.

Ofwel bedoel jij het volgende (waar ik me ook aan erger)

als je liedje direct begint met beat en je hem dan wil 'inscratchen', gaat hij bij gelijk welke voorwaartse beweging je beat nemen, dus gelijk waar je na voor beweegt pakt hij je beat en das wel ambetant omdaje hem dan nie echt kan situeren. ma als je werkt met de pauze, en hem zo de beat laat vastleggen is er normaal geen prob, of merk ik toch alleszins geen verspringing van cue-punt.

Wat ik bedoel, CD afspelen => punt gevonden => pauze => CUE-modus (2 sec op scratch mode knop drukken) => cue zoeken met platter => Cue => play

Dan staat hem goed, ma zodra ge wat gaat pitchen derna zijt ge hem kwijt.

Anoniem07

Legacy Member
weiqin zei:
Kun je in overvloed op E-bay in Duitsland vinden hoor :D

Je moet gewoon wachten opt juiste moment ;)
400€ ofzo op de belgische ebays al, is niks meer...

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Hier nog eens wat gear:

Gisteren een redelijk groot project gedaan, 4 koren waarvan 2 buitenlandse hadden een concert.

Witte backdrops op een brug van 9 meter
http://users.skynet.be/bk286019/pic_1.jpg

Versterkerrack, stageblock en monitor.
http://users.skynet.be/bk286019/pic_2.jpg

Home made RGB-wall op de backdrops
http://users.skynet.be/bk286019/pic_3.jpg

RGB wall in actie en overzicht
http://users.skynet.be/bk286019/pic_4.jpg

De projectieschermen hebben we uiteindelijk nog verplaatst want ze stonden in de pad. Links en rechts beneden was ook voorzien van monitors.

lijstje

FOH: Bose 802
Mon: Beyma DIY Frontloaded
Dimmer: Showtec Dimmerpack 6 MK2
Sturing: Showtec Showmaster 24
Mix: Soundcraft Spirit Folio SX
Amp: Crown XLS 202 & 602
RGB: Showtec Tempo f650
Frontal: ADB 1Kw & DTS 0,5 Kw
...

Zeer geslaagde optreden, nadeel was voor stroom te kunnen trekken. Eerst 2u zitten kutten om 380V te kunnen trekken. Met veel gesjoemel en zonder aarding is het uiteindelijk gelukt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Als ik die setjes hier zo zie bij vele +- 16 jaarige ben ik verdomd jaloers, niet omdat ik het nu niet heb of zo maar omdat dat vroeger als ik die leeftijd had bij zowat alles wannebe dj's totaal uitgesloten was. Zelfs met bijwerken hadden ze hoogstens 2 draaitafelkes zonder pitch gewoon van een nonkel of tante gekregen hifi dingetjes, een heel oude realistic mengtafeltje dat meer kraakte dan wat anders en met moeite 1 of 2 totaal versleten crap speakertjes waar de woofers meestal al 20 keer vervavngen waren door conrad rommel :D

Jullie mogen verdomd blij zijn dat ge ind eze tijd leeft ;)

da_diablo

Legacy Member
hoewel ik nu met deftige gear zit, ben ik ook met een bucht mixer + 2 pitchloze cd-players begonnen ze :)

kben wel 19
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan