Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRFluffy

Legacy Member
gewoon, fade in fade out zonder beatmixen? :p echt da's nie zo "onmogelijk" ze :p

Real

Legacy Member
computer xp zei:
Als ik die setjes hier zo zie bij vele +- 16 jaarige ben ik verdomd jaloers, niet omdat ik het nu niet heb of zo maar omdat dat vroeger als ik die leeftijd had bij zowat alles wannebe dj's totaal uitgesloten was. Zelfs met bijwerken hadden ze hoogstens 2 draaitafelkes zonder pitch gewoon van een nonkel of tante gekregen hifi dingetjes, een heel oude realistic mengtafeltje dat meer kraakte dan wat anders en met moeite 1 of 2 totaal versleten crap speakertjes waar de woofers meestal al 20 keer vervavngen waren door conrad rommel :D

Jullie mogen verdomd blij zijn dat ge ind eze tijd leeft ;)
Oh, mijn ouders hebben mijn setup betaald, en ik mag elke maand op hun kosten 10 plaatjes bestellen, de rest betaal ik wel zelf. :) :) :) :)

welp

Legacy Member
Real gelukzak.

Ik mag al blij zijn als ik iets mag kopen met mijn verdiende geld.

CFK

Legacy Member
Real zei:
Oh, mijn ouders hebben mijn setup betaald, en ik mag elke maand op hun kosten 10 plaatjes bestellen, de rest betaal ik wel zelf. :) :) :) :)
is er dan nog rest...?

Babs

Legacy Member
Idd, real heeft geen geld, das een algemeen geweten feit :D jk eh poeske

Flipkikker

Legacy Member
Beerend zei:
Real is net zo'n vinylschooier als wij allemaal hoor O_o. Hij meende dat niet.

verdomme, ik geloofde het wel zeker? :lol: :$
nuja, kvrees datk ook een schooier ben :(

NinjaTune

Legacy Member
Beerend zei:
Niet dat ik me direct aangesproken voel hoor, ben er nu 18, maar m'n ouders betalen hier niets en ik moet er verdomd hard voor werken & sparen om aan m'n gear te geraken. Ik moet vaak op m'n centen kijken en maanden sparen eer ik weer nieuwe gear kan kopen. Ik denk dat 't voor iedereen hier zo is.

idd, ik denk ook dat het te wijten is aan het feit dat de jongeren vandaag erg vaak weekend-werk, of een vakantiejob doen. Ikzelf heb er toch ook wel hard voor moeten werken om het geld bijeen te krijgen om een deftige set-up te kopen.

1337mr.hanky

Legacy Member
LexiC zei:
idd, ik denk ook dat het te wijten is aan het feit dat de jongeren vandaag erg vaak weekend-werk, of een vakantiejob doen. Ikzelf heb er toch ook wel hard voor moeten werken om het geld bijeen te krijgen om een deftige set-up te kopen.
hebt gij nog chance, ik vindt gewoon geen werk, en tis nie dat ik nie gezocht heb, tis overal vriendjespolitiek wss

NinjaTune

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
hebt gij nog chance, ik vindt gewoon geen werk, en tis nie dat ik nie gezocht heb, tis overal vriendjespolitiek wss

kheb et over vakantiejob hé, ik studeer nog.

ComputerVISTA

Legacy Member
Vroeger werkte iedereen daar ook voor en toch had niemand zo een set up of de ouders kwamen tussen met een smak geld en dat zag je dan wel aan de meerdere technicsen en rodecs

TRFluffy

Legacy Member
ik heb 100 euro gekregen van mijn pa toen ik begon... Nu zou ik es opnieuw moeten bedelen voor wat centjes... nuja :)

GeeKer

Legacy Member
Ik vreesde al zoiets, tijd om de handleiding boven te nemen dan, want die dienen om uw parameters te weergeven. Als hij dan toch perse iets wil afplakken kan hem beter op z'n efx de bmp counter afplakken :)

Kunlun

Legacy Member
euhm, als je aant cuen zijt met uwen koptelefoon komt daar automatisch den BPM op ... Daarom dak die heb afgeplakt :p

En naar den bpm of den efx kijk ik ni :)

Miesjel

Legacy Member
Het deejayen is in zijn geheel toegankelijker geworden.

Toen ik begon, was het ofwel Technics ofwel JB systems: dan heb je snel gekozen (als je genoeg geld had van je vakantiewerk). Mengpaneel, net hetzelfde: JB, Gemini of Rodec. Goed dat ik destijds een goed verdienende vakantiejob had.

Platen: misschien niet goedkoper dan vroeger, maar alles wordt wel massaal bijgeperst. Ik heb bepaalde platen jaren lopen zoeken om ze dan per ongeluk ergens tegen te komen. Dat was fun. Nu ga je naar de winkel en kan je zo goed als alles bestellen.

On topic: my gear (zonder foto's want camera is binnen voor herstel)

- 3 technics SL1200 MKII
- 1 Rodec MX 180 MK III
- 1 Pio EFX 500
- FS 2 (Sony VAIO)
- 1 Pioneer koptelefoon
- veel te weinig plaats voor mijn platen :d

Kunlun

Legacy Member
Man Man Man Miesjel :) (Note my alliteration ^^)

Kan ni wachten voor de foto's :)

Skullbasher_31

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Als ik die setjes hier zo zie bij vele +- 16 jaarige ben ik verdomd jaloers, niet omdat ik het nu niet heb of zo maar omdat dat vroeger als ik die leeftijd had bij zowat alles wannebe dj's totaal uitgesloten was. Zelfs met bijwerken hadden ze hoogstens 2 draaitafelkes zonder pitch gewoon van een nonkel of tante gekregen hifi dingetjes, een heel oude realistic mengtafeltje dat meer kraakte dan wat anders en met moeite 1 of 2 totaal versleten crap speakertjes waar de woofers meestal al 20 keer vervavngen waren door conrad rommel :D

Jullie mogen verdomd blij zijn dat ge ind eze tijd leeft ;)

2 draaitafels zonder pitch? :o

ik heb ni eens draaitafels:)

ik moet het doen met een mp3 van testaankoop die 8% kan pitchen, een pc en een tuner + versterker van marantz (135watt) van 25-30 jaar oud met twee 25 watt boxen ('t is te zeggen, 1, want de andere kraakt dat het geen naam heeft plus dat de laatste dak nog heb ook al ferm begint te kraken)

hopelijk kan ik tegen de zomer ne Numark DXM-06 of een Reloop Effex 2 kan kopen :'(

w00p

Legacy Member
Wel, ComputerXP, gij hebt nu ook nen auto, kunde van UW grootouders wss nie zeggen.
Tijd evolueert, technologie ontwikkelt, en alles wordt toegankelijker.

BTW: ondanks dak nie zo'n deftig gear heb, heb ik mij dus wel blauw betaald hieraan en ga ik de eerste 5 jaar wss nix van nieuw gear in huis halen! :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan