Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fraa

Legacy Member
SeQ zei:
Ik ben gewoon eens benieuwd hoe anderen die sub afstellen, wil dit zeggen dat ik hem ga nadoen? Ik zeg dat ik de bass te overheersend vind, dus is het logisch dat ik hem al wat minder gezet heb he ;)

@Jug: thnx :)

hehe no prob.

In't begin draait ge dat beestje natuurlijk helemaal open hè...
Maar iets minder sub-volume is toch aangenamer om te draaien in mijn ogen :)

Fraa

Legacy Member
Aangezien de KP2 morgen de deur uit is heb ik mij een Behringer BCN44 B-control Nano besteld.
4 endless rotary encoders met push functie (zaligheid zelve), 4 buttons, etc...
En dat voor maar 29 euro :D

Zal ideaal zijn voor loops & browsing in traktor

Behringer_BCN44.jpg

slimfit

Legacy Member
nonkel wulle zei:
Reloop RH-3500 Black.

Persoonlijk vind ik da één van de lompste koptelefoons die er zijn, zitten vreselijk slecht op uw hoofd, veel te groot en veel te veel bass.

Als ge met zo iets live ergens moet draaien blaast ge uw eigen doof :p

Mja de meeste mensen vinden hem zeer goed :)

Fraa

Legacy Member
jahweh zei:
Persoonlijk vind ik da één van de lompste koptelefoons die er zijn, zitten vreselijk slecht op uw hoofd, veel te groot en veel te veel bass.

Als ge met zo iets live ergens moet draaien blaast ge uw eigen doof :p

Mja de meeste mensen vinden hem zeer goed :)

HD25 all the way :cool:

deathsythe

Legacy Member
[EZ];10569261 zei:
Nice, 'k heb de zilveren, maar die zwarte ziet er echt wel pakken mooier uit :)

de witte jonge, de witte is de schoonste :D

@jahweh, hij is idd uberlomp, maar voor 60 euro kunt ge nie sukkele voor zoiets wat zeer goed geluid heeft voor zijn prijsklasse... (alst toch ma vo op u kamerke is )

nonkel wulle

Legacy Member
jahweh zei:
Persoonlijk vind ik da één van de lompste koptelefoons die er zijn, zitten vreselijk slecht op uw hoofd, veel te groot en veel te veel bass.

Als ge met zo iets live ergens moet draaien blaast ge uw eigen doof :p

Mja de meeste mensen vinden hem zeer goed :)

Op de betere mengpanelen kunde uwen koptelefoon eq'en.
Maw bass wegdraaien en high opensmijten om beter te beatmatchen.

Btw, die witte kost 15 euro meer als de zwarte. Snel gekozen me dunkt.

slimfit

Legacy Member
nonkel wulle zei:
Op de betere mengpanelen kunde uwen koptelefoon eq'en.
Maw bass wegdraaien en high opensmijten om beter te beatmatchen.

Btw, die witte kost 15 euro meer als de zwarte. Snel gekozen me dunkt.

mja kan wel... heb wel zoiets nog nie zien staan op een djm 600/800 of op ne RODEC?

deathsythe

Legacy Member
nonkel wulle zei:
Op de betere mengpanelen kunde uwen koptelefoon eq'en.
Maw bass wegdraaien en high opensmijten om beter te beatmatchen.

Btw, die witte kost 15 euro meer als de zwarte. Snel gekozen me dunkt.

ik kan da ook op mijn koolsound mengpaneel, of heb ik het over iets anders ? :)
(kan alleszins toch bass enz wegdraaien tijdens het inmixen ? jah ben noob dus ik kan er ook totaal naast zitten)

Fraa

Legacy Member
KevinVerbeeck zei:
Staat bij mijn weten enkel op enkele Reloop mixers ...

Niet een EQ voor je PFL apart.
Maar dat je je EQ van je kanalen door je PFL hoort.

Tegenwoordig is dat bij alle mixers zo, niet enkel bij de betere mixers.
In het verleden kwam't wel eens voor dat men de EQ na de PFL in de elektronische schakeling had geplaatst.

Maar in principe maakt't niet uit of je't nu kan of niet.
Een goede hoofdtelefoon moet neutraal klinken in mijn ogen.

welp

Legacy Member
in DJM 500 heb je wel HF EQ. Gewoon meer of minder bas. Soms handig bij nummers die je echt slecht hoort in het begin zonder aan je kanaal EQ te prullen.

Progrezz

Legacy Member
nonkel wulle zei:
Op de betere mengpanelen kunde uwen koptelefoon eq'en.
Maw bass wegdraaien en high opensmijten om beter te beatmatchen.

Joepie, dan behoort men rane tot de beteren :D

Is best wel handig, meestal zet ik de high op +3db. Aan basjes heb je toch niets.

Desperatozz

Legacy Member
Maandag nieuwe KRK'tjes besteld. Vandaag aangekomen.
Enkel nog plaats zien te vinden voor m'n oude Tannoy's ...

Fantastische sound. Eindelijk deftige basweergave ... en nu ze goed leren kennen zodat ik m'n producing trug naar een hoger niveau kan halen.

Vergeleken met Yamaha, Adam, KRK RPG2, Mackie mk2 series, ... en deze vond'k er toch bovenuit steken. Geen vermoeiende klank en gewoon deftige monitors. Naast Genelec & Dynaudio heb'k ze spijtig genoeg niet kunnen plaatsen. Maar afgaande op meningen van eigenaars van die 2 merken heb ik met deze zeker goed gekozen prijs/kwaliteit.

Pics:

KRK VXT'tjes

DaMob

Legacy Member
Die geven dus ook een goede bassweergave zonder de subwoofer erbij?
Want kzoek er mij ook te kopen maar om dan ook die woofer erbij te kopen, is het me toch net iets te duur
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan